Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina nauranut, kun jopa Rikkaat ja rahattomat -tv-ohjelmassa niillä köyhillä on aina tekoripset ja kulmat laitettu ja tekokynnet jne. Ja sittwn viikkobudjetti on joku 89€ siltä äidiltä ja kolmelta lapselta :D Eli neljän viikon ripsien huoltovälin aikana ei sit syödä eikä osteta mitään:D Hulvatonta
"aina tekoripset ja kulmat laitettu ja tekokynnet jne"
Kuinka monta köyhän jaksoa olet katsonut?
Kaikki kaudet ja jaksot
Aivan käsittämättömän empatiakyvyttömiä viestejä tässä ketjussa, taitaa viimeiset pari sivua olla lähes kaikki saman kirjoittajan kynästä. Aina taivastellaan miten voi mennä yli 100 e/kk, neuvot on luokkaa ei mene kun ei osta sipsiä ja karkkia ja elää salaatilla ja laihduttaa itsensä pieneksi että pärjää pikkulinnun annoksilla. Sairaana pitäisi vain kuolla pois. Mikä ongelma tällä kirjoittajalla on?
Jotkut ihmiset ehkä vain nostavat suoremmin kissan pöydälle ja puhuvat asioista suoraan, eivätkä vain paijaile päätä ja sano että hyvä hyvä. Kaikki ei välttämättä
edes tiedä, mitkä ruoka-aineet ovat terveellistä tau mistä niitä tarjouksia voi etsiä. Tai ei suostuta mihinkään muutokseen, vaikkapa vaihtamalla se kahvihetkiä halvempaan tai leipomalla itse herkut. Ja joo, tietenkin suurin osa on sairaita eivätkä voi itse tehdään mitään joo, että lienee sitten vain onnekkaampia että pärjää vähemmällä tai osaa tehdä itse jotain. Etsiä vaikka sitä tietoa ihan alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset ehkä vain nostavat suoremmin kissan pöydälle ja puhuvat asioista suoraan, eivätkä vain paijaile päätä ja sano että hyvä hyvä. Kaikki ei välttämättä
edes tiedä, mitkä ruoka-aineet ovat terveellistä tau mistä niitä tarjouksia voi etsiä. Tai ei suostuta mihinkään muutokseen, vaikkapa vaihtamalla se kahvihetkiä halvempaan tai leipomalla itse herkut. Ja joo, tietenkin suurin osa on sairaita eivätkä voi itse tehdään mitään joo, että lienee sitten vain onnekkaampia että pärjää vähemmällä tai osaa tehdä itse jotain. Etsiä vaikka sitä tietoa ihan alkuun.
Tämän ketjun otsikko: Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tänne on pesiytynyt joukko (tai ehkä vain yksi) erinomaisia yksilöitä jotka eivät kerro mitään omasta syömisestään.
Jutut menevät konditionaalissa ja alkavat: "hyvin pärjää jos..." ja loppu on ihan hatusta vedettyä kuvitelmaa muiden ihmisten sipsiostoksista ja naapurin mirkun smoothien panettelua.
Kenenkään ei tarvitse nostaa mitään elukkaa pöydälle. Sen kun vaan kerrot miten oikeasti itse pärjäät satasella kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina nauranut, kun jopa Rikkaat ja rahattomat -tv-ohjelmassa niillä köyhillä on aina tekoripset ja kulmat laitettu ja tekokynnet jne. Ja sittwn viikkobudjetti on joku 89€ siltä äidiltä ja kolmelta lapselta :D Eli neljän viikon ripsien huoltovälin aikana ei sit syödä eikä osteta mitään:D Hulvatonta
Kaikki kaudet ja jaksot
Sama. Jos ei ole noita ripsiä, tekokynsiä ja tatuointeja, niin telkut ja huonekalut on vimosen päälle tai sitten suoraan sanottu että pubiin menee rahaa. Brittiversiossa eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kaudet ja jaksot
Sama. Jos ei ole noita ripsiä, tekokynsiä ja tatuointeja, niin telkut ja huonekalut on vimosen päälle tai sitten suoraan sanottu että pubiin menee rahaa. Brittiversiossa eri juttu.
Itse olen nähnyt suomiversiossa kyllä myös jaksoja, joissa on rahattomana yksinäinen mies, iäkkäämpi nainen tai vähätuloinen pariskunta tai yksinhuoltaja, eipä ole näkynyt mitään noita listattuja asioita. Jollakulla on nyt vaan pakkomielle lytätä jatkuvasti muut ihmiset täällä. Lihavat ja köyhät mielletään tämän yhden kirjoittajan toimesta tyhmiksi, jotka tuhlaa rahansa sipsiin, karkkiin ja rakennekynsiin tai baariin. Ehkä jossain jaksossa on yksi tälläinen voinut olla, mutta ollaan kyllä katsottu eri sarjaa.
Aika monella Rikkaat ja rahattomat -ohjelman Suomi-versiossa niin yksinhuoltajilla on tekoripset Toki ei sit ehkä ole varaa niitä huollattaa, mutta aika turha juttu mielestäni, jos senkin rahan olisi voinut laittaa vaikka ruokaan lapsille. Mutta joo, kaikki tyylillään. Itselläni ei ole lapsia eikä puolisoakaan, mutta säästötili nimeltä perhe kyllä löytyy. Sinne säästän ylimääräiset rahat. Syön paljon edullista kotiruokaa ja olen onnellisessa asemassa, että saan säästötilille joka kuukausi noin 200€ pahan päivän varalle.
Suomessa kyllä ruoka kallista, halvinta pitää ostaa. Mitta jos ei tartte ostaa laktoositonta ja alkoholia, niin aika hyvin pärjäilee. Mutta jotkut tottunut kalliiseen ruokaan, niin sitten voi olla hankalampaa. Mutta mahdotonta ei ole, mutta vaikeaa kyllä! 120€ menee, mutta sillä saan syödä tuoretta salaattia joka päivä. Ja muutamat alkoholijuomat myös. Ostan myös kalleimpia margariineja ja luomu kananmunia. Ja täysjyväpastaa ja välillä myös herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella Rikkaat ja rahattomat -ohjelman Suomi-versiossa niin yksinhuoltajilla on tekoripset Toki ei sit ehkä ole varaa niitä huollattaa, mutta aika turha juttu mielestäni, jos senkin rahan olisi voinut laittaa vaikka ruokaan lapsille. Mutta joo, kaikki tyylillään. Itselläni ei ole lapsia eikä puolisoakaan, mutta säästötili nimeltä perhe kyllä löytyy. Sinne säästän ylimääräiset rahat. Syön paljon edullista kotiruokaa ja olen onnellisessa asemassa, että saan säästötilille joka kuukausi noin 200€ pahan päivän varalle.
En kyllä muista nähneeni ketään vähävaraista tekoripsillä. Yleensä rahattomat äidit on olleet ihan meikittömiä, ja tekoripset löytyy siltä rikkaalta osapuolelta, varsinkin jos on julkisuudessa ulkonäön vuoksi, kuten Erika Helin ja Sara Chafak.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä muista nähneeni ketään vähävaraista tekoripsillä. Yleensä rahattomat äidit on olleet ihan meikittömiä, ja tekoripset löytyy siltä rikkaalta osapuolelta, varsinkin jos on julkisuudessa ulkonäön vuoksi, kuten Erika Helin ja Sara Chafak.
Eikös ainakin Sara Chafakin vaihto-yksinhuoltajaäidiltä just löytynyt aikamoiset tekoripset? Ja sitten siltä Petrus Pennasen vaihtoperheen äidiltä ja teinityttäreltä? En tosin oo katsonut kuin pari jaksoa, mutta just noi julkkisjaksot jäänyt mieleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ainakin Sara Chafakin v
Aika kauas karattu ketjun aiheesta, mutta miten jostain tv-ruudusta näkee millaiset ripset jollakin on. Nykyään saa muutamalla eurolla ostettua magneettiripsiä, yh-äidin teinin ripset voi olla tällaiset tai sitten viikkorahoista säästetty. Melkoinen pakkomielle jollakulla tässä ketjussa lytätä vähävaraiset ihmiset huonoiksi rahankäyttäjiksi. Kyllä kaikissa tuloryhmissä on sekä hyviä että huonoja rahankäyttäjiä.
Ystäväni tuli käymään, toi mukanaan mansikoita (belgialaisia, parempia kuin espanjalaiset) ja kuoharipullon. Söimme aikaisemmin paistamiani kaalikääryleitä ja uusia perunoita, voikastiketta ja puolukkahilloa sekä jälkiruuaksi terassilla auringosta nauttien kuoharia ja mansikoita. Oli ihana ateria ja ihana ystävä! Muutoin olen syönyt tavallisia ruokiani, keittoja, muusia ja kastiketta, makaronilaatikkoa ja kaivellut pakastimen aarteita lisäksi. Mustikoita ja omenasosetta, kuivattuja sieniä ja yrttejä on pakko alkaa syömään tehokkaasti ennen uutta satoa. Tässä kuussa olen ostanut ruokaa 34,26 eurolla. Ei herkkuja eikä mehuja.
En käy kaupassa ellei ole pakko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kauas karattu ketjun aiheesta, mutta miten jostain tv-ruudusta näkee millaiset ripset jollakin on. Nykyään saa muutamalla eurolla ostettua magneettiripsiä, yh-äidin teinin ripset voi olla tällaiset tai sitten viikkorahoista säästetty. Melkoinen pakkomielle jollakulla tässä ketjussa lytätä vähävaraiset ihmiset huonoiksi rahankäyttäjiksi. Kyllä kaikissa tuloryhmissä on sekä hyviä että huonoja rahankäyttäjiä.
Tuli vaan mieleeni, että ovat hyvinkin voineet tälläytyä nimenomaan siksi, että pääsevät telkkaan, eli voi olla kertaluontoinen kustannusponnistus tuo. Ja ihan ymmärrettävä.
Onhan hyvinkin totta, että esimerkiksi adhd aiheuttaa ongelmia myös vaikkapa taloudellisessa hallinnassa (ts. voivat olla huonoja rahankäyttäjiä). Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki adhd-ihmiset olisivat köyhiä, tai että kaikki köyhät olisivat jollain erityisdiagnoosilla.
Köyhyyden ja vähävaraisuuden takana on yleensä hyvin monimutkaisia polkuja ja syitä, eikä yksittäinen syy selitä edes puolikasta köyhyydestä (paitsi tietenkin se, että rahaa ei ole tarpeeksi, mutta sen syyt sitten ovatkin hyvin vaihtelevia).
Sehän on ihan fiksua täällä vavahduttaa siihen omaan rahan käyttöön. Että ei ne rikkaatkaan syö äyriäisiä joka päivä vaan ihan tavallista puuroa ja makaronilaatikkoa. Tavallinen arki se kaikilla on ja juhlia sitten on harvakseltaan. Ihan sama onko työtön vai onko hyväpalkkaisessa työssä, arkiruokailu on kaikilla. Se on sitten eri asia, että kuka kokee, että on varaa erilaisiin extra kauneudenhoitojuttuihin tai vastaaviin. Niihin en ota kantaa.
Tuntuu että kaikki syö kovin pieniä annoksia kaikkialla. Kilpaurheilijatkin jotka kuvaavat aktiivisesti someen niin ne annokset on luokkaa kourallinen riisiä, puolikas tonnikalapurkki ja 2 kirsikkatomaattia. Ehkä tietenkin juovat sitten päälle niitä täyttäviä proteiinijuomia, joista tulee lisäenergiaa, mutta itse saatan syödä aamullakin 2 lautasellista kaurapuuroa. Ja toki otan sitten reilummin sitä pastaa tai salaattia, ja niin kutsutun tavallisen verran pääruoalla sitä kalaa tai muuta kalliimpaa raaka-ainetta, ettei nyt aivan tolkuttomaksi ruokakulut nousisi. Mutta en usko että tohon 100€ pääsisin. Moni muu varmaan pystyykin, en lähde sitä kieltämään.
Tässä 80 kg miehen ruokaa malliksi, ehkä 150€ kk riittää ruokaani, painotan edullisuuden lisäksi riittävää proteiinin ja kuidun saantia. Etenkin jos on kasvavia lapsia , niin ei riitä hiilarit ja kasvikset ja etenkin pojille on aika ikävää jos jäävät pieniksi.
350g 10% naudan jauhelihaa, 1 dl soijarouheita ja 280g Kidneypapuja+ sipuli ja mausteet. Näistä tuli elämäni paras jauhelihakastike. Edullinen, terveellinen ja maukas, mitä muuta ruualta voi toivoa?
Liha 3,50€ soija 25c Kidneypavut 25c = 4€ josta aikuinen syö 8 annosta
Kastikeannos 50c ja 200g keitettyä perunaa 20c = 70c annos
Täällä mökillä on pikkupakastin ja se täytetään näin kauden alussa. Kauppa on parin km päässä ja ihan fillarillakin on kiva käydä.
Täällä kokkauksiani> https://keskustelu.suomi24.fi/t/17491962/jauhelihapullat-saasta-4-50-va…
Meillä saadaan ruokakulut pysymään nimenomaan terveyden kannalta erittäin hyvässä kaurapuurossa. Sitä lapsetkin saattavat tehdä mikrossa pitkin päivää naposteluiden sijaan, jos ruoka ei ole vielä valmista ja nälkä on. Täällä useasti mainittu soijarouhe myös mainio tuote ja edullinen. Oma puolisoni kauheasti pelkää noita lihojen ja kalojen päivämääriä, että voiko enää syödä tai onko jääkaapin ovi jäänyt vahingossa hetkeksi auki ja tuote jo pilalla. Tai jos ei ole kypsynyt kunnolla vaikka sika-nauta tai kanankoivet. Soijarouhetta ei tarvitse pelätä ja se säilyy kuivakaapissa vuosiakin hyvänä, vaikka meillä sitä kyllä menee niin paljon, että ei säily. Perunan, pastan, riisin tai minkä vaan kanssa maistuu hyvin. Pannulla tai uunissa. Voi tehdä pihvejä tai kastiketta. Moni heittää sellaisenaan myös vaikka puuron joukkoon extra proteiinia tuomaan. En nyt oikein keksi, että mistä voisi säästää. Kilohintoja katsotaan tarkkaan ja karkkia ostetaan vain erikoishetkiin. Kukaan ei noppaa ruoasta vaan kaikkea syödään eikä nirsoilla.
Nyt uskon, että satasella mieskin voi selvitä. https://www.youtube.com/watch?v=BHHzV85BzH8&t=9s
Ei kukaan sairas jaksa olla sairas vaan suurin osa on ihan valmis poistumaan jo taivaaseen mieluummin kuin kärsimään maan päällä. Että jos kokee olevansa heikommassa asemassa ja siksi tarvitsevansa enemmän tukia niin. Ok. Että muut sen maksavat sinulle?