Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18598)
Ei täällä ole kukaan hepuleita saanut omista syömisistään tai ostoksistaan. Kyllä ne hepuloijat ovat niitä sivustahuutelijoita, että väärin eletty! Ei onnistu, huijaat, et kerro kaikkea... näin toistuu jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole kukaan hepuleita saanut omista syömisistään tai ostoksistaan. Kyllä ne hepuloijat ovat niitä sivustahuutelijoita, että väärin eletty! Ei onnistu, huijaat, et kerro kaikkea... näin toistuu jatkuvasti.
No, eivät kai sitten saa hepuleita kun pysyvvät noissa 0,10 sentin ja gramman tarkkuuksilla itse luoduissa puitteissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eivät kai sitten saa hepuleita kun pysyvvät noissa 0,10 sentin ja gramman tarkkuuksilla itse luoduissa puitteissaan.
Harvoin kukaan laskee 0,10 sentin tarkalleen ruokaluluja per päivä kun päivät ei ole veljeksiä keskenään. Ite saatan olla vaikka 5 päivää kuumeessa/flunssassa sängyn pohjalla ja elän pelkällä teellä tai kasvisliemikuutiota ja kuumalla vedellä kun ei tee mieli muuta. Säästyy kivasti rahaa ja seuraavalla viikolla saatan ostaa jättikatkarapuja kun viikkobudjettia onkin jäljellä tuplat. Muussa tapauksessa olisin ostanut surimia tai syönyt enemmän kasviksia. Ennen juhlia voi myös syödä kevyemmin/arkisemmin niin jää rahaa niihin herkkuihin ja tulee spesiaalimpi juhlafiilis kun ei ole syönyt jötskiä ja kakkua jo valmiiksi pitkin viikkoa.
Itellä menee 4 red bullia aamulla ~6€, illaks kokkaan ruuan ~20€, ruuan kanssa olutta ~16€. Vähän välipaloja päivän aikana ~10€. 50€/päivä ihan ehdotan minimibudjetti, monesti tuplasti joa hyvää ruokaa ja viiniä lisäksi.
On kyllä mahtavaa miten voi kitkuttaa satasella kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Itellä menee 4 red bullia aamulla ~6€, illaks kokkaan ruuan ~20€, ruuan kanssa olutta ~16€. Vähän välipaloja päivän aikana ~10€. 50€/päivä ihan ehdotan minimibudjetti, monesti tuplasti joa hyvää ruokaa ja viiniä lisäksi.
Epäterveellisesti syöminen ja juominen maksaa. Yleensä nämä henkilöt ovat jollain tapaa sairaita tai addiktiosta kärsiviä, jos pitää saada neljä red bullia aamuisin ja oluttakin vielä. Terveet ihmiset nauttivat ihan kylmästä kraanavedestä, kasviksista ja vaikka spaghetista ja jauheliha/soijarouhekastikkeesta. Juhlapyhät ja viikonloppuherkku on eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellisesti syöminen ja juominen maksaa. Yleensä nämä henkilöt ovat jollain tapaa sairaita tai addiktiosta kärsiviä, jos pitää saada neljä red bullia aamuisin ja oluttakin vielä. Terveet ihmiset nauttivat ihan kylmästä kraanavedestä, kasviksista ja vaikka spaghetista ja jauheliha/soijarouhekastikkeesta. Juhlapyhät ja viikonloppuherkku on eri juttu.
Sairas olenkin, anteeksi kaksi kirjoitusvirhettä. Kasviksista nautin itsekin, enkä ole liian lihava. Harmittaa itseänikin herkuttelu, on vähän kuin harrastus tehdä överikallista ruokaa ajoittain ja olla ikäänkuin "parempi ihminen" Naureskella kun kaveri painaa hikihatussa duunia makkarakeittoa syöden kun itse valitsin helpon elämän.
Vierailija kirjoitti:
3 000€ kuukaudessa ruokaan ja juomaan ei kuulosta kehuskelun aiheelta. Kuulostaa sairaudelta ja erilaisilta riippuvuuksilta. Toivottavasti olet kuitenkin hoikka ja terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 000€ kuukaudessa ruokaan ja juomaan ei kuulosta kehuskelun aiheelta. Kuulostaa sairaudelta ja erilaisilta riippuvuuksilta. Toivottavasti olet kuitenkin hoikka ja terve.
Jos vielä olisi rahaa käydä hyvissä ravintoloissa niin olisin iloinen. 2000€ aikalailla maksimi minkä kuukaudessa ruokaan ja juomaan pystyy laittaa. Se menee kotioloissa. Mut siis itseäni kiehtoo ajatus elää halvalla, vaikkei tarvitse. Siksi vilkuilen ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Juot joka päivä yksin olutta 16€:lla ja monesti viiniä lisäksi? Kuulostaa aika alkoholistimeiningiltä, varsinkin kun tarvitset joka aamu ne 4 red bullia. Itse hemmottelen itseäni Subin valmispatongilla tai itsetehdyllä kanasalaatilla. Juomana mulla Fanta light 0,33l pullo. Ostan niitä 24-packin Cittarista hintaan 9,90€ ja riittää hyvin 2 kuukaudeksi. En sentään joka päivä juo limua. Jouluna join viimeksi viiniä.
Janette-83 kirjoitti:
Kuukauden ruokamenoni jäävät helposti alle 150 euron, eli ylittävät niukasti otsikossa kysytyn.
Mielestäni 50 euron ylitys ei ole niukasti, jos tavoite oli 100 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ainakaan yrittäjänä työskennellä jos et ole tottunut pyörittelemään kuitteja käsissä ja tekemään tilityksiä ja verovähennyksiä. Ei siihen kauaa aikaa mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun aloitus näyttää unohtuneen tyystin. Jos kerran kysytään "mitä syötte päivän aikana - tarkasti", kai siihen ymmärrettävästi tulee tarkasti vastattua. Jos syö kaksi leikkelettä päivässä, miten sen menon ilmoitat muuten kuin laskemalla mitä kaksi viipaletta juustokiekosta tulee maksamaan.
Aiemmin meni enemmän kun makoilin vain sohvaperunana Sohvalla ja teki mieli mussutella koko ajan jotain niin tyhjensin kaappeja. Ja kävin ostamassa tilalle lisää herkkuja. Kammokierre ja väsynyt olin. Nykyisin kun käyn kävelyllä aamuin illoin (väh 10k askelta päivässä) niin olen huomannut ettei herkkuja tee mieli enkä niitä nykyään edes kaupasta kotiin osta. Panostan salaattiin ja kasvikseen ja laadukkaaseen proteiiniin esim. rapu tai itsemaustettu soija. Syön pienempiä annoksia ja pysyn vireänä koko päivän. Suunnittelen ruokailuni paremmin ja panostan kattaukseen sekä tunnelmaan. Esimerkiksi juon kotona lounaalla veteni viinilasista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun aloitus näyttää unohtuneen tyystin. Jos kerran kysytään "mitä syötte päivän aikana - tarkasti", kai siihen ymmärrettävästi tulee tarkasti vastattua. Jos syö kaksi leikkelettä päivässä, miten sen menon ilmoitat muuten kuin laskemalla mitä kaksi viipaletta juustokiekosta tulee maksamaan.
No tämä. Mistä tiedät, että paljon sulla menee rahaa kuussa ruokaan jos et tarkalleen niitä laske? Muistelet syöneesi ehkä jotain valmisruokaa tällä viikolla niin joku viisi euroa tais maksaa. Eli kuukaudessa menee noin 20€ kun ei jaksa kovin tarkasti miettiä kun ei ole niin justiinsa.
Kyl sie apuja tarvitset ei pärjää 100€/kk enempi menee ruokaan. Terveys pettää. jos alle 100€/kk ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on. Ilmoittaa mitä ostaa, sitten on sama mitä syö jos ostot ovat järjestelmällisesti budjetissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ainakaan yrittäjänä työskennellä jos et ole tottunut pyörittelemään kuitteja käsissä ja tekemään tilityksiä ja verovähennyksiä. Ei siihen kauaa aikaa mene.
Olen muuten ollut yrittäjä. En käsitä miten ruokaostosten kuiteista saa verovähennyksiä tai mitä tilityksiä niistä pitäisi suorittaa. Minulla se menee niin, että kun ostan kassillisen ruokaa ja se maksaa esim. 25 euroa niin minulta on mennyt ruokamenoihin sillä kertaa 25 euroa. Sen näkee kuitista tai tiliotteesta. Kun lasken, jos niin haluan, kuukauden aikana ostetut ruokaostokset yhteen niin tiedän miten paljon minulta on mennyt rahaa. Yksittäisiä suupaloja tai kinkunsiivuja ei minun tarvitse edes laskea tai tietää. Olen syönyt mitä olen syönyt. Ne sisältyvät siihen kokonaissummaan. Minulle riittää tieto, että ruokaa olen ostanut vaikka noin 150 eurolla kuukaudessa. Ei se sen kummempaa älykkyyttä vaadi tai kuittien eestaas plaraamista, tilityksiä minnekään, veroista puhumattakaan.
Jotkut saavat ruokaan menevien kulujen laskemisen tuntumaan kovinkin vaikealta hommalta selvittää. Mitenköhän selviävät hiukan vaativimmista tehtävistä.
Lounaaksi halvimpia pakasteranskalaisia mausteilla? Voiko ravintoköyhempää ruokaa enää ollakkaan. Ultraprosessoitua moskaa transrasvoineen.
Halpaa ja terveellistä olisi esim. kaurapuuro voisilmällä ja itse poimituilla mustikoilla.
Kaikki ruokahan on nykyään prosessoitu. Jokuhan luopui kasvisruoastakin kun huomasi miten prosessoitua se loppupeleissä on.
En
En sanonut, etteikö suunnittelisi mitä ostaa. Mutta siitä ei tehdä mitään erikoisnumeroa ja koko elämää täyttävää spektaakkelia. Se hoituu siinä samassa kun muutkin kotityöt, se ei ohita muita asioita eikä pyöri kaiken aikaa päässä. Ei nykerretä ja väkerretä. Ruokaan ja ostoksiin suhtaudutaan talonpoikaisjärjellä ja sillä ei vaivata omaa eikä toisten päätä eikä kuluteta liikaa aikaa. Ei saada hepuleita kun onkin nyt syöty päivässä 110 grammaa liikaa ja 1,10 euroa enemmän kuin piti. Ruoka ja ruokailu on siis terveen arkijärjen tasolla. Minusta tämä on normaalia.