Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18613)

Vierailija
5421/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä huomannut, että ne urheilijat, opiskelijat ja kasvissyöjät pärjäävät täällä helposti 100€/kk. Mutta sitten jos olet isompikokoinen etkä urheile (edes sinne eri kauppoihin vertailemaan kilohintoja) niin menee 200€/kk. Moni täällä jo todennut, että pasta ja kasvikset ovat jees. Eipä perunassakaan mitään vikaa ole. Mausteilla voi muuttaa perus raaka-aineesta annoksen täysin toiseksi. Ps. Kun asuin Balilla 2 vuotta söin pelkkää riisiä, kurkkua ja kananmunaa ja ihan terveenä pysyin.

Mikä logiikka tässä nyt? Paljon urheilevilla ruokakulut nimenomaan on korkeat, koska ruoka on elimistön polttoainetta, jolla keho jaksaa liikkua ja varsinkin proteiinipitoiseen ruokaan täytyy panostaa. Haluaisin nähdä sen urheilijan joka pärjää 100 e/kk.

Eihän ne, mutta määrällisesti maksavat. Ja paljonko se nyt tekee budjettiin jos ostaa sipsipussin viikossa? Saahan siitä 2000 kaloria eli elää yhden päivän.

Ei se ole vuodessa kuin noin kuukauden ruuat satasen budjetilla laskettuna.

Vierailija
5422/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä huomannut, että ne urheilijat, opiskelijat ja kasvissyöjät pärjäävät täällä helposti 100€/kk. Mutta sitten jos olet isompikokoinen etkä urheile (edes sinne eri kauppoihin vertailemaan kilohintoja) niin menee 200€/kk. Moni täällä jo todennut, että pasta ja kasvikset ovat jees. Eipä perunassakaan mitään vikaa ole. Mausteilla voi muuttaa perus raaka-aineesta annoksen täysin toiseksi. Ps. Kun asuin Balilla 2 vuotta söin pelkkää riisiä, kurkkua ja kananmunaa ja ihan terveenä pysyin.

Mikä logiikka tässä nyt? Paljon urheilevilla ruokakulut nimenomaan on korkeat, koska ruoka on elimistön polttoainetta, jolla keho jaksaa liikkua ja varsinkin proteiinipitoiseen ruokaan täytyy panostaa. Haluaisin nähdä sen urheilija

Kuka muka syö sipsipussin viikossa? En kyllä tunne ketään joka söisi pussillisen kuulaudessa. Toki joskus mökille ostetaan jaettavaksi mutta aina jää yli kun ei kenellekään sukulaiselle tai lapselle maistu edes telkkarin edessä. Epäterveellistä ja turhaa rahanmenoa. Lapset kyllä tykkäävät keräillä metsämansikoita ja niitä mieluummin syövät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5423/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein eilen soijarouhe pitsaa pellillisen ja ainekset maksoi noin 1€. Tosin ei kukaan pysty pellillistä pitsaa vetämään päivässä että tosta syö pari päivää. Aamupalaa en syö ja illalla jos nälkä niin teen mikro kaurapikapuuron. Tänään syön loput pitsat. Huomenna teen jonkun uuden kssvisruoan (1-2€) josta syö pari päivää.

Etkä tehnyt. Pelkästään halvin juusto pellilliseen pizzaa maksaa enemmän kuin 1e.

Vierailija
5424/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, taas tänne eksynyt näitä kommentoijia, joiden on pakko saada sipsipussi viikossa ja joiden mielestä kukaan urheilija ei pysty syömään sadalla eurolla ja vastaavaa. Aika hauskaa! Se, ettei itse pysty tai osaa ei tarkoita sitä, että muut eivät osaisi. Vaatii toki vähän älliä ja mielenlujuutta, mutta jos on aikaa täällä kirjoitella niin on varmasti aikaa myös opiskella asiaa ja vertailla kilohintoja ja selailla tarjouksia. Jos sun lähikaupassa maksaa se maito 5€ niin voit kyllä kävellä sinne 3km:n päähän toiseen kauppaan ostamaan sen maidolla 1€:lla jne. Ja kohta joku sanoo, että kun ei voi kun on pyörätuolissa ja toinen kauppa on 100km:n päässä, niin sitten etsitään muita ratkaisuja ja pyydetään vaikka ilmaista kauppa-apua erilaisista someryhmistä tai aletaan kasvattamaan lehmiä ja lypsetään se maito itse.

Vierailija
5425/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein eilen soijarouhe pitsaa pellillisen ja ainekset maksoi noin 1€. Tosin ei kukaan pysty pellillistä pitsaa vetämään päivässä että tosta syö pari päivää. Aamupalaa en syö ja illalla jos nälkä niin teen mikro kaurapikapuuron. Tänään syön loput pitsat. Huomenna teen jonkun uuden kssvisruoan (1-2€) josta syö pari päivää.

Etkä tehnyt. Pelkästään halvin juusto pellilliseen pizzaa maksaa enemmän kuin 1e.

Raastoin arkijuustoa pitsan päälle eikä todellakaan mennyt euron verran. Italialaisiin pitsoihin ei juusto edes kuulu, mutta laitoin nyt silti.

Vierailija
5426/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä logiikka tässä nyt? Paljon urheilevilla ruokakulut nimenomaan on korkeat, koska ruoka on elimistön polttoainetta, jolla keho jaksaa liikkua ja varsinkin proteiinipitoiseen ruokaan täytyy panostaa. Haluaisin nähdä sen urheilijan joka pärjää 100 e/kk.

Annimari Korte osti monta vuotta 100€:lla ruoat it

Annamari Korte osti ehkä vuosia sitten 100 e/kk ruuat, mutta kyllä hänelläkin ruuan hinta on nykyään noussut. Kyseessä on myös varsin pienikokoinen 50 kg naisurheilija, jonka kulutus myös urheillessa on pienempää, tuplasti isommalla miehellä kulutus onkin sitten aivan toista luokkaa. 100 metrin aitajuoksukin poikkeaa lajina muutenkin vaikkapa esim. maratonista, jossa itse suoritus kestää ajallisesti moninkertaisesti pidempään ja kalorintarve on aivan eri luokkaa.

Vierailija
5427/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa aidossa italialaisessa pizzassa ei ole juustoa, Unescon perintöluetteloon kuuluvassa Napoletanossa on aina mozzarellaa.

Ja vaikka kuinka taitava olen, en ole eurolla pystynyt pellillistä pizzaa tekemään, juuri sen juuston vuoksi. Mutta alle kympillä, tai jopa alle vitosella saa ihan syömäkelpoista pizzaa. Tai no, minä leivon pitsaa, koska en ole italialainen enkä tavoittele autenttisuutta.

Ske

Vierailija
5428/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei onnistu.

Mulle tuli Annimari Korten kohdalla sama mieleeni kuin joku muukin jo kommentoi.

Korte lopetti urheilin vuonna 2012 viideksi vuodeksi sairastelun takia. Hän edusti Suomea ensimmäisen kerran aikuisten arvokisoissa 2018.

Että minä vuonna söi satasella kuussa. Niin varmaan moni muukin silloin ennen.

Kannattaa vielä muistaa, että vuonna 2017 hän asui Espanjassa jossa ruoka oli halvempaa kuin Suomessa.

Vierailija
5429/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan urheilijasta, sillä voi myös tarkoittaa vaikka pyörätuolilla liikkuvaa Paraolympialaisten kultamitalistia. Eihän mikään Formulakasn mitään urheilua ole. Ei urheilijalla tarkoiteta pelkästään maratoonaria tai kaksi kertaa viikossa salilla ahertavaa lihasmöykkyä.

Vierailija
5430/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa aidossa italialaisessa pizzassa ei ole juustoa, Unescon perintöluetteloon kuuluvassa Napoletanossa on aina mozzarellaa.

Ja vaikka kuinka taitava olen, en ole eurolla pystynyt pellillistä pizzaa tekemään, juuri sen juuston vuoksi. Mutta alle kympillä, tai jopa alle vitosella saa ihan syömäkelpoista pizzaa. Tai no, minä leivon pitsaa, koska en ole italialainen enkä tavoittele autenttisuutta.

Ske

Itse tilaan ravintolassakin pitsan aina ilman juustoa :D Ei kiinnostele turhat kalorit, mutta olenkin nuori ja hoikka

Vierailija
5431/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi urheilija olisi automaattisesti aina yli 100-kiloinen maratoonari mies? Ihan kuin naiset tai lapset ei voisi urheilla tavoitteellisesti ja pärjätä omassa lajissaan. Tai vaikka ne mäkihyppääjät. Just tuli telkkarista jakso jossa Toni Nieminen kertoi eläneensä vuosikymmeniä kahvilla ja tupakalla. Aamiaista ei syönyt ja harvoin lounastakaan. Ei kaikkien ole pakko syödä joka päivä kilo tolkulla lihaa ja pastaa, että pysyisi elossa.

Vierailija
5432/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annimari Korte on kertonut ihan avoimesti asiasta, että elänyt pitkään 20€ viikko budjetilla tai alle ja nykyään se elintaso jo iskostunut päähän että tekee edelleenkin edullisista aineksista halpaa perusruokaa. Ja kertonut että tolla 20€ viikko sai aina tehtyä terveellistä ja urheilijalle sopivaa ruokaa. Tekee vaan kerralla isomman satsin usealle päivälle. Sai pikkasen enemmän rahaa elämiseen vasta Suomen ennätysten jälkeen, jolloin sai tukea sponsoreilta. Mutta pystyi tolla 20€ viikko budjetilla tekemään ihan aitajuoksun Suomen ennätyksiä eli turha kenenkään väittää ettei edullisesti ja terveellisesti voisi syödä.

Vierailija
5433/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäys: Annimari Korte teki Suomen ennätyksen vuonna 2019, johon asti oli pärjännyt sillä 20€ viikossa budjetilla. Ehkä hinnat joo noussut sen jälkeen parissa vuodessa mutta nyt ei ole eurosta kiinni vaan siitä, että myös pienelllä rahalla voi syödä hyvin. Oli se sitten se 80€ tai 110€ kuukaudessa.

Vierailija
5434/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostelis nähdä näitä 200€/kk pakko syödä kun vähemmällä ei pärjää -syöjien tekevän aitajuoksun Suomen ennätyksiä :D Tai vaikka mäkihypyn Suomen ennätyksiä. Tai edes pärjäävän jossain ihan sama missä urheilulajissa :D Veikkaan että se elämäntapa valittaminen sohvalla sipsipussi kädessä kiinnostele kuitenkin enemmän kuin menestyminen :D

Vierailija
5435/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annimari Korte on kertonut ihan avoimesti asiasta, että elänyt pitkään 20€ viikko budjetilla tai alle ja nykyään se elintaso jo iskostunut päähän että tekee edelleenkin edullisista aineksista halpaa perusruokaa. Ja kertonut että tolla 20€ viikko sai aina tehtyä terveellistä ja urheilijalle sopivaa ruokaa. Tekee vaan kerralla isomman satsin usealle päivälle. Sai pikkasen enemmän rahaa elämiseen vasta Suomen ennätysten jälkeen, jolloin sai tukea sponsoreilta. Mutta pystyi tolla 20€ viikko budjetilla tekemään ihan aitajuoksun Suomen ennätyksiä eli turha kenenkään väittää ettei edullisesti ja terveellisesti voisi syödä.

Se vuosi, se vuosi. Hän teki Suomen ennätyksen lajissaan vuonna 2019. Kyllä sitä ennen ja silloin satasella kuussa söi moni muukin.

Vierailija
5436/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää mieluummin vähemmän kuin enemmän. Pysytte terveempinä. Myöskään kallis ruoka ei tarkoita terveempää kehoa. Aika vähällä ihminen oikeasti pärjää ja ei todellakaan tarvitse syödä mitään 30 eriväristä kasvista päivässä. Koko ajan vaan kehitetään lisää ruokaa ja kun pitäisi sitten syödä monipuolisesti niitä maailman kaikkia 5 miljoonaa raaka-ainetta viikottain jokaista tai muuten keho kärsii. Joopa joo. Mitä vikaa on perunassa, porkkanassa, kaurapuurossa, valkosipulissa ja ruisleivässä.

Vierailija
5437/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää mieluummin vähemmän kuin enemmän. Pysytte terveempinä. Myöskään kallis ruoka ei tarkoita terveempää kehoa. Aika vähällä ihminen oikeasti pärjää ja ei todellakaan tarvitse syödä mitään 30 eriväristä kasvista päivässä. Koko ajan vaan kehitetään lisää ruokaa ja kun pitäisi sitten syödä monipuolisesti niitä maailman kaikkia 5 miljoonaa raaka-ainetta viikottain jokaista tai muuten keho kärsii. Joopa joo. Mitä vikaa on perunassa, porkkanassa, kaurapuurossa, valkosipulissa ja ruisleivässä.

Muuton siis pääkaupunkiseudulta maalle ja ostin 40 000€ maksavan mummonmökin. Kasvatan itse pääosin kaikki ruokani ja mausteet ja käyn myös kalassa. Jauhoja en sentään itse kylvä mutta kanoja on. Rahaa meni viime kuussa 50€ kauppaan. Eikös nämä ole ihan valintakysymyksiä. Että missä sitä päättää asua. Eräs ystäväni muutti Bulgariaan halvemman elintason perässä. Nykyään kaikki voi työskennellä etänä tai perustaa sellaisen oman firman, että voi.

Vierailija
5438/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuton siis pääkaupunkiseudulta maalle ja ostin 40 000€ maksavan mummonmökin. Kasvatan itse pääosin kaikki ruokani ja mausteet ja käyn myös kalassa. Jauhoja en sentään itse kylvä mutta kanoja on. Rahaa meni viime kuussa 50€ kauppaan. Eikös nämä ole ihan valintakysymyksiä. Että missä sitä päättää asua. Eräs ystäväni muutti Bulgariaan halvemman elintason perässä. Nykyään kaikki voi työskennellä etänä tai perustaa sellaisen oman firman, että voi.

Muistutanpa ehkä viidennenkymmenennenseitsemännen kerran, että kaikki eivät kykene työskentelemään edes etänä, eivät viljelemään kasviksia eivätkä keräämään marjoja ja sieniä. Usein terveydellisistä syistä, mutta on monia muitakin syitä, jotka estävät tuollaista kuvaamaasi omavaraisuutta. Ei se aina ole valintakysymys, usein miten se on kaikkea muuta kuin vapaaehtoista, ja valinnanvaraa on vain huonon ja vielä huonomman vaihtoehdon väliltä.

Ske

Vierailija
5439/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuton siis pääkaupunkiseudulta maalle ja ostin 40 000€ maksavan mummonmökin. Kasvatan itse pääosin kaikki ruokani ja mausteet ja käyn myös kalassa. Jauhoja en sentään itse kylvä mutta kanoja on. Rahaa meni viime kuussa 50€ kauppaan. Eikös nämä ole ihan valintakysymyksiä. Että missä sitä päättää asua. Eräs

Jos on sairas niin pääsee kyllä hoidon piiriin ja saa apua elämiseen. Elämässä on miljoonia valintoja. Mene vaikka rikkaisiin naimisiin jos ei muuta. Tai ala pitää vammaisiudestasi blogia ja tadaa, kohta onkin rahaa ja voit palkata itsellesi 24/7-orjan tai muuttaa Monacoon. Älä sä mulle selitä, ettei elämässä ole valintoja. Sitten kun lopettaa oppimisen niin joo, elämä on ohi. Mutta onneksi oma äiti 85v. Jaksaa vielä innostua kaikesta ja päivittäin oppii uusia asioita.

Vierailija
5440/18613 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostelis nähdä näitä 200€/kk pakko syödä kun vähemmällä ei pärjää -syöjien tekevän aitajuoksun Suomen ennätyksiä :D Tai vaikka mäkihypyn Suomen ennätyksiä. Tai edes pärjäävän jossain ihan sama missä urheilulajissa :D Veikkaan että se elämäntapa valittaminen sohvalla sipsipussi kädessä kiinnostele kuitenkin enemmän kuin menestyminen :D

200 e/kk nyt tulee täyteen monella salillakävijälläkin, vaikka ruokavalioon ei kuulu yhden yhtään sipsipussia, vaan syödään todella puhtaasti, kanaa, riisiä, maitorahkaa jne. Tyhjästä lihasta ei kasvateta eikä monessa kestävyyslajissakaan pärjää pienellä syömisellä. 

Monella huippu-urheilijalla syöminen voi kyllä olla myös hyvin lähellä syömishäiriötä. Osa varsinkin naisurheilijoista on avautunut uran jälkeen, että valmentajan painostuksesta syömistä on rajoitettu tiukasti ja kuukautiset on jääneet kokonaan pois, kun ainoa tavoite on pitää paino mahdollisimman pienenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme