Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18599)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyt aikuinen ei paljoa kenkiä kuluta vaikka joka päivä kävelisikin. Lihavat asia erikseen Itse myös lainannut pari vuotta tapailukumppanini piikkikorkoja talvella. Senkun vaan vetäsee kenkien päälle ne kumilenksut. Maksoi kuulemma alle 6€.
Piikkikorot talvella ja kesällä vetelet pitkiä kävelylenkkejä 10 vuotta vanhoilla kengilläsi. Mahdat olla näky. Lainaatko vielä sen tapailukumppanisi mekkoa?
Ja sit ihmetellään miksi kouluissa kiusataan muita lapsia jos aikuisetkin nauravat toisten ulkonäölle. Kyllä saa pukeutua ihan just niin kuin haluaa ja vaikka 10 vuotta vanhoihin kenkiin. Ei ole mitään järkeä hypettää materiaalia ja kuormittaa ympäristöä hankkimalla joka vuosi uusia vaatteita vain koska joku uusi mallisto on tehty. Fiksua käyttää vanhat vaatteet ensiksi loppuun. Ei ole mikään naurun aihe ja mahdat olla näky -kommentti on täysin turha.
Vierailija kirjoitti:
Itse lasken et mulla menee päivässä puuroon 300g 0,10€, omenaan 0,10€, salaattiin/kasvisruokaan 400-500g 0,50-1€, pasta/peruna/riisi 400g + 100g lihaa/soijaa/kalaa 1€ ja leipä 0,10 niin tommonen 2,30€ päivässä eli 69 € kuukaudessa. Mutta en käytä mitään luomulihaa tai kermoja tai mehuja. Vaan simppeliä ruokaa makuina suola ja pippuri.
1,5 kg ruokaa päivässä on aika paljon ja nesteet päälle. Mutta kiva että olet löytänyt edullisia tuotteita! Itse ainakin haluan käydä Mäkkärissä tai pitsalla joka viikonloppu. Että mulla menee kyllä toi 69€ viikossa.
Ei taida 50-80-luvun vuokrakerrostaloista kuntosalia löytyä. Verkkovarastot sentään saattaa olla, ja pyykkitupa.
Ennen oli juureskellaritkin, kylmävarastot. Sinne sai palstalla kasvatetut perunat ja sipulit talteen talveksi.
Ei oo noita enää uusissa taloissa. On spa ja vuokrattavia varastoja (ei kuulu enää asunnoille). Taitaa olla taas tulossa muotiin taloyhtiöiden omat uima-altaatkin?
Mutta harvalla satasen kuussa - ruokabudjetilla elelevällä taitaa olla taloyhtiössä spa tai kuntosali.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida 50-80-luvun vuokrakerrostaloista kuntosalia löytyä. Verkkovarastot sentään saattaa olla, ja pyykkitupa.
Ennen oli juureskellaritkin, kylmävarastot. Sinne sai palstalla kasvatetut perunat ja sipulit talteen talveksi.
Ei oo noita enää uusissa taloissa. On spa ja vuokrattavia varastoja (ei kuulu enää asunnoille). Taitaa olla taas tulossa muotiin taloyhtiöiden omat uima-altaatkin?
Mutta harvalla satasen kuussa - ruokabudjetilla elelevällä taitaa olla taloyhtiössä spa tai kuntosali.
Se että säästää ruuassa ei tarkoita että säästäisi asumisessa. Monissa rivitaloissa myös kuntosali. Rikkaat ei olis rikkaita jos tuhlaisi kaikessa kaikki rahansa. Jossain myös heidän pitää säästää että varallisuus kasvaa. Ruoka on monelle vaan bensaa ja moni miljonääri ottaisi vain päivittäisen pillerin että saisi sen hoidettua pois alta. Ei kaikki nauti ruoasta niin kuin ei kaikki myöskään romanttisista komedioista.
Vierailija kirjoitti:
Ruoassa helppo säästää vaikka yhden henkilön 500€ jos tottunut syömään kalliisti ja vaikka 1000€ jos tottunut juomaan kalliita juomia. Kyllähän tolla extra 500-1000€ saa jo apdeitattuun sitä omaa 500€ yksiötä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin asun 80-luvun talossa. Nimittäin 1880-luvun kivitalossa. - Kampin pimu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyt aikuinen ei paljoa kenkiä kuluta vaikka joka päivä kävelisikin. Lihavat asia erikseen Itse myös lainannut pari vuotta tapailukumppanini piikkikorkoja talvella. Senkun vaan vetäsee kenkien päälle ne kumilenksut. Maksoi kuulemma alle 6€.
Piikkikorot talvella ja kesällä vetelet pitkiä kävelylenkkejä 10 vuotta vanhoilla kengilläsi. Mahdat olla näky. Lainaatko vielä sen tapailukumppanisi mekkoa?
Ja sit ihmetellään miksi kouluissa kiusataan muita lapsia jos aikuisetkin nauravat toisten ulkonäölle. Kyllä saa pukeutua ihan just niin kuin haluaa ja vaikka 10 vuotta vanhoihin kenkiin. Ei ole mitään järkeä hypettää materiaalia ja kuormittaa ympäristöä hankkimalla joka vuosi uusia vaatteita vain koska joku uusi mallisto on tehty. Fiksua käyttää vanhat vaatteet ensiksi loppuun. Ei ole mi
No kyllä muakin naurattaisi, jos joku tulisi talvella lenkillä piikkikoroissaan vastaan. Mut täällä maalla ainoa erikoisuus olen minä.
Ske
Oli mahdollista viimeksi ehkä joskus vuonna 2003. Tai sitten kyse lapsesta tai alle 50-kiloisesta aikuisesta, jos tuohon ihmeeseen pystyy näillä hinnoilla.
Olen eri, mutta minuakin alkoi naurattaa, kun tämä henkilö alkoi puhua piikkikoroista, kun tarkoitti varmaankin liukuesteitä.
"Pikkusen" eri juttu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sit ihmetellään miksi kouluissa kiusataan muita lapsia jos aikuisetkin nauravat toisten ulkonäölle. Kyllä saa pukeutua ihan just niin kuin haluaa ja vaikka 10 vuotta vanhoihin kenkiin. Ei ole mitään järkeä hypettää materiaalia ja kuormittaa ympäristöä hankkimalla joka vuosi uusia vaatteita vain koska joku uusi mallisto on tehty. Fiksua k
Itse ymmärsin, että nää piikkikorot on niitä mitä nimenomaan käytetään jäisillä teillä. Muutaman euron maksaa ja semmoinen one size menee minkä kengän päälle vaan. Tuskinpa kukaan lenkkeilijä korkokengissä juoksisi talvella ellei ole nimenomaan baariin tai juhliin menossa.
Vierailija kirjoitti:
Oli mahdollista viimeksi ehkä joskus vuonna 2003. Tai sitten kyse lapsesta tai alle 50-kiloisesta aikuisesta, jos tuohon ihmeeseen pystyy näillä hinnoilla.
No eikös se olisi hyvä vaan syödä vähemmän jos painaa paljonkin yli 50kg? Itse tosiaan olen 50kg eikä haittaisi muutaman kilon painon pudotus. Toki miehet sitten painaa sen 70kg. Mutta ratkaisevaa ei ole se ruoan määrä vaan laatu. Eli kasviksia paljon ja rasvaa vähän.
Kyllähän se jutusta selvisi, että liukuesteistä oli kyse. Mutta kyllä se lapsus piikkikoroista hymyilytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös se olisi hyvä vaan syödä vähemmän jos painaa paljonkin yli 50kg? Itse tosiaan olen 50kg eikä haittaisi muutaman kilon painon pudotus. Toki miehet sitten painaa sen 70kg. Mutta ratkaisevaa ei ole se ruoan määrä vaan laatu. Eli kasviksia paljon ja rasvaa vähän.
Miksi kenellekään pitäisi olla joku tavoite edes painaa 50 kg? Ihmiset on eri pituisia ja eri painoisia, eri ruumiinrakenteilla ja eri kehonkoostumuksilla. Itse olisin 50 kiloisena lähinnä roikkuvaa nahkaa ja pitäisi tosiaan hävittää lihasmassaakin kehosta rutkasti. 50 kg on osalle hyvä treeni/lämmittelypaino siellä paljon parjatulla kuntosalilla monessa liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sit ihmetellään miksi kouluissa kiusataan muita lapsia jos aikuisetkin nauravat toisten ulkonäölle. Kyllä saa pukeutua ihan just niin kuin haluaa ja vaikka 10 vuotta vanhoihin kenkiin. Ei ole mitään järkeä hypettää materiaalia ja kuormittaa ympäristöä hankkimalla joka vuosi uusia vaatteita vain koska joku uusi mallisto on tehty. Fiksua käyttää vanhat vaatteet ensiksi loppuun. Ei ole mi
Enemmän tässä ihmetyttää, että missä kunnossa ne yli 10 vuotta vanhat kengät on, kun niillä kävellään kesät talvet. Itse en aktiivisesti liikkumalla ainakaan samoja kenkiä saa hyvänä pidettyä montaa vuotta, nopeimmillaan kävellyt jopa noin puolessa vuodessa lenkkikengät puhki. Omaa jalkaterveyttä kannattaa myös arvostaa sen verran, että uusii ainakin pohjalaiset edes jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin asun 80-luvun talossa. Nimittäin 1880-luvun kivitalossa. - Kampin pimu
Noissa 1800-luvun taloissa on hauskoja/mielenkiintoisia kellareita. Sieltä voi löytyä umpeenmuurattuja huoneita, kadun alle meneviä tiloja jne... oviaukot on vaan kapeita ja matalia (50-60cm leveitä ja 180cm korkeita tai vielä matalampia).
En näe mitään syytä syödä satasella kuussa. Mihin parempaan muka laittaisin sen toisen satasen kuin syömiseen? Johonkin aivan turhaan? Sehän vasta älytöntä oliskin.
Ihan mielenkiintoista, pihisteleekö osa näistä 100 euron syöjistä myös monella muullakin elämän osa-alueella, jos se vaatii rahankulutusta? Ilmeisesti myös maksulliset harrastukset ja uudet kengät/vaatteet on pannassa. Mielihyvää ei haeta koskaan mistään herkuista eikä Netflixistä tai kuntosalilta, ilmeisesti ilmainen kävely 10 vuotta vanhoissa kengissä riittää elämän sisällöksi? Unohtamatta tietysti ilmaisen ruuan hankkimista kalastamalla, marjastamalla ja sienestämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sit ihmetellään miksi kouluissa kiusataan muita lapsia jos aikuisetkin nauravat toisten ulkonäölle. Kyllä saa pukeutua ihan just niin kuin haluaa ja vaikka 10 vuotta vanhoihin kenkiin. Ei ole mitään järkeä hypettää materiaalia ja kuormittaa ympäristöä hankkimalla joka vuosi uusia vaatteita vain koska joku uusi mallisto on tehty. Fiksua k
Oliko jossain kerrottu että kävelee talvet ja kesät aina samoilla kengillä? Itsellänikin vain parit kengät mutta on kestänyt vuosia eikä pohjatkaan kulunut. En sitten varmasti kävele tarpeeksi (kauppakin vieressä) ja painoa 45kg eli aika kevyellä askeleella liikun. Toki ei ole mitään kalliita merkkikenkiä mulla vaan ihan marketista alennuslootasta aikoinaan ostetut. Ne kestää kuulemma paremmin kuin jotkut käsintehdyt brändikengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä muakin naurattaisi, jos joku tulisi talvella lenkillä piikkikoroissaan vastaan. Mut täällä maalla ainoa erikoisuus olen minä.
Ske
Mikä hemmetti sua vaivaa? Tota EI kirjoittanut Ske. Oikeesti, mikä mussa on niin ärsyttävää, että pitää erikseen esiintyä minuna NIMETTÖMÄLLÄ palstalla?
Sitäpaitsi tällä kylällä riittää kylähulluja joka lähtöön. Jesarilla paikatut kengät on ihan normaalitouhua täällä, eksoottisempia viritelmiä näkee harva se päivä. Nastakenkiä on monilla, kun ei luut kestä liukastumisten aiheuttamia kaatumisia. Mä olen varmaan ainoa, jolla edes on piikkikorkokenkiä, enkä niitäkään käytä kuin ehkä kerran viidessä vuodessa jos käydään häissä tms. pukeutumista vaativissa juhlissa. Sisko ei käytä korkokenkiä koskaan, kun sillä ei ole kompleksia persjalkaisuudesta, sisarusparven nuorimpana on saanut kaikki muodollisesti parhaat geenit :-)
Mä en ole tämän paikan erikoisin kulkija, se saattaa tulla yllätyksenä monelle.
Juuri käytin seuraavan kahden vuoden vaatebudjettini ja ostin kahdet uudet farkut. En kyllä väitä, että olisin varsinaisesti tuhlaillut, kun edelliset farkut oli ostettu yli 10v sitten - tiedän sen, koska ostin ne kaupasta, joka lakkasi olemasta yli 10v sitten. Paksu talvitakkini on ostettu 2020 helmikuussa, ja se toivottavasti kestää vielä ainakin ensi talven, se maksoi peräti 30 euroa. Viime syksynä ostin neljälläkympillä uudet lenkkari, edelliset olivat nuorimman pojan pieneksi jääneet kengät. Yleensä kyllä käytän turvakenkiä, nekin on noin 10v vanhat (ostin ne, kun työpaikkani oli vielä edellisellä toimistolla ja siellä oli vielä porukkaa lähitöissä, siitä on jo kymmenisen vuotta kun alkoivat jäädä etätöihin). Lasten yo-juhliin en itselleni osta uusia vaatteita, mutta lapsille pitää kyllä juhlavaatteet hankkia. 1,5v sitten ostettiin kolmelle pojalle siistit housut+kauluspaidat hautajaisia varten, no eivätpä tietenkään enää mahdu niihin (onneksi oli kahdet hautajaiset ja yhdet häät missä ko. vaatteet olivat käytössä). Abille en osta pukua, se ei kuitenkaan enää inttivuoden jälkeen mahtuisi. Abi itse ei todellakaan osta pukua, mutta suorat housut, kauluspaita+ kraka+ pikkutakki saattaa olla vielä mahdollinen. Kengät voin ostaa.
Toinen valmistuja saa itse hankkia vaatteensa, jos ei nyt olemassa olevat vaatteet kelpaa. Tai jos haluaa, niin voin ommella, jos ei ole täysvinoja saumoja eikä satiinia.
Kuntosalista Eiköhän melkein jokaisessa kerrostalossa sellainen jo ole. Kaverin taloyhtiössä sellainen spa-osasto, jonka voi kuka vain talon asukas varata itselleen yhteis appilla ja maksaa 10€ tunti. Eli kuntosalijärjestelmä voisi olla samalla lailla. Eli maksat aina käytöstä vaikka 1€ niin ne sairaat jotka ei kuntoilee, ei tartte maksaa yhtä paljoa ja valita että vastike nousee.