Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18618)

Vierailija
5441/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökää mieluummin vähemmän kuin enemmän. Pysytte terveempinä. Myöskään kallis ruoka ei tarkoita terveempää kehoa. Aika vähällä ihminen oikeasti pärjää ja ei todellakaan tarvitse syödä mitään 30 eriväristä kasvista päivässä. Koko ajan vaan kehitetään lisää ruokaa ja kun pitäisi sitten syödä monipuolisesti niitä maailman kaikkia 5 miljoonaa raaka-ainetta viikottain jokaista tai muuten keho kärsii. Joopa joo. Mitä vikaa on perunassa, porkkanassa, kaurapuurossa, valkosipulissa ja ruisleivässä.

Muuton siis pääkaupunkiseudulta maalle ja ostin 40 000€ maksavan mummonmökin. Kasvatan itse pääosin kaikki ruokani ja mausteet ja käyn myös kalassa. Jauhoja en sentään itse kylvä mutta kanoja on. Rahaa meni viime kuussa 50€ kauppaan. Eikös nämä ole ihan valintakysy

Jos on sairas niin pääsee kyllä hoidon piiriin ja saa apua elämiseen. Elämässä on miljoonia valintoja. Mene vaikka rikkaisiin naimisiin jos ei muuta. Tai ala pitää vammaisiudestasi blogia ja tadaa, kohta onkin rahaa ja voit palkata itsellesi 24/7-orjan tai muuttaa Monacoon. Älä sä mulle selitä, ettei elämässä ole valintoja. Sitten kun lopettaa oppimisen niin joo, elämä on ohi. Mutta onneksi oma äiti 85v. Jaksaa vielä innostua kaikesta ja päivittäin oppii uusia asioita.

Tadaa! Olen vähän yli viisikymppinen maalla asuva vakituisessa työsuhteessa oleva, hyvällä terveydellä varustettu. Kasvatan kesäisin kasvimaallani mahdollisimman paljon erilaisia kasviksia, joista säilön sen osan sadosta, jota emme syö kesän aikana. Käyn myös ahkerasti marjassa ja sienessä, jopa niin, että se suunnattomasti ärsyttää erästä kirjoittajaa. Koska elämässä on paljon rahanreikiä (esimerkiksi se maaseudun idyllissä sijaitseva omakotitalo), niin säästän siellä missä voin, ja ruuassa voin säästää hyvinkin.

En siis puhunut omasta puolestani, vaan niiden puolesta, jotka eivät ylimielisyydestäsi huolimatta pysty toteuttamaan kaikkia mahtavia ehdotuksiasi.

Ske

Vierailija
5442/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huonosti on kyllä asiat jos ei ole mitään valintoja elämässään. Silloin taitaa kyllä jo olla teholla letkuissa ja muut päättää sun puolesta, että annetaanko olla vai revitäänkö letkut pois. Joka päiväinen valinta on mitä suuhusi laitat, ellet siellä letkuissa ole. Aina voi myös opetella vaikka viljelemään tai kuntouttaa itseään. Rahaa voi tehsä netin välityksellä missä päin maailmaa tahansa mutta ravintoa saa myös ilmaiseksi luonnosta tai voit vaikka kerjätä keskellä Helsingin keskustaa. Kyllä valintoja on. Itse en ymmärrä missä ihmisten luovuus ja motivaatio on. Jotenkin säälittävää vain nyhjätä kotonaan, että no voi voi kun mä olen vähän sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5443/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin huonosti on kyllä asiat jos ei ole mitään valintoja elämässään. Silloin taitaa kyllä jo olla teholla letkuissa ja muut päättää sun puolesta, että annetaanko olla vai revitäänkö letkut pois. Joka päiväinen valinta on mitä suuhusi laitat, ellet siellä letkuissa ole. Aina voi myös opetella vaikka viljelemään tai kuntouttaa itseään. Rahaa voi tehsä netin välityksellä missä päin maailmaa tahansa mutta ravintoa saa myös ilmaiseksi luonnosta tai voit vaikka kerjätä keskellä Helsingin keskustaa. Kyllä valintoja on. Itse en ymmärrä missä ihmisten luovuus ja motivaatio on. Jotenkin säälittävää vain nyhjätä kotonaan, että no voi voi kun mä olen vähän sairas

Minä viljelen itseäni aina Thaimaassa.

Hopeakettu

Vierailija
5444/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skelle tiedoksi, että minä joka myös maalla asun ja itse kasvatan ruokani ja kanani, niin vaikka mun ruokakulut kuukaudessa on noin 50€ niin saan kuukausittain säästöön palkastani 2000€ eli voisin ostella jotain turhaakin ruokaa tai epäterveellisiä ja kalliita juttuja. Mutta en vain halua koska en niitä tarvitse. En kyllä tiedä mihin säästän kun rakastan elämääni näin. Nuoruudessa matkustelin paljon ja asuin ulkomailla, mutta nykyisin ei matkustelukaan kiinnosta. Ulkoilusta pidän ja kodinhoidosta. Säästötilille on huomaamatta kertynyt 113 000. Rahastossa on 15 000. Ja jos joku valittaa sairauksiaan niin on minullakin ollut burn outia ja siksi maalle muutenkin. Niin, ja jo lapsuudessa menetin toisen käteni eli olen joutunut pärjäämään yhdellä kädellä läpi elämän. Ei se ole ollut mikään ongelma tai hidaste. Mutta ehkä mä säästän sitten talon kustannuksiin ja terveysmaksuihin. Materiaali ei noin muuten kiinnosta eikä mitkään kampaamot.

Vierailija
5445/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin huonosti on kyllä asiat jos ei ole mitään valintoja elämässään. Silloin taitaa kyllä jo olla teholla letkuissa ja muut päättää sun puolesta, että annetaanko olla vai revitäänkö letkut pois. Joka päiväinen valinta on mitä suuhusi laitat, ellet siellä letkuissa ole. Aina voi myös opetella vaikka viljelemään tai kuntouttaa itseään. Rahaa voi tehsä netin välityksellä missä päin maailmaa tahansa mutta ravintoa saa myös ilmaiseksi luonnosta tai voit vaikka kerjätä keskellä Helsingin keskustaa. Kyllä valintoja on. Itse en ymmärrä missä ihmisten luovuus ja motivaatio on. Jotenkin säälittävää vain nyhjätä kotonaan, että no voi voi kun mä olen vähän sairas

Hopeakettu

Se on hurjan näköistä, aina kun käyn Thaimaassa niin näkee että vanhat länkkärimiehet on ostanut niille thaikku tyttöystävilleen ravintolassa pöydän täyteen ruokaa kuten kalaa ja hummeria, joita ne naiset ahmii useilta lautasilta ja valkoinen mies istuu hiljaa vieressä eikä syö mitään :D Saman näyn nähnyt monta sataa kertaa.

Vierailija
5446/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut syö ja paskoo rahansa ja jotkut säästää vaikka siihen jättitelevisioon tai talven sähkölaskuihin. Varmasti moni syö 100€/kk mutta suurin osa heistä varmaan naisia, lapsia tai kotona jo edulliseen ruokaan tottuneita henkilöitä, jotka eivät nirsoile tai ole mainosten uhreja. Itse syön arkena edullisesti leipää ja puuroa ja pastaa ja viikonloppuisin teen esimerkiksi sipulirenkaita tai grillijuustoa paistan pannulla. Itsetehdyt ranskikset bataatista tehtynä myös parasta. Halvemmalla pääsee perusperunan kanssa. 90€/kk menee mulla mutta joku voisi sanoa mua pienikokoiseksi eli en sit tiedä syökö lihavat enemmän.

Vierailija
5447/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu

Se on hurjan näköi

Siksi mies istuu hiljaa kun ei hänellä ole yhteistä kieltä thaikkunaisen kanssa, joka ei osaa englantia. Välittäjä on myynyt naisen miehen käyttöön esimerkiksi 2 viikon ajaksi, ja miehen tehtävä on maksaa naisen elatus tuolta ajalta myös seksiä vastaan. Tietenkin naiset syövät koko rahan edestä ja tilaavat ravintoloista itselleen kalliimmat jutut ja lukuisia annoksia, ettei sitten päivän aikana tarvitse muuta syödä. Silloin jos ei ole valkoista miestä maksamassa niin syövät pelkkää riisiä tai ovat syömättä. Siksi pysyvät pieninä ja hoikkina kun ahmivat vain toisinaan ja toisten rahalla. Kyllä se raha, jonka tuosta työstä saa menee niin menee niiden lasten ruokaan ja kodinhoitoon.

Vierailija
5448/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä toinen ruoka on keitto. Tämän opin jo sairaalassa kun työskentelin hoitajana. Nykyisin teen somella palkkani, mutta tapa jäänyt. Illallinen aina kevyt kasviskeitto, joka valmistaa kropan ja aivot  hyville unille. Täydellä vatsalla ei missään nimessä saa mennä nukkumaan eli mieluummin pieni nälkä kuin että hotkaisisi voikkuleivän ennen sänkyyn menoa.

Vierailija
5449/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä toinen ruoka on keitto. Tämän opin jo sairaalassa kun työskentelin hoitajana. Nykyisin teen somella palkkani, mutta tapa jäänyt. Illallinen aina kevyt kasviskeitto, joka valmistaa kropan ja aivot  hyville unille. Täydellä vatsalla ei missään nimessä saa mennä nukkumaan eli mieluummin pieni nälkä kuin että hotkaisisi voikkuleivän ennen sänkyyn menoa.

Jaa. Mä ainakin saan paremmin unta kun olen just syönyt, enkä mitään soppaa. Mutta toisaalta se iltaruoka saattaa olla mun päivän ensimmäinen tai toinen ruoka. Hyvin olen hoikkana pysynyt. Mihin perustat tuon "Täydellä vatsalla ei missään nimessä saa mennä nukkumaan"? Ihan höpötystä.

Vierailija
5450/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just 2 vuoden maailmanympärysreissulta ja voin sanoa, että Suomessa kyllä järkyttävän kallista ruoka. Tai riippuu. Australiassa halpaa oli paahtoleipä ja merenelävät ja viini, kun taas vaikka olut tai peruna Suomea kalliimpaa. Esimerkiksi ison ketjukaupan halvin peruna maksoi 4 dollaria kilo, mikä on 2,40€. Kyllä Suomessa saa joka pikkulaupassakin perunaa eurolla! Toisaalta sama viinipullo, mikä maksoi siellä 3€ maksaa Suomen Alkossa 14€. Aasiassa taas ostin aamupäivisin euron smoothien ja illalla ravintolassa 1,5€:n maksavan riisi-kana-annoksen. No ja tietty oluen 1,5€. Muuten söin 7-Elevinistä ostettua pähkinää tai sipsiä. Fidzillä kaikki oli kallista. Balilla kaikki halpaa paitsi viini. Siellä piti ostaa kioskeista paikallista rommia ja sekoittaa pepsi maxiin, että tuli halvimmaksi ryyppääminen. Eli joka maassa omat metkut! Mutta Suomessa on netti halpaa!!

Vierailija
5451/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mä ainakin saan paremmin unta kun olen just syönyt, enkä mitään soppaa. Mutta toisaalta se iltaruoka saattaa olla mun päivän ensimmäinen tai toinen ruoka. Hyvin olen hoikkana pysynyt. Mihin perustat tuon "Täydellä vatsalla ei missään nimessä saa mennä nukkumaan"? Ihan höpötystä.

Oisko johonkin pidätykseen liittyvää? Ettei kropalla ole yön aika kaki tai pisuhätä? Ei oo varmaan palauttavaa ja rentoa unta, jos joutui unissaankin pidättelemään?

Vierailija
5452/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos olet koko päivän syömättä ja sun ensimmäinen ruoka on iltapala, niin todennäköisesti myös saat paremmin nukuttua. Monet muut ja etenkin laitoshuollossa niin syödään tukevammin aamulla ja lounaalla, että jaksaa koko päivän, mutta sitten kevennetään iltaa kohden ja yötä. Kai tästä on jotain tieteellistä hyvinvointitutkimusta, tai miksi muuten joka sairaalassa näin toimittaisiin. Ja siis illallinen aina keitto. Ehkä että huono hampaisetkin saisivat syötyä? Tai tulisi ne päivän nesteet otettua? No mutta keitto on kyllä hyvää ja terveellistä. Varsinkin kasviskeitot.

Vierailija
5453/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakkaan munan vedin suihin. Nielin.

Nielen aina. 

Vierailija
5454/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen töihin aina lounaaksi patongin (Lidlissä 2 x 0,69€). Väliin margariinia/levitettä, kalkkunaleikkelettä, kurkkua, romaattia ja seeet chili kastiketta. Yhdelle isolle patongille tulee hinnaksi 0,60€. Illalla syön jotain halpaa ja täyttävää kuten kaurapuuroa, pyttistä, pastaa tai jämäkasviksista wokkia. Lihan käyttöä oon vähentänyt. Aamupalaa en syö. Kahvia sit töissä. Menee ehkä 60 euroa kuussa. Sillon kun join vielä limppareita ja olutta niin meni ehkä 150€.

Vierailija
5455/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jossain oli mielenkiintoinen kysymys, että syövätkö lihavat enemmän. Itseäni kiinnostaisi tietåä. Koska siis itselläni on ajatus, että kaloritarve lasketaan pituuden mukaan eikä painon. Liikunta tuskin juurikaan vaikuttaa asiaan, ehkä jos lenkkeilee tunnin saa syödä yhden porkkanan enemmän. Mutta eikai kukaan halua pitää niitä liikakiloja yllään, vaan mieluummin laihduttaa? Että söisi oman ikäisensä tavoin, eikä mitään ekstramaha-kaloreita tai sitä extra porkkanaa palkinnoksi tunnin lenkistä?

Vierailija
5456/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skelle tiedoksi, että minä joka myös maalla asun ja itse kasvatan ruokani ja kanani, niin vaikka mun ruokakulut kuukaudessa on noin 50€ niin saan kuukausittain säästöön palkastani 2000€ eli voisin ostella jotain turhaakin ruokaa tai epäterveellisiä ja kalliita juttuja. Mutta en vain halua koska en niitä tarvitse. En kyllä tiedä mihin säästän kun rakastan elämääni näin. Nuoruudessa matkustelin paljon ja asuin ulkomailla, mutta nykyisin ei matkustelukaan kiinnosta. Ulkoilusta pidän ja kodinhoidosta. Säästötilille on huomaamatta kertynyt 113 000. Rahastossa on 15 000. Ja jos joku valittaa sairauksiaan niin on minullakin ollut burn outia ja siksi maalle muutenkin. Niin, ja jo lapsuudessa menetin toisen käteni eli olen joutunut pärjäämään yhdellä kädellä läpi elämän. Ei se ole ollut mikään ongelma tai hidaste. Mutta ehkä mä säästän sitten talon kustannuksiin ja terveysmaksuihin. Materiaali ei noin muuten kiinnosta eikä mitkään kampaamot.

Miksi olen saanut miinuksia? Vaikka en tosiaan kuormita yhteiskuntaa käytännössä mitenkään. Maksan itse jopa omat hautajaiseni ja veroja maksan säännöllisesti. Tukia en ole ikinä pyytänyt. Lääkäreitä en ole viime aikoina joutunut ollenkaan käyttämään, jos ei sitä lapsuuden käsileikkausta lasketa. Edes hammaslääkäreilla en ole kuluttanut yhteiskuntaa, koska minulla ei ole reikiä enkä juo happojuomia.

Vierailija
5457/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön suunnilleen 150e/kk. Periaatteessa en menettäisi mitään tärkeää jos söisin 100e kuussa. 400g jauhelihaa 4e, 1000g kasviksia 2,5e ja siihen saa vielä välillä pastaakin joukkoon. Tuolla pärjää helposti 2x2 ruokailua eli kaksi päivää. Aika lailla tasan 100e kuussa ja jauheliha on paistimallista. Halvemmallakin pääsisi.

Vierailija
5458/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku reppureissasi ja söi ilmaiseksi puoli vuotta käyttämällä hyväkseen Tinder-treffejä. Joku on ollut 2 vuotta maailmanympärysmatkalla. Haluaisin vaan hahmottaa, että kuinka yleistä tällainen rento elämäntapa on. Eli jos olet saanut satoja ilmaisia illallisia treffeillä tai matkustanut 1-2 vuotta maailmalla niin laita peukku ylös. Jos olet köyhä, eikä kukaan halua sulle just mitään tarjota ja matkusteletkin harvoin, niin paina peukku alas.

Vierailija
5459/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jossain oli mielenkiintoinen kysymys, että syövätkö lihavat enemmän. Itseäni kiinnostaisi tietåä. Koska siis itselläni on ajatus, että kaloritarve lasketaan pituuden mukaan eikä painon. Liikunta tuskin juurikaan vaikuttaa asiaan, ehkä jos lenkkeilee tunnin saa syödä yhden porkkanan enemmän. Mutta eikai kukaan halua pitää niitä liikakiloja yllään, vaan mieluummin laihduttaa? Että söisi oman ikäisensä tavoin, eikä mitään ekstramaha-kaloreita tai sitä extra porkkanaa palkinnoksi tunnin lenkistä?

Itseä ihmetyttää miten pihalla täällä jotkut ovat kalorinkulutuksesta ja kaloreista. Itse esim. poljin tänään työmatkat yht. 10 km ja lisäksi työni on fyysistä ja olen 7 h jalkojen päälle ja nostelen tavaroita ja askeleita tulee helposti 10 000-20 000. Vapaa-ajalla harrastan myös pariakin liikuntalajia. Joku toinen viettää saman ajan kotona etätöissä tietokoneella istuen eikä välttämättä lähde liikkeelle työpäivän jälkeenkään. Veikkaisin, että saan syödä aika paljon enemmän kuin yhden porkkanan päivässä verrattuna istumatyöläiseen.

Vierailija
5460/18618 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku reppureissasi ja söi ilmaiseksi puoli vuotta käyttämällä hyväkseen Tinder-treffejä. Joku on ollut 2 vuotta maailmanympärysmatkalla. Haluaisin vaan hahmottaa, että kuinka yleistä tällainen rento elämäntapa on. Eli jos olet saanut satoja ilmaisia illallisia treffeillä tai matkustanut 1-2 vuotta maailmalla niin laita peukku ylös. Jos olet köyhä, eikä kukaan halua sulle just mitään tarjota ja matkusteletkin harvoin, niin paina peukku alas.

Laitoin peukun alas, koska vaihtoehdot on niin typerät. En ole köyhä, mutta en halua hyväksikäyttää muita ihmisiä ja maksattaa elämistäni muilla. Saan elämääni sisältöä muistakin asioista kuin matkustelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme