Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18557)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Harva juo kahvia nykyään."
No jopas! Suomalaiset kuluttavat paahdettua kahvia vuosittain lähes 10 kg henkeä kohden. Suurin osa suomalaisista juo kahvia 35 kupillista päivässä.
Suurin osa suomalaisista juo kahvia 35 kupillista päivässä? Oikeesti? Siis tyyliin jos muki on 0,2dl niin 7 litraa. En juo edes vettä 7 litraa päivässä vaan 3 litraa. Itse en tunne kyllä ketään joka joisi 35 kupillista päivässä kahvia.
No joo, meillä töissä palavereissa ehkä parilla on kahvikuppi edessä mutta en näe kenenkään niistä edes hörppivän. Nuorisolla usein kaukana omat noccot tai energiajuomansa ja muilla vesipullot tai vesilasit. Itse myös juon 1 kupin kotona kahvia ja työpaikalla 1 kupin. Muuten vettä tai pahana paheena pepsi max tai vissy pari kertaa kuukaudessa
Nannako se täällä laittoi vuosikulutuksensa? Pikasilmäilyn mukaan kasviksiin menee kuukaudessa 11€, lihaan 25€, juustoihin 13€. Kaurapuurohiutaleisiin/mysliin. 0,27€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt kyllä pysy perässä. Varmaan johtuu tästä migreenistä, en pääse tästä aurasta eroon milläön. Toi helkutin auringonpaiste laukaisi...
Ske
Sama, en siis pysy perässä. Minusta selkeintä että lasketaan kuukauden ostot riippumatta siitä milloin ne syödään.
No Voi Elläimmäinen Käsi! Miten tästäkin voi ja pitää alakaa vänkäämään!?! Laskee vain keskimääräisen kulutuksen/kk. Ihan se ja ja sama onko maaliskuussa mennyt 50€ vai 250€ jos keskimääräiset ruokakulut/kk on kuitenkin 150€, tai 100€ tai mitä ihan tahansa.
Mulla on tänä vuonna mennyt noin 500€ ruokaostoksiin. Keskimäärin siis alle 170€/kk. Tässä kuussa meni yli 200€ kun täydensin mauste- ja kuivakaappivarastoja (99% näistä on vielä käyttämättä. Kulut tasaantuu ja huomiodaan vuodenaikana tehtyihin ruokaostoksiin). Seurantojen mukaan edellisten 12 kuukauden keskimääräiset ruokakulut ovat olleet 145€/kk. Joinain kuukausina on mennyt karvan verran yli 100€ ja kuten nyt maaliskuussa toisina kuukausina 200€.
Todennäköisesti tämänkin vuoden (vuottahan on 9kk jäljellä vielä) keskimääräiset ruokakulut/kk tasaantuvat 170€:sta lähelle tuota 140€.
Vierailija kirjoitti:
Siis joku laittoi listan, jonka mukaan menee runsaat 101 € kuussa ja joku toinen tule selittämään, että varmaan jotain brändituotteita, joihin menee turhaa extraa. :D
Että te jaksatte trollata.
No huvinsa kullakin.
Vttu,että täällä on vammasta porukkaa! En tiedä alaako tässä enemmän vttumaan vai naurattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nannako se täällä laittoi vuosikulutuksensa? Pikasilmäilyn mukaan kasviksiin menee kuukaudessa 11€, lihaan 25€, juustoihin 13€. Kaurapuurohiutaleisiin/mysliin. 0,27€
Ei, ei ollut Nanna tämä vaan pimu Kampista.
Kasviksia eli juureksia, vihanneksia, yrttejä ja hedelmiä meni kuukaudessa 5,99 kiloa ja 13,12 euroa.
Lihaa eli, kokolihaa, jauhelihaa, pekonia ja makkaraa meni kuukaudessa 1,89 kiloa ja 17,71 euroa.
Juustoja, jotka jaoin kolmeen ryhmään, ruokajuustot, leikkelejuustot ja herkkujuustot meni kuukaudessa 1,23 kiloa ja 17,09 euroa.
Kaurapuuroa tuli syötyä vain vähän, 1 kilo 1,55 euroa ja maissihiutaleita 375 grammaa 1,65 euroa. Vuodessa siis yhteensä 1,38 kiloa 3,20 euroa ja kuukaudessa 115 grammaa 0,27 euroa.
voihan vettu näitä juttuja. Ihmeellistä horinaa ja jutun vierestä kertomusta. Perustakaa oma blogi tai ettehän te sinne saa lukijoita.
Vierailija kirjoitti:
voihan vettu näitä juttuja. Ihmeellistä horinaa ja jutun vierestä kertomusta. Perustakaa oma blogi tai ettehän te sinne saa lukijoita.
Kerrohan, mikä on nyt asian vierestä? Vastahan tuossa jaettiin toteutuneet vuoden ruokakulut kuukausille jaettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan, mikä on nyt asian vierestä? Vastahan tuossa jaettiin toteutuneet vuoden ruokakulut kuukausille jaettuna.
Rauhoitu Ske.
Miltei kaikki tuttavani juovat kahvia, ainakin kerran päivässä. Itse lasken kahvipaketin/paketit sen kuukauden menoihin. Enhän voi tietää kuinka kauan tai kuinka moneen kuppiin se riittää. Enkä edes välitä laskea. Jos ostan kympillä kolme pakettia niin silloin siihen on mennyt 10 euroa siinä kuussa. Sitten kun taas jossain kuussa ostan lisää niin se on sitten taas sen kuun menoja. Tämä taso riittää minulle.
Minulla on muutakin mietittävää ja elämää kuin pilkkoa kaikki grammoiksi, desilitroiksi tai teelusikallisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aiheena kyllä on 100€/kk syöminen
Mutta mikä siinä on,että joku syö esimerkkien perusteella ihan "normaalisti" (mielestäni ainakin) ja sanoo käyttävänsä ruokaan 200€.
Tähän Pitää jonkun tulla kritisoimaan ja kommentoimaan ja neuvomaan kuinka tämä kirjoittaja syö väärin ja liikaa ja kyllä tämänkin kirjoittajan pitäisi päästä 50€/kk ruokakuluihin.
Jos joku kertoo syövänsä (noin)100€:ll kuukaudessa on sekin täysin väärin ja puutteellisesti syöty.
Ja toiset sekopäiset epäilee täällä olevan vain yksi käyttäjä joka kirjoittelee 30:llä eri nimimerkillä
Kyllähän tämä omalla tavallaan on viihdyttävää seurattavaa ja kyllä tässä useampi popparikulho tyhjenee...
Ja sitten yksi tekee tekoälyn avulla diagnoosia, onko täällä Vauvassa edes olemassa muita kirjoittajia kuin se poppareita mässyttävä ideologisesti työtön laiskuri, joka oikean työnteon sijaan käyttää tekoälyä luomaan eri kirjoittajia, jotka tutkivat onko joku kirjoitus tekoälyn tuotosta ;D
Puuroa ja velliä sekaisin syömällä tämä henkilö pärjää varmaan koko kk alle 100 e budjetilla ja kesäkeittoakin voi syödä laittamalla vettä kukalliselle lautaselle. Tulee paastokin siinä samalla.
;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aiheena kyllä on 100€/kk syöminen
Mutta mikä siinä on,että joku syö esimerkkien perusteella ihan "normaalisti" (mielestäni ainakin) ja sanoo käyttävänsä ruokaan 200€.
Tähän Pitää jonkun tulla kritisoimaan ja kommentoimaan ja neuvomaan kuinka tämä kirjoittaja syö väärin ja liikaa ja kyllä tämänkin kirjoittajan pitäisi päästä 50€/kk ruokakuluihin.
Jos joku kertoo syövänsä (noin)100€:ll kuukaudessa on sekin täysin väärin ja puutteellisesti syöty.
Ja toiset sekopäiset epäilee täällä olevan vain yksi käyttäjä joka kirjoittelee 30:llä eri nimimerkillä
Kyllähän tämä omalla tavallaan on viihdyttävää seurattavaa ja kyllä tässä useampi popparikulho tyhjenee...
Ja sitten yksi tekee tekoälyn avulla diagnoosia, onko täällä Vauvassa edes olemas
Ske vetäsi taas winnerin hihastaan.
Meillä menee kahden hengen taloudessa 900-1100 el ivoisi sanoa että keskiarvolta 1000€/kk ruokaan. Syömme vain kotiruokaa itse sen tehden mutta suosimme laadukasta, terveellistä kotimaisista aineksista tehtyä ravintoa. Aamupala, 3 lämmintä ruokaa ja iltapala. Liikumme aktiivisesti kumpikin joten energian tarvekkin on reilusti korkeampi meillä.
Vierailija kirjoitti:
Nanna ei voisi kuvitelllakaan syövänsä noin vähän kasviksia. Eihän minulla riitä 11 € edes viikon kasviksiin saati kuukauden. Muutenkin aivan erilainen ruokavalio. Ja anteeksi suoruuteni, mutta kasviksia on tuossa aivan järkyttävän vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nanna ei voisi kuvitelllakaan syövänsä noin vähän kasviksia. Eihän minulla riitä 11 € edes viikon kasviksiin saati kuukauden. Muutenkin aivan erilainen ruokavalio. Ja anteeksi suoruuteni, mutta kasviksia on tuossa aivan järkyttävän vähän.
katsoin S-mobiilin seurannasta; 36kg kasviksia olen tässä kuussa ostanut. Osa on toki pakastimessa ja jääkaapissa syömättä, mutta silti, melkein 1kg päivässä mennyt kasviksia. Olen itsekin hämmästynyt, tuo on melkein tuplat "normaaliin" verrattuna.
Ei liity ketjun aiheeseen mitenkään, muuntenkuin ettei tämän(kään) kuun ruokaostoksia ihan satasella hoidettu.
Mielelläni olisin tuollainen omnipotentti, miksi tuo vainoharhainen mielessään minut kuvittelee. Valitettavasti ei, olen vain minä. En ole edes korvaamaton, jos laitan käden vettä täynnä olevaan lasiin ja nostan pois, niin ei siihen kyllä mitään koloa jää.
Nyt ymmärrän myös sen, miksi tuo vh kuvittelee minun olevan täällä koko palstan aukioloajan 7-23! En ole se, joka kirjoittaa joka päivä ensimmäisen viestin, enkä ole edes päivän viimeisen viestin vakikirjoittaja. Mutta samalla sitten kyllä selvisi sekin, että HÄN on täällä päivystämässä koko ajan. Olisiko useammallakin laitteella, ettei vaan jäisi väliin mitään?
Tänään olen käyttänyt päiväni täytekakun täyttämiseen ja syömiseen. Keitin oikein kaupan teetä, itseksenihän juon omaa sekoitusta. Tehtiin myös spagettia ja bolognesetyyppistä jauhelihakastiketta, johon laitettiin reilusti viherjauhetta ja sienijauhetta tomaattimurskaa maustamaan. Leppoisa päivä, valitettavasti huomenna aika menee sitten ihan muuhun.
Nyt, kun migreeni ei sumenna aivojani, niin keksin myös sen ongelman, mikä näissä laskelmissa on. Nehän ajavat eri tarkoituksia. Annoshintojen laskeminen auttaa hahmottamaan sitä, miten paljon rahaa menee syömäruokaan, ja mistä sitä voisi ehkä karsia tai mihin voisi panostaa lisää. Kuukausiostosten hinnan laskeminen taas kertoo sen, miten ainekset kiertävät (myös kotivaran osuus), ja paljonko sitä rahaa kokonaisuudessaan on käytetty (taas kotivara ja sen kerryttäminen huomioiden). Itse käytän molempia tapoja kuluseurantaani.
Minulla ei ole ongelmia laskea sitä, paljonko maksaa kupillinen teetäni aamuisin (teen osuus noin 0,01€, sokerin osuus 0,1€) tai paljonko maksaa yksi satsi lasagnea (noin 7€, kymmenen annosta, ja tykötarpeineen, eli leivät, kasvislisäke ja ruokajuoma annoksen hinnaksi tulee maksimissaan 1,5€). Lasken noita sen takia, että osaan paremmin hahmottaa, mihin käytän ostamani ainekset, mitä siis saan rahoillani. Ja ihan mielenkiinnosta. Ja nimenomaan siksi, että pystyisin arvioimaan ja hallitsemaan sitä rahamäärää, joka meillä kuluu ruokaan. Tähtäin on siis eteenpäin.
Ske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-vuotias puhuu itsestään kuin joku lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi. Pyydän anteeksi, etten heti viestin alussa käyttänyt yksikön 1. persoonaa. (Oletan, että viittaat siihen. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi. Pyydän anteeksi, etten heti viestin alussa käyttänyt yksikön 1. persoonaa. (Oletan, että viittaat siihen. )
Me puhutaan itsestämme monesti monikon ensimmäisessä persoonassa. Meistä on se vain hassu tapa
P.S. En ole Ske, tai Sken multipersoonat.
P.P.S. En edellenkään usko, että Ske tänne kirjoittelisi muina kuin itsenään.
Voista piti vielä sanomani, että leivon enkä käytä leivontaan margariinia. Osa voista menee tietysti myös paistamiseen.