Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18599)
Tässä vinkki pihistelijöille! Meillä grillataan Vapun kunniaksi ensi viikolla ja kauppalista jo tehtynä. Grillataan kesäkurpitsaviipaleita, porkkanaa, kaalilohkoja, padros grillipaprikoita. Lisäksi surimivartaita ja kirsikkatomaattia sekä keitetään perunat. Lisäksi patonkia ja itsetehty sillitahna. Tehdään myös pakastimen suppilovahveroista sienisalaatti. Käydään vielä retkeilemässä ennen grillausta eli toivottavasti tulisi ahvenia tai muuta saalista vielä grilliin. Meillä ei punainen liha uppoa kellekään, avaamaton makkara- ja pekonipaketti on ollut jääkaapissa uudestavuodesta asti. Pakastimessa toki tarjouksesta ostettua kanan paistileikettä ja sipulirenkaita, jos tuntuu että haluaakin kanapihvejä kalojen lisäksi tai muuta).
Esimerkiksi minä. Kiitos kirurgin joka mokasi leikkaukseni. Ei ole paino-ongelmia eikä rahahuolia. Ruokaa voi syödä 1,5 dl /ateria + ruokajuomaa saman verran, puolet ennen ja puolet jälkeen pääruuan.
Grillaaja vielä lisää: unohtui mainita purkki ananasviipaleet ja halloumijuusto. Lisäksi tehdään marinoitua punasipulia. Tulee pöytä täyteen kaikkea värikästä, terveellistä ja hyvää! Toki tarjolle myös sweet chili kastiketta ja muuta mitä jääkaapista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vinkki pihistelijöille! Meillä grillataan Vapun kunniaksi ensi viikolla ja kauppalista jo tehtynä. Grillataan kesäkurpitsaviipaleita, porkkanaa, kaalilohkoja, padros grillipaprikoita. Lisäksi surimivartaita ja kirsikkatomaattia sekä keitetään perunat. Lisäksi patonkia ja itsetehty sillitahna. Tehdään myös pakastimen suppilovahveroista sienisalaatti. Käydään vielä retkeilemässä ennen grillausta eli toivottavasti tulisi ahvenia tai muuta saalista vielä grilliin. Meillä ei punainen liha uppoa kellekään, avaamaton makkara- ja pekonipaketti on ollut jääkaapissa uudestavuodesta asti. Pakastimessa toki tarjouksesta ostettua kanan paistileikettä ja sipulirenkaita, jos tuntuu että haluaakin kanapihvejä kalojen lisäksi tai muuta).
Tuollaiseen moskaan en koskisi pitkällä tikullakaan oli sitten halpaa tai kallista. Osaan pihistellä ja pystyn hyvin silti hankkimaan maistuvaa sapuskaa.
Grillaaja lisää: Olenkin näköjään pakastanut jo sen uudestavuodesta jääneen makkarapaketin. Pekonissa vielä päiväystä. Jos vieraita tulee, niin heille tietenkin nuo otetaan tarjolle grillaukseen. Muuten meillä vanhemmat ja kolme lasta ja syödään kala- ja kasvispainoisesti. Urheillaan kaikki paljon ja erityisesti viikon kestävät vaellukset on meidän perheen yhteinen harrastus. Joka viikonloppu myös retkeillään yhdessä ja touhutaan muutenkin ulkona ja perheenä paljon. Pikaruoat tai einekset tai makkarat ei ole meidän juttu. Mutta jos ei itse kalasta, niin tuleehan se halvemmaksi ostaa kaupan valmiita eineslihapullia tuoreen kalan sijaan, että en ollenkaan tuomitse kiireisiä perheen vanhempia. Sekin on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen moskaan en koskisi pitkällä tikullakaan oli sitten halpaa tai kallista. Osaan pihistellä ja pystyn hyvin silti hankkimaan maistuvaa
Kertoisitko mitä sitten itse grillaat, jos lyttäät alas toisen perheen kasvispainotteiset grilliruoat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiseen moskaan en koskisi pitkällä tikullakaan oli sitten halpaa tai kallista. Osaan pihistellä ja pystyn hyvin silti hankkimaan maistuvaa
Todella törkeästi sanottu. Mikä tekee tuoreista kasviksista moskaa? Kyllä ihmisillä varmasti mausteita on kotona. Ja sillitahna ja sienisalaatti kuulostaa kivalta lisältä grillipöytään patonkin, perunoiden, surimivartaiden, ahveneiden(?) ja kaikkien tuoreiden kasvisten ja halloumia kanssa.
Surimivartaat on best! Söin niitä koko vuoden joka päivä Aasiassa asuessani. Kävin ostamassa niitä Night Marketeista ja päihittää rasvaisen lohen mennen tullen. Toki muutenkin tykkään aasialaisissa mauista ja lisään joka grilliruokaan chiliä ja mausteita ja teen aina kimchiä lisukkeeksi. Maustan myös perus kaalit ja porkkanat ja kesäkurpitsat ja muut suomalaiset vihannekset ja juurekset soijalla ja tulisesti :) Nam Nam :)
Ai niin, tässä kun on pitkää talvea eletty, unohdin ulkona syömisistäni mainita kesäkuumalla syödyt salaatit.
Älyttömiähän noi mun ulkona syömiset on olleet mutta nyt on ryhtiliike menossa että jotain jäisi säästöönkin. Tänään kun on ollut sähkö melko edullista, laitoin karjalanpaistin tulille.
-Kampin pimu
Mitä on surimivartaat/miten niitä valmistetaan (tiedän, mitä surimi on)?
Aah-hah-hah... sain Woltin mainoksen, että tilaa Fasulta vappumunkit ennakkoon. Uteliaana katsoin tämän tarjouksen jossa kuljetuskin olisi ollut ilmainen.
Arvatkaas hinta! Neljä euroa. Oli vielä pakko klikata tuote auki kun oletin tuolla hinnalla niitä olevan laatikollinen. Ei ollut.
Yksi munkkirinkilä. Rinkilä, yksi, neljä euroa! Ei tullut kauppoja.
-Kampin pimu
Vierailija kirjoitti:
Mitä on surimivartaat/miten niitä valmistetaan (tiedän, mitä surimi on)?
Laitat surimia vartaaseen ja tykkäät grilliin? Öljyä päälle ettei jää kiinni
Vierailija kirjoitti:
Aah-hah-hah... sain Woltin mainoksen, että tilaa Fasulta vappumunkit ennakkoon. Uteliaana katsoin tämän tarjouksen jossa kuljetuskin olisi ollut ilmainen.
Arvatkaas hinta! Neljä euroa. Oli vielä pakko klikata tuote auki kun oletin tuolla hinnalla niitä olevan laatikollinen. Ei ollut.
Yksi munkkirinkilä. Rinkilä, yksi, neljä euroa! Ei tullut kauppoja.
-Kampin pimu
Mulla Lidlin sovelluksessa, että 2 vadelmasokerihilloa maksaa 1€.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, tässä kun on pitkää talvea eletty, unohdin ulkona syömisistäni mainita kesäkuumalla syödyt salaatit.
Älyttömiähän noi mun ulkona syömiset on olleet mutta nyt on ryhtiliike menossa että jotain jäisi säästöönkin. Tänään kun on ollut sähkö melko edullista, laitoin karjalanpaistin tulille.
-Kampin pimu
Miksi syöt kesäkuumalla kalliita salaatteja? Mulla aina vesipullo käsilaukussa ja aikuisena en kuole nälkään viidessä tunnissa tms. Jos olen ystäviäni katsomassa, muutenkin kesällä syön lähinnä aamuisin (leipää, munakkaita ja hedelmiä) ja vasta illalla sitten teen kasviswokkia tai salaattia tai grillaan tai muuta. Itsetehtyjä mehujäätä aina pakkasessa, joilla voin virkistäytymässä auringonoton yhteydessä. Rannalle lähtiessä otan omat eväät mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Grilliruokaa en suostu syömään. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Grillaaja lisää: Olenkin näköjään pakastanut jo sen uudestavuodesta jääneen makkarapaketin. Pekonissa vielä päiväystä. Jos vieraita tulee, niin heille tietenkin nuo otetaan tarjolle grillaukseen. Muuten meillä vanhemmat ja kolme lasta ja syödään kala- ja kasvispainoisesti. Urheillaan kaikki paljon ja erityisesti viikon kestävät vaellukset on meidän perheen yhteinen harrastus. Joka viikonloppu myös retkeillään yhdessä ja touhutaan muutenkin ulkona ja perheenä paljon. Pikaruoat tai einekset tai makkarat ei ole meidän juttu. Mutta jos ei itse kalasta, niin tuleehan se halvemmaksi ostaa kaupan valmiita eineslihapullia tuoreen kalan sijaan, että en ollenkaan tuomitse kiireisiä perheen vanhempia. Sekin on ihan ok.
Terveellinen elämä ja grilliruoka eivät vaan sovi yhteen. Mielummin ottaisin ne karsinogeenit muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kampin pimu
Miksi syöt kesäkuumalla kalliita salaatteja? Mulla aina vesipullo käsilaukussa ja aikuisena en kuole nälkään viidessä tunnissa tms. Jos olen ystäviäni katsomassa, muutenkin kesällä syön lähinnä aamuisin (leipää, munakkaita ja hedelmiä) ja vasta illalla sitten teen kasviswokkia tai salaattia tai grillaan tai muuta. Itsetehtyjä mehujäätä aina pakkasessa, joilla voin virkistäytymässä auringonoton yhteydessä. Rannalle lähtiessä otan omat eväät mukaan.
Mulla on ollut tapana syödä työpäivän aikana lounas usein ravintolassa ja kesäkuumalla se on ollut salaatti. Mun työpäivät on vähän pidempiä kuin viisi tuntia. Joo, ei ehkä kovin järkevää hintaa ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kampin pimu
Mulla on
Itse syön kesäpäivinä toimistolla sina itse tehtyä hedelmäsalaattia :) Välillä teen täytetyt leivät kotoa jos on pitkä päivä. Tai jos on jääkaappi käytössä niin toki salaatti ihan jees. Mutta en jotenkin kehtaa maksaa mitään 10€ jostain salaatista ravintolassa. Itsetehtynä maksaa tyyliin euron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen elämä ja grilliruoka eivät vaan sovi yhteen. Mielummin ottaisin ne karsinogeenit muualta.
Terveellisempää se on touhuta ja grillailla pihalla saaden samalla raittiin ilman lisäksi liikuntaa ja D-vitamiinia. Versus makaat jossain sohvalla ja tilaat pitsan kotiin.
Viikossa olen kirjoittanut palstalle(ja siis tähän ketjuun) 8-9 viestiä, joista 4 eilen/tänään. Valeske on tainnut kirjoittaa useamman kerran kuin minä. Tämä on nyt 9. tai 10. viesti tälle viikolle.
Ske
(Tänään aamupalaksi oli K-menu pekonia (suomalaista lihaa, 2,55€/280g) ja noista ylijäämäruokakasseista saatuja riisipiirakoita. Viiden hengen aamupaloille tuli hintaa noin 0,60€ per syöjä; päivän lämmin ruoka on herkkusienikasviswokkia (ilmaisia), nuudeleita (1,19€/250g, en tiedä, käytänko 2 pakettia vai vaan yhden, jääkaapissa on vielä kypsää spagettia) ja punalaputettuna ostettu kanagrilliboxi (6 euroa alennettuna), noin 1,50€ per syöjä. Iltapalaksi teen hapanjuuripannukakkuja, yritän opetella hapanjuuren hengissäpitämistä ja käyttöä - alle 0,50€/syöjä hillo mukaan laskettuna). Tämän päivän ruuat alle kolme euroa/henki, eikä kukaan todellakaan näe nälkää.)