Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisuus on juurtunut syvälle sieluni maisemaan

Vierailija
26.11.2022 |

Luonto, musiikki, mielenmaisema, muinaiset perinteet ja tavat, kansamme kohtalot.
Koen olevani osa suurempaa, osa jatkumoa.

Onko muilla kansoilla yhtä vahvoja identiteettiin asti pureutuvia kokemuksia synnyinmaastaan ja omasta kansasta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sen kuuluu ollakin. Ollaan ylpeitä kansastamme ja historiastamme. Pidetään puoliamme ja vaalitaan perinteitämme.

Vierailija
2/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään oman maani muinaisuskosta jne, mutta olisin voinut kesällä "saada" Kyproslaisen kumppanin, mikäli olisi ollut aikaa ja mahdollisuus jäädä saarelle pidemmäksi aikaa.

Harmikseni täytyi palata takaisin tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut valita maata johon synnyin en vanhempianikaan.Enkä sitä jäin orvoksi 11 vuotiaana tyttönä.Itä Helsingin metsät ja meren rannat on mun juttuni.Perinteistä en voi tietä mitään ,kun vanhempia ei niistä ollut kertomassa.Joten luon omat perinteeni itse.Ystävini kullu paljon vähemistökultuurin edustajia jo 25 vuotta. Joten ovat minun perheeni ja sydämessä heidän kultuurit,tavat.

Vierailija
4/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi mennä kuin 4-5 sukupolvea taaksepäin niin suvustani kukaan ei edes ole Suomesta.

Siis sen vanhemman puolelta kuka on suomalainen. Toinen vanhempani asuu toisessa maassa.

Vierailija
5/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ainakin jenkeillä, jotka tituleeraavat itseään patriooteiksi, se on sellaista öyhötystä.

Vierailija
6/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään oman maani muinaisuskosta jne, mutta olisin voinut kesällä "saada" Kyproslaisen kumppanin, mikäli olisi ollut aikaa ja mahdollisuus jäädä saarelle pidemmäksi aikaa.

No kokeiles asua muutama vuosi vaikka siellä Kyproksella, niin alat huomaamaan monet muutkin hyvät puolet kotimaastasi.

Vierailija
7/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita sina sanoa

Vierailija
8/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseutesi kostea pöheikkö mun mieleni sammakkoa kutkuttaa, se sinne sukeltaa ja tuntee olevansa kotona.

Vierailija
9/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulla mina pureudun suvalle suomineitoon.

Mehmet

Miun mora pureutuu syväl jos miul tullaa henkseleit paukuttelee!

Vierailija
10/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisuuden kokemus on oikeastaan hengellinen kokemus.

Vierailija
11/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kokeiles asua muutama vuosi vaikka siellä Kyproksella, niin alat huomaamaan monet muutkin hyvät puolet kotimaastasi.

Ihan on kuule niin hieno fiilis päällä, että en keksi yhtään.

Vierailija
12/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oli tuo mies miltein sielunkumppanini muutenkin.

Vierailija
13/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisuus minulle on vaatimattomuutta, sisukkuutta, tasa-arvoa, ennakkoluulottomuutta, vapautta päämäärätietoisuutta, toivoa, kauneuden kaipuuta, hiljaisuutta, selviytymistä ja ohikiitäviä tuskattomia hetkiä ja kehollisia muistoja rutiineista, vuoden kierrosta ja elämistä maasta.

Vierailija
14/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on itsenäisyyspäivä.

Vierailija
15/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut koko lapsuuteni ulkomailla niin en koe olevani 100% suomalainen. Päinvastoin, meni pitkälle teini-ikään ennen kuin tajusin että niin tämähän on kotimaani eikä se toinen.

Vierailija
16/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vertaus. Itse ajattelen kuitenkin niin, että suomalaisuuden kokemus liittyy sosiaalisiin kokemuksiin, kokemukseen heimosta ja kansasta johon kuuluu. Ja kokemukseen siitä maasta tai alueesta, luonnosta, johon kuuluu. Hengellinen kokemus vaatii kuitenkin vielä yliluonnolisen, jotain äärettömän paljon suurempaa ja pyhempää, kuin meidän historiamme tai kokemuspiirimme.

Vierailija
17/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maata ilman kansaa. Olen osa  jatkumoa ja kohtaloa, joka on suurempi kuin osiensa summa. Olen linkki menneisyyden ja tulevan välillä, ja olen velkaa sekä suomalaisille esivanhemmilleni että tuleville suomalaisille sukupolville.

Vierailija
18/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ylpein siitä, että suomalaiset tunnetaan rehellisinä ja luotettavina ihmisinä, jotka tekevät sen, minkä lupaavat. Ja Sisu tottakai. Voiko hienompaa mainetta olla? 

Vierailija
19/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vertaus. Itse ajattelen kuitenkin niin, että suomalaisuuden kokemus liittyy sosiaalisiin kokemuksiin, kokemukseen heimosta ja kansasta johon kuuluu. Ja kokemukseen siitä maasta tai alueesta, luonnosta, johon kuuluu. Hengellinen kokemus vaatii kuitenkin vielä yliluonnolisen, jotain äärettömän paljon suurempaa ja pyhempää, kuin meidän historiamme tai kokemuspiirimme.

Suksipavittuun määräilemästä miten muut saavat kokea.

Vierailija
20/29 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oli tuo mies miltein sielunkumppanini muutenkin.

Pamputtanut jo simpanssiaja paria turistia jälkeesi, senkin hupakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä