Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20728)

Vierailija
20621/20728 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ketjua aluksi muutaman sata sivua ja nyt palasin asiaan, kun yritän taas ottaa itseäni niskasta kiinni tän ruokaan törsäämisen kanssa : ) 

Tein hätäkeittoa tänään ja hinnaksi tuli 3,54 e. Keitossa on perunaa, porkkanaa, lanttua, yksi makkara, sipuli, öljyä ja liemikuutio. Kolme annosta ja yksi jääkaappiin huomiselle. Olipa hyvää. Hätä oli siis se, että en millään viitsinyt lähteä kauppaan. Jos makkara olisi ollut halvempaa ja porkkana ei-luomua ja öljy ei extra vergineä, niin euro olisi lähtenyt tuostakin pois. 

Kiitos linkistä tuohon Budget Hands-kanavaan! Kiva, että on kerrankin suomalaiset ruuat ja kaupat. 

En pääse sataseen per henkilö kuussa varmaan mitenkään, mutta yritän karsia turhaa ja tehdä enemmän itse. Leivät teenkin melkein kokonaan halvassa karvalakki-mallisessa leipäkoneessani. 

Kiitos Youtuben algoritmi. Budget hands oli varsin hyvä suositus, parempi kuin joni7-9

Noilla kahdella taitaa olla eri kohderyhmät?

Ruoka-aiheisia budjettivideoita molemmat kanavat tekee kuitenkin. Ja molempia kanavia on youtuben algoritmi mulle etusivulle puskenut esille.

Sinänsä tämä ei ole yllättävää, paljon tulee seurattua ja katseltua näitä budjetti/halpisruokailu ja mealpreppaus videoita ja kanavia.

20622/20728 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ketjua aluksi muutaman sata sivua ja nyt palasin asiaan, kun yritän taas ottaa itseäni niskasta kiinni tän ruokaan törsäämisen kanssa : ) 

Tein hätäkeittoa tänään ja hinnaksi tuli 3,54 e. Keitossa on perunaa, porkkanaa, lanttua, yksi makkara, sipuli, öljyä ja liemikuutio. Kolme annosta ja yksi jääkaappiin huomiselle. Olipa hyvää. Hätä oli siis se, että en millään viitsinyt lähteä kauppaan. Jos makkara olisi ollut halvempaa ja porkkana ei-luomua ja öljy ei extra vergineä, niin euro olisi lähtenyt tuostakin pois. 

Kiitos linkistä tuohon Budget Hands-kanavaan! Kiva, että on kerrankin suomalaiset ruuat ja kaupat. 

En pääse sataseen per henkilö kuussa varmaan mitenkään, mutta yritän karsia turhaa ja tehdä enemmän itse. Leivät teenkin melkein kokonaan halvassa karvalakki-mallisessa leipäkoneessani. 

Kiitos Youtuben algoritmi. Budget hands oli varsin hyvä suositus, parempi kuin joni7-9

Ruoka-aiheisia budjettivideoita molemmat kanavat tekee kuitenkin. Ja molempia kanavia on youtuben algoritmi mulle etusivulle puskenut esille.

Sinänsä tämä ei ole yllättävää, paljon tulee seurattua ja katseltua näitä budjetti/halpisruokailu ja mealpreppaus videoita ja kanavia.

En ole tuohon joniin törmännyt youben ehdotuksissa, mutta syy on varmaan se, että enimmäkseen katselen (englanninkielisiä) kissavideoita. Ei algoritmit oikein sitten löydä suomalaisia ruokatubettajia? Olen kuitenkin täältä klikannut siihen linkkiin joskus. Makkaraa oli, muistaakseni.

Kävin ottamassa talteen kesän ensimmäisen oman kesäkurpitsan. Ei ehkä tarvitse pelätä mitään kesäkurpitsavyöryä, mutta jos nyt muutaman saisi. Perunoitakaan en ole vielä kaivellut, niitä ei sentään näyttäisi kotilot (vielä) syöneen. Valkosipulit pitää käydä tarkistamassa, kunhan tulee taas kuivempaa. Valkosipulin osalta olen omavarainen ollut jo pitkään, ja nimenomaan niin, että istukkaat ovat omista valkosipuleista. Niille en laske mitään hintaa enää, kun kasvavat tuolla pellolla ilman sen kummemmpia paapomisia. Kompostkin on ruuantähteistä, minulle on edullisempaa ja helpompaa kompostoida ne omassa kompostorissa kuin yrittää selvitellä, miten tänne haja-asutusalueelle saisi biojätekeräyksen... Ja kompostorikin tuli ilmaiseksi, kun puolison vanhempien kiinteistö piti tyhjentää.

Aloittelen töitä varovasti, joten ehkä (ehkä) kirjoitteluni tänne vähenee. Ensimmäisen lounastunnin menu oli eilistä lihasoppaa, alle euron lounas. Toimistoa lähin lounasravintola on vielä kesätauolla, joten omilla eväillä menee muutkin.

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20623/20728 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuohon joniin törmännyt youben ehdotuksissa, mutta syy on varmaan se, että enimmäkseen katselen (englanninkielisiä) kissavideoita. Ei algoritmit oikein sitten löydä suomalaisia ruokatubettajia? Olen kuitenkin täältä klikannut siihen linkkiin joskus. Makkaraa oli, muistaakseni.

Kävin ottamassa talteen kesän ensimmäisen oman kesäkurpitsan. Ei ehkä tarvitse pelätä mitään kesäkurpitsavyöryä, mutta jos nyt muutaman saisi. Perunoitakaan en ole vielä kaivellut, niitä ei sentään näyttäisi kotilot (vielä) syöneen. Valkosipulit pitää käydä tarkistamassa, kunhan tulee taas kuivempaa. Valkosipulin osalta olen omavarainen ollut jo pitkään, ja nimenomaan niin, että istukkaat ovat omista valkosipuleista. Niille en laske mitään hintaa enää, kun kasvavat tuolla pellolla ilman sen kummemmpia paapomisia. Kompostkin on ruuantähteistä, minulle on edullisempaa ja helpompaa kompostoida ne omassa kompostorissa kuin yrittää selvitellä, miten tänne haja-asutusalueelle saisi biojätekeräyksen... Ja kompostorikin tuli ilmaiseksi, kun puolison vanhempien kiinteistö piti tyhjentää.

Aloittelen töitä varovasti, joten ehkä (ehkä) kirjoitteluni tänne vähenee. Ensimmäisen lounastunnin menu oli eilistä lihasoppaa, alle euron lounas. Toimistoa lähin lounasravintola on vielä kesätauolla, joten omilla eväillä menee muutkin.

Minähän se syyllinen olen Jonin ja budjettikäsien videoiden linkkaamiseen.

Joni tekee makkara, ja lihapainoitteista ruokaa, tätä on jo käsitelty ja mieltä pahoitettu. Silti 5€:lla 4-5 annosta ruokaa on varsin edullista sanoisin.

Ja Edellisellä videolla tehtiin kesäkeittoa!!

Mikään ei kuitenkaan estä ottamasta videoista inspiraatioita ja korvaamalla makkaran vaikka (savu)tofulla, tai halvimmat tuotteet laadukkaimmilla ja monipuolisimmilla aineksilla. Tosin sitten ei enää vitosen ostosreissulla selvitä. Lisäksi monipuolisempaa ja laadukkaampaa saisi aikaiseksi jos vaikka käyttäisi 50€ ostoksiin ja tekisi niistä 10 eri ruokaa..

Vierailija
20624/20728 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tänään 1 kg italialaista kasvislasagnea Lidlistä -50% alennuksesta. Ei ollut niin kallista, 2,75€. Mutta ei kyllä ollut niin hyvää, laitoin vähän tarjouskabanossia mukaan, että sai lihan makua.

T. Lidl-mies

20625/20728 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän se syyllinen olen Jonin ja budjettikäsien videoiden linkkaamiseen.

Joni tekee makkara, ja lihapainoitteista ruokaa, tätä on jo käsitelty ja mieltä pahoitettu. Silti 5€:lla 4-5 annosta ruokaa on varsin edullista sanoisin.

Ja Edellisellä videolla tehtiin kesäkeittoa!!

Mikään ei kuitenkaan estä ottamasta videoista inspiraatioita ja korvaamalla makkaran vaikka (savu)tofulla, tai halvimmat tuotteet laadukkaimmilla ja monipuolisimmilla aineksilla. Tosin sitten ei enää vitosen ostosreissulla selvitä. Lisäksi monipuolisempaa ja laadukkaampaa saisi aikaiseksi jos vaikka käyttäisi 50€ ostoksiin ja tekisi niistä 10 eri ruokaa..

Kävin kurkkaamassa jonin videota tarkemmin. Ok, aika moni ruoka on liha/makkarapainotteinen. Hyviä puolia on kuitenkin ehkä enemmän: hänen reseptinsä ovat suht' yksinkertaisia, ja rohkaisee vähän kokemattomampia (mies)kokkeja tekemään ruokaa. Oli siellä joukossa esim. tiikerikakkukin (airfryerissä).

Peruspäivä tänään, aamupala leipää*+hummusta, teetä ja sokeria. 0,25€.

Lounas jauhelihakeittoa+ruisleipää, 1€ (on oikeasti paljon vähemmän, mutta olkoon)

Iltapäivällä jukurtti 0,30€ (sanoinhan, että napostelu palaa kuvioihin töiden myötä)

Iltaruokana iso patonginpala* ja hummusta päälle, siihen kotikasvatettua kesäkurpitsaa viipaleina, teetä+sokeria. 0,30€, koska tolle kesäkurpitsalle pitää laskea joku hinta.

Parin euron päivä - toisaalta muu perhe syö vähän kalliimmin, suurempia annoksia, pussinuudeleita välipalaksi tms.

Huomiseksi otin sulamaan kanankoipia (niitä nuihia) kaksi paketillista, eli yli 1,5kg. Niiden kanssa ehkä riisiä. Jääkaapissa olisi vielä salsaa*, sitä voisi laittaa kanankoipien mausteeksi uuniin?

Vierailija
20626/20728 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske kirjoitti

Kävin kurkkaamassa jonin videota tarkemmin. Ok, aika moni ruoka on liha/makkarapainotteinen. Hyviä puolia on kuitenkin ehkä enemmän: hänen reseptinsä ovat suht' yksinkertaisia, ja rohkaisee vähän kokemattomampia (mies)kokkeja tekemään ruokaa. Oli siellä joukossa esim. tiikerikakkukin (airfryerissä).

Minä en tarkemmin hänen videoitaan seuraa tai katso, vaikka ne youtuben suosituksissa näkyvätkin. Hänellä näyttäisi ainakin kaksi teemaa olevan videoissaan: AirFryerissa jotain, ja 5€ ostoskassista ruokaa koko perheelle.

Katson vain nuo vitosen videot, vaikka ei niistäkään montaa reseptiä mun käyttöön tule eikä mene.

Mutta ihan viihdyttäviä videoita

Mulla taas paripäivää ollut samaa sapuskaa, pastapussin loput,ehkä 300g? kikherneitä keitettypaino noin 250g. Sipulia, maidosta (5dl) ja vehnäjauhoista simppeli bechamel+ ravintohiivaa tuomaan "juustoisuutta".

4 annosta ei paljoa mitään maksanut, lisukkeena oleva broccoliMix varmaan maksoi samanverran.

Vierailija
20627/20728 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kaurapuuroa+ jogurttia

- peruna-kukkakaalicurrya, piimää

- paahtoleipää pakastimesta + kirsikkahilloa,      rahkaa

Kävin noukkimassa kirsikoita toisen ystäväni mökiltä. Nämä kirsikat olivat tosi happamia, niitä ei pystynyt syömään sellaisenaan. Kaapissa oli viimevuotista hillosokeria ja keitin sitten niistä hilloa, josta tulikin tosi hyvää!! Lahjapurkit sekä omaan käyttöön.

-tarinankertoja-

Ps. Kiitos Ske munajutusta, sain eilen inspiraation tehdä pitkästä aikaa munakkaan! Minullakin on aina munia varastossa..

20628/20728 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadepäivä, mutta sateellahan ne sienet kasvaa (nyt paistaa aurinko, juuri ennenkuin se laskee).

Aamupala patonkia*, hummusta, kesäkurpitsaviipaleita, teetä+sokeria. 0,25€.

Lounas jauhelihakeittoa, seassa viikonlopulta ylijäänyttä maissia ja viimeiset nokareet ndujapurkista, ruisleipää. Noin 1€.

Ehdittiin koiran kanssa metsään sienestämään.

Välipala ruuanlaittoa aloitellessa jukurttia+kaurahiutaleita, 0,30€.

Lämpimäksi ruuaksi tein kanankoipia, riisiä, pakastepapuja ja paistettuja sieniä. Jätin väliin, keitin teetä ja sen kanssa söin ison patongin*palan, johon täytteeksi laitoin hummusta ja kesäkurpitsaa viipaleina. 0,25€ oma ateriani. Ok, söin sieniä myös, niistä vaikka 0,10€ (voi+suola).

Nyt kupissa on minttuhauduketta, minttu todellakin kasvaa hienosti...

Huomenna paistettua riisiä (pyydettiin) ja possua.

Alle kahden euron päivä. Olin pilkkonut patongin valmiiksi paloiksi ja halkaissutkin ne ennen pakastimeen laittoa, jostain syystä olen jättänyt ne järjettömän suuriksi paloiksi. No, en minä niitä enää jaksa pilkkoa, joten noilla mentiin.

Äsken tein vielä huomisia eväitä, ja huomasin, että jääkaapissa oli pari aukaistua pakettia loputonta kermajuustoa. Raastoin ne pikkupalat valmiiksi, jos vaikka tekisin joku päivä pitsaa tai jotain suolaista piirakkaa.

20629/20728 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari litraa mustaherukoita kerätty - niitä olisi enemmänkin, mutta ei ollut aikaa.

Aamupala: jättisämpylä*, hummusta, kesäkurpitsaa, teetä+sokeria. 0,25€.

Lounas: juustokierre*, muutamia senttejä.

Ruoka: fried rice eli paistettua riisiä, kesäkurpitsafrittejä - muu perhe söi possua+grillimakkaraa* paistinpannulla paistettuna. Riisin seassa valkosipulin itusilmuja, herneitä (naapurin pellosta), kesäkurpitsaa (itsekasvatettu), porkkanaa, suippopaprikaa... olikohan muuta? 1€ plus liharuoka 3€. Oma osuuteni oli varmaan jotain 0,50€.

Iltapalaksi riisipiirakkaa*  muutamia senttejä sekin.

Söin myös herneitä pari  kourallista, muutaman vadelman ja useamman kourallisen mustaviinimarjoja. Saunan jälkeen limupullo (0,60€).

Noin 1,50€.

Tänään Lidliin!

20630/20728 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on tarjouksessa näköjään coca-cola 6x1,5l paketit jotain 12 euroa! hukkasin jo kuitin...

Kävin ostamassa sellaisen miniriisinkeittimen opiskelijalle (15€). Koska Lidl ei ole kovin tuttu kauppa, niin varmuuden vuoksi kävin  siellä "heti aamusta" eli ehdin sinne jo ennen yhdeksää.

Tänään kävin naapurin punaherukoita keräämässä, vielä kun ehtisi ne laittaa pakastimeen...

Pikainen aamupala: jukurtti+kaurahiutaleita 0,35€.

Lounas/toinen aamupala (hobittityyliin): riisipiirakoita*, kinkkusämpylä*, teetä. Noin 0,50€.

Päiväruokana hampurilaisia, 700g jauhelihaan lisäsin desin verran soijarouhetta ja korppujauhoja jatkeeksi (12 pihviä, noin 0,50€/pihvi); ranskalaisia perunoita, ja muut tykötarpeet ja sämpylät, niin noin euron per hampurilainen+ 0,30€ ranskalaiset, 0,60€ kokis. Kahden-kahden ja puolen euron hamppariateria! (yksi nuorista halusi kasvispihvejä hampurilaisiinsa, meillä oli pari pakastimessa, niin sulatin ja paistoin nekin - ne oli niitä jämäruokia, niin ei hirveästi niille voi hintaa laittaa; oli kuulemma ihan ookoo).

Kolmen euron päivä, vaikka oli normihintaista jauhelihaa.

Vierailija
20631/20728 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki muut ovat ilmeisesti hankkineet elämän tai ainakin lomailevat, niin jatkan yksinpuhelua.

Aamupala leipää*+kinkkua, teetä+sokeria. ehkä 0,40€?

Lounas salaatti jääkaapin jämistä, raejuustoa, tonnikalaa ripaus, salaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa jne. Noin 1€? Sen kanssa sellainen pyöreä perunapiirakka* ja tavalliseen tapaan raparperimehua. Kerrankin tarkeni syödä pihalla.

Päiväruuaksi toivottiin "jotain possua". Kylkiviipaleista wok (kesäkurpitsaa, suippopaprikaa, munakoisoa, valkosipulin itusilmuja, kukkakaalin suojalehtiä suikaloituna; kastikkeena simppeli soija-hunaja+maissijauho jne) ja nuudeleita. Koko satsin hinta noin 5€. Tällä kertaa ei jäänyt mitään jämiä tuleville päiville.

Iltapalaksi leipää, majoneesia+tonnikalaa+hummusta, kaavin kaikki purkit, mitä löytyi, tyhjiksi. 0,50€?

Tänään oli sienestyspäivä, täytyy laittaa noi "keitetyt" kanttarellit jääkaappiin vielä (eli kiehautan niistä nesteet pois, sitten paistaminen on paljon nopeampaa).

Kolmen euron päivä.

Sunnuntaina voisi käydä katsomassa, onko Tokmannilla vielä savulohta jäljellä (kympin kilo) ja supermarketin voitarjouksen hakea siinä matkan varrella - joudun käymään joka tapauksessa rautatieasemalla, ja hoitamassa yhdistyksen asioita. Huominen menee harrastuksessa, ehkä ehdin kerätä mustikoita tai vattuja.

Vierailija
20632/20728 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-banaani, piimää, ruisleipää

- kasviscurrya ( sipuli, valkosipuli, chili, porkkana, kukkakaali, peruna, herne, kesäkurpitsa, mausteet, yrttejä,  kookosmaito, öljy) ja raejuustoa

- rahka, jogurtti, mansikat

Kävin vieläkin poimimassa kirsikoita. Samalla käskettiin verottaa muutakin satoa, niin persiljaa, korianteria ja kesäkurpitsaa lähti mukaan.

Koitan vähän korvata hoitamalla huomenna hänen lemmikkiään.

Ostin vielä laatikon mansikoita, 40e. Heinäkuussa meni yli normibudjetin, katson huomenna.

-tarinankertoja-

Vierailija
20633/20728 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska kaikki muut ovat ilmeisesti hankkineet elämän tai ainakin lomailevat, niin jatkan yksinpuhelua."

Luen kyllä näitä kirjoituksiasi, mutta ei ole itselläni ollut raportoitavaa paljon tällä hetkellä. Lidlissä ei ole ollut hyviä alennuksia puoleen viikkoon. Kävin Clas Ohlsonissa hakemassa uuden hiilidioksidivaihtopullon sodastreamiin (3€), muualla on kallista, Julassa ei näy enää olevan 2,99€ tarjousta. Ruotsalaiset kumminkin hoitavat tämän asian paremmin kuin muut kaupat näköjään.

T. Lidl-mies

Vierailija
20634/20728 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän kysytään, mitä syöt päivän aikana ( jos syöt halvalla). Voisit kirjoittaa KOKO päivän syömiset.

Vierailija
20635/20728 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän kysytään, mitä syöt päivän aikana ( jos syöt halvalla). Voisit kirjoittaa KOKO päivän syömiset.

Ai minultako kysyt? Itse et ole tähän asti vastannut kysymyksiin sitä että mitä itse ostat ja syöt. Varmaan kikherneitä ja hummusta, ja jälkiruuaksi soijarouhetta ja tofua.  Minun ei tarvitse laskea päivittäistä budjettiani, koska tiedän että budjettini kuukaudessa yleensä toimii. Nyt inflaation vuoksi ei enää 100 € /kk riitä itselleni, siinä menee yleensä pari kymppiä vielä päälle, mutta halpaa on silti syömiseni.

T. Lidl-mies

Vierailija
20636/20728 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tölkkii  cokista. 

Vierailija
20637/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minultako kysyt? Itse et ole tähän asti vastannut kysymyksiin sitä että mitä itse ostat ja syöt. Varmaan kikherneitä ja hummusta, ja jälkiruuaksi soijarouhetta ja tofua.  Minun ei tarvitse laskea päivittäistä budjettiani, koska tiedän että budjettini kuukaudessa yleensä toimii. Nyt inflaation vuoksi ei enää 100 € /kk riitä itselleni, siinä menee yleensä pari kymppiä vielä päälle, mutta halpaa on silti syömiseni.

T. Lidl-mies

Hieman taas asenteellista kirjoittelua, mutta kikherneet, hummus, soijarouhe ja tofu on hyvää ja edullista. Mutta en ehkä jälkiruuaksi söisi. Tosin kikherneistä tai tofusta voisi jotain jälkkäriä (vegaanista "juustokakkua ehkä? Ja aquafaba,siitä saisi "marenkia") 

Se että löytää lidlistä 10 suklaalevyä 10€:lla tai savulohta -60% ei kerro mitään siitä mitä muuta ostaa ja paljonko siihen ruokaan oikeasti menee viikko/kuukausi tasolla.

Joten ihan aiheellista pyytää avaamaan tarkemmin omia syömisiään ja ostoksia. Jos ei koko viikon syömisiä viitsi kirjoitella, ja kuka normaali ihminen perjantaina enää edes muistaa mitä kaikkea maanantaina söi?

Tämä on myös ketjun alkuperäinen aihe, listaa tarkasti mitä syöt päivän aikana. Ainakin minä, ske, ja tarinan kertoja olemme näitä päivä/viikko ja jopa kuukausi kohtaisia esimerkki ostoksia ja syömisiä listattu.

20638/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuu! Siinä kesä meni kolisten... ja pää kolmantena jalkana. Olen kyllä mielenkiinnolla hieman epäsäännöllisesti seurannut ketjua, kiitos kirjoittajille.

Välillä on tullut mieleeni jotain mutta olen jättänyt kirjoittamatta koska en tosiaankaan ole voinut kantaa korteani kekoon. 

Kirjanpito on kyllä ajan tasalla ja varmaan vielä suomin itseäni (taas kerran) rankasti. Ulkona on syöty, valmisruokia ostettu ja pari viikkoa vielä lasaretin ruokinnassa 🤦‍ Siellä tulikin sitten kertausharjoitusta järkevästä säännöllisestä syömisestä ja annoskoosta.

Kai se vaan on tässä taas pakko ottaa puurolusikka kauniiseen käteen ja kiristää vyötä. Ylöspäin on suunta - ja kuluissa alaspäin!

Vaan hauskaa on ollut 😊

Kampin Pimu

20639/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, olinpa taas pudonnut pois. No, ei se mitään, minun jaaritteluni tunnistaa kyllä ilman kirjautumistakin! (ja minun on siis turha yrittää täällä trollailla ilman nimimerkkiä, kun kaikki tunnistaa kuitenkin)

Eilisen olin aamupalaa lukuunottamatta muiden ruuilla.

Aamupala kolmioleipä+teetä+sokeri (piti keksiä aamupala, jonka voi syödä ajoneuvossa istuessa), noin 0,50€.

Ruokana oli nyhtopossutortillaa (burritoa? minä en ikinä tiedä mikä on mitäkin) vapaavalintaisilla täytteillä (nyhtöpossun lisäksi oli vegaanivaihtoehtokin), teetä (joo oli kahviakin, mutta en juo), karkkia, hedelmiä, sipsejä...

Ehdin keräämään päivän aikana pari litraa mustikoita, ja sain Italian miniältä puoli kassillista kesäkurpitsoita ja punajuuren naatteja. Harmi, etten ehtinyt vadelmapuskiin.

(Kotona oli syöty tortillapitsoja.)

No, tänään käyn katsomassa, onko Tokmannilla vielä sitä savulohta, ja K-superissa olisi voita tarjouksessa. Tein pikaista inventaariota, eikä akuutteja puutteita ole ruokakaapeissa/jääkaapissa/pakastimissa.

20640/20728 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sken autoaamupala oli varsin passeli. Nimittäin, Sandwichin jaarli John Montagu oli kova kortinpelaaja ja hän 1760-luvulla keksi pyytää keittiöhenkilökuntaa laittamaan täytteen leipien väliin ja leikkaamaan kolmioksi jotta voisi jatkaa kortinpeluuta niitä sottaamatta. Näin syntyi sanwich, tuo britticuisinen lahja maailmalle!

Kampin Pimu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi