Opettajien hätähuuto: Näin hirveää vanhempien käytös on
Tänään iltapäivälehdessä otsikkona.
On tietenkin maksumuurin takana, mutta millaista se on? Onko sinulla kokemuksia hirveistä vanhemmista?
Itselläni varhaiskasvatuksessa kokemusta perheestä, jossa vanhemmat syytti minua kaikista poikansa ongelmista. Tekivät valituksia johtajilleni minusta. Perhe muutti sittemmin pois (luojan kiitos!) kuulin, että pojan pikkusiskostakin tullut ongelmalapsi. Ylimieliset ja pinnalliset vanhemmat nyt hädissään kun eivät voi syyttää yhtä rivityöntekijää poikansa ja tyttärensä kieroonkasvamisesta.
Kommentit (4)
Netflixin loistava sarja Teach you a lesson kertoo miten Etelä-Koreaan perustetaan laitos millä on oikeus keinolla millä tahansa laittaa kuriin:
-häiriköivät / kiusaavat oppilaat
-rikolliset opettajat
-häiriköivät vanhemmat
Tässä tapauksessa kyseinen laitos laittaisi ko. vanhemmille ankarat syytteet ja vankeutta tulisi.
Tällainen laitos tarvitaan heti Suomeen.
Osaa ne opettajatkin ja rehtorit olla todella ilkeitä ja jopa valehdella.
Vanhempien on tärkeä puolustaa omien lasten etua.
Vanhemmat on ihan mahdottomia. Itse lopetin juniorien valmennuksen kun en enää viitsinyt kuunnella vanhempien typeriä mielipiteitä.
On kokemuksia. Olen ollut nyt 16-V lukiossa opettajana. Ensimmäiset kymmenen vuotta meni ilman mitään konfliktia. Tänä syksynäkin on jo ehtinyt olla eka.
Isät ja äidit vaatii nuorilleen erityiskohtelua, siitä se johtuu.