Kuukautisuimapuku
Taas on varattu hiihtolomalle kylpyläreissu minulle ja lapselle, ja taas kerran arvon, osuuko menkat juuri siihen kohtaan. Aloin katsoa netistä, olisiko jossain myynnissä kuukautisuimapukua, siis sellaista samantapaista kuin on tenauimapukuja miehille ja naisille virtsankarkailuun ja vauvoille vauvauikkareita. No, Suomessa ei näytä olevan missään myynnissä mutta muissa maissa kyllä. Ajattelin, että voisin verkkokaupasta ostaa sellaisen.
Onko jollain kokemusta tällaisista kuukautisuikkareista? Toimivatko ne hyvin?
Ja siis muut saavat ihan vapaasti tunkea hotteroonsa kaikenlaisia esineitä, mutta minä en tunge. Enkä sotke hormonitasapainoani pillereillä. Ne jotka haluavat näin tehdä, saavat puolestani ihan vapaasti toteuttaa itseään.
Kommentit (66)
Mies ui lasten kanssa tai käytä tamponia
En ole kuullutkaan tuollaisesta. Pitää kyllä uimapuvun istua kiinni aika tiukasti housuosasta, jos meinaa ettei sieltä mitään uimaveteen vuoda.
Itse käytän tuollaisissa tilanteissa tamponeja.
Osta sellainen tenauikkari. Kai se kuukautisvuotoakin pitää.
Vierailija kirjoitti:
Mies ui lasten kanssa tai käytä tamponia
Miestä ei ole tulossa mukaan. En käytä tamponia tai kuukuppia tai muutakaan, mikä tungetaan sisälle.
Kuukautisuimapukuja on myyty pitkät ajat kautta maailman, mutta ei Suomessa. Suomessa myydään kyllä pissauikkareita vauvoille ja virtsankarkailuongelmaisille aikuisille. Kuukautisuikkarit toimivat samalla periaatteella.
Oletan, että nähtävästi ainakaan tämän palstan lukijoilla ei ole näistä kokemuksia.
Todella ällöttävä ajatus, että aikuinen menee tietoisesti kylpylään uimaan menkkojen aikana, ilman sisäistä suojaa. Jonkin verran pitäisi olla tervettä harkintakykyä. Kukaan ei halua silmiin, suuhun ja uimaveteen toisen ihmisen menkkaverta. Joissain altaissa vesi värjäytyy jos siihen pissataan. Toivottavasi uimavesi vaihtaa väriä myös silloin kun veteen lorisee kuukautisverta. Toivon, että lasku lähtee sille, joka altaan tahallisesti sotkee.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan se noloa käydä saunassa ja suihkussa veret reisillä.
Ei ole vaikea homma siirtää menkkoja lääkkeellä. Ei sivuvaikutuksia.
Siis eihän ne vauvojen uimavaipatkaan mitään pissaa ime sisäänsä! Eivät vain turpoa muodottomiksi, kuten tavallinen vaippa.
Joten samaa mieltä, joko tamppooni toosaan, että verenvuoto pysyy siellä, tai sitten olet uimatta!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikea homma siirtää menkkoja lääkkeellä. Ei sivuvaikutuksia.
Ehkä ei sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Todella ällöttävä ajatus, että aikuinen menee tietoisesti kylpylään uimaan menkkojen aikana, ilman sisäistä suojaa. Jonkin verran pitäisi olla tervettä harkintakykyä. Kukaan ei halua silmiin, suuhun ja uimaveteen toisen ihmisen menkkaverta. Joissain altaissa vesi värjäytyy jos siihen pissataan. Toivottavasi uimavesi vaihtaa väriä myös silloin kun veteen lorisee kuukautisverta. Toivon, että lasku lähtee sille, joka altaan tahallisesti sotkee.
Tämä on urbaanilegenda, että altaaseen pissaaminen värjäisi muka veden. Kokeile vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia juuri käytetään esimerkiksi kuukautisuikkareita, ettei verta mene sinne veteen.
Jos tamponeja voi käyttää uimisen aikana niin käyttäisin niitä. Hirveäähän se on siellä suihkun ja saunan puolella muille kun veri valuu suihkun yhteydessä ja saunassa sille pefletille mikä pitää laittaa samaan lokerikkoon tai hyllylle muiden uimavarusteiden kanssa. Naru jalkojen välissä ei varmasti haittaa ketään niin paljon ainakaan. Jos joku siitä häiriintyy niin oma on ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Tenauikkareita Suomessa juuri myydäänkin, mutta itse haluaisin sellaisen, joka on suunniteltu nimenomaan kuukautisvuotoa varten. Niissä on erilaiset imukerrokset.
vauvojen uimavaipat ei tosiaan pidä pissaa. Tena uikkareista en ole kuullutkaan. Toivottavasti ap kertoo mihin suuntaa tietää varoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on urbaanilegenda, että altaaseen pissaaminen värjäisi muka veden. Kokeile vaikka.
Ulkomailla käytetään väriainetta, joka värjää virtsan siniseksi. Saahan sitä toivoa, että joku uimahalli tai kylpylä olisi ottanut meilläkin väriaineet käyttöön. Ainakin aihetta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tamponeja voi käyttää uimisen aikana niin käyttäisin niitä. Hirveäähän se on siellä suihkun ja saunan puolella muille kun veri valuu suihkun yhteydessä ja saunassa sille pefletille mikä pitää laittaa samaan lokerikkoon tai hyllylle muiden uimavarusteiden kanssa. Naru jalkojen välissä ei varmasti haittaa ketään niin paljon ainakaan. Jos joku siitä häiriintyy niin oma on ongelmansa.
Minä en ole kiinnostunut siitä, että joku häiriintyisi minun uima-asustani tai minusta roikkuvista ylimääräisistä lisäkkeistä. Tamponit eivät sovi minulle, eivät myöskään kuukupit. En pysty niitä käyttämään. Sehän tässä on se ongelma. Kylpylämatka varataan pitkältä ajalta etukäteen lomaviikolle ja minulla on niin epäsäännölliset kuukautiset, että saattaapi olla juuri sillä hetkellä menkat taikka sitten ei. Kun olen lapsen kanssa kahdestaan menossa, ei siellä ole muksullakaan hauskaa, jos pitää yksin lillua vedessä ja äiti vain istuu tuolissa katselemassa.
Tietysti uikkarit otetaan pois vessassa ja pestään alapää puhtaaksi ennen saunaan menoa. Pefletti on muovifroteeta toiselta puolen, ei värjäydy lauteet. Sitten uikkari taas päälle ja hotellihuoneeseen suihkuun ja pukemaan päälle. Veri ei lirraa muiden jaloissa missään kohtaa.
Tuommoinen kuukautisuikkari on tarkoitettu rannalla köllöttelyyn, ei uimiseen 😁 Se imee itsensä täyteen uimavettä n. kolmessa sekunnissa veteen menosta.
Jos ei ole kuukautissuojaa, veri liukenee veteen. Ilmeisesti tarkoitus on viettää aikaa lasten altaassa. Siellä vettäkin on vähemmän. En haluaisi uittaa omaa lastani uimarin vieressä, jonka menkkaveri liukenee altaaseen.
Julkiseen uima-altaaseen ei pissata, kakata eikä valuteta kuukautisverta. Tarpeet tehdään vessaan ja veret valutetaan kuukautissuojiin.
.