Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18618)

Vierailija
5521/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skelle tiedoksi, että olen ollut yksissä häissä hääparin kesämökillä, ja ne oli upeimmat juhlat missä olen ollut. Oli livemusiikkia, grillailua, tapaksia, paljon erilaisia juomavaihtoehtoja ja saunomista myös. Musiikki ja pitopalvelu ei ole ilmaista, mutta myös kukkakoristelija oli palkattu ja kaikki oli viimeisen päälle. Lapsille oli palkattu lastenhoitaja, että aikuiset sai nauttia saunasta ja tanssia. Halukkaat sai jäädä myös yöksi ja jotkut meni jopa aamuyöllä kalastamaan. Mielelläni juhlisin toistekin ihan kesämökillä. Mutta sinä et siitä pitänyt, rahvasta varmaan. Kun saunaa ja makkaraa. Mutta itse teet lastesi juhliin sormin syötävää pitsaa ja kakun.

Vierailija
5522/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin sienipitzaa ja sienikakkuja. Sienikakuissa on riisiä ja ne on vähän kuin sushia paitsi eivät ole. Molemmat voi syödä käsinja farkut jalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5523/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa tietää, että mitä makuja niissä pizzoista nyt sitten tarjotaan siellä YO-juhlissa? Jotain vegejuustoa piti kuitenkin käyttää? Mutta teinit syö ainakin 6 omaa pizzaa helposti? Mun tuntemat teinipojat ei vegejuustoon koske kyllä, mutta hyvä jos siellä maistuu oikealta mozzarellalta. Mitä on täytteenä? En itse miellä tuota juhlaruoaksi, tilaisin ihan pitseriassa kotiin jos pizzaa tekee mieli mutta mielenkiinnolla haluan kuulla mitä täytteitä teinipojat ja vegeilijä syö

Vierailija
5524/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse järjestäisin YO-juhlat niin tekisin niistä juhlista juhlavat. Ei pakastettua pizzaa juhlavieraille. Vaan kauniisti katettua ja koristeltuja tarjoilija ja suupaloja, joissa esimerkiksi lohta ja kasviksia. Teinipojilleni antaisin luvan, että saa ottaa vaikka pari läheisintä kaveriaan yökylään, ja tilattaisiin juhlien jälkeen pitseriasta heille iltapizzat leffan kanssa. Mutta kunnioittaisin muita kutsuttuja vieraita, etten ala heille syöttämään YO-juhlissa itsetehtyä pizzaa käsillä. Ansaitsevat kyllä parempaa.

Vierailija
5525/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuolla aiemmin jo kirjoittamassa, että rakastan Sketa. Mutta onko näissä juhlissakin tarkoitus säästää? Vai mikä tää juttu on? Ymmärrän kyllä, että pitsa maistuu pojille, mutta eikös se ole sellainen viikonloppujuttu, vähän niin kuin torstaisin hernekeitto. En ehkä YO-juhlissa sellaista tarjoilisi. Just viimeks su-aamulla tilattiin viimeks pitsaa jatkojen jälkeen enkä mitenkään miellä pitsaa juhlaruoaksi. Jos se on ylioppilaan lempiruoka, niin miksette syö sitä pitsaa vaikka seuraavana päivänä? Miksi vieraiden pitäisi sitä syödä kermakakun kanssa?

Vierailija
5526/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Omiin ylioppilasjuhliini ei lähetetty yhtään kutsua. Vieraat tulivat ihan itsekseen (noin 150 vierasta, osa sukua, osa naapureita, osa muuten vaan jotain kautta tuttuja), lukivat lehdistä, että pääsin ylioppilaaksi. Se oli ihan yleistä vielä 80-luvulla. En minä ole mitenkään katkera tai kosta mitään? Jos näiden juhlakalujen mukaan mentäisiin, niin ei olisi juhlia ollenkaan! Kun minä väkisin kuitenkin halusin ne juhlat järjestää, niin päästiin sitten tähän lopputulokseen, että kutsutaan kummit perheineen, oma lähisuku ja pari kaveria. Minkä minä sille voin, että kummien perheissä on lapsina poikia (näistä 2 on minun kummipoikiani)? Omat pojat mukaan lukien se on jo 7, sitten serkku ja pari kaveria, niin on kymmenen teinipoikaa/nuorta miestä. Olisiko pitänyt jättää kutsumatta, että olisi parempi vieraiden koostumus?

Tytär oli kaverinsa suurissa yo-juhlissa, ja sanoi, ettei se ylioppilas ollut tuntenut suurinta osaa vieraista, että hän ei missään nimessä halua mitään sellaista.

Vierailija
5527/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tuolla aiemmin jo kirjoittamassa, että rakastan Sketa. Mutta onko näissä juhlissakin tarkoitus säästää? Vai mikä tää juttu on? Ymmärrän kyllä, että pitsa maistuu pojille, mutta eikös se ole sellainen viikonloppujuttu, vähän niin kuin torstaisin hernekeitto. En ehkä YO-juhlissa sellaista tarjoilisi. Just viimeks su-aamulla tilattiin viimeks pitsaa jatkojen jälkeen enkä mitenkään miellä pitsaa juhlaruoaksi. Jos se on ylioppilaan lempiruoka, niin miksette syö sitä pitsaa vaikka seuraavana päivänä? Miksi vieraiden pitäisi sitä syödä kermakakun kanssa?

Se on huijarimummo.Kirjottelee tänne pitkiä tarinoita ja naureskelee pöytänsä alla. Kaiket päivät verhot kiinni. Tiedän tapauksen.

Vierailija
5528/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää,makaroonia,porkkanaa,ketsuppia,munia,rahkaa ananasta. 15e vko.

Vierailija
5529/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Omiin ylioppilasjuhliini ei lähetetty yhtään kutsua. Vieraat tulivat ihan itsekseen (noin 150 vierasta, osa sukua, osa naapureita, osa muuten vaan jotain kautta tuttuja), lukivat lehdistä, että pääsin ylioppilaaksi. Se oli ihan yleistä vielä 80-luvulla. En minä ole mitenkään katkera tai kosta mitään? Jos näiden juhlakalujen mukaan mentäisiin, niin ei olisi juhlia ollenkaan! Kun minä väkisin kuitenkin halusin ne juhlat järjestää, niin päästiin sitten tähän lopputulokseen, että kutsutaan kummit perheineen, oma lähisuku ja pari kaveria. Minkä minä sille voin, että kummien perheissä on lapsina poikia (näistä 2 on minun kummipoikiani)? Omat pojat mukaan lukien se on jo 7, sitten serkku ja pari kaveria, niin on kymmenen teinipoikaa/nuorta miestä. Olisiko pitänyt jättää kutsumatta, että olisi parempi vieraiden koostumus?

Tytär oli kaverinsa suurissa yo-juhlissa, ja sanoi, ettei se ylioppilas ollut tuntenut suurinta osaa vie

Jos lapset ei halua pitää juhlia niin sinun tehtäväsi ei ole pakottaa vieraita paikalle ja tarjoilla siellä käsin syötävää, itsetehtyä ja pakastettua vegejuusto pitsaa. Anna olla näiden juhlien, ja suunnittele mieluummin isot juhlat vaikka sinun seuraavina syntymäpäivinäsi, jos niin juhlia rakastat. Sitten voit panostaa tarjoiluun, juomiin ja koristeluun.

Vierailija
5530/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tää YO-äiti täällä selittää jostain pankinjohtajan mökkibileistä ja et oma tytärkin oli jossain juhlissa, missä joku sankari ei tuntenut kaikkia vieraita :D Siis mitäää :D Hauska elämä varmaan vaan miettiä mitä muut tekee :D Ei kannata laittaa kutsunut +avec jos haluaa pitää juhlat vaan perheelleen

Vierailija
5531/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Tytär oli kaverinsa suurissa yo-juhlissa, ja sanoi, ettei se ylioppilas ollut tuntenut suurinta osaa vie

150 vierasta tuli ilman kutsua juhliin kun lukivat lehdestä että pääsit ylioppilaaksi? Ja lukivat lehdistä? Monessako lehdessä oli ympäri Suomea maininta että ske pääsi ylioppilaaksi?

Vierailija
5532/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas alehamsterin ostoksia, periaatteessa lähdin ostamaan vain sitruunaa ja tomaattipyrettä, mutta tuli sitten muutakin:

Sitruuna-marenki boston 350 g, luomumunia 6 kpl, kalkkunapekoni, ohrarieska, poron kylmäsavupaisti 80 g, hummus original 275 g, nämä 60 % yht 9,1 e.

Tarjous/normaalihinta: sitruuna, nektariineja 500 g, tomaattipyre 200 g, salakis tzatziki 500 g, nämä yht 5,37 e, kaikki yht. 14,47 e. Ostokset kuun alusta 85,76 e.

Syömisten varsinainen runko on kala: järvestä parikymmentä ahventa kymmensenttisistä sinteistä yli 20 senttisiin vonkaleisiin sekä noin puolimetrinen hauki.

Vierailija
5533/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Tytär oli kaverinsa suurissa yo-juhlissa, ja sanoi,

150 vierasta tuli ilman kutsua juhliin kun lukivat lehdestä että pääsit ylioppilaaksi? Ja lukivat lehdistä? Monessako lehdessä oli ympäri Suomea maininta että ske pääsi ylioppilaaksi?

Tuo oli todellakin ihan tavallista 80-luvulla. Ylioppilaiden nimet julkaistiin paikallislehdessä, ehkä niin tehdään nykyäänkin.

-eri-

Vierailija
5534/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Iltalehdessä oli juttu tyypistä joka veti maratonin jääkaappi selässä. Kauppareissun voi tehdä reppu selässä."

Ja tää on sun vinkkisi vanhukselle joka tuskin pystyy kärrykassia vetämään? Viikon älynväläys.

Jos jotain on pakko kantaa, niin tämän liikuntavammaisen mummon mielestä reppu on paras kantoväline, edellyttäen, että kädet taipuvat vielä sen verran, että repun saa selkään. Korvaan nykyisin jopa käsilaukun repulla.

Vierailija
5535/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ske kertoo, että hänen Yo-juhliinsa ei yhtään kutsua lähetetty (vaikka 150 vierasta vaan tuli taloon juhlimaan), eikä hönen pojatkaan halua juhlia pitää, niin mikä pakko niitä lasten juhlia on nyt pitää ja pyytää paikalle 30 ihmistä? Laittakaa mieluummin se sama viesti kun Skellä niin paikallislehteen, että pääsivät ylioppilaiksi ja jos haluaa muistaa niin tässä tilinumero. 

Vierailija
5536/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä järjestä niitä juhlia väkisin niin kuin kerroit! Pojat ei halua. Anna olla. Ne kämäset tarjoilut ei paranna kenenkään juhlamieltä.

Vierailija
5537/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtumatuotantoa opiskelleena niin voisin kyl sanoa, että juhlia ei järjestetä jollei se juhlasankari niitä itse halua. Senmoinwn joku sääntö, että no suostutko jos tarjoillaan vaan vettä ja lasagnea, niin ei ole mikään käypä syy. Vieraiden aliarvioimista ja se näkyy ihan kaikessa. Tunnelma jää vajaaksi.

Vierailija
5538/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtumatuotantoa opiskelleena niin voisin kyl sanoa, että juhlia ei järjestetä jollei se juhlasankari niitä itse halua. Senmoinwn joku sääntö, että no suostutko jos tarjoillaan vaan vettä ja lasagnea, niin ei ole mikään käypä syy. Vieraiden aliarvioimista ja se näkyy ihan kaikessa. Tunnelma jää vajaaksi.

Lähisuvun juhlat eivät ole mitään tapahtumatuotantoa vaan yhdessäoloa.

-eri-

Vierailija
5539/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä 18--vuotias tyttö halusi yhdistetyksi synttäri- ja valmistautujaislahjaksi ihan jäädä viikonlopuksi kavereiden kanssa meidän perhemökille. Käytiin sitten aamupäivällä perheen kanssa ravintolassa juhlistamassa ja sitten tyttö pakkasi auton ja lähti kavereineen mökille juhlimaan. Itsepähän on omat juhlansa ansainnut ja saa niitä juhlia tai olla juhlimatta. Muu perhe tehtiin kaalikeittoa ja syötiin ruisleipiä haha. Tytölle annettiin valmistujaislahjaksi 100€ että saa sillä ostaa mieluista juttua tai säästää.

Vierailija
5540/18618 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähisuvun juhlat eivät ole mitään tapahtumatuotantoa vaan yhdessäoloa.

-eri-

Niin tarkoitin sitä, että mikä on pointti järjestää juhlia jossei juhlakalu sitä halua? siitä tulee väkinäinen tilanne, jos äiti pakottaa juhlavieraita syömään käsin itsetehtyä pitsaa, vaikka lapset ei alunperinkään olisi halunnut sukua ja vieraita paikalle.Juhlat pitäisi olla kaikille iloinen asia jo lähtökohdiltaan, ei niin, että äiti pakottaa. Sillä ehdolla että teinipojat saavat tahtonsa läpi, että vieraille tarjotaan pitsaa ja kermakakkua. Veikkaan että äitiä tässä kiinnostaa ne rahalahjat ja voitolle jääminen enemmän, kuin jotkut hyvät pirskeet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi