Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18587)

Vierailija
3821/18587 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ole. Tulin tänne IS-sivujen linkistä, nyt jo kolmatta tai neljättä kertaa, koska otsikko oli niin kiinnostava. Luin koko ketjun, kaikki 190 sivua. 

Kiitos kumminkin termin selityksestä. Alan jo oppia, että tämä palsta ei ole minua varten. 

Jos pelkästään tästä ketjusta puhutaan, niin en varmaksi tunnista aiheen trolleja, koska jossain naistenlehdessä esim. disco-tanssin entinen maailmanmestari, lihaskimppu Tuuli Matinsalo väitti syövänsä päivässä tyyliin broilerfileen ja desin mustikoita. Martina Aitolehdellä ollut sittemmin saman tyylistä juttua. Tuskin täällä trollaavat. 

Ehkä nämä 700 kcal-ihmiset vaan operoivat erittäin lyhyen muistin varassa (viimeiset 4h), koska tottahan tuo ei voi olla. Tai sitten tämä on heille ihanne, joka kirjoittamalla muuttuu todeksi. 

En taida olla kiinnostunut käyttämään enempää aikaa keittiöpsykologiaan. On koukuttavaa kyllä, täytyy myöntää. Siksikin, heihej. Mutta suurella kunnioituksella ja rakkaudella niitä kohtaan, jotka täällä oikeasti yrittävät auttaa muita. Ihan varmasti avuksi ja tueksi myös olette. Mutta varmasti olette tärkeämpiä läheisillenne. Pois täältä, kevät tulee. 

Vierailija
3822/18587 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki. Nyt olisi Tokmannilla tarjouksessa sikanautasäilykkeet. Kuusi 400 gramman purkkia hintaan 10 euroa. 4,17 euroa kilo. Tarjous on voimassa 7.4.2024 asti.

Mä en ole koskaan kokeillut. Laittakaas tullen reseptejä, mitä näistä voisi tehdä.

Kun lapset olivat pieniä, niin tehtiin tuosta yksinkertaista mökkipataa, jossa vaan tavallisia makaroneja ja sitten tölkki sikanautaa pilkottuna, ketsuppia ja oreganoa mausteeksi.

Purkkihernekeittojakin oli tarjouksessa. Siihen sekaan voi laittaa myös sikanautaa. Vettä tarpeeksi lisää, niin tulee kattilallinen, josta syö monta päivää.

Ehkä pitäisi kokeilla kengurunlihahernekeittoa?

-winner-

Kovin on etäällä omasta ajatusmaailmastani tuo, että kaupasta ostetaan jotain valmisruokaa, johon sekaan laitetaan jotain toista valmisruokaa, lämmitetään ja jatketaan vedellä, niin johan "säästyy" rahaa?!? Jos rahaa oikeasti aikoo ruoan kohdalta säästää, pitää ruoka tehdä alusta alakaen itse, siis kuivattuja herneitä likoamaan ja niistä hernekeittoa keittämään.

-eri-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3823/18587 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä alehamsterin ostokset vajaaksi viikoksi:

Luomu kultamuna 10 kpl, savuporo-juustokeitto, maa-artisokka-bataattikeitto, savulohi-avokadopasta, kanaa thai red curry, kreikkalainen uuniomenajugurtti, perunarieskasia, bbq-kana-pekoni panini. Nämä 60 %, yht 10,58 e, Normihinnalla rasia kirsikkatomaatteja 0,99 e. Kaikki yhteensä 11,57 e.

Einespainotteinen tuo, mutta pääsiäisen jälkeen tekee mieli syödä helpommin ja kevyemmin.

Munista voisin vielä mainita, että niillä oli parasta ennen päivä vasta 9.4. joten sikäli olisi voinut ostaa enemmänkin, mutta koska kotona oli entuudestaan vielä 8 munaa niin jätin väliin.

Kananmunat säilyy käyttökelpoisina VÄHINTÄÄN KUUKAUDEN yli sen Parasta ennen -päiväyksensä. Joten kuka hullu ostaa täyden hinnan munia, kun edullisempiakin myydään?

Vierailija
3824/18587 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele sanon minä! Kävin hoitamassa huhtikuun ensimmäiset ostokset, rahaa paloi tähän sinkkutalouteen 60€. Ei taideta tässä kuussa selvitä tavoittelemallani 120€:lla.

Ostin tosin täydennystä kuiva-aine kaappiin. Riisiä 5kg, kikhernejauhoja 2 kg ja punaisialinssejä 2 kg. Lisäksi pari pakettia kahvia.

Nämä riittää useammalle kuukaudelle tosin.

Edelleen tavoitteena päästä keskimääräisillä €/kk ruokaostoksilla 120-140€ tänä vuonna. Toistaiseksi olla ylitse tuon tavoitteen :(

Vierailija
3825/18587 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruualla tuo onnistuu helposti. Ja kun vielä leipoo sämpylät itse, niin ei vaikeata. 

Leipomismyyttikin jatkaa elämistään. S-ryhmästä saa esim. kotimaista-merkin leipää esim. ruispalat 9 kpl 0,88 snt. Kannattaako oikeasti leipoa itse?

Kannattaa niiden jotka ei voi ruisleipää syödä.

Vierailija
3826/18587 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki. Nyt olisi Tokmannilla tarjouksessa sikanautasäilykkeet. Kuusi 400 gramman purkkia hintaan 10 euroa. 4,17 euroa kilo. Tarjous on voimassa 7.4.2024 asti.

Mä en ole koskaan kokeillut. Laittakaas tullen reseptejä, mitä näistä voisi tehdä.

Kun lapset olivat pieniä, niin tehtiin tuosta yksinkertaista mökkipataa, jossa vaan tavallisia makaroneja ja sitten tölkki sikanautaa pilkottuna, ketsuppia ja oreganoa mausteeksi.

Purkkihernekeittojakin oli tarjouksessa. Siihen sekaan voi laittaa myös sikanautaa. Vettä tarpeeksi lisää, niin tulee kattilallinen, josta syö monta päivää.

Ehkä pitäisi kokeilla kengurunlihahernekeittoa?

-winner-

Kovin on etäällä omasta ajatusmaailmastani tuo, että kaupasta ostetaan jota

Mielelläni kasvattaisin kaiken ruuan itse ja ampuisin riistan, kuten kengurut, vaikka jousipyssyllä, jos lento Australiaan ei olisi sitten kalliimpaa kuin se budjetin 100 euroa ja söisin näin keväällä koivunmahlaa ja männynkäpykeittoa, koska tosi survival-miehet tekee niin, mutta kun ei vaan ;D

Hernekeiton voi kyllä tosiaan tehdä ihan itse hernepussista, siinä olet ihan oikeassa, ei tarvitse purkkituotetta ostaa. Pierettääkin paremmin.

-winner-

Vierailija
3827/18587 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kuun ensimmäinen kauppareissu tehty eilen illalla. Ostin pari pakettia paneroituja kanapihvejä -50%, kotona oli  sämpylöitä, niin teinit saivat kanahampurilaisia. Jokainen teki omat versionsa (yhdellä pelkkä pihvi, kermajuustoa ja ketsuppia, toinen ääripäässä oli pihvi, juusto, salaattia, tomaattiviipale, majoneesia, ketsuppia ja maustekurkkua). Samalla kun paistoin pihvit, niin paistoin itselleni pari nakkia ja lämmitin aiemmin viikolla tekemäni kaalipaistosta, minähän en voi syödä kanaa. Se oli perjantain pikaruoka ;-)

Kovin paljon varsinaista ruokaa ei tullut ostettua, ei lihaa, ei kalaa, kananmunia ostin pari koteloa (20 munaa), vaikka kotona olikin edelleen ehkä 40 munaa jäljellä. Olivat kuitenkin punalaputettuja luomumunia, ja hintaa alennuksen jälkeen jäi vähemmän kuin xtran kananmunille. Prismassa oli täydet laarit xtra-tomaatteja (aiemmin "toisenlainen tomaatti") 1,99€/kg, Närpiön tomaatteja tällä kertaa. Nuo ovat kakko

Oliko virolaisvävy puutalkoissa? Nehän syö vain keitettyjä vuohta.

Vierailija
3828/18587 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perkele sanon minä! Kävin hoitamassa huhtikuun ensimmäiset ostokset, rahaa paloi tähän sinkkutalouteen 60€. Ei taideta tässä kuussa selvitä tavoittelemallani 120€:lla.

Ostin tosin täydennystä kuiva-aine kaappiin. Riisiä 5kg, kikhernejauhoja 2 kg ja punaisialinssejä 2 kg. Lisäksi pari pakettia kahvia.

Edelleen tavoitteena päästä keskimääräisillä €/kk ruokaostoksilla 120-140€ tänä vuonna. Toistaiseksi olla ylitse tuon tavoitteen :(

Nyt on aika vaihtaa kallis shampanja vähän halvempaan kuohuviiniin.

Vierailija
3829/18587 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aika vaihtaa kallis shampanja vähän halvempaan kuohuviiniin.

Väittäisin, että multa jäänyt ne kuoharitkin ostamatta :(

Aikalailla budjeteissa (jollaista mulla ei oikeasti edes ole) kuitenkin ollaan pitemmällä keskiarvolla tarkistaeltassa. Tammi-helmikuun keskimääräiset ruokaostokset ovat näemmä olleet ~180€/kk. Tuosta määrästä on kylläkin huomattava osa vielä syömättä. mukaan luettuna tämän aamuiset ostokset. 12kk keskiarvo on tällähetkellä ~150€/kk.

Vierailija
3830/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunista: tänään juuri paiston munia, joiden parasta ennen- päiväys on 18.2. Ovat edelleen hyviä - eivät tietenkään tuoreita, mutta se ei aina olekaan kananmunassa hyvä asia. Tuoreissa munissa on paljon vettä, ne vaahtoutuvat huonommin kuin vanhat munat. Koska leivon paljon sellaisia asioita, joihin vaahdotan kananmunia, niin vanhemmat munat ovat parempia. Esimerkiksi marenki onnistuu paremmin vanhoista munista, samoin täytekakkupohjat. Sitten taas ne leivonnaiset, joissa munat vain sekoitetaan raskaaseen taikinaan, tuolla ei ole niin väliä.

Tänään ruokana on makaronilaatikkoa. Viimeinen 1,40€ jauhelihapaketti menee siihen, samoin kaksi 0,39€ makaronipussia (no keitän kaksi pussillista makaronia, mutta jätän osan laittamasta siihen makaronilaatikkoon, siitä voi tehdä pastasalaattia (evääksi töihin), tai paistaa ne makaronit voissa pannulla... nam!), kolme-neljä kananmunaa ja litran verran maitoa (sekin on punalaputettu). Tuosta teinit syö vielä huomennakin. Paistan myös pussillisen sieniä, ihan muiden kiusaksi ;-D

Ensi viikon tavoitteena on löytää halpaa jauhelihaa ja kananmunia, se perjantaina ostamani 20kpl ei pitkälle riitä. Leipää (myös itseleivottua) on pakastimessa tarpeeksi, samoin kanaa ja porsaanlihaa eri muodoissa. On siellä se toinen lampaanpaistikin. Että jos en tee mitään jauhelihasta vähään aikaan, niin ei tarvitse kauheasti kaupoillakaan käydä. Tuoreita kasviksia on viikoksi, ja pakastimessa lisää. Vähään aikaan ei vielä pääse hyödyntämään villivihanneksia, ne eivät jostain syystä suostu kasvamaan tuolla kolmenkymmenen sentin hangen alla...

Nyt täytyykin jo alkaa miettiä vappua, viimeiset raparperit voisi kaivaa pakastimesta ja tehdä niistä simaa. Sitten voikin aloittaa taas pakastimen täytön, kun alkaa uusi sato kasvaa.

Vierailija
3831/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin juuri ensi viikoksi lounaat, kun pörssisähkö on tänään ilmaista. Riisipuuroa ja hernekeittoa. Mitätön annoshinta, ja molemmat maistuvat oikein hyvin!

Vierailija
3832/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanpa merkitsemään tänne, mitä syön päivän aikana ja myöskin kauppaan kuluttamani ruokaostosten rahan Tähän mennessä on kauppaan mennyt (Lidl) 28,64€. Siinä on pieni käsitiskiaine mukana ja peruselintarvikkeita, perunoita kanajauhelihaa kilo ja tavallista 350g, joista tein murekkeita, hedelmiä ja ananassäilyke, Berliininmunkki, kun teki mieli, kilon porkkanapussi ja puoli kiloa sipuleita, maitopurkki ja halpa margariini, jota käytän leivontaan sekä kauraryynipaketti. Tänään syön lounaaksi mureketta, paistettuja perunoita (eiliseltä jääneitä) ja porkkana-ananas-raastetta. Luultavasti  illemmalla jotakin puuroa ja itsetehtyä viiliä, leipää ja juustoa ja tuota raastetta. Terv. Muori

Vierailija
3833/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanpa merkitsemään tänne, mitä syön päivän aikana ja myöskin kauppaan kuluttamani ruokaostosten rahan Tähän mennessä on kauppaan mennyt (Lidl) 28,64€. Siinä on pieni käsitiskiaine mukana ja peruselintarvikkeita, perunoita kanajauhelihaa kilo ja tavallista 350g, joista tein murekkeita, hedelmiä ja ananassäilyke, Berliininmunkki, kun teki mieli, kilon porkkanapussi ja puoli kiloa sipuleita, maitopurkki ja halpa margariini, jota käytän leivontaan sekä kauraryynipaketti. Tänään syön lounaaksi mureketta, paistettuja perunoita (eiliseltä jääneitä) ja porkkana-ananas-raastetta. Luultavasti  illemmalla jotakin puuroa ja itsetehtyä viiliä, leipää ja juustoa ja tuota raastetta. Terv. Muori

Siis  käyn kaupassa kerran viikossa ja tuon rahan olen tässä kuussa kuluttanut ostoksiin. 

Vierailija
3834/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruualla tuo onnistuu helposti. Ja kun vielä leipoo sämpylät itse, niin ei vaikeata. 

Leipomismyyttikin jatkaa elämistään. S-ryhmästä saa esim. kotimaista-merkin leipää esim. ruispalat 9 kpl 0,88 snt. Kannattaako oikeasti leipoa itse? 

Itse ostan tuota leipää aina, ja laitan pakkaseen kun en ehdi parissa viikossa kokonaista pakettia syödä. Pitsapohjat leivon itse leivinjauheella ja pari kertaa vuodessa teen sämpylöitä ja riisipiirakoita, joita myös pakastan. Ei maksa tosiaan montaa euroa vuodessa leivät kun valitsee edullista.

Vierailija
3835/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäkeskusteluun: S-ryhmässä halvimmat leivät ovat Kotimaista ruisleipäpalat (0,88€/paketti, 1,96€/kg) ja Xtra paahtoleipä (1,06€/paketti, 2,12€/kg). Halvimmillaan, punalaputettuna ja ilta-alessa nämä ovat sitten 0,79€/kg ja 0,84€/kg. Halvin vehnäjauho maksaa 0,45€/kg (xtra vehnäjauhot 0,89€/2kg), halvin ruisjauho 1,20€/kg - tosin olen Prismasta pariin otteeseen saanut vaaleaa ruisjauhoa 0,40€/kg tai 0,70€/kg päiväystuotteena. Jauhojen kanssa ei oikein voi laskea päiväystuotteiden varaan, niitä on niin harvoin.

Vehnäleivän kohdalla itse leipominen kannattaa, ruisleivän kanssa ei.

Tuon kotimaista ruisleivän tuoteseloste: TÄYSJYVÄRUISJAUHO, -LESE, -ROUHE JA -MALLAS 58 %, vesi, VEHNÄJAUHO, hiiva, jodioitu merisuola. Leivontaan käytetystä viljasta 77 % täysjyväruista. Rukiin alkuperä Suomi.

Ravintosisällöstä vielä paljastuu, että suolaa on 1,1%. Tästä voi sitten laskea sen, että suolaa on 1g, hiivaa vaikka nyt sitten vain 5g, niin veden ja vehnäjauhon osuudeksi jäisi maksimissaankin yhteensä 36g/18g kutakin (sadassa grammassa leipää), ja vehnäjauhoja on todennäköisesti vähemmän, se on ainesosaluettelossa jäljempänä. Että tämän ruisleivän halpa hinta ei selity sillä, että sekaan on sotkettu niin paljon vehnää.

Vierailija
3836/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne vaan vinkkaa, että herkutteluaamiaisiin ja juhliin olen ostanut Citymarketista K-Menu pakaste riisipiirakoita. Isoja piirakoita ja 12kpl ja yli 1kg:n pussi. 1,95€ kilohinta ja tuo pussi. Halpaa! Pitää toki antaa olla siellä kuumassa uunissa se joku 20min.

Vierailija
3837/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn ostamassa kaupasta halpaa jäävuorisalaattia (2,99€/kg) ja pinaattia ja kurkun ja sitten kävelen TaKe away -salaattibuffettiin ostamaan sillä 14,90€/kg hinnalla ne savustetut lohet ja katkaravut. Syön joka päivä salaatin niin säästyy kivasti eikä tartte ostella mitään kokonaisia lohikaloja himaan tai maksaa ruodoista :D

Vierailija
3838/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn ostamassa kaupasta halpaa jäävuorisalaattia (2,99€/kg) ja pinaattia ja kurkun ja sitten kävelen TaKe away -salaattibuffettiin ostamaan sillä 14,90€/kg hinnalla ne savustetut lohet ja katkaravut. Syön joka päivä salaatin niin säästyy kivasti eikä tartte ostella mitään kokonaisia lohikaloja himaan tai maksaa ruodoista :D

Ruokiin mulla menee siis öbaut 80€/kk mutta juomiin (Alkoon) menee 280€/kk että melkein 500€ menee kuukaudessa vaikka syön lähinnä salaattia ja mereneläviä. En käytä vehnää tai lihoja. Olen toki pienikokoinen niin energiantarve varmaan erilainen kuin yli 50-kiloisilla.

Vierailija
3839/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden hengen huushollissa käymme noin joka toinen päivä kaupassa ja rahaa menee 35-50 euroa per kauppareissu.

Emme osta kaljaa, tupakkaa, karkkia tai eineksiä. Ihan perusruokaa. Viimeksi eilen perunoita, kurkkua, sipulia, leipää, naudan maksaa, kuohukermaa, tonikalaa, ananasta, herkkusieniä, ribsilihaa. 37 euroa. 

Vierailija
3840/18587 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden hengen huushollissa käymme noin joka toinen päivä kaupassa ja rahaa menee 35-50 euroa per kauppareissu.

Emme osta kaljaa, tupakkaa, karkkia tai eineksiä. Ihan perusruokaa. Viimeksi eilen perunoita, kurkkua, sipulia, leipää, naudan maksaa, kuohukermaa, tonikalaa, ananasta, herkkusieniä, ribsilihaa. 37 euroa. 

Itselleni mikään ribsliha, naudan maksa tai kuohukerma ei ole perusruokaa. Muutaman vuoden välein tulee ehkä ostettua. Mulle perusruokaa on halpis makaroni, ketsuppi, leipä ja salaatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi