Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20749)

Vierailija
20741/20749 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on hienoa että on omenapuita, mutta on niissä keräämistä..kottikärryllisiä pitää rahdata metsän reunaan, kun muumiotautikin vaivaa.

Tänään syöty eilisen nepalilaisannoksen puolikas, banaani, piimää, omenoita, ruisleipää, mätitahnaa.

-tarinankertoja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
20743/20749 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan Lidl minkä teit! Emilia-kahvin hinta oli järkytykseni noussut liki kolminkertaiseksi. Vielä kesäkuussa se maksoi 1,15 ja nyt 3,49! 😡

Kampin Pimu

20744/20749 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä:  olin juuri yhden kerran ostanut Skyriä ja eikös senkin hinta ollut noussut 20 sentillä. Kuulostaa vähäiseltä mutta on noin 8%.

Kyllä Lidl pitää isoa meteliä muka halvoista hinnoista mutta vähin äänin nostavat toisaalla! Pikavilkaisulla se on S-ryhmässäkin 60 senttiä halvempaa. Tsaj-jaj Lidl. Eivät ihmiset niin tyhmiä ole, että pelkkää uskollisuuttaan eivät vaihtaisi kauppaa!

Kampin Pimu

20745/20749 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ja vielä:  olin juuri yhden kerran ostanut Skyriä ja eikös senkin hinta ollut noussut 20 sentillä. Kuulostaa vähäiseltä mutta on noin 8%.

Kyllä Lidl pitää isoa meteliä muka halvoista hinnoista mutta vähin äänin nostavat toisaalla! Pikavilkaisulla se on S-ryhmässäkin 60 senttiä halvempaa. Tsaj-jaj Lidl. Eivät ihmiset niin tyhmiä ole, että pelkkää uskollisuuttaan eivät vaihtaisi kauppaa!

Näytän varmaan ärsyttävältä monen mielestä, kun kuljen kaupassa puhelin kädessä. Vertaan koko ajan hintoja toisiin kauppoihin, ja katson, onko joku tarjouksessa jossain muualla. Nyt on esimerkiksi Prismoissa voi tarjouksessa, Cittarissa sama voi maksaa 3,59€ (tarjouksessa). Ihmettelen noita kauppojen hakuja, koska hakusanalla "voi" tulee vastaan fanta appelsiini zero virvoitusjuoma 0,33l 24-pack... No, pari viikkoa sitten oli Cittarissa voi tarjouksessa. Mutta oho - Pirkan mud cake on näköjään 3,99€, kun se oli joskus 1,99€. Tuplahinta (tämä on sinänsä hyvä tuote, koska se on sekä gluteeniton että maidoton). Mutta samoissa tuotteissa tai vertailukelpoisissa tuotteissa vierekkäisissä Cm ja Prisma tuotteiden hinnat ovat parin sentin tarkuudella samoja. Spagetti: 0,76€/0,75€. Tomaattimurska: 0,33€/0,32€. Kaurahiutaleet: 0,36€/0,37€.

Kävin tänään sekä kaupoilla että hakemassa "jämäruokia". Voin lisäksi ostin maitoa ja kananmunia (-30%) sekä Arlan loputonta juustoa (+tomaattimurskaa ja suolaa) - aika vähissä oli ruokaostosten tarve. Jämäruuissa olisi ollut tarjolla säkkikaupalla leipää, mutta rajansa kaikella. 

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20746/20749 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen tuota vertailua,  kolmen eri Koon sekä Prisman  välillä. Lidlin olen jättänyt jo listalta, välillä hain vihanneksia ja hedelmiä sieltä. Kyllästyin kun en oikein löytänyt mitään, ja valikoima vaihtui liian usein. Paras kaupan tuorepesto siellä kyllä oli niistä mitä olen syönyt.

Ja noita muitten hintoja voi vertailla kotona, se on hyvä.

Elovena- hiutaleet loppuivat, ja jostain olen joskus halvalla ostanut kaura- ruishiutaleita  pari pakettia muka vaihteluksi. En ymmärrä miksi aina välillä ostan jotain muita, kun en kumminkaan tykkää. No, nyt sitten syödään ne pois.

Eli tänään syöty ruiskaurapuuroa voisilmällä, kesäkeittoa, ruisleipää, levitettä, omenoita ja viherherukoita.

-tarinankertoja-

20747/20749 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen tuota vertailua,  kolmen eri Koon sekä Prisman  välillä. Lidlin olen jättänyt jo listalta, välillä hain vihanneksia ja hedelmiä sieltä. Kyllästyin kun en oikein löytänyt mitään, ja valikoima vaihtui liian usein. Paras kaupan tuorepesto siellä kyllä oli niistä mitä olen syönyt.

Ja noita muitten hintoja voi vertailla kotona, se on hyvä.

Elovena- hiutaleet loppuivat, ja jostain olen joskus halvalla ostanut kaura- ruishiutaleita  pari pakettia muka vaihteluksi. En ymmärrä miksi aina välillä ostan jotain muita, kun en kumminkaan tykkää. No, nyt sitten syödään ne pois.

Eli tänään syöty ruiskaurapuuroa voisilmällä, kesäkeittoa, ruisleipää, levitettä, omenoita ja viherherukoita.

-tarinankertoja-

Minä en ymmärrä tuota, että Suomen Lidlillä ei voi olla hinnat netissä. Monessa muussa eurooppalaisessa maassa nimittäin ne löytyvät.

Periaatteessa voisin kiertää Lidlissäkin katsomassa hinnat - se on saman parkkialueen laidalla kuin CM, Prisma ja Tokmannikin. Lidl yleensä jää kierroksesta pois, kun ei aika riitä neljään paikkaan, ja muissa voi käydä, jos ostoslistassa on niistä ostettavaa.

Mutta en ehkä ole sitten Lidlin toiveasiakas.

Aamupala croisantteja* ja teetä(sokerilla), noin 0,30€.

Lounas pari lettua (1,5l taikinasta riittää koko viikoksi) noin 0,50€.

Iltaruokana voileipägrillillä tehtyjä leipiä*; täytteeksi laitoin "ilmaista" grillimakkaraa* (kuorin ja viipaloin), juustoa jne. Leipäkin "ilmaista", niin juusto oli kallein osuus. Olisko viiden hengen leivät maksaneet yhteensä noin 1,5€?

Tein salaatinkin, kävin nyppimässä harvennusta parvekelaatikon salaatista, ja pilkoin sekaan myös omenoita, silmusalaattia* oli tarjolla (kaikki ei niistä tykkää meillä). Siinä maksoi vain salaatinkastike. Salaattia riittää varmaan koko viikonlopuksi.

Noin 1,5€ - taisin sanoa, että täytyy yrittää vähän tiukempaa kulukuuria loppukuussa.

Vierailija
20748/20749 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiinista: https://tekniikanmaailma.fi/suuri-d-vitamiiniannos-yhdistyi-parempaan-a…

En kyllä edellenkään suosittele D-vitamiinia mihinkään. Tutkimuksessa oli vain 54 osallistujaa, ja D-vitamiinimäärä tutkimuksessa oli 5000 IU = 125ug, mikä ylittää saantisuositukset 6-12 kertaa (10-20ug). Tällaiset määrät ovat todennäköisesti haitallisia pitkällä aikavälillä, ja pienemmillä määrillä ei havaittu hyötyjä. Ei ole yllättävää, että isoilla D-vitamiinimäärillä saadaan poikkeavia tuloksia, mutta määrät ovat niin isoja, että näitä ei voi suositella väestötasolla.

Vitamin D Supplementation and Cognition in Adults: A Systematic Review of Randomized Controlled Trials

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34806158/

Meta-analyysitutkimuksissa ei ole havaittu hyötyä D-vitamiinista kognitioon aikuisilla.

T. Lidl-mies

20749/20749 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on anopille haettu ruuat, pesty ja silitetty pyykit ja katsottu, että kaikki on ok. Voi olla, että ensi viikolla pitää käydä viemässä kahvipullia (jotka ei saa olla pullia). Samalla kävin yhdistyksen hommia hoitamassa - kun täältä mettän keskeltä lähtee liikkeelle, niin kannattaa yhdistää hoidettavia asioita.

Mulla on suunnitelmissa tehdä tänä viikonloppuna makaronilaatikkoa, niin salaa toivoin, että olisiko kaupassa jauhelihaa punalaputettuna - minulla oli pakastimessa kyllä pari pakettia, mutta ainahan sitä voi toivoa.

Jees, Ässässä oli laatikollinen sikanautaa -30% - sen parempaa tarjousta ei ole tulossa, joten siihen tartuin. Yhteensä 9 paketillista jauhelihaa. Enkä ottanut todellakaan kaikkia, sinne jäi 3x tai 4x vielä jäljelle, siis se oli se koko valkoinen laatikollinen niitä täynnä!

Lisäksi löytyi 2x1kg bulguria (1,76€/kg). Siellä oli alennettuna kaikenlaisia erikoisuuksia (mm. mac'n cheeseä), ilmeisesti ovat olleet kokeilussa/toivehankintoja, eivätkä ole sitten oikein menneet kaupaksi. No, en ostanut mac'n cheeseä edes alennettuna.

Tänään ruokana ei kuitenkaan ole makaronilaatikkoa eikä mac'n cheeseä, mutta sinnepäin. Tyhjensin jääkaapista kaikki mahdolliset jämät, löytyi spagettia, makaroonia, riisiä... ja grillimakkaraa. Kaadoin pastat uunivuokaan, viipaloin grillimakkarat ja kaadoin sekaan munamaidon (koska maidossa oli päiväys 17.7. niin sekin pitää käyttää pois), vielä raastoin juustoa, minkä ripottelen tuohon päälle hetken kuluttua. Pastat noin 0,75€, munamaito 0,75€, grillimakkarat ei mittään ja juusto... 0,50€? Vuuallinen ruokaa 2€ minimaalisella vaivannäöllä, ei paha.

20750/20749 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, laitoitko kaikki pastat ja riisit sinne lootaan raakoina?

Kampin Pimu