Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19067)

Vierailija
6801/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä iäkäs kotikaljan juoja, joka varastat anopilta kinkkua kotiin kun et itse halua ostaa nykyisin enää jouluruokia, niin mitä teillä on sitten tapana viedä sinne anopille? Viettekö itsetehdyt laatikot vai kalat? Kyllä sekin maksaa, jos ostaa vaikkapa 6 hengelle kalapöydän tarjottavat.

En varasta, tyrkyttäisi enemmänkin kun ostaa joka vuosi liian ison kinkun. Vähän vaihtelee vuosittain mitä kukakin hankkii, viime vuonna meitä vaan neljä syömässä. Silloin tein joulutortut, graavilohen ja myös paistettua lohta ja ostin kotikaljan. Kotikaljan olisin voinut tehdä itsekin, mutta kaupassa sattui olemaan myytävänä tuote jonka tiesin erittäin hyväksi.

Miten mitotat noi kalat per syöjä? Eli kuinka paljon pitäisi ostaa graavilohta ja paistettua lohta? Mulle on jotenkin vaikea hahmottaa. Ja sit aina joku ei sy

Tottumuksesta, kun on tuntenut nuo syöjät kymmeniä vuosia, niin on aika hyvä näppituntuma paljonko menee. Tuossa tapauksessa siis ostin kokonaisen lohifileen, siitä vaaksan verran paksummasta päästä eroon paistettavaksi, loput graavasin. Lohen paistoin paikan päällä ja tarkoituskin että menee kaikki kerralla, graavilohesta riittää sitten seuraavaankin päivään. Paistettu lohi on muuten aika hyvää sinappisen kinkkukastikkeen kanssa.

Vierailija
6802/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä iäkäs kotikaljan juoja, joka varastat anopilta kinkkua kotiin kun et itse halua ostaa nykyisin enää jouluruokia, niin mitä teillä on sitten tapana viedä sinne anopille? Viettekö itsetehdyt laatikot vai kalat? Kyllä sekin maksaa, jos ostaa vaikkapa 6 hengelle kalapöydän tarjottavat.

En varasta, tyrkyttäisi enemmänkin kun ostaa joka vuosi liian ison kinkun. Vähän vaihtelee vuosittain mitä kukakin hankkii, viime vuonna meitä vaan neljä syömässä. Silloin tein joulutortut, graavilohen ja myös paistettua lohta ja ostin kotikaljan. Kotikaljan olisin voinut tehdä itsekin, mutta kaupassa sattui olemaan myytävänä tuote jonka tiesin erittäin hyväksi.

Miksi anoppi tyrkyttää kinkkua sinulle eikä lapselleen?

Kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6803/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tulee kalliimmaaksi mennä kylään syömään, jos on sovittu, että jokainen tekee ja tuo jotain. Monesti kylään menijä tuo sitten ne kalliit jutut sinne isäntäperheelle ja vie samppanjat. Isäntäperhe yleensä keittää perunat ja tekee salaatin, vaikea vieraiden olisi tuoda keitettyjä perunoita sinne joulupöytään. Eli kun vieras vie kalat ja viiniä 10 ihmiselle, niin siitä tulee helposti kalliimpaa kuin sinun ja puolisosi se 1 jouluateria, mitä jaksaa syödä siinä illan aikana. En minä ainakaan kehtaisi alkaa kyselemään jotain eväsrasioita isäntäperheitä kesken jouluillan, että ottaisin ylitsejäänyttä kalaa, salaattia, perunaa ja kinkkua kotiin.

Tilanteeseen vaikuttaa onko kyseessä omaa perhettä vai vieraammat ihmiset.

Viedäänkö eri juttuja perheelle tai vieraille? Miten tämä toimii? Ha

Yritätkö nyt heittäytyä hölmöksi vai miksi tunnet tarvetta kysellä miten perhe toimii? Kun perheen kesken syödään niin ei siinä tarvitse miettiä kehtaako eväsrasioita kysellä eikä yleensä ole mitään ongelmaa sopia kuka tekee/ostaa mitäkin. 

Vierailija
6804/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia perheitä kun yksi vaan hoitaa ostokset satasen budjetilla aina samasta kaupasta, jonka sovelluksesta tarkastaa paljonko mennyt kauppaan.Käykö ukko salaa kaupassa, ilmeisesti.

Vierailija
6805/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tulee kalliimmaaksi mennä kylään syömään, jos on sovittu, että jokainen tekee ja tuo jotain. Monesti kylään menijä tuo sitten ne kalliit jutut sinne isäntäperheelle ja vie samppanjat. Isäntäperhe yleensä keittää perunat ja tekee salaatin, vaikea vieraiden olisi tuoda keitettyjä perunoita sinne joulupöytään. Eli kun vieras vie kalat ja viiniä 10 ihmiselle, niin siitä tulee helposti kalliimpaa kuin sinun ja puolisosi se 1 jouluateria, mitä jaksaa syödä siinä illan aikana. En minä ainakaan kehtaisi alkaa kyselemään jotain eväsrasioita isäntäperheitä kesken jouluillan, että ottaisin ylitsejäänyttä kalaa, salaattia, perunaa ja kinkkua kotiin.

Tilanteeseen vaikuttaa onko kyseessä omaa perhettä vai vieraammat ihmiset.

Viedäänkö eri jutt

Mikä ongelma on sitten käydä kylässä muualla? Miten se eroaa siitä sukulaiskohtaamisesta? Etkö kysy kylään mennessä, että mitä voisin tuoda? Ja automaattisesti ostat susheja ja samppanjaa?

Vierailija
6806/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit kun täällä on niin järkyttävän huono haku nykyään. Joku viisaampi osasi laittaa nätisti sen, mitä tarkoittaa se, että laskeeko ateria/annoshintoja tai laskeeko kuukaudessa ostetut tuotteet.

Sivu 225 ( ei mennyt ihan tuntia etsimiseen)

Ymmärrätkö kirjanpidon ja kustannuslaskennan eron?

Jos ostat tänään 30.4.2024 kilon kaurapuuroa, on se sun ruokamenosi huhtikuussa.

Kun laitat aamupuuron toukokuussa, voit laskea, että tämä puurolautasellinen maksoi 10 senttiä. Tämä on kustannuslaskentaa.

Ske

Vierailija
6807/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mitotat noi kalat per syöjä? Eli kuinka paljon pitäisi ostaa graavilohta ja paistettua lohta? Mulle

Mistä saat kokonaisen lohifileen 10€:llä? Käsittääkseni se halvin kokonainen lohikin maksaa 10€/kg ja fileeroituna 13€/kg. Ja lohi painaa 1,5-2kg.

Vierailija
6808/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia perheitä kun yksi vaan hoitaa ostokset satasen budjetilla aina samasta kaupasta, jonka sovelluksesta tarkastaa paljonko mennyt kauppaan.Käykö ukko salaa kaupassa, ilmeisesti.

Minä hoidan pääsääntöisesti meidän perheen ruokaostokset. Käyn useammassa kaupassa, yleensä kolmessa eri kaupassa. Jokaisella kaupalla on olemassa sovellus, josta näen ostokset, yksittäiset kuitit (Tokmanni) ja yhteenlaskettuja ostoksia (K- ja S-liike) kuittien lisäksi. Noiden lisäksi pystyn katsomaan yhteiseltä pankkitililtä, paljonko puoliso on käyttänyt kauppaan omiin ostoksiinsa. On aika helppo arpoa, että K-Raudasta tai Motonetista tuskin on ruokaa ostettu, Salesta sitten varmaan onkin. Ulkona syömisestä pystyn pitämään noin-kirjaa, nuoret joko ilmoittavat, että ovat käyneet jossain syömässä tai sitten eivät. Jos ruoka ei kotona maistu, niin voin olettaa, että on syöty jossain muualla.

Miksi minä teen pääosan ostoksista? Koska puoliso tekee vuorotyötä, ja aamukuudelta tai yöllä kahdentoista aikaan  ole kauppoja auki työmatkan varrella. Minulla etätyöläisenä on parempi mahdollisuus järjestää työaikaani niin, että pystyn käymään kaupoilla. Ne eivät ole edes toimistolle mennessä työmatkani varrella, sinne pitää suunnata erikseen, mutta minkäs voit, kun tällaisessa paikassa asuu.

Vierailija
6809/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä itsekin ihmettelen, oikeastikko osa miehistä ei koskaan jalallaan astuisi ruokakauppaan vaan syö kiltisti sitä mitä vaimo ostaa ja kokkaa? Mitään omia mielihaluja/tarpeita ei koskaan ole?

Itse olen miesvaltaisella työpaikalla ja osa ostaa toimistoon jatkuvasti valtavia karkkisäkkejä ja pullaa, jotka häviää alta aikayksikön. Taitaa kotona olla tälläinen säästöbudjetin ruokavalio, jota sitten työpaikalla salaa paikkaillaan herkuilla, osa on todella hoikassa kunnossa silti. Eihän vaimot näistä syömistä varmaan mitään tiedäkään, mutta noihin on pakko mennä jo useita kymppejä kuussa.

Vierailija
6810/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen sinkku niin helppo laskea ruokakulut. On toki ollut pitkiäkin suhteita takana, mitta aina omat pankkikortit ja tilit. Voi olla, että olen itse maksanut molempien ruoat ja siivonnut, jos olen saanut asua työttömänä kumppanini luona ilmaiseksi tms. Ja hän on ollut päivät töissä niin minulla on ollut aikaa käydä kaupassa, siivota asunto, pestä pyykit ja valmistaa ruoka.

Vierailija
6811/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mitotat noi kalat per syöjä? Eli kuinka paljon pi

Mistä saat kokonaisen lohifileen 10€:llä? Käsittääkseni se halvin kokonainen lohikin maksaa 10€/kg ja fileeroituna 13€/kg. Ja lohi painaa 1,5-2kg.

Joulun alla oli tarjouksessa, pahoittelen en muista enää missä kaupassa, taisi olla 8,90 kg. Tuolla kertaa oli file, osaisin myös fileoida tarvittaessa itsekin. ajoittain on noita kampanjoita, joissa on ilmainen fileointi. Sinänsä ihan fiksua toimintaa kauppiailta, koska moni ostaa sitten joulun alla muutakin.

Vierailija
6812/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä itsekin ihmettelen, oikeastikko osa miehistä ei koskaan jalallaan astuisi ruokakauppaan vaan syö kiltisti sitä mitä vaimo ostaa ja kokkaa? Mitään omia mielihaluja/tarpeita ei koskaan ole?

Itse olen miesvaltaisella työpaikalla ja osa ostaa toimistoon jatkuvasti valtavia karkkisäkkejä ja pullaa, jotka häviää alta aikayksikön. Taitaa kotona olla tälläinen säästöbudjetin ruokavalio, jota sitten työpaikalla salaa paikkaillaan herkuilla, osa on todella hoikassa kunnossa silti. Eihän vaimot näistä syömistä varmaan mitään tiedäkään, mutta noihin on pakko mennä jo useita kymppejä kuussa.

Ja olet selvittänyt ansiokkaana kyylänä noiden työkavereittesi parisuhteet ja puolisoiden ostoskäyttäytymisen. Eikä työpaikkanne naiset syö karkkia ja pullaa, joopa joo.

Vierailija
6813/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet selvittäny

Samat työkaverit olleet jo 5 vuotta, puhuu kyllä perheistään, niin ei mitään sinkkuja ole. Ja sama meno on ollut kokoajan karkinsyönnin kanssa, noita on syömässä vain muutama mies. Kotiruokailuista en toki tiedä, mutta osalla todellisuus voi olla tuo silloin kun vaimo ei ole näkemässä. Helposti työmatkalla poikkeaa kaupasta hakemaan mitä haluaa, tai sitten käy työpaikan ruokalassa syömässä, mäkkärissä jne.

Vierailija
6814/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsit kun täällä on niin järkyttävän huono haku nykyään. Joku viisaampi osasi laittaa nätisti sen, mitä tarkoittaa se, että laskeeko ateria/annoshintoja tai laskeeko kuukaudessa ostetut tuotteet.

Jos ostat tänään 30.4.2024 kilon kaurapuuroa, on se sun ruokamenosi huhtikuussa.

Kun laitat aamupuuron toukokuussa, voit laskea, että tämä puurolautasellinen maksoi 10 senttiä. Tämä on kustannuslaskentaa.

Ske

Kauankohan tämäkin yksi hiutalepaketti riittää ske:n kokoisessa perheessä? Jos annos on 1 dl eli n. 50 g, niin tämä kuluu yksinasuvallakin alle kuukaudessa. Tulee melkein yksi tarina mieleen missä oli viisi leipää ja kaksi kalaa...

Vierailija
6815/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis leipäjono ihmiset ei maksa mitään ruuasta itse.Jos haluat elää ilman vitamiinia niin se on makkara lenkki HK per viikko ja makaronipussi.Siinä pääsee 4€ viikko hintaan jos kehtaa vielä yhden eväsleivän niin 5€ viikko ja se on 20€ kuukausi.

Vierailija
6816/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty tai kaupan hernekeitto purkki on tasan euron päivä siinä 30 evroa kuukausi.

Vierailija
6817/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ske

Kauankohan tämäkin yksi hiutalepaketti riittää ske:n kokoisessa perheessä? Jos annos on 1 dl eli n. 50 g, niin tämä kuluu yksinasuvallakin alle kuukaudessa. Tulee melkein yksi tarina mieleen missä oli viisi leipää ja kaksi kalaa...

Ei ollut kyse minun kaurahiutaleistani, vaan jonkun muun aikaisemmin laittamasta esimerkistä siitä, mikä on kirjanpidon ja kustannuslaskennan ero. Pahoittelen, jos en osannut laittaa tätä ilmi riittävän selkeästi.

Meillä yksi kaurahiutalepaketti kestää useamman kuukauden, koska emme juurikaan syö kaurapuuroa. Hiutaleita menee lettutaikinaan, sämpylöihin, piirakkapohjiin jne. maksimissaan desi kerrallaan.

Ske

Vierailija
6818/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miesvaltaisella työpaikalla ja osa ostaa toimistoon jatkuvasti valtavia karkkisäkkejä ja pullaa, jotka häviää alta aikayksikön. Taitaa kotona olla tälläinen säästöbudjetin ruokavalio, jota sitten työpaikalla salaa paikkaillaan herkuilla, osa on todella hoikassa kunnossa silti. Eihän vaimot näistä syömistä varmaan mitään tiedäkään, mutta noihin on pakko mennä jo useita kymppejä

Samat työkaverit olleet jo 5 vuotta, puhuu kyllä perheistään, niin ei mitään sinkkuja ole. Ja sama meno on ollut kokoajan karkinsyönnin kanssa, noita on syömässä vain muutama mies. Kotiruokailuista en toki tiedä, mutta osalla todellisuus voi olla tuo silloin kun vaimo ei ole näkemässä. Helposti työmatkalla poikkeaa kaupasta hakemaan mitä haluaa, tai sitten käy työpaikan ruokalassa syömässä, mäkkärissä jne.

Ehkä syövät vastaavasti myös kotonaan. Mutta sinähän uteliaana kyylänä voit toki kysyä asiaintilaa työkavereiltasi, kun asia/luuleminen sinua niin kovasti vaivaa että ihan täällä asti pitää tilittää muutaman työkaverisi syömisistä.

Vierailija
6819/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miesvaltaisella työpaikalla ja osa ostaa toimistoon jatkuvasti valtavia karkkisäkkejä ja pullaa, jotka häviää alta aikayksikön. Taitaa kotona olla tälläinen säästöbudjetin ruokavalio, jota sitten työpaikalla salaa paikkaillaan herkuilla, osa on todella hoikassa kunnossa silti. Eihän vaimot näistä syömistä varmaan mitään tiedäkää

Eihän tämä mitään kyyläämistä ole ollut, kunhan tullut työnteon lomassa huomattua, ihan normaalia olla työkaverien kanssa sosiaalisesti jossain tekemisissä. Taisi jollakulla kiehahtaa, kun sitä omaa miestä ei voi kontrolloida 100 %:sesti koko aikaa, saattaa raukka vaikka syödä salaa työajalla kun kotona on pirttihirmu laskemassa ruokia sentilleen.

Vierailija
6820/19067 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demis Roussos - Forever and Ever

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi