Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18599)

Vierailija
4421/18599 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on onneks töitä ja olen säästäväinen, mutta on mulla aina plan B tulojen varalle. Yksi maailman helpoin on esimerkiksi, käy ostaa Citymarketista Jaffa 24 x 0,33l pack 9,90€. Se tarkoittaa 0,42€ pullo. Mene myymään niitä Metron/junien/bussien/tapahtumien lähelle hintaan1-2€ kpl. Saat kaikki myytyä helposti 2 tunnissa jos vaikka 5 minuutin välein joka ostaa yhden pullon. Voittoa teet helposti 14-28€parissa tunnissa ilman veroja. Ja sitten voit mennä takaisin katsomaan sitä telkkua. Tai ostat 2 x 9,90€ packin (toinen Jaffaa ja toinen cola lightia) ja myyt molemmat muutamassa tunnissa. Saat voittoa 28-56€ hetkessä ja niillä saat viikon ruoat helposti. Voit toistaa saman vaikka joka päivä tai kerran viikossa ja se on jo yrittäjyyden alku ilman riskejä. Helppoa rahaa!

Sinä työssäkäyvänä ja ilmeisesti aina ihan kivasti pärjänneensä noin voisit tehdä ja elättää itsesi ja mahdollisesti perheesi. Mutta eipä nämä palstalaiset tuosta tai ruoan hinnoista valittajat jaksaisi moiseen tikkuaan ristiin laittaa. Näkee jo alapeukutuksista, että täällä keskusteluissa vallitsee nämä kotivalittajat, jotka ei edes halua yrittää pärjätä omillaan.

Kuule, kun ei täällä maalla oikein ole niitä paikkoja, josta voisi ostaa noin halvalla eikä myöskään paikkoja, jonne voisi mennä limpparipulloja myymään. Ja vaikka olisikin, ei olisi varaa palkata lapsenlikkaa siksi ajaksi kun olisin siellä kylillä myymässä limpparia. (Juu ei, sylilapsen ja rasavillikon mukaan ottaminen ulos tuuleen, tuiskuun, rankkasateeseen ja pakkaseen ei ole vaihtoehto, siinä saisi aika äkkiä lastensuojelun niskaansa.)

Mutta älä huoli, mä silti elätän itse itseni ja lapseni. Neulon sukkia, joita myyn netissä, joten onnistuu kotoa käsin ilman lastenhoito-ongelmaa. Kasvatan siemenestä yrttien ja kesäkukkien taimia, joita sitten myyn keväämmällä niille, jotka eivät itse osaa tai viitsi. Askartelen decoupage-tekniilalla sälyketölkeistä design-tuotteita, niistäkin joku jotain maksaa. Mutta nappikauppaahan tällainen puuhastelu on sun tuottoisan limpparinmyyntibiseksesi rinnalla. Näin siinä käy kun muuttaa pois sieltä Stadin kalliista keskustasta rikkaampien ilmaa pilaamasta. Kaikkea ei voi saada. 🤷

Vierailija
4422/18599 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinpa nähdä, kuinka jossain Jokioisten "linja-autoasemalla" saisi viiden minuutin välein myytyä limsapullon. Ei taitaisi mennä kaupaksi Heinolan tienoillakaan kuin ehkä Heinolassa Jyrää- tapahtuman liepeillä - kerran vuodessa.

Enkä kyllä oikein usko sitäkään, että tavanomaisena arkipäivänä saisi vaikkapa Pasilan asemalla myytyä yhtään pulloa, sen verran nuivasti näyttävät ihmiset suhtautuvan niihin kerjäläisiinkin. Vaikka onhan siellä aina välillä vissiin jotain suomalaisemman näköisiä, jotka pyytelee rahaa ruokaan/ostamaan vaippapaketteja kuitti mukana tms (sen kuitin kanssa sitten palauttavat ne vaipat kauppaan ja saavat rahat käteen).

Illalla ja tosiaan kaikenlaisten tapahtumien liepeillä onnistuu varmasti. Niiden tapahtumien yhteydessä kannattaa ottaa mukaan jätesäkit, jotta voi kerätä tyhjät pullot palauttamista varten

On kyllä aikamoisia vinkkejä täällä. Tuohan on käytännössä pimeään työhön kannustamista, ja alkuperäisen tapahtuman yrittäjien sabotoimista, kyllä tapahtumissa on aina omat myyjät, joilla pitää olla luvat ja hygienia-asiat kunnossa. Miksi kukaan ostaisi mitään juomia joltain epämääräiseltä myyjältä, joka haahuilee jossain tapahtuman/aseman lähellä. Korkeintaan vartijat/poliisi tulee jossain vaiheessa jututtamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4423/18599 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"täällä keskusteluissa vallitsee nämä kotivalittajat, jotka ei edes halua yrittää pärjätä omillaan."

Päin vastoin, koko ketjuhan on täynnä vinkkejä mitä monipuolisimmista keinoista pärjätä satasen ruokamenoilla!

Sinä olet tässä ainoa valittaja meidän pärjääjien sijaan.

Vierailija
4424/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinpa nähdä, kuinka jossain Jokioisten "linja-autoasemalla" saisi viiden minuutin välein myytyä limsapullon. Ei taitaisi mennä kaupaksi Heinolan tienoillakaan kuin ehkä Heinolassa Jyrää- tapahtuman liepeillä - kerran vuodessa.

Enkä kyllä oikein usko sitäkään, että tavanomaisena arkipäivänä saisi vaikkapa Pasilan asemalla myytyä yhtään pulloa, sen verran nuivasti näyttävät ihmiset suhtautuvan niihin kerjäläisiinkin. Vaikka onhan siellä aina välillä vissiin jotain suomalaisemman näköisiä, jotka pyytelee rahaa ruokaan/ostamaan vaippapaketteja kuitti mukana tms (sen kuitin kanssa sitten palauttavat ne vaipat kauppaan ja saavat rahat käteen).

Illalla ja tosiaan kaikenlaisten tapahtumien liepeillä onnistuu varmasti. Niiden tapahtumien yhteydessä kannattaa ottaa mukaan jätesäkit, jotta voi kerätä tyhjät pullot palauttamista varten

Pullonkeräjäät ovat oma ammattikuntansa, mutta en ole kenelläkään jätesäkkiä nähnyt. Se on taktiikkalaji.Taistelua siellä pyramidin alapäässä. Ihmettelen mitä tapahtuu kun löyhiltä viedään nyt tämäkin mahdollisuus saada ruokaa, kiitos huonojen suomalaisten eu-meppien.

Vierailija
4425/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varaan 200€/kk rahaa kauppaostoksiin, sisältävät siis muutakin kuin ruokaa. Hyvin olen pärjännyt. Teen itse ruoat alusta asti, en siis käytä eineksiä. Teen kerralla enemmän ja pakastan. Käytän ilta-alet hyödykseni. Töissä syön eväitä koska ehdin harvoin muiden mukaan lounaalle sillä teen erilaista työtä kuin he, yksin en halua käydä ruokalassa - taukohuoneessa on enemmän seuraa.

Lemmikkien ruoasta ja tarvikkeista en säästä, toki ostan ne edullisemmasta paikasta.

Vierailija
4426/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullonkeräjäät ovat oma ammattikuntansa, mutta en ole kenelläkään jätesäkkiä nähnyt. Se on taktiikkalaji.Taistelua siellä pyramidin alapäässä. Ihmettelen mitä tapahtuu kun löyhiltä viedään nyt tämäkin mahdollisuus saada ruokaa, kiitos huonojen suomalaisten eu-meppien.

Täkäläisellä pullonkerääjällä (jonka tunnen ja joka siis kiertää alakouluikäisen poikansa kanssa keräämässä pulloja ja tölkkejä paikallisten tapahtumien liepeillä kesäisin) on mukanaan jätesäkit. Heillä on käytössään varmaan kaikki muutkin täällä mainitut rahanhankkimis- ja säästämiskeinot lukuunottamatta tuota limonadipullon kaupittelua, eli siis kaikin laillisin keinoin pyrkivät säästämään ja saamaan rahaa. Onhan tuo pullonpalautusjärjestelmän romuttaminen kova isku myös luonnolle Pohjoismaissa.

Vierailija
4427/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätesäkin olen nähnyt opiskelijatapahtumissa, mutta he ovat itse keränneet ne tölkkinsä siihen.

Vierailija
4428/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illalla ja tosiaan kaikenlaisten tapahtumien liepeillä onnistuu varmasti. Niiden tapahtumien yhteydessä kannattaa ottaa mukaan jätesäkit, jotta voi kerätä tyhjät pullot palauttamist

Yllättävän paljon tiedät hänen toimintatavoistaan, tuskin kuitenkaan pienessä kaupungissa asut, kun tapahtumia on niin paljon, että jätesäkin avulla saa pulloja kerättyä.

Vierailija
4429/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon tiedät hänen toimintatavoistaan, tuskin kuitenkaan pienessä kaupungissa asut, kun tapahtumia on niin paljon, että jätesäkin avulla saa pulloja kerättyä.

Kyseessä puolison työkaveri (jo noin 20 v ajalta), tapahtumia on naapurikaupungissa 4-5 per kesä, ja on itse jätesäkkikeräämisestä ja muista kertonut puolisolle.

Vierailija
4430/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varaan 200€/kk rahaa kauppaostoksiin, sisältävät siis muutakin kuin ruokaa. Hyvin olen pärjännyt. Teen itse ruoat alusta asti, en siis käytä eineksiä. Teen kerralla enemmän ja pakastan. Käytän ilta-alet hyödykseni. Töissä syön eväitä koska ehdin harvoin muiden mukaan lounaalle sillä teen erilaista työtä kuin he, yksin en halua käydä ruokalassa - taukohuoneessa on enemmän seuraa.

Lemmikkien ruoasta ja tarvikkeista en säästä, toki ostan ne edullisemmasta paikasta.

Hei, mistä saa edullisimmin esim koiran ruuat?

Vierailija
4431/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mistä saa edullisimmin esim koiran ruuat?

No mieheni metsästää sikoja ja abipoikani kerää rottia siskoni kellarista. Olemme omavaraisia ja kaikki on siis omista valinnoista kiinni! Ei tarvitse asua betonikuutiossa kun voi asua metsässä.

Ske

Vierailija
4432/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää pullojen keräily aika ajoin nousee keskusteluihin lisätienistin ansaintamuotona.

Ikävä kyllä ainakin Helsingissä pullojen keräys on ammattimaista, jopa järjestäytynyttä. Ei siinä mitään, siis noin luonnon ja yleisen siisteyden kannalta mutta satunnaisen keräilijän on turha yrittää mukaan rinkiin.

Näillä ammattikerääjillä on nimittäin omat reviirinsä ja niitä puolustetaan keinoja kaihtamatta. Kyllä, voi kuulostaa uskomattomalta mutta käsirysyyn voi joutua kun vakikerääjä ajaa pois ymmärtämättömän amatöörin.

Joskus vahingossa keskustan alueella voi nähdä yksittäisen tölkin sähkökaapin päällä mutta menepä puistoon tai rannan tuntumaan. Siellä kerääjät on apajilla pihteineen ja lastenrattaista kyhättyine kärryineen.

Nämä ammattikerääjät tietävät hyvin tapahtumat, päivät ja vuorokauden ajat jolloin keräys on kiivaimmillaan.

Aika moni näistä on Romaniasta tulleita.

-Kampin pimu

Vierailija
4433/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen söin kun ei ollut muuta mahdollisuutta. Söin kuitenkin mielestäni hyvin ja terveellisesti tuolloin. Nykyään saan laittaa 0 perään. Toki on tullut itseni lisäksi neljä muuta syöjää sekä kiire/ajanpuute. En vaan ehdi panosta ruokailuun. Sen huomaa painossakin...

Söin aamupalaksi usein kaurapuuron marjoilla. Marjat oli ilmaisia. Lounaaksi ja päivälliseksi ruokaa. Iltapalaksi oli jos ei ollut jogurtti tarjouksia tein itse kiisselin tai marjapuuron.  Ruokaa en heittänyt ikinä roskiin. Söin välillä tosi edullisia ruokia kuten kasvissosekeittoa, hernekeittoa. Ruoat ostin aina alesta ja hyödynsin paljon pakastinta! 

Vierailija
4434/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä summa riittää helposti Kolmio kuudelle -yh-äidille? Hänellä elätettävänään just se poikateini, 2 lasta + vauva. Jännä juttu kyllä. Että jotkut osaavat tehdä kaupassa oikeita valintoja ja laittaa itse ruokaa. Mutta joillekin se ei ollenkaan riitä. Hämmentävää.

Tätä kolmio kuudelle huijarimammaa on täällä jo käsitelty ihan tarpeeksi. Kaipa ruokarahaa riittää on 7-8 tonnin kuukausituloilla nostelee asumistukia ja taitaa elaritkin olla aika kovat. Ja sillähän on eri budjetit ruualle, herkuilla, juhlille ja vaikka mille.

Joku ei ole nyt osannut tosiaan seurata kovinkaan tarkkaan kolmio kuudelle-tiliä. Juuri tänään päivittänyt 8 h sitten instagramiin, että huhtikuun ruokabudjettiin on mennyt 516,10 euroa. Huhtikuu ei ole edes vielä ohi, ja ollaan jo kovin kaukana mistään parin sadan euron budjetista.

Mitä sä kritisoit, kysehän on satanen per kärsä budjetista, tässä keskustelussa ainakin.

Vierailija
4435/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos luulee itseään sotahelikopteriksi

Vierailija
4436/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, olen saanut olla pala miljonäärien elämää kun asustelin yhdessä perheessä. Ja joo, heillä ei hintoja kateltu. Oli maksettu joku naapurin teini tekemään ne kauppaostokset, ja oltiin kiitollisia mitä ikinä sieltä tulikaan. Maksoi vissiin jotain 50€? Naapurin skidille jos jaksoi käydä tekee ostokset kaupassa. Perhe tietenkin heitti ja haki, ettei tarttenut tän teinin itse mitään kantaa. Kohan lappas tuotteet kärryyn ja kiersi kaupan. Suomalaisilla nykyään Woltit ja kaupan koriinkuljetuspalvelut en ymmärrä mistä jengi valittaa. Ja joo, itse saan ruokakassit tekemällä muutaman päivän viikossa iltatöitä. Ja ei, en myy itseäni (vaiks siitä varmaan tienaisi paremmin), olen vaan perheen apuna. Mitä he nyt tarvitseekaan. Kokkia, kuskia, siivousapua, koiran lenkittäjää tms. Mulla tuntipalkka 15€/h.

Vierailija
4437/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen söin kun ei ollut muuta mahdollisuutta. Söin kuitenkin mielestäni hyvin ja terveellisesti tuolloin. Nykyään saan laittaa 0 perään. Toki on tullut itseni lisäksi neljä muuta syöjää sekä kiire/ajanpuute. En vaan ehdi panosta ruokailuun. Sen huomaa painossakin...

Söin aamupalaksi usein kaurapuuron marjoilla. Marjat oli ilmaisia. Lounaaksi ja päivälliseksi ruokaa. Iltapalaksi oli jos ei ollut jogurtti tarjouksia tein itse kiisselin tai marjapuuron.  Ruokaa en heittänyt ikinä roskiin. Söin välillä tosi edullisia ruokia kuten kasvissosekeittoa, hernekeittoa. Ruoat ostin aina alesta ja hyödynsin paljon pakastinta! 

Tää oli ihana viesti! Olet siis syönyt ja elänyt säästäväisesti, että nykyisin voi tehdä mitä haluaa? Siis toi on kaikkien unelma. Harva vaan jaksaa alkaa säästää.. Pitäis saada kaikki ja heti. Harmi. Itse säästelen, ja joku päivä olen rikas!:)

Vierailija
4438/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin pimu, kerroit että syöt usein ulkona. Mua kiinnostais tietää, että missä syöt ja mitä syöt? Itse muistan aina pihistelleeni buffeteissa, ja söin vain kasviksia ja kanaa rahan edestä :D Ei kiinnostanut maksaa nuudeleista tai riisistä tms. Onko sulla sama?

Vierailija
4439/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tänään aamulla kaurapuuroa, kahvia ja maitoa. Välipalaksi omenan. Päiväruoaksi paistettua riisiä (eilisiä jämiä, täysjyväriisiä), valkosipulia, sipulia, öljyä, ja sardiineja tomaattikastikkeessa. Illalla pari suklaakeksiä ja teetä. 

Vierailija
4440/18599 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hankala kysymys. Tottakai syötiin vanhempien kanssa alle 60€/kk per naama, mutta samalla he kannustivat mua menemään opiskelemaan ja hommaamaan parempi duuni. No työttömänä jaksoin tukien mukaan elää 3 vuotta ja sitten alko ketuttaa. Joo ei, tämmöstä elämää mulle. Menin opiskelemaan, ja nyt oon ihan kuvassa töissä missä bruttopalkka 3900€. Ei tartte laskea onko ruokabudjetti 60-100€. Helposti tuhlaan vaikka 400-500€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän