Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19052)

Vierailija
7121/19052 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mennään äärest laitaan. Jos kertoo, ettei halua käyttää aina esimerkiksi kaikkein halvinta margariinia niin silloin se kääntyykin, että haluaa käyttää aina kaikkein kalleinta. Kova puolustusreaktio ja vetäminen ääripäähän. Ikäänkuin välissä ei olisi mitään muuta: kaikkein halvin tai kaikkein kallein. Ja että AINA käyttää kalleinta.  Kummallista. Oletteko jotenkin menettäneet  suhteellisuudentajunne? 

Kuten kerroin, ostin nytkin kun rahat olivat vähissä, halvinta vaihtoehtoa. Mutta ostan kyllä taas vaihteeksi jotain muuta. Koska koen tämän itselleni tärkeäksi, että joku myös maistuu itselle hyvältä. En halua tuhlata elämääni syömällä koko ajan itselleni maistumatonta ruokaa. Mutta ostin esimerkiksi Coopin jäätelöä, se oli edullisin ja ihan hyvää. Samoin leikkeleet. En ole niin typerä ettenkö ostaisi halpaa/halvinta kun se on ihan kelpo tuote. 

Ostan silloin halpaa/halvinta kun se on minun mielestäni hyvän makuista. Kalleinta en osta oikeastaan koskaan. Ketsuppi on ihan hyvää halvempanakin vaihtoehtona. En nyt näitä ala luettelemaan. Näitä halvempia hyviä on runsaasti. Mutta ei suinkaan kaikki. 

Mutta jos ihmisellä on tarve, vaikka rahaa on, ostaa aina ikäänkuin pakosta aina se halvin ruokatarvike, vaikkei ehkä itsellekään hyvältä maistu, niin silloin on kyse jostain, en nyt tiedä mistä. Nuukuus on yksi, mutta täytyy olla jotain muutakin. Ehkä tuntee silloin itsensä " hyväksi ihmiseksi". Onko jotain "itsensä ruoskimista". 

Vierailija
7122/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä joku tekee satojen tonnien sijoituksilla, jos on niin saita, että syö vain jotain hirveää xtra-margariinia, soijarouhetta ja talvikaalia vuoden ympäri ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7123/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä joku tekee satojen tonnien sijoituksilla, jos on niin saita, että syö vain jotain hirveää xtra-margariinia, soijarouhetta ja talvikaalia vuoden ympäri ?

Ja sienipiirakkaan 0,15 € edestä fetajuustoa, näkeekö tai maistaako edes noin pientä määrää ollenkaan piirakassa? Taustalla on pakko olla sairaalloinen piheys ja/tai syömishäiriö.

Vierailija
7124/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahasta puutetta ja ostaa halvinta margariinia, en vaan käsitä. 

Minulla on juuri nyt rahanpuutteen vuoksi loppukuuksi ostettu se halvin xtra-margariinirasia. Tein tänään sämpylöitä. No, menihän se margariini paremman puutteessa. Mutta kyllä se niin puisevaa ja mautonta on, että jos olisi ollut Oivariini tms. niin makuelämys olisi ollut ihan eri. Ihan harmitti kun tiesin miten hyvältä olisivat yhdessä maistuneet. 

Kyllä maulla on eroa kuin yöllä ja päivällä. En sitten tie millaiset makunystyrät muilla on suussa jos eroa ei huomaa. 

Xtran halpismargariini on pahaa. K-menun vastaava on syömäkelpoista, ja itseasiassa yleensä halvempaa kuin Prismassa xtra. Myös Lidlin halpismargariinia on kehuttu, en ole tietoisesti maistanut.

En osta enää oivariina (ja ingmariini on aina ollut jotenkin kummallista minun mielestäni), koska se määrä, mitä margariinia leivänpäälle laitan, on niin pieni, että eipä juuri ole merkitystä. Paitsi sitten toi kookos/palmurasvan makuinen xtra.

Vierailija
7125/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa ne rahat käyttää omaan mäkkiin, jahtiin, matkusteluun tms.? Jos ei ole perintöä niin jostainhan se pitää säästää, että saa mahdollistettava itselleen sellaisen elämän minkä haluaa. Joku voi syödä kallista voita, mutta sitten on talolainaa eikä pysty esimerkiksi käyttäytymään pois töistä ja muuttamaan ulkomaille. Mutta on tyytyväinen velkoineen, kunhan saa leivän päälle kallista voita. Kaikki rakentaa itselleen omannäköisen elämän. Ei välttämättä suuret tulot vasn pienet menot.

Vierailija
7126/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30€ riittää kuukaudeksi ja puolet ruuasta pakastimeen

7litran kattila makkarasoppaa/vk

Puurot+Kahvi

Juomana vettä

Näin olen säästänyt alle 1500€ tuloista ulkomaanmatkani, parhaiden merkkien tarvikkeeni ja huiput polkupyöräni.

Jos vielä pitää tinkiä niin pystyn varmaankin noin 15€/kk mutta se on jo melko kuluttavaa. Paino kyllä putoaa.

Just näin.

Itse en syö joka päivä. Ei ole tarvetta. Kraanasta tulee vettä.

Ruoka ja syöminen ei ole elämän diipein merkitys.

Vierailija
7127/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on syödä päivittäin, mutta ei haittaa vaikka jonain päivänä söisi pelkkää kaurapuuroa tai halpis spaghettia halpisketsupilla ja vaikka omenan.  Aina ei tarvitse olla kallista ruokaa ja joka viikko ostaa avocadoja tai jotain selleriä. Toki olisi hyvä olla aina pakastimessa alle 2€/kg maksavia pakastekasviksia ja halpaa ruisleipää. Perustuotteilöa pääsee jo pitkälle kun vertailee kilohintoja. Kananmunat ja paistettu riisi on sairaan hyvää, siihen vielä vähän jotain pakastekasviksia joukkoon niin Nam Nam. Ja nyt löytyy ilmaisia mustikoita ihan kaikkialta. Ilmaiset vitamiinit ja puuron päälliset. Itse söin tänään mustikoita maidossa, johon laitoin lisäksi hieman sokeria. Maailman parasta!

Vierailija
7128/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunkekaa ne helkutin sienet, kaalit ja soijat sanonko minne! Kaikki eivät voi tai halua syödä noita. Ja joka ikinen ruokaketju tällä palstalla aina täynnä näitä. Alkaa hermot mennä.

Mikäs sua kyrpii? Eihän noita tartte raakana vetää. Yhdistä vaikka kaikki keitoksi, mausta suolalla ja millä haluat ja hyvää on. Proteiinipitoista sapuskaa.

Minulle on elämäni aikana tarjottu monenlaisia sienistä tehtyjä/sieniä sisältäviä ruokia, salaattia, kastiketta, piirakkaa, pataa...herkkusieniä, suppilovahveroita, kantarelleja, korvasieniä... En ole yhdenkään mausta pitänyt, joitakin syönyt rehellisesti sanottuna puoliväkisin. En vain pidä sienistä.

Tavallisen keräkaalin mausta en myöskään pidä, ihan sama mitä siitä tekee ja miten maustaa, kyllä se kaalin maku siinä säilyy - ja haju, joka voi olla vielä pahempi. Punakaali, kukkakaali, parsakaali, ruusukaali - kyllä kiitos, mutta keräkaalille sanon ei kiitos.

Soijaa vältän yksinkertaisesti kilpirauhassairauden takia. Eikä se kyllä hyvältä maistu sekään.

Vierailija
7129/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunkekaa ne helkutin sienet, kaalit ja soijat sanonko minne! Kaikki eivät voi tai halua syödä noita. Ja joka ikinen ruokaketju tällä palstalla aina täynnä näitä. Alkaa hermot mennä.

Mikäs sua kyrpii? Eihän noita tartte raakana vetää. Yhdistä vaikka kaikki keitoksi, mausta suolalla ja millä haluat ja hyvää on. Proteiinipitoista sapuskaa.

Minulle on elämäni aikana tarjottu monenlaisia sienistä tehtyjä/sieniä sisältäviä ruokia, salaattia, kastiketta, piirakkaa, pataa...herkkusieniä, suppilovahveroita, kantarelleja, korvasieniä... En ole yhdenkään mausta pitänyt, joitakin syönyt rehellisesti sanottuna puoliväkisin. En vain pidä sienistä.

Tavallisen keräkaalin mausta en myöskään pidä, ihan sama mitä siitä tekee ja miten maustaa, kyllä se kaalin maku s

Erikoista. Mun mielestä vaikka coleslaw ei haise ollenkaan pahalle vaikka siinä on kaalia.

Vierailija
7130/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

500g jotakin kasvistuotetta saa 1€:lla, kananmuna 0,20€, 500g perunaa/riisiä/pastaa 0,50€, margariini/öljy 0,10€, 50g liha/kana/kala/kalaa/soijasuikaletta saa 0,50€, omena/banaani/vesimelonia/mandariini 0,20€. Leipä juustolla/kaurapuuroa mustikoilla x 2 saa 0,20€. Tolla saa jo vatsan täyteen päivässä ja monipuolisesti ja maksaa 2,50€. Lämpimän ruoan annoskoko on 535g jos syö kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Noin jos syö joka päivä se maksaa 2,50 x 30 = 75€ kuukaudessa. Jää vielä rahaa mausteisiin, maitoon, ketsuppiin tai mitä nyt tarttee ostaakkaan tai haluaa vaihtelua.

Vierailija
7131/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, itse en juo kahvia tai teetä, mutta pari kuppia ei maksaa montaa kymmentä senttiä päivässä jos kahvia juo.

Vierailija
7132/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rummo-pasta on varmasti hyvää, mutta en ole valmis maksamaan itse mitään 5€/kg spaghetista kun vieressä saa toista merkkiä 0,75€/kg. Maustan kuitenkin pastan niin en erota makueroja eikä minua joku erilainen koostumus tai ulkonäkö haittaa tippaakaan, kunhan saan vatsan täyteen ja energiaa. Minulle tärkeämpää on turvallisuuden tunne, että aina on säästössä rahaa jos tiskikone hajoaa tai joutuu lomautetuksi tai tulee yllättävä hammaslääkärimaksu tms. Joskus ostelen herkkuja esim. Kalliimpaa juustoa tai viinipullon, mutta ne on erikoistilanteita varten. Arjessa syön edullisesti mutta monipuolisesti.

Vierailija
7133/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun mielestä soijarouhe tai kaali voi olla hirveää, mutta jos on taitava kasvissyöjäkokki niin varmasti saa loihdittua upeita herkkuja myös edullisista raaka-aineista iänikuisen jauhelihan tai kanan sijaan.

Vierailija
7134/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta viserrä. Tätä ei minunkaan järkeni ymmärrä. 

Vierailija
7135/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rummo-pasta on varmasti hyvää, mutta en ole valmis maksamaan itse mitään 5€/kg spaghetista kun vieressä saa toista merkkiä 0,75€/kg. Maustan kuitenkin pastan niin en erota makueroja eikä minua joku erilainen koostumus tai ulkonäkö haittaa tippaakaan, kunhan saan vatsan täyteen ja energiaa. Minulle tärkeämpää on turvallisuuden tunne, että aina on säästössä rahaa jos tiskikone hajoaa tai joutuu lomautetuksi tai tulee yllättävä hammaslääkärimaksu tms. Joskus ostelen herkkuja esim. Kalliimpaa juustoa tai viinipullon, mutta ne on erikoistilanteita varten. Arjessa syön edullisesti mutta monipuolisesti.

Taloudenhallinnassa on kyllä jotain todella pahasti pielessä, jos täytyy työssäkäyvänä syödä aina halvinta ja yksipuolisinta ravintoa, että on varaa ostaa uusi kodinkone. Mihin se palkka kuluu, jos ruoan suhteen arki on täyttä kituuttamista?

Vierailija
7136/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudenhallinnassa on kyllä jotain todella pahasti pielessä, jos täytyy työssäkäyvänä syödä aina halvinta ja yksipuolisinta ravintoa, että on varaa ostaa uusi kodinkone. Mihin se palkka kuluu, jos ruoan suhteen arki on täyttä kituuttamista?

Niin, en koe että säästeliäisyys kilohintoja vertailemalla on kituuttamista. Ostan lähes kaikkea ruokaa mitä haluan, mutta usein edullisinta merkkiä. En koe jääväni mistään paitsi, mutta punaista lihaa en syö enkä äyriäisiä koska niistä en pidä. Rahat menee ihan puutarhan hoitoon ja muun muassa polttopuihin. Matkustelen monta kertaa vuodessa ja käyn tanssimassa ja harrastan ratsastusta. Ja tosiaan toisinaan ostan kalliimpaa juustoa ja viiniä. Saan onneksi rahaa myös säästöön, mutta pienet ruokakulut mahdollistavat menevän elämäntyylini. Jos ostaisin kalliita merkkejä ja haluaisin matkustella ja säästöönkin rahaa, niin joutuisin ehkä luopumaan ratsastuksesta tai jostain muusta.

Vierailija
7137/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30€ riittää kuukaudeksi ja puolet ruuasta pakastimeen

7litran kattila makkarasoppaa/vk

Puurot+Kahvi

Juomana vettä

Näin olen säästänyt alle 1500€ tuloista ulkomaanmatkani, parhaiden merkkien tarvikkeeni ja huiput polkupyöräni.

Jos vielä pitää tinkiä niin pystyn varmaankin noin 15€/kk mutta se on jo melko kuluttavaa. Paino kyllä putoaa.

Just näin.

Itse en syö joka päivä. Ei ole tarvetta. Kraanasta tulee vettä.

Ruoka ja syöminen ei ole elämän diipein merkitys.

Vierailija
7138/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti vielä lisätä, että minä en saa minkäänlaista tyydytystä kalliimmasta ruoasta. En kaipaa myöskään uusia vaatteita tai hienoa elektroniikkaa. Olen ehkä enemmänkin tällainen iloinen luonnonlapsi, joka saa nautintoa enemmän siitä kun itse kasvattaa ja tekee, enkä ole kiinnostunut siis ostamaan 5€ maksavaa spaghettia. Mieluummin ostan sitä halvinta ja vaikka lahjoitan sen 4€ jonnekin keräykseen. Olen erittäin tyytyväinen elämääni, enkä kaipaa kalliita merkkejä.

Vierailija
7139/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt extremesex yess.

Ku.staa  ja Baz.kaa juodaan ja syödään.

Jos kotona näitä ilmaisia herkkuja ei saa, tuotoksista ihan maksetaan maksullisilla kuin ravintolassa.

Syökää p.zcaa ja juokaa v.uirzaa.

T.kierrätys

Vierailija
7140/19052 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä näkökulma täällä, että edullisten merkkien ostaminen on kituuttamista ja kärsimystä. Onko myös punalaputetut tuotteet kärsimystä? Jos menee kauppaan ja ostaa ostoslistan mukaan tietyt raaka-aineet mitä tarvitsee ruoanlaitossa, niin miten se hinta vaikuttaa siihen lopputulokseen? Minä pyrin ostamaan myös kilohinnaltaan edullisia vaihtoehtoja, koska en näe mitään järkeä ostaa kalliimpaa jos vastaavan tuotteen saa halvemmalla. Toki syön myös satokauden mukaan eli mikä milloinkin on parasta, hyvä saatavuus ja edullisinta kasviksissa ja hedelmissä. Kesällä ja talvella siis myös ostoskorini sisältö hieman vaihtelee.