Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18618)

Vierailija
5481/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun aiheena on satasen ruokavalio eikä sun mielikuvituselämäsi :)

Ihanaa kun pääsit käymään! 😍 Mä olinkin jo huolissani, pääsetkö sä meidän juhlavalmisteluihin lainkaan mukaan!

Ske

ps. Sähän et ole kyllä kertaakaan laittanut omia ruokavalio/ostosehdotuksiasi näkyville, olet vain kytännyt, teenkö "virheen" kirjoituksissani. Että voit sitten puuttua epäloogisuuksiin, kuten siihen, että -winnerinä ostan -60% alesta mutta joskus sattuukin tulemaan mukaan pelkkää -30% tuotteita alehamsterin viestissä. Harmi, ettei tätä kautta voi kutsua ketään mukaan juhliin, alehamsteri, winner, Aasian reppureissaaja, satasen budjetilla elävä opiskelija ja monet muut vakikirjoittajat olisivat kyllä tervetulleita 

Vierailija
5482/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät, etten olisi tänne kirjoittanut ruokavaliostani? Sangen outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5483/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä toinen ruoka on keitto. Tämän opin jo sairaalassa kun työskentelin hoitajana. Nykyisin teen somella palkkani, mutta tapa jäänyt. Illallinen aina kevyt kasviskeitto, joka valmistaa kropan ja aivot  hyville unille. Täydellä vatsalla ei missään nimessä saa mennä nukkumaan eli mieluummin pieni nälkä kuin että hotkaisisi voikkuleivän ennen sänkyyn menoa.

Jaa. Mä ainakin saan paremmin unta kun olen just syönyt, enkä mitään soppaa. Mutta toisaalta se iltaruoka saattaa olla mun päivän ensimmäinen tai toinen ruoka. Hyvin olen hoikkana pysynyt. Mihin perustat tuon "Täydellä vatsalla ei missään nimessä saa mennä nukkumaan"? Ihan höpötystä.

Täydellä vatsalla on kaikkein parasta mennä nukkumaan, uni tulee nopeasti. Nälkäisenä pyörin sängyssä, kunnes on lopulta pakko nousta syömään jotain.

Vierailija
5484/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla menee kahviin 2€ viikossa? Toki itse juon pikakahvia alle 3€ 100g, josta saa siis sen joku 20 kupillista (?). Mutta toki suodatinkahvi halvempaa. Tomaattimurska kans aika kallista jos ostat jonkun Mutin 1,10€ maksavan. Itselle riittää ihan 0,37€ maksava.

Nyt kun kysyit niin laskin sen tarkalleen, ja minulla meneekin 3 euroa viikossa. Kahvipaketti kestää kulutuksellani 2 viikkoa, ja suosikkikahvini maksaa 5-6 euroa. Siihen kun lasketaan kahvimaidot niin 3-4 euroa viikossa siihen menee.

Vierailija
5485/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla menee kahviin 2€ viikossa? Toki itse juon pikakahvia alle 3€ 100g, josta saa siis sen joku 20 kupillista (?). Mutta toki suodatinkahvi halvempaa. Tomaattimurska kans aika kallista jos ostat jonkun Mutin 1,10€ maksavan. Itselle riittää ihan 0,37€ maksava.

Nyt kun kysyit niin laskin sen tarkalleen, ja minulla meneekin 3 euroa viikossa. Kahvipaketti kestää kulutuksellani 2 viikkoa, ja suosikkikahvini maksaa 5-6 euroa. Siihen kun lasketaan kahvimaidot niin 3-4 euroa viikossa siihen menee.

Kahvi on kallista! Mutta nykyään mä saan K-ryhmän mobiilisovellukseen kahvitarjouksia. Ennen mun suosikkikahvi Löfbergs Crescendo maksoi hurjat 6,49 puoli kiloa! Nyt olen saanut säännöllisesti tarjouksia kaksi pakettia 5,99 eli yhdelle paketille tulee hinnaksi kolme euroa. Juon kahvia vain aamulla kaksi kupillista ja yksi kahvipaketti kestää kuukauden. Näin mun kahvini tulee maksamaan päivässä 10 senttiä.

-Kampin pimu

Vierailija
5486/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ennemmin, että syökö täällä joku satasella kahta päivää. Vielä silleen monipuolisesti ja terveellisesti. 

Vierailija
5487/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi on kallista! Mutta nykyään mä saan K-ryhmän mobiilisovellukseen kahvitarjouksia. Ennen mun suosikkikahvi Löfbergs Crescendo maksoi hurjat 6,49 puoli kiloa! Nyt olen saanut säännöllisesti tarjouksia kaksi pakettia 5,99 eli yhdelle paketille tulee hinnaksi kolme euroa. Juon kahvia vain aamulla kaksi kupillista ja yksi kahvipaketti kestää kuukauden. Näin mun kahvini tulee maksamaan päivässä 10 senttiä.

-Kampin pimu

Unohdinkin Pimun kutsuvieraslistalta! Anteeksi. Mutta hyvä kun nyt tuli puheeksi, kahviahan mun pitää ostaa niihin juhliin. Meillä ei ole edes pikakahvia juuri nyt kotona!

Ske (eka pitsataikina on kohoamassa, tomaattikastike hautuu ja jonkun piti aloittaa juuston raastaminen)

Vierailija
5488/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sken juhlajärjestelyt ei oo nyt suunniteltu ihan loppuun asti. Itse ainakin kirjoitan paperille listan tarjottavista, jonka jälkeen teen ostoslistan puuttuvista aineksista. Olisi perin outoa että edes kahvia ei olisi muistettu. Kannattaa myös miettiä tarjoiluastiat, jos tarvitsee vaikka naapurilta pyytää astioita lainaksi. Ja kahville termaripullo, että kaikki saa juotua kahvin samaan aikaan. Yhdessä pannullisesta ei montaa kuppia saa. Myös koristeluun kannattaa panostaa. Onhan servietit valmiina ja vessassa käsisaippuaa ja vieraille puhtaat pyyhkeet.

Vierailija
5489/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vieraat ei halua syödä kesähelteillä pitsaa, ja varsinkin jos joutuu kiertämään useammissa juhlissa. Kesällä maistuisi kyllä paremmin vaikka ruokaisat salaatit, jotka sopivat myös terveellistä ruokaa haluaville ja laihduttajille. Että valitsisin myös kevyen vaihtoehdon juhlapöytään. Moni kiinnittää nykyisin huomiota rasvaan, hiilareihin ja sokeriin, mutta eivät ilmoita asiasta etukäteen. Mälsää kuitenkin jos vieras istuu juhlapöydässä tyhjä lautanen edessään.

Vierailija
5490/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä vishyä tai vaikka kurkulla koristeltua jääkylmää vettä pitää olla runsaasti pöydässä kannussa kun sitä menee kesähelteillä kun kaikki hikoilee muutenkin.

Vierailija
5491/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kampin pimu

Unohdinkin Pimun kutsuvieraslistalta! Anteeksi. Mutta hyvä kun nyt tuli puheeksi, kahviahan mun pitää ostaa niihin juhliin. Meillä ei ole edes pikakahvia juuri nyt kotona!

Ske (eka pitsataikina on kohoamassa, tomaattikastike hautuu ja jonkun piti aloittaa juuston raastaminen)

Niin, unohdin sanoa, että juon kahvini mustana. En käytä sokeria enkä maitoa kahvin kanssa. Nehän vielä nostaisivat hintaa. Täällä on muutamassa viestissä vilahtanut maininta, että kahviin voisi lisätä rasvaa 🤢 Lieneekö vitsi?

Kiitosta vaan kutsusta! Olen hengessä mukana teidän ylppäreissä 👍

-Kampin pimu 

Vierailija
5492/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lähi K-kaupassa ostamassa vain 1l jogurtin 1€ mutta ostokset maksoi sitten kassalla 30€, kun tuli mukaan jotain kallista sipsiä ja paljon karkkia ja röökiaski. Eli ei kannata mennä kauppaan usein. Jääkaappi, kuivakaapit ja pakastin mulla kuitenkin jo täynnä ruokaa ja herkkujakin olis ollut vaikka kuinka paljon. Nyt tulee vaan mässytettyä aivan turhaan.

Vierailija
5493/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan listaa koko ajan, tänne vaan laitan huippukohdat 😆 kuten unohtuneen kahvin.

Ske

Vierailija
5494/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, osta niitä vaahtokarkkeja. Toimii! Ja tosiaan jotain kevyttä myös, kuten vaikka sitä vesimelonia tai mitö nyt edullisesti kaupasta saa.

Vierailija
5495/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis varmaan se pitsa ja kakku on tosi hyvää, mutta itse ainakin tämmöisenä pienikokoisena niin kylässä pitsa ja kakku ei kyllä mene alas. Mieluummin ottaisin vähän salaattia, mutta voin toki olla myös ilman ruokaa, että ei se sinänsä haittaa.

Vierailija
5496/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin sitä, että syödäänkö niitä pitsoja käsin vai haarukalla ja veitsellä. Toivottavasti ei juhlavaatteet likaannu. Mutta omat suosikki juhlatarjoiltava on pienet ruissipsit, joissa vaikka tonnikala tai lohitäyte. Menee myös kippistelyjuoman kanssa ja alkupalapöydässä hyvin. Vähän kuin toast skagenit. Hienostuneempaa kuin pitsa, mutta toki juhlakalun toiveita myös kunnioittaa. Monet vaan mieltää pitsan krapula tai viikonloppu mättöruoaksi.

Vierailija
5497/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nyt juhliin lähde laihduttamaan? Ei kenenkään lihominen tapahdu yksien juhlien takia kerran vuodessa. Melko syömishäiriöistä käyttäytymistä, jos juhlien tarjottavat ei sellaisenaan kelpaa ja loukkaa myös isäntäväkeä, joka on kuitenkin nähnyt vaivaa tarjottavien eteen. Syö vähemmän sitten päivän muilla aterioilla tai paastoaa sen seuraavan päivän, jos yhdestä kakkupalasta tulee liikaa kaloreita.

Vierailija
5498/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kakussa on monesti sokeria tai pitsassa suolaa, mitkä taas altistaa monelle verisuonitaudeille ja esimerkiksi diabeteksella. Ei kaikki halua niitä syödä, edes juhlissa. Alkoholin pois jäämisen vielä ymmärrän, jos vieraiden joukossa on vaikka alkoholisteja, mutta ei sokeri tau rasva ole sen parempaa tarjottavaa.

Vierailija
5499/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kakussa on monesti sokeria tai pitsassa suolaa, mitkä taas altistaa monelle verisuonitaudeille ja esimerkiksi diabeteksella. Ei kaikki halua niitä syödä, edes juhlissa. Alkoholin pois jäämisen vielä ymmärrän, jos vieraiden joukossa on vaikka alkoholisteja, mutta ei sokeri tau rasva ole sen parempaa tarjottavaa.

Helpointa ehkä kaikille, jos nämä nirsot vieraat jättää kokonaan menemättä juhliin.

Vierailija
5500/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpointa ehkä kaikille, jos nämä nirsot vieraat jättää kokonaan menemättä juhliin.

Totta. En haluaisi antaa mitään rahalahjaa ja viedä kukkia, jos tarjolla vaan pitsaa ja kakkua, mitä en edes söisi. Onnittelutekstarin voisin lähettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme