Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20370)

20361/20370 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla 2annosta noin 6e.

Mutta annokset olivat todella isoja.

Kävin alkukuusta Hakaniemen maalaismarkkinoilla siellä voissa  paistetut muikut annos maksoi 10-15e.

Siihenkin nähden halvempi. 

olen ostanut kaupasta myös itse muikkuja kalatiskiltä suoraan 200-300g muikkuja täälllä maksaa noin 2-3e.

Ostan kalaa aina tarjouksesta.

Lapsuudessa kalastin aina isäni kanssa mökillä.

Pitäisikö tänä kesänäkin innostua kalastamaan.

Meillä lapsuudenkodissa kalaa syötiin joka viikko niin en osaa oikein olla syömättäkään kalaa.

20362/20370 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran pieksut! Luin Hesarin palstaa HS 50 vuotta sitten. Siis 14.5.1976 kerrottiin lehdessä näin:

"Kalaa on runsaasti ja se on yleensä halpaa, silakkaa ja ahventa saa jopa parilla markalla kilon paketin".

Pakko oli mennä tilastokeskuksen rahanarvolaskuriin ja syöttää sinne kaksi markkaa vuonna 1976. Se on - myös inflaation huomioiden - nykyrahassa 1,75 euroa!

Vertailun vuoksi katsoin K-Supermarketin hinnan ahvenfileille. Se on 39,95 euroa.

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20363/20369 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenkodissani syötiin kalaa usein. Ahventa ( kesät talvet itse onkien), hauesta ei niin välitetty mutta syötiin jos tuli. Särjet söi kissa.

Graavisiikaa toi mummu torilta. Silakoita syötiin monenlaisina ruokina. Silliä käytettiin myös paljon. Joulunaikaan livekalaa ( lipeäkalaa sanottiin meillä noin, nykyisin ehkä kuulostaisi hassulta.

Nyt on kalansyöntini lähinnä tonnikalaa tai seitä. Katkaraputarjouksessakin on halvempi kilohinta kuin ahvenen!

Syötiin lapsuudenkodissani myös usein sianlihaa. Sitä ilman olen  hyvin voinut olla yli 30v.

-tarinankertoja-

Vierailija
20364/20369 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapas muuten sinappia hieman jäisten ananasviipaleiden päälle! Tosi Lie-kin-hei-tin!

-winner-

20365/20369 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Herran pieksut! Luin Hesarin palstaa HS 50 vuotta sitten. Siis 14.5.1976 kerrottiin lehdessä näin:

"Kalaa on runsaasti ja se on yleensä halpaa, silakkaa ja ahventa saa jopa parilla markalla kilon paketin".

Pakko oli mennä tilastokeskuksen rahanarvolaskuriin ja syöttää sinne kaksi markkaa vuonna 1976. Se on - myös inflaation huomioiden - nykyrahassa 1,75 euroa!

Vertailun vuoksi katsoin K-Supermarketin hinnan ahvenfileille. Se on 39,95 euroa.

Ja tämän takia monet edelleen kuvittelevat, että (järvi)kala on halvinta mahdollista ruokaa. Vaan kun ei se ole! Peratut ahvenet ovat noin 20€/kg, ahvenfileet 40€/kg. Kokonaiset (sisälmyksineen siis) on noin kympin kilo. Ja saatavuus on epämääräistä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20366/20369 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Ja tämän takia monet edelleen kuvittelevat, että (järvi)kala on halvinta mahdollista ruokaa. Vaan kun ei se ole! Peratut ahvenet ovat noin 20€/kg, ahvenfileet 40€/kg. Kokonaiset (sisälmyksineen siis) on noin kympin kilo. Ja saatavuus on epämääräistä.

En ole tuollaiseen kuvitelmaan törmännyt missään muualla kuin sellaisen suusta, joka a) kalastaa itse tai b) tuntee jonkun, joka kalastaa ja antaa/myy niitä kaloja edullisesti eteenpäin. Maaseudullahan näitä omatoimikalamyyjiä on ja siellä ne sitten ajelee taloille peräkontti pullollaan kalaa. (Ja joskus halpaa viinaa, tupakkaa, nuuskaa...)

20367/20370 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

En ole tuollaiseen kuvitelmaan törmännyt missään muualla kuin sellaisen suusta, joka a) kalastaa itse tai b) tuntee jonkun, joka kalastaa ja antaa/myy niitä kaloja edullisesti eteenpäin. Maaseudullahan näitä omatoimikalamyyjiä on ja siellä ne sitten ajelee taloille peräkontti pullollaan kalaa. (Ja joskus halpaa viinaa, tupakkaa, nuuskaa...)

No, mä olen kyllä törmännyt uskomukseen silakan halpuudesta. 15,83 euroa kilolta näyttää olevan K-Supermarketeissa. Ja syksyllä silakkamarkkinoilla vielä paljon kalliimpaa.

Kampin Pimu

Vierailija
20368/20369 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuuu, kävin tänään Lidlissä, ja mukaan tarttui 2x kabanossi makkaraa -50%, appelsiinimehua 50% 1 litra 1,50€, omenataskuja paistopisteestä -50%, ja hetkullista simaa 0,99€/1,5 l! 

T. Lidl-mies

Vierailija
20369/20369 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jihuuu, kävin tänään Lidlissä, ja mukaan tarttui 2x kabanossi makkaraa -50%, appelsiinimehua 50% 1 litra 1,50€, omenataskuja paistopisteestä -50%, ja hetkullista simaa 0,99€/1,5 l! 

T. Lidl-mies

Tai siis "herkullista simaa"

Vierailija
20370/20369 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies

Eli Lidlistäkin voi vielä tehdä alelöytöjä!