Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tähän keskusteluun tulee ihan uusi sävy, jos esimerkiksi tomaattijauhelihakastike spagetilla maksaa toisille kaksi kertaa enemmän kuin toisille ihan halvimmista raaka-aineista tehtynäkin.
Mä en jaksa uskoa, että jollekin on yllätys että eri kaupoissa tai vaikka ketjuravintoloissa tarjotaan samaa ruokaa eri hinnalla? Kyllähän jokaisessa asunnossakin on oma vastike vaikka kuinka samassa rakennuksessa olisi ja samat yhteiset tilat. Vertailkaa kilohintoja niin sillä se selviää.
Kyse on siitä että kyllä on ollut yllätys että kauppojen halvimmat omat merkit - tasan sama tuote samassa ketjussa (S/K) - voivat olla yli kaksinkertaisia hinnoiltaan. Mieti nyt itekin mitä se vaikuttaa kaikkein köyhimpiin. Vastaavaa tuplahinnoittelua ei ehkä ole kuin kaupan omissa tuotemerkeissä? Lisäksi vielä se että
Itse en osta tomaattimurskaa kaupasta jos se maksaa yli 0,40€. Sitten se jää hyllyyn ja pärjään mainiosti ruoanlaitossa ilman. Laitan vaikka spruittauksen sitä 0,70€ ketsuppia ja jatkan vedellä ja mausteilla. Miksi maksaisin 1€ jostain tuotteesta jonka tiedän saavani muualta 2 kertaa halvemmalta? Aina voi ruoanlaitossa soveltaa ja korvata tai jättää reseptistä pois. Kauppaan kerran viikossa ja silloin varataan aikaa sinne isompaan ja halvempaan kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse huomasin ettei oma K-sovellus näyttänyt netissä, että lähimmässä Citymarketissa olisi halpaa Xtran jauhelihaa. No vasta paikan päälle mentyä selvisi, että myi ne sitä ja hinta 1,69€/300g eli kilohinta oli 5 jotain. Sovelluksessa näytti että halvin jauheliha olisi tarjouksessa ollut Snellman hintaan 8.56€/kg. Onneksi tarkastan aina hyllyt vaikka kauppalista mukana onkin. Kivasti jäänyt rahaa matkustamiseen ja rahastoihin.
Joo, toi(kin) sovellus on kökkö. Mulle ne tuuttas mainoksia siitä tosi aggressiivisesti ja lopulta oli K-Supermarketissa sen verran hyvä kahvitarjous, että asensin K-ruoka -sovelluksen.
Sen jälkeen ei hyviä tarjouksia sitten ole ollutkaan. Jotain karkkeja ja keksejä. En ole sellaisia koskaan ostanut, niin en tajua mistä ne on keksineet mulle niitä omaplussaan laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tähän keskusteluun tulee ihan uusi sävy, jos esimerkiksi tomaattijauhelihakastike spagetilla maksaa toisille kaksi kertaa enemmän kuin toisille ihan halvimmista raaka-aineista tehtynäkin.
Mä en jaksa uskoa, että jollekin on yllätys että eri kaupoissa tai vaikka ketjuravintoloissa tarjotaan samaa ruokaa eri hinnalla? Kyllähän jokaisessa asunnossakin on oma vastike vaikka kuinka samassa rakennuksessa olisi ja samat yhteiset tilat. Vertailkaa kilohintoja niin sillä se selviää.
Kyse on siitä että kyllä on ollut yllätys että kauppojen halvimmat omat merkit - tasan sama tuote samassa ketjussa (S/K) - voivat olla yli kaksinkertaisia hinnoiltaan. Mieti nyt itekin mitä se vaikuttaa kaikkein köyhimpiin. Vastaavaa tuplahinnoittelua ei ehkä ole kuin kaup
Itse en osta tomaattimurskaa kaupasta jos se maksaa yli 0,40€. Sitten se jää hyllyyn ja pärjään mainiosti ruoanlaitossa ilman. Laitan vaikka spruittauksen sitä 0,70€ ketsuppia ja jatkan vedellä ja mausteilla. Miksi maksaisin 1€ jostain tuotteesta jonka tiedän saavani muualta 2 kertaa halvemmalta? Aina voi ruoanlaitossa soveltaa ja korvata tai jättää reseptistä pois. Kauppaan kerran viikossa ja silloin varataan aikaa sinne isompaan ja halvempaan kauppaan.
Murska 85 senttiä, ketsuppi sama, tomaattipyree 1,49, prisma 50 kilsan päässä. Jätetään siis lykopeenit väliin? Yksi asia on se mitä ostaa, toinen asia on se että tietää hintatason. Nyt kun on eletty inflaation aikaa, niin todellakaan kaikki eivät edes ole tietoisia että maksavat tuplasti ns normaalihinnoista, kunhan ihmettelevät ettei rahat meinaa riittää ja lukevat miten keskusliikkeet tekevät ennätystuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä että kyllä on ollut yllätys että kauppojen halvimmat omat merkit - tasan sama tuote samassa ketjussa (S/K) - voivat olla yli kaksinkertaisia hinnoiltaan. Mieti nyt itekin mitä se vaikuttaa kaikkein köyhimpiin. Vastaavaa tuplahinnoittelua ei ehkä ole kuin kaupan omissa tuotemerkeissä? Lisäksi vielä se että
Miksi köyhä ostaisi kallista kaupassa? Eikö nimenomaan silloin kannattaisi keskittää ja käydä vain isoissa kaupoissa edullisen kilohinnan perässä tai tarjousten? Ja sitten vaikka leipäjonossa jos ilmaiseksi haluaa. Köyhän luulisi just selvittävän ne kilohinnat ja kaulan tarjoukset uratykkiä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä että kyllä on ollut yllätys että kauppojen halvimmat omat merkit - tasan sama tuote samassa ketjussa (S/K) - voivat olla yli kaksinkertaisia hinnoiltaan. Mieti nyt itekin mitä se vaikuttaa kaikkein köyhimpiin
Laitatko mulle sen sun ainoan lähikaupan 50km säteellä olevan S-Markwtin niin köyn katsomassa sieltä ja lähistöltä sulle vaihtowhtotuotteita. Ps. Saatteko mökilläkin kaikki tavarat Ässästä eikä tartte ikinä edes remppajuttija käydä hakemassa sieltä kauempaa Prismasta? Samalla hamstrata sit sieltä sen 20 purkkia halpaa tomaattimurskaa niin loppuu valitus ja pysyt muiden tapaan budjetissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä että kyllä on ollut yllätys että kauppojen halvimmat omat merkit - tasan sama tuote samassa ketjussa (S/K) - voivat olla yli kaksinkertaisia hinnoiltaan. Mieti nyt itekin mitä se vaikuttaa kaikkein köyhimpiin. Vastaavaa tuplahinnoittelua ei ehkä ole kuin kaup
Miksi köyhä ostaisi kallista kaupassa? Eikö nimenomaan silloin kannattaisi keskittää ja käydä vain isoissa kaupoissa edullisen kilohinnan perässä tai tarjousten? Ja sitten vaikka leipäjonossa jos ilmaiseksi haluaa. Köyhän luulisi just selvittävän ne kilohinnat ja kaulan tarjoukset uratykkiä paremmin.
Millä se köyhä noihin automarketteihin kulkee? Tässä ei nyt edes ole puhutttu tarjouksista vaan halvimpien perustuotteiden normihinnoittelusta. Miten muka on ilmaiseksi haluamista jos ei ymmärrä miksi halvin tuote maksaa tuplaten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä että kyllä on ollut yllätys että kauppojen halvimmat omat merkit - tasan sama tuote samassa ketjussa (S/K) - voivat olla yli kaksinkertaisia hinnoiltaan. Mieti nyt itekin mitä se vaikuttaa kaikkein köyhimpiin
Itse kuljen automarketteihin ihan kävellen ja koen silti olevani yhtä arvokas asiakas 1 banaanin kanssa ja 1 kaurahiutalepakketini ja parin tarjousperunan, kuin se viereisellä kassalla oleva uratykki jolla ostoskärryineen täynnä brändituotteita ja kaviaaria.
Lisäksi monet köyhät ovat työttömiä niin silloin on aikaa liikkua ja netissä sunplia kimppakyytejä tai tarjota lastenvahtiapua ruokakassillista vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä että kyllä on ollut yllätys että kauppojen halvimmat omat merkit - tasan sama tuote samassa ketjussa (S/K) - voivat olla yli kaksinkertaisia hinnoiltaan. Miet
Itse kuljen automarketteihin ihan kävellen ja koen silti olevani yhtä arvokas asiakas 1 banaanin kanssa ja 1 kaurahiutalepakketini ja parin tarjousperunan, kuin se viereisellä kassalla oleva uratykki jolla ostoskärryineen täynnä brändituotteita ja kaviaaria.
Oletko Sari Essayah? Jos väität että 50 km menee heittämällä.
Hei, sje tuossa sattui mainitsemaan etniset kaupat. Kun täällä nyt on tosi antoisa hintavertailu ollut tapetilla muistin, että pitäisi ostaa basmatiriisiä.
Basmatiriisi on vaan kallista! Te, jotka olette Helsingissä etnisissä kaupoissa käyneet, kertokaapa kiltit minne mennä?
S-Market basmatiriisi Rainbow 3,09 kilo.
Prisma 2,79 kilo.
Millä hinnalla saa etnisistä kaupoista.
Köyhät on laiskoja ja siksi eivät ole menestyneet opiskeluissa, urallaan ja harrastuksissaan. Pakko käydä vain kalliissa lähikaupassa ja rahat ei riitä ja jalka kipeä. Huoh.
Valintakysymyksiä. Valitapa Helsingin korkeita asumiskustannuksia niin johan on kuoro huutamassa, että muuta Kainuuseen. Se on sitten kuljettava autolla tai maksettava kiskurihinnat lähikauppaan. Pahimmillaan sekä että.
Koskaan ei voi tehdä oikein.
Jos olet valinnut, että asuntosi ja mökkisi sijaitsee 50km päässä Prismasta niin miksi täällä valitat? Muuta lähemmäs isompia kauppoja tai osta auto. Tai sitten vain suosiolla maksat kalliimpia hintoja S-marketissa ja säästät bensassa ja asumiskuluissa. Valintoja. Tai syöt vain sitä itsekeräämääsi lähiruokaa ja pyydystät vaikka jonkin riistalinnun ruoaksi.
On täysin tavallista, että saarella tai Lapissa tai syrjäseuduilla ruoka maksaa enemmän. Syy ä tietenkin pienempi menekki ja kalliit kuljetushinnat ja työvoima saada se tuote sinne. Ja toki jos lakko tai vaikka rekka hajoaa niin tuotteita ei tule ollenkaan myyntiin. Kannattaa miettiä mahdollisimman paljon omavaraisuutta ja hiilijalanjälkeä ja kasvattaa itse ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet valinnut, että asuntosi ja mökkisi sijaitsee 50km päässä Prismasta niin miksi täällä valitat? Muuta lähemmäs isompia kauppoja tai osta auto. Tai sitten vain suosiolla maksat kalliimpia hintoja S-marketissa ja säästät bensassa ja asumiskuluissa. Valintoja. Tai syöt vain sitä itsekeräämääsi lähiruokaa ja pyydystät vaikka jonkin riistalinnun ruoaksi.
Sinulleko on siis ihan ok että halvimmat perustuotteet voidaan hinnoitella yli kaksinkertaisiksi ja ko kaupat tahkota samaan aikaan ennätystuloksia? Minulla ei ole väliä, auto on käytettävissä. Tähän asti en vain ole tajunnut kuinka härskejä hintaeroja voidaan nyhtää nimenomaan halvimmissa perustuotteissa.. Sääliksi käy niitä kansaneläkkeellä eläviä vanhuksia joiden ainoa mahdollisuus on sotekyyti lähimpään kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulleko on siis ihan ok että halvimmat perustuotteet voidaan hinnoitella yli kaksinkertaisiksi ja ko kaupat tahkota samaan aikaan ennätystuloksia? Minulla ei ole väliä, auto on käytettävissä. Tähän asti en vain ole tajunnut kuinka härskejä hintaeroja voidaan nyhtää nimenomaan halvimmissa perustuotteissa.. Sääliksi käy niitä kansaneläkkeellä eläviä vanhuksia joiden ainoa mahdollisuus on sotekyyti lähimpään kauppaan.
Tietenkin olen aina vertaillut kaikkien 10km säteellä olevat kaupat ja kilohinnat jo ennen internetin maailmaa. Lisäksi käyn bussilla pari kertaa vuodessa lähi ostoskeskuksessa 20km päässä, josta ostan sitten juttuja jotka siellä halvempia. Yhdistän aina kävelyt ja kauppareissut niin tulee päivän pakolliset liikunnat samalla hoidettua. Vaikka nilkutan ja minulla on hermosärkyjä ja migreeniä. Lääkäri sanoi ettei liikunnasta ole mitään haittaa - päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin olen aina vertaillut kaikkien 10km säteellä olevat kaupat ja kilohinnat jo ennen internetin maailmaa. Lisäksi käyn bussilla pari kertaa vuodessa lähi ostoskeskuksessa 20km päässä, josta ostan sitten juttuja jotka siellä halvempia. Yhdistän aina kävelyt ja kauppareissut niin tulee päivän pakolliset liikunnat samalla hoidettua. Vaikka nilkutan ja minulla on hermosärkyjä ja migreeniä. Lääkäri sanoi ettei liikunnasta ole mitään haittaa - päinvastoin.
Sama, 5 km säteellä. Seuraavat kaupat ovatkin sitten 50 kilometrin päässä. Kävelepä hyvä Essayah sellainen matka ja retostele sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sama tuli mulle mieleeni. Siis ne vähäväkiset vanhukset. K-kauppias on yrittäjä mutta että osuusliike hinnoittelee syrjäkylillä tuplahinnoin on jo törkeää.
Oheisessa linkissä on kuva hakusanalla S-ryhmä historia. Siinä se on: Wähäwäkisten osuusliike No 4.
https://s-ryhma.fi/tietoa-meista/historia
Historiaa mitä ilmeisimmin se tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Hei, sje tuossa sattui mainitsemaan etniset kaupat. Kun täällä nyt on tosi antoisa hintavertailu ollut tapetilla muistin, että pitäisi ostaa basmatiriisiä.
Basmatiriisi on vaan kallista! Te, jotka olette Helsingissä etnisissä kaupoissa käyneet, kertokaapa kiltit minne mennä?
S-Market basmatiriisi Rainbow 3,09 kilo.
Prisma 2,79 kilo.
Millä hinnalla saa etnisistä kaupoista.
No vaikka sillä hinnalla, että 4-vuotiaat lapset on ollut siellä riisipelloilla ja niiden vanhemmat velkaorjina isännällä? Mut ihan hienoo, että sinä saat sen basmatiriisisis 10 senttii sitten halvemmalla.
Lähi K-marketista en onneksi käy hakemassa kuin harvoin jotain tarjouksia esim. Euron hedelmän tms. Jos se on halvempi kuin Citymarketissa. Citymarketissa 4km päässä käyn 1-2 kertaa kävellen viikossa. K-market olisi toki tuossa 0,5km päässä mutta turhan kallis kauppa perustuotteiden osalta niin yhdistän kävelylenkin ja kauppareissun mieluummin ja saan halvemmalla. Jos saan auton lainaan tai käytän julkisia (joihin voin yhdistää samalla lipulla) niin sitten käyn kauempana Lidlissä tai Prismassa. Itselle aivan helppoa elää alle 100€/kk ja syön ihan norminormiruokaa. Maitoa tai kermoja en käytä. Ja harvoin mitään herkkuja. Joskus leivon jos vieraita tulee kylään esim. Pyhäpäivänä.