Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18606)

Vierailija
4581/18606 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se voi siten onnistua, jos ostaa lähes kaiken hävikki korista, ja syö sitä mitä siinä minäkin päivänä on. Salaatit on lähes aina liiskana, yrtit samoin. Paljon on pullaa ja vaaleaa leipää. Hedelmätkin on lähes kelvottomia. Sitten on ostettava -60% lihapuota ilta yhdeksän jälkeen. Niitä on pakastettava, jos saa monta samaa. Jos pystyy keräämään mustikat, puolukat ja villiyrtit itse, niin helpottaa tilannetta. Kaalia voi ostaa normaalihinnalla, ja kaaliraastetta pitää olla joka päivä, sekaan puolukoita ja appelsiiniä. Tämä kyllä vaatii hahmotuskykyä, luovuutta, hyvää ruokahalua ja henkisiä voimia. 

No en ole itse ollut niin onnekas, että löytäisin hävikkikoreja tai -60% tuotteita (käyn kaupassa kerran viikossa) mutta pystyn helpostikin syömään 100€/kk. Toki tykkään kasviksista (alle 2€/kg) ja halvoista merkeistä. Olen toki myös älykäs ja luova, eli ruoanvalmistus ei ole minulle hankalaa. Nahistuneelta kasviksia teen vaikka kasviskeittoa tai kasvislettuja. Biojätettä ei mulla juuri tule. Osaan lukea tilannetta ja syödä ensiksi pilalle menevät tuotteet ennen hyvin säilyviä.

Vierailija
4582/18606 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön tismalleen suositusten mukaan mm. Max 50g lihaa päivässä ja 400-500g kasviksia jne. Ja pysyn budjetissa. Reikiä ei hampaissa ole koskaan ollut ja olen iloinen, liikkuvainen ja voin hyvin. Lääkitystä ei ole ikinä ollut eikä sairauksia harvinaista flunssaa (parin vuoden välein) lukuunottamatta. Rahaa jää joka kuukausi erittäin kivasti säästöön, eikä ruokaan varmasti mene 100€ enempää. Olen toki suhteellisen hoikka ja syön hiilareita hyvin pieninä annoksina jos ollenkaan.

Ruokavaliolla ei kyllä paljoa voi vaikuttaa esim. elämässä tapahtuviin vastoinkäymisiin, eikä kaikki sairaudetkaan valitse kohdettansa pelkän ruokavalion perusteella. Hoikat ja terveellisesti elävätkin voi masentua ja sairastua yhtä lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4583/18606 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön tismalleen suositusten mukaan mm. Max 50g lihaa päivässä ja 400-500g kasviksia jne. Ja pysyn budjetissa. Reikiä ei hampaissa ole koskaan ollut ja olen iloinen, liikkuvainen ja voin hyvin. Lääkitystä ei ole ikinä ollut eikä sairauksia harvinaista flunssaa (parin vuoden välein) lukuunottamatta. Rahaa jää joka kuukausi erittäin kivasti säästöön, eikä ruokaan varmasti mene 100€ enempää. Olen toki suhteellisen hoikka ja syön hiilareita hyvin pieninä annoksina jos ollenkaan.

Ruokavaliolla ei kyllä paljoa voi vaikuttaa esim. elämässä tapahtuviin vastoinkäymisiin, eikä kaikki sairaudetkaan valitse kohdettansa pelkän ruokavalion perusteella. Hoikat ja terveellisesti elävätkin voi masentua ja sairastua yhtä lailla.

Ei tietenkään ruokavaliolla voi vaikuttaa kaikkeen, mutta syömällä terveellisesti ja edullisesti, se mahdista sen, että jaksaa urheilla, mikä lisää endorfiinia ja hyvän olon tunnetta. Monesti olet myös energisempi töissä ja mieli kirkkaampi. Saat rahaa säästöön ja maksettua kaikki laskut ja säästettyä myös etelän-reissuun. Velkoja ei kerry kun elää terveellisesti ja hoitaa asiansa fiksusti. Kyllä hoikat ja terveellisesti elävät masentuvat ehkä lihavaa ja köyhää harvemmin, vaikka ei sekään mahdotonta ole.

Vierailija
4584/18606 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kuussa alle satasella. Leipää, kasviksia, uunimättöä jne

Menee yli satasen ehkä jos maito lasketaan kuluksi, sitä tosin en syö

Vierailija
4585/18606 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kuussa alle satasella. Leipää, kasviksia, uunimättöä jne

Menee yli satasen ehkä jos maito lasketaan kuluksi, sitä tosin en syö

Miksi sä sitten ostaisit maitoa jos et sitä laita suuhusi ja niele.

Vierailija
4586/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se voi siten onnistua, jos ostaa lähes kaiken hävikki korista, ja syö sitä mitä siinä minäkin päivänä on. Salaatit on lähes aina liiskana, yrtit samoin. Paljon on pullaa ja vaaleaa leipää. Hedelmätkin on lähes kelvottomia. Sitten on ostettava -60% lihapuota ilta yhdeksän jälkeen. Niitä on pakastettava, jos saa monta samaa. Jos pystyy keräämään mustikat, puolukat ja villiyrtit itse, niin helpottaa tilannetta. Kaalia voi ostaa normaalihinnalla, ja kaaliraastetta pitää olla joka päivä, sekaan puolukoita ja appelsiiniä. Tämä kyllä vaatii hahmotuskykyä, luovuutta, hyvää ruokahalua ja henkisiä voimia. 

No en ole itse ollut niin onnekas, että löytäisin hävikkikoreja tai -60% tuotteita (käyn kaupassa kerran viikossa) mutta pystyn helpostikin syömään 100€/kk. Toki tykkään kasviksista (alle 2€/kg) ja halvoista merkeistä. Olen toki myös älykäs ja luova, e

Ei ruuanvalmitus vaadi mitään älykkyyttä tai luovuutta ja ihan perustaitoja jokaiselle tunnistaa milloin ruoka on pilaantumassa. Joku hyvinkin älykäs tai luova ihminen voi olla yhtälailla huono kokkaamaan. Jos omaa yhtään sitä älykkyyttä niin ymmärtää, että ihmiskehot ovat erilaisia. Fyysinen koko, ikä, sukupuoli ja aktiivisuus vaikuttaa kalorintarpeeseen, osalla voi olla ruokarajoitteita jne. minkä vuoksi sadan euron ruokavalio ei onnistu.

Vierailija
4587/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuon 500 grammaa kasviksia ideaa. Miten voi olla sama luku ihmisen koosta riippumatta, miksi jotkut kasvit lasketaan ja toiset taas ei ja kuka tuota keinotekoista jaottelua viitsii edes muistella. Silläkään ei tunnu olevan väliä onko kasvis kuivattu vai tuore millä kuitenkin olennainen vaikutus painoon. Vielä vaikka j

Älä kuluta sun aivosoluja miettimällä jotain ketsuppia kasviksena. Syö joka aterialla puolet lautasesta kasviksia niin pääset jo alkuun. Ei tarvitse laskea montako erilaista syöt viikossa. Ostat juureksia, kesäkurpitsaa, porkkanaa ja tomaattia sieltä kaupasta ja muita kausituotteita. Kesäisin vaikka mansikoita ja melonia. Kunhan jokainen ruokailuista sisältää runsaasti kasviksia, ei sillä lajilla niin väliä.

Miksen miettisi ketsuppia kasviksena. Jos mä laitan siihen toista kiloa tomaatteja, sipulia yms, niin miksi ne lakkaavat olemasta kasviksia kypsentämisen jälkeen, vai soseuttaminenko sen ratkaisee. Koskeeko sama kasviuden katoamisen laki kaikkea muutakin kypsennystä. Vai onko olennaisinta kasviudessa kuka sen kypsentämisen on tehnyt. Tai pysyisikö tomaatti paremmin kasviksena, jos olisinkin tehnyt siitä vain tomaattikastiketta tai tomaattikeittoa vai pitäisikö kuitenkin olla gazpachona. Tai jos teen omenoista hilloa tai sosetta, niin omenat eivät sitten enää ole kasveja. Vai voisiko vain tunnustaa että nuo kasviusmääritelmät ovat mielivaltaisia ja biologian vastaisia. 

Vierailija
4588/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuon 500 grammaa kasviksia ideaa. Miten voi olla sama luku ihmisen koosta riippumatta, miksi jotkut kasvit lasketaan ja toiset taas ei ja kuka tuota keinotekoista jaottelua viitsii edes muistella. Silläkään ei tunnu olevan väliä onko kasvis kuivattu vai tuore millä ku

Elämästä tehdään yksinkertaisempaa vähän hölmöille ihmisille, ja siksi ruokailussa mittarina käytetään lautasmallia eikä puntaria. Jos haluat punnita ketsuppisu et saisit vähintään puol kiloa kasviksia syötyä päivässä niin fine. Mä tiedän ilmankin, että laskisin vaikka herkuttelujuustojen kanssa nautittiin hillon kasviksiin, että syön suosituksen mukaisesti kasviksia

Vierailija
4589/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tomaattisose (jota ketsupiksi sanotaan) ei ole kasvista, ei sitten samalla logiikalla ole myöskään kasvissosekeitto.

Vierailija
4590/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulisin hulluksi näiden miesten kanssa ja heidän joidenkin jopa vuosikymmeniä kestäneiden ruokalaskelmiensa kanssa. Onkohan heillä mitään muuta elämää, puhumattakaan puheenaiheista. En jaksaiai keskustella ruokaostoksista noin pikkutarkasti ja intensiivisest kuin he täällä niistä kirjoittavat. 

Ruoka on kallista ja itsekin mietin mitä ostan, olen pienissä rahoissa ja elän yksin. Mutta en silti mieti ja laske kaikkea noin tarkkaan. 

Hassu oletus, että nämä kirjoittajat ovat miehiä. 

Hassu oletus, että olettaisin. On varmaan kumpiakin. Kirjoitin siis omasta näkökulmastani heteronaisena. Silloin tietenkin kumppanini olisi mies. Koska en ole suhteessa tämänkaltaisen naisen kanssa. Joku heteromies voi sitten halutessaan kirjoittaa, että tulisin hulluksi jos vaimoni...

Tuskin kukaan heteromies kirjoittaisi monikossa "tulisin hulluksi näiden vaimojeni ja heidän joidenkin jopa vuosikymmenen..."

Vierailija
4591/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki kaiken voi laskea senteissä, mutta se on mielestäni todella työllistävää. Tietysti jos ostaa aina ihan samat tuotteet samasta kaupasta samoilla hinnoilla, niin kyllähän siinä ajan myötä ne oppii. Ja tietysti annos pitää aina olla saman kokoinen. Ei ole mun juttu, mutta jos joku niin tekee, niin tehköön.

Mä lasken koko ajan, askelia, silmukoita, kannettuja halkoja, ostoskärryihin kerättyjen tuotteiden yhteishintaa... Se tulee ihan automaattisesti.

Miksi kukaan pitäisi mielessä satojen tuotteiden hintoja kuukausia tai jopa vuosia ja jakaisi niitä sitten vielä osiin grammojen tarkkuuksin.Mieluummin käyttäisin aikaani vaikka maalin kuivumisen seuraamiseen.

Ja tässä, hyvä naiset ja herrat, näemme erinomaisen esimerkin ihmisen kaltaisesta otuksesta, joka edustaa erinomaisesti älykkyydeltään lajinsa alimpaan desiiliin kuuluvia yksilöitä; miten täydellisen naiivi ajatus siitä, että lajitoverit ovat kaikki esim. aivotoiminnaltaan itsensä kaltaisia.

Hei latvalaho, ihan vinkki, ihmisten aivot ovat erilaisia ja me ihmiset havainnoimme maailmaa hyvin eri tavalla. Toiset näkevät metsän, joka koostuu puista ja toiset näkevät puita, joista muodostuu metsä. Toiset tarkkailevat maailmaa numeroiden tai geometrioiden kautta, toiset taas eivät. Sinulle numeroiden kautta tarkastelu voi olla täysin käsittämätön ajatus, mutta toiselle se on se ainoa tapa havainnoida asioita.

Vierailija
4592/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuon 500 grammaa kasviksia ideaa. Miten voi olla sama luku ihmisen koosta riippumatta, miksi jotkut kasvit lasketaan ja toiset taas ei ja kuka tuota keinotekoista jaottelua viitsii edes muistella. Silläkään ei tunnu olevan väliä onko kasvis kuivattu vai tuore millä ku

Miksen miettisi ketsuppia kasviksena. Jos mä laitan siihen toista kiloa tomaatteja, sipulia yms, niin miksi ne lakkaavat olemasta kasviksia kypsentämisen jälkeen, vai soseuttaminenko sen ratkaisee. Koskeeko sama kasviuden katoamisen laki kaikkea muutakin kypsennystä. Vai onko olennaisinta kasviudessa kuka sen kypsentämisen on tehnyt. Tai pysyisikö tomaatti paremmin kasviksena, jos olisinkin tehnyt siitä vain tomaattikastiketta tai tomaattikeittoa vai pitäisikö kuitenkin olla gazpachona. Tai jos teen omenoista hilloa tai sosetta, niin omenat eivät sitten enää ole kasveja. Vai voisiko vain tunnustaa että nuo kasviusmääritelmät ovat mielivaltaisia ja biologian vastaisia. 

Koita nyt ymmärtää, että ruokailusuositusten luokitukset EIVÄT ole samoja kuin biologian oppitunnilla läpikäydyt luokitukset.

Ja ketsupin ja omenahillon (tai minkä tahansa hillon) osalta syy, miksi niitä ei lasketa kasvisannoksiin mukaan, on niiden sisältämä sokerimäärä. Tuskin kasvissosekeittoon laitat 50/50 sokeria, kuten hillonkeitossa? Ja ketsupin voit halutessasi laskea kasvisannokseksi, jos haluat, mutta minä en laske, koska siinä on aina vähän turhan paljon sokeria. Xtran ketsuppia en missään nimessä laskisi kasvikseksi, siinä on tomaattia 16% ja varmuudeksi kahta erilaista sokeria (eikä yhtään kuitua, eli tomaatti on lähinnä tomaattimehua).

Soseuttamisella, keittämisellä tai kuivaamisella ei ole merkitystä, vaan merkitystä on sillä KOKONAISUUDELLA. Jos tuote sisältää 50% tai enemmänkin sokeria, niin se vaan ei ole enää sitten kasvisannokseen luettavissa oleva tuote. 

Vierailija
4593/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskekaa vaan vänkkääjät täällä ketsupin grammoineen niihin kasviksiinne, että saatte vihanneksia suositusten mukaisesti päivässä. Mun lähikaupan kallein (eli paras) ketsuppi on Heinzin 5,99€ maksava 570g (10,51€/kg) jossa on tomaattipyrettä 61%. Sen lisäksi se sisältää etikkaa, sokeria ja suolaa. Voit laskea noiden tietojen pohjalta monta grammaa kasvista saat kun lisäät ketsuppia lihapullasi päälle.

Vierailija
4594/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, en yritä viisastella, vaan ymmärtää miten ajattelet: jos et syö lihaa kuin 50 g päivässä ja kasviksia 400-500g, ja sanot ettet syö hiilareita kuin pieniä annoksia. Laskun ollessa se 100 e /kk päättelen että tuskin vedät rasvaakaan. Joten se kysymys: mitä sinä sitten oikein syöt? Vaihtoehdot on proteiini, hiilihydraatit ja rasvat. 

Vierailija
4595/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Koita nyt ymmärtää, että ruokailusuositusten luokitukset EIVÄT ole samoja kuin biologian oppitunnilla läpikäydyt luokitukset.

Ja ketsupin ja omenahillon (tai minkä tahansa hillon) osalta syy, miksi niitä ei lasketa kasvisannoksiin mukaan, on niiden sisältämä sokerimäärä. Tuskin kasvissosekeittoon laitat 50/50 sokeria, kuten hillonkeitossa? Ja ketsupin voit halutessasi laskea kasvisannokseksi, jos haluat, mutta minä en laske, koska siinä on aina vähän turhan paljon sokeria. Xtran ketsuppia en missään nimessä laskisi kasvikseksi, siinä on tomaattia 16% ja varmuudeksi kahta erilaista sokeria (eikä yhtään kuitua, eli tomaatti on lähinnä tomaattimehua).

Soseuttamisella, keittämisellä tai kuivaamisella ei ole merkitystä, vaan merkitystä on sillä KOKONAISUUDELLA. Jos tuote sisältää 50% tai enemmänkin sokeria, niin se vaan ei ole enää sitten kasvisannokseen luettavissa oleva tuote. '

Et näköjään ole koskaan tehnyt ketsuppia tai hilloja jos luulet että niihin laitetaan puolet sokeria. Tuossa kritiikissä on kyse siitä että nuo ruokasuositukset ovat biologian ja järjenvastaisia. Sama ruoka on joko kasvis tai ei riippuen missä maassa sitä syödään tai mikä on syöjän etninen tausta. Miten tuo ideologia tuntuu tutulta jostain muustakin yhteydestä.

Vierailija
4596/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee varmaan öpaut 110-130€ ruokaan kk:ssa. Olen urheileva ja paljon energiaa kuluttava sinkkumies. Ostan mahd. isoja pakkauskokoja, ja ruokani valmistan luonnollisesti itse. Ei sen kummempaa. Paitsi etten ostele kalliilla mistään pikkukaupoista, kuten Alepoista yms., enkä edes isommista Cittareista, vaan ainoastaan Prismoista ja Lidleistä. Tarjouksia katselen lisäksi jonkun verran, mutten juokse niiden perässä. On muutakin elämää. Hiilareiksi suosittelen halpaa yleisperunaa, n. 40 snt/kg. Lisäksi syön paljon terveellistä punaista täysjyväriisiä. Se on hintavavahko hiilarilähde, mutta irtoaa paljon halvemmalla näistä aasialaisista pikku-elintarvikekaupoista, kuten Hämeentien Vii Voanista. Perusmarketissa kilohinta on tavallisesti 2.-3.-kertainen. Punaista lihaa en syö lainkaan, mutta kanaa menee paljon. Esim. perusfilesuikaleita n. 9€/kg. Lisäksi kananmunia, täysjyväkauraa (halpaa), omenoita, porkkanoita, banaaneja ym. kasviksia monipuolisesti. Pakkasesta löytyy tavallisesti kymmeniä litroja kotimaisia marjoja syksyllä suoraan poimijoilta halvalla ostettuna, joita voi sitten ropistella smoothieihin ympäri vuoden.

Saa ottaa mallia. Tää oli ilmanen. PS: Heitetääs halpa ja hyvä pikku resepti loppuun em. ainesosista. Sekoita kulhoon 2x kokonaista kananmunaa, 1 kastellulla lautasella muussattu bansku (mielellään iso). Sekoita joukkoon 1-2 puurolautasellista vastaava määrä täysjyväkaurahiutaleita/-litisteitä, ja oman maun mukaan kuohkeuttamaan tilkka vettä. Voitele pannu lämminpuristetulla oliiviöljyllä. Kaada ja paista sekoitus molemmilta puolilta aavistuksen ruskistuneeksi. Leikkaa lautaselle 12 osaan ja lohko jokaisen palan päälle esim. appelsiini- tai omenaviipale. Menee ihan täydestä lounaasta, etenkin kauran määrää säätelemällä. Terveellistä, halpaa ja ennen kaikkea ihan älyttömän hyvää.

4597/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin just Prismasta kuukauden safkat kotiin, ja tilauksen hinta oli 122 €, eli aika lähelle menee. Tuossa hinnassa tosin mukana 11 euron kuljetus- ja pakkausmaksu. 

Tilaukseen sisältyy mysliä, jogurttia, soijarouhetta, rypsiöljyä, linssejä, riisiä, perunoita, valkosipulia, joitakin mausteita, mehutiivistettä ja kahvia.

Tuoreita kasviksia ei toki voi tilata kuukaudeksi varastoon kun eivät säily niin kauan, mutta niihin voi investoida vielä muutaman euron viikossa ihan lähi-Alepasta. Samoin leipään tai ylimääräisiin herkkuihin, jos mieli tekee. 

Kuukauden ruokamenoni jäävät helposti alle 150 euron, eli ylittävät niukasti otsikossa kysytyn. 

Soijarouhe on muuten oivallinen lihan korvike. Se on melko edullista, monikäyttöistä ja hyvin proteiinipitoista. Se kannattaa vain maustaa hyvin, niin kuin lihakin tietysti.  

Vierailija
4598/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaupoissa myytävät mikrossa lämmitettävät lihakeitot ovat suurta bluffia.

Terveydelle, kukkarolle ja ympäristölle. Järkyttävä totuus.

300 gr lihakeitto-annos sisältää vain vähän energiaa. Erään valmistajan 300 gr annos sisältää energiaa mitättömät 111 kcal/300 g ja suolaa 2,31 g/300 g.

Normaalipanoisen toimistossa työskentelevän 80 kg miehen energiantarve on oltava 2400 kcal/vrk ettei laihdu. Silloin hänen olisi syötävä vrk aikana 22 annosta kyseistä lihakeittoa pysyäksensä normaalipainoisena laihtumatta.

22 annosta tarkoittaa 6,6 kg mättö mikrossa lämmitettävää eineslihasoppaa 24 tunnin aikana. Samalla syöt yli 50 gr suolaa vuorokaudessa. Suositus on että vuorikaudessa syötäisiin ruuan mukana alle 5 gr suolaa . Siis 10 kertainen suolamäärä ravintosuosituksiin nähden. Onko tolkkua. Terveys tuhoutuu.

Sitten se rahan haskaus. Jos annoksen hinta kaupan hyllyllä on 2,49 eur/pakkaus<

Nämä keitot ovat kyllä yhdenlaista kuluttajan koijausta. Nykyään taitaa täyttävimmät ja oikeasti jotenkin hyvässä hinta-laatusuhteessa olevat keitot tulla Kokkikartanolta. Esim. heidän linssikeittonsa pesee ravitsemusarvoiltaan tuollaiset vetiset lihakeitot. Proteiinia on huomattavasti paremmin, samoin energiaa ja keittoainesten ei tarvi toistansa etsiä liemessä. Hintakaan ei ole suhteessa mahdoton. Kevyttä se edelleen on. Kuitenkaan siitä ei tule samalla tavalla paha mieli mitä niistä lihakeitoista.

Vierailija
4599/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, en yritä viisastella, vaan ymmärtää miten ajattelet: jos et syö lihaa kuin 50 g päivässä ja kasviksia 400-500g, ja sanot ettet syö hiilareita kuin pieniä annoksia. Laskun ollessa se 100 e /kk päättelen että tuskin vedät rasvaakaan. Joten se kysymys: mitä sinä sitten oikein syöt? Vaihtoehdot on proteiini, hiilihydraatit ja rasvat. 

Syön reilusti kasviksia ja keittoja ja hedelmiä (mulla oma omenapuu) ja marjoja ja soijasuikaleita ja tofua. Myös leipää ja puuroa. Rasvaa lisään pannulle paistamisessa, leivän päälle ja öljyä salaatin päälle :) Kalastamisesta tykkään myös, ja ahven fileet grillissä kuuluu kesäisin joka lauantain ohjelmanumeroon. Yrttejä kasvatan ja käytän myös paljon. En tosiaan mätä kilotolkulla ruokaa ja ihan yksi lautasellinen ruokaa riittää mulle buffetissakin.

Vierailija
4600/18606 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin mainostamaan uutta suosikkiani: Xtra pakasteranskalaiset. Nämä airfryeriin 5 min 200 astetta, mausteita maun mukaan ja ääntä kohti! On kuin grilliltä makkaraperunat, paitsi makkaraa ei tarvitse. Itse laitoin tänään sekaan sinappia, ketsuppia ja omatekoista kurkkusalaattia. On iso pussi, syön siitä 4-5 kertaa lounaan. Jos ei ole air fryeria, voi toki tehdä uunissakin.

Taas on säästetty syömällä kaurapuuroa tai riisipuuroa. Lisukkeena omatekoiset hillot omenoista tai viinimarjoista. Näitä saa ilmaiseksi satokautena kun kyselee oman asuinalueen faceryhmissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi