7,5 mg Zopinox, auttaako unettomuuteen?
Tänään kokeilen ensi kertaa. Melatoniinia ja tuo 7,5 mg zopinox. Kellään kokemuksia.
Kommentit (71)
Kyllähän se auttaa nukahtamaan ja pysymään unessa, mutta noihin jää koukkuun jo muutamassa viikossa.
Kokeile ensin puolikkaalla. Minut sekin jo tainnuttaa.
Toimii ja valitettavan hyvinkin. Uni tulee 30-45 minuutissa ja nukkuu syvää unta koko yön ja aamulla herää virkeänä.
Toimii niin hyvin, että lähinnä ongelma on noissa riippuvuus.
Nukut vamaan mutta sitten kitiset että "väsyttää".
Minä ainakin nukahdin hyvin jo puolikkaalla yli vuosikymmenen kestäneen unettomuuden jälkeen. Sitä ei kuitenkaan määrätä pitkäaikaseen käyttöön, joten se vaihdettiin Ketipinoriin noin 15 vuotta sitten. On toiminut melko hyvin, eikä sivuvaikutuksia ole ollut.
Unettomuuteen auttaa uni ei lääkkeet
Itse tarvitsin 15mg annoksen, eikä auta yöllisiin heräämisiin, mutta kyllä noilla nukahtaa (jos menee nukkumaan - jos jää kukkumaan odottamaan että alkaa nukuttaa se ei välttämättä tapahdu).
Koita sillä 7,5mg. Äläkä syö yli kolmena-neljänä yönä viikossa, äläkä kuukausitolkulla. Jos syö joka ilta niin kohta tarvitset neljä tablettia että nukuttaa (eikä siihen mene kuin muutama viikko), ja ilman et saa nukuttua ollenkaan.
Zopinox on nukahduslääke, antaa unen ainakin 4-6 tunniksi.
Alkaa vaikuttamaan nopeasti alle 10:ssä minuutissa.
Jos otat melatoniinia myös, joka kolmiolääke niin ne vahvistavat toistensa vaikutusta.
Melatoniin avulla yöunesi pitenee.
Aloittaisin myös puolikkaalla. Itse otin ehkä neljänä peräkkäisenä iltana puolikkaan jonka jälkeen pääsin takaisin siihen "rytmiin" tai tilanteeseen että sain taas nukahdettua ilman lääkkeiden apua.
Toisaalta jos siihen vähän jääkin koukkuun, niin ainakin saat nukkua ja pystyt elämään. Aina on parempi nukkua vaikka napilla kuin valvoa yö toisensa jälkeen. Se tekee sekopäiseksi. Tuttu vanha rouva on käyttänyt imovanea 25 vuotta. Hän on nyt 76 ja puolikkaam napin ottaa. Vielä en ole huomannu että ois mitenkään dementoitunu. Oikein reipas ihminen on.
Ei melatoniini ole mikään kolmiolääke. Sitähän myydään kaupoissakin. Ihmisen omaa unihormonia. Sitä ei edes voi ottaa yliannostusta. Tietyn määrän jälkeen ei vaan enää vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Itse tarvitsin 15mg annoksen, eikä auta yöllisiin heräämisiin, mutta kyllä noilla nukahtaa (jos menee nukkumaan - jos jää kukkumaan odottamaan että alkaa nukuttaa se ei välttämättä tapahdu).
Koita sillä 7,5mg. Äläkä syö yli kolmena-neljänä yönä viikossa, äläkä kuukausitolkulla. Jos syö joka ilta niin kohta tarvitset neljä tablettia että nukuttaa (eikä siihen mene kuin muutama viikko), ja ilman et saa nukuttua ollenkaan.
Ja edellinen on ihan sitä itseään. 15 vuotta syönyt neljä viikossa (toiset kolme päivää Tenoxia). Nyt lääkäri nosti sen viiteen päivään viikossa ja tavoitteena on seitsemän päivää viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei melatoniini ole mikään kolmiolääke. Sitähän myydään kaupoissakin. Ihmisen omaa unihormonia. Sitä ei edes voi ottaa yliannostusta. Tietyn määrän jälkeen ei vaan enää vaikuta.
Onhan. Mun melatoniinipurkissa on ainakin varoituskolmio. Se on kolmiolääke. Ei se tarkoita mitään päihdyttävää reseptilääkettä vaan yksinkertaisesti lääkettä, joka voi väsyttää tai muuten vaikuttaa ajokykyyn.
Tsopikloni= Zopinox, Imovane on pelastanut mun hengen. Harmittaa, että tuli niin kauan alistuttua ottamaan jotain ketipinoria, mirtazapiinia, joka ikinen sedatiivinen p*skoja sivuvaikutuksia tekevä mömmö on mulla kokeiltu. Unettomuus johtuu kroonisista kivuista. Ei kaikki jää unilääkkeisiin koukkuun, sitähän jotkut tietämättömät aina selittävät. Kehittää nyt ainoaan toimivaan lääkkeeseen toleranssi?? Tjooh. Valvomista joudun edelleen sietämään paljon, mutta sen kestää paremmin kun tietää että lääkkeeseen voi turvautua silloin kun ei enää pää pysy koossa. Ei ole täydellinen lääke tuokaan (esim. vähentää syvän unen määrää) mutta parempaa vaihtoehtoa ei itselleni ole. Mulla toimii annoksella 1,5 tablettia.
Vierailija kirjoitti:
Jos otat melatoniinia myös, joka kolmiolääke niin ne vahvistavat toistensa vaikutusta.
Ei mikään lääke ala vaikuttamaan kunnolla syötynä alle 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja edellinen on ihan sitä itseään. 15 vuotta syönyt neljä viikossa (toiset kolme päivää Tenoxia). Nyt lääkäri nosti sen viiteen päivään viikossa ja tavoitteena on seitsemän päivää viikossa.
Eli olet todella pahasti koukussa. Kyllä niihin syntyy fyysinen riippuvuus noin paljon käytettynä. Lisäksi Tenox ja Imovane vaikuttaa samalla mekanismilla joten nuo kasvattavat molemmat samaa sietokykyä.
Jos nyt lopetat käytön niin kärsit varmasti vieroitusoireista. Todella vastuuton lääkäri sulla, toivottavasti menettää luvat kun bentsoja tai vastaavia unilääkkeitä ei saisi käyttää kuin 1-2kk maksimissaan. Eikä tuo vaihtelu Imovanen ja Tenoxin välillä palvele mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tsopikloni= Zopinox, Imovane on pelastanut mun hengen. Harmittaa, että tuli niin kauan alistuttua ottamaan jotain ketipinoria, mirtazapiinia, joka ikinen sedatiivinen p*skoja sivuvaikutuksia tekevä mömmö on mulla kokeiltu. Unettomuus johtuu kroonisista kivuista. Ei kaikki jää unilääkkeisiin koukkuun, sitähän jotkut tietämättömät aina selittävät. Kehittää nyt ainoaan toimivaan lääkkeeseen toleranssi?? Tjooh. Valvomista joudun edelleen sietämään paljon, mutta sen kestää paremmin kun tietää että lääkkeeseen voi turvautua silloin kun ei enää pää pysy koossa. Ei ole täydellinen lääke tuokaan (esim. vähentää syvän unen määrää) mutta parempaa vaihtoehtoa ei itselleni ole. Mulla toimii annoksella 1,5 tablettia.
Niihin jää kyllä takuuvarmasti koukkuun jos niitä syö joka ilta. Toleranssi nousee ja aivot tottuvat niiden vaikutukseen, ja tulevat riippuvaiseksi. Se ei ole sama asia kuin psykologinen addiktio, mutta jos syö joka päivä bentsoja tai Z-lääkkeitä (tsolpideemi/tsopikloni/tsaleploni) niin niihin jää kyllä jollain tasolla koukkuun joka ikinen.
T. paljon noita syönyt ja niistä paljon apua saanut.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkä vahvista, vaan molemmilla on unta parantavia (nukahtamista nopeuttavia, unta pidentäviä) vaikutuksia jotka ovat toisestaan itsenäisiä.
Noita tsopikloneja ja muita ei myöskään kannata käyttää kuin akuutin vaiheen ohi jotta saa edes jotenkin nukuttua. Vaikuttavat unen rakenteeseen ja mm. vähentävät REM-unta. Uni ei one yhtä palauttavaa kuin luonnollinen.
no kokeile ja kerro huomenna ..