Google esitteli teknologisen läpimurron: käsittämättömän nopea kvanttitietokone
Niin todellakin lähestymme tekoälyn ja kvanttitietokoneiden aikaansaamaa yltäkylläisyyden aikaa jolloin elämän ja universumin salaisuudet alkavat paljastua, autot ajaa itse ja työtkin tekee robotit.
Willow-tietokonesirun avulla kvanttitietokone voi laskea viidessä minuutissa sen, mihin supertietokoneilla olisi mennyt enemmän aikaa kuin tunnetulla maailmankaikkeudella on ikää.
On se valkoinen mies vaan älykäs.
Kommentit (15)
Ap näköjään lainasi minun yhteen avaukseen vastauksena kirjoittamaani viestiä. Ja teki siitä viestistäni ihan uuden aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Ap näköjään lainasi minun yhteen avaukseen vastauksena kirjoittamaani viestiä. Ja teki siitä viestistäni ihan uuden aloituksen.
Miksi copypastetat muiden kirjoittamia viestejä?
Vierailija kirjoitti:
En tod. ole sitä nähnyt, mutta great minds think alike.
Kun vauvapalsta saa käyttöön supernopean kvanttitietokoneen niin viestit voidaan poistaa jopa ennen niiden lähettämistä. Kyllä sitten saadaan siisti palsta ilman rumentavia kirjoituksia.
Juu ekaa kvanttitietokonetta oli tekemässä Isaac Chuang... Chuanghan on tunnetusti valkoisen miehen sukukunimi.
Voiko vaihtaa heittämällä Ryzen 9sin joka mulla on tilalle? vai pitääkö lisätä jäähdytystä ja poweria?
Pystyykö toi murtamaan kaikkien salasana suojauksen parissa minuutissa. Hyvä
Vierailija kirjoitti:
Robottikommunismi lähestyy vihdoin. Ihminen voi vapautua työnteosta.
Kuulostaa erehdyttävästi teolliselta vallankumoukselta
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö toi murtamaan kaikkien salasana suojauksen parissa minuutissa. Hyvä
Ei pysty. On algoritmeja jotka kestää kvanttikoneen.
Vierailija kirjoitti:
Voiko vaihtaa heittämällä Ryzen 9sin joka mulla on tilalle? vai pitääkö lisätä jäähdytystä ja poweria?
Ei korvaa ns. normaaleja tietokoneita vaan on erikoistyökalu kvanttikoneille sopiviin ongelmiin. Käytännössä laskennallisiin ongelmiin joissa datan määrä on hyvin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ihmiset sitten tekee ja mistä saadaan elämiseen rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ihmiset sitten tekee ja mistä saadaan elämiseen rahaa?
Ei universal basic vaan universal high income. Parempi kuin perustulo.
khuul, ja parin vuoden päästä havaitaan että kvanttitietokoneet käyttää jotain maailmankaikkeuden multiversumin rakennetta koossa pitävää perusenergiaa miljardissa paikallisessa rinnakkaistodellisuudessa yhtäaikaa siihen malliin että paikallinen maailmankaikkeus romahtaa jos laskenta jatkuu.