Mikseivät Kelalta saadut tuet ole samalla tavalla julkisia kuin verotiedot?
Verotulojen lisäkso yhtä merkittävä tieto on se, kuka verotuloja käyttää.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Loiseliöt koittaa täällä inistä vastaan, heidän salaisuus paljastuu. Jos tukipotit paljastetaan alkaa äänestys ja sitä kautta tukien makselu muuttua. Joutuu laiskat ja nirsotkin töihin ruokansa ja kotinsa eteen.
Voi viddu, ettäs kehtaat! Mä olen tehnyt töitä 30v. ajan. Sairauden takia olen osatyökykyinen.
Nyt teen toisen alan työtä 1500e bruttopalkalla.
Ennen nykyistä työtä opiskelin toisen ammatin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska eivät ole verollisia. Verotettavista tiedoista on kyse.
Myös Kelan tuista maksetaan veroa. Eivät ne verotonta tuloa ole.
Ne näkyvät verokalenterissa, mutta niissä ei erikseen lue, että tämä on kelan tuesta maksettu vero.
Mutta verottaja ei rikastu noilla tuki"veroilla", koska siinähän verottaja maksaa itselleen veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne näkyvät verokalenterissa, mutta niissä ei erikseen lue, että tämä on kelan tuesta maksettu vero.
Olisi hyvä täsmentää mistä tuista puhut. Tarkoitatko työttömyyspäivärahoja? Ei kai kansaneläkettä veroteta?
Tietysti kansaneläkettä verotetaan jos sen rinnalla saa työeläkettä, se muuttuu silloin myös ulosottokelpoiseksi koska lasketaan ulosmitattavaksi omaisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi päätöksiä tekee jotkut kuin sosiopaatit.
Jep, muuten tiedot olis valokuvan kera. Ai ai, mikä sauma jää käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä täsmentää mistä tuista puhut. Tarkoitatko työttömyyspäivärahoja? Ei kai kansaneläkettä veroteta?
Kaikkia eläkkeitä verotetaan.
Idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta esimerkiksi asumistuesta, lapsilisistä ja toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta verottaja ei rikastu noilla tuki"veroilla", koska siinähän verottaja maksaa itselleen veroa.
Joku asiantuntija kirjoitti aiheesta pari vuotta sitten. Ei ole kyse vähäisestä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Loiseliöt koittaa täällä inistä vastaan, heidän salaisuus paljastuu. Jos tukipotit paljastetaan alkaa äänestys ja sitä kautta tukien makselu muuttua. Joutuu laiskat ja nirsotkin töihin ruokansa ja kotinsa eteen.
Mikä salaisuus??
Kelan sivuilla on laskurit, paljo asumistukea saa tai on saamatta tietyillä tuloilla. Pitkään on ollut ihan julkista tietoa, että tuloista pitää jäädä 400 euroa muuhun elämiseen (mm. ruuat, lääkkeet) asumisen yms. pakollisten menojen jälkeen, sen verran voi saada toimeentulotukea. Voin sanoa sitä elämää eläneenä, että sai laskea tarkkaan rahojaan, että ne riittäisivät. Nyt olen ollut joitakin vuosia töissä, enkä saa asumistukea, mutta en ole unohtanut, miten niukkaa elämä oli. En usko, että nykyään on helpompaa, päinvastoin. Kun meillä on tällainen hallitus, jota en halunnut ja joka on päättänyt ottaa pienituloisilta rikkaammille.
rikkaat haluaa verotietonsa julkisiksi, ylpeinä voivat ihailla nimiään listoilla Tämä on totuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työttömyyden häpeän maksimointiko on mielessä?
Lahtarit asialla.
Lahtarit? Millä vuosikymmenellä oikein elät?
Olen Joku Muu, mutta varsin usein palstalta saa lukea punikeista ja punakaartilaisista. Millä vuosikymmenellä nuo mielipiteen Tonavat elävät?
Mitähän GDPR olisi mieltä.
Saahan ne nytkin tietoon kuinka paljon Suomessa maksetaan mitäkin tukea.
Miksi ap haluat tietää tuensaajien henkilöllisyyden?
Vierailija kirjoitti:
rikkaat haluaa verotietonsa julkisiksi, ylpeinä voivat ihailla nimiään listoilla Tämä on totuus!
Näin on, muutenhan piilottaisivat kun se nykyään on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi viddu, ettäs kehtaat! Mä olen tehnyt töitä 30v. ajan. Sairauden takia olen osatyökykyinen.
Toivottavasti ymmärrät että yhtä sinunlaista kohtaan on 10 000 työnvieroksujaloista.
Olisihan se hyvä. Voisi Tinder mätseistä katsoa ketkä salaavat yksinhuoltajuuden ja onko mies/nainen kela:lla 'töissä'.
Kansalaiset voisivat myös auttaa verottajaa tällaisissa tapauksissa, kuten juuri ilmitullut ihmisoikeusaktivistin kelahuijaus kun se tuntuu olevan kovin hidasta ja kömpelöä verottajalla itsellään. Ja tässähän eletään vasemmiston unelmaa jossa kuka tahansa voi ilmiantaa 'roiston' ja sitten voisimme yhdessä somen kautta känselöidä, maalittaa ja mies-/naisvihautella.
Kotitalousvähennys ja yksityisestä lääkärikäynnistä maksettava korvaus on myös sosiaalituki, se on vain parempien ihmisten tuki. On täysin hyväksyttävää jos hyvätuloinen käyttää muiden keräämiä verorahoja terassinsa rakentamiseen tai yksityislääkärillä käyntiin, mutta kun pienituloinen saa tukia se on jostain syystä paha asia.
Jos joku ei ole vieläkään tajunnut niin kaikki tappiot tai vähennykset mitä teet verotuksessa maksaa yhteiskunta, koska silloin ei kerry verotuloja se määrä mitä pitäisi. Sen takia kaikkia muita verotetaan paljon, että hyvätuloiset ja rikkaat voi tehdä miljoonienkin vähennyksiä verotukseensa ja välttyvät täyden veron maksamiselta. Meillä on korkea verotus näiden ihmisten takia, ei tavallisen talliaisen.
Sitten on vielä jaoittelu minkä tuen saa vain hyvätuloinen eikä pienituloinen, esimerkiksi kotitalousvähennys koska se on sidottu verotukseen. Pienituloinen maksaa täyden hinnan työstä kun suurituloinen saa helpotuksen maksuun. Haluaisin ymmärtää mikä moraalinen valinta on tässäkin tehty aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti joskus, että kateutta suurempi synti on nauttia kadehdittuna olemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ymmärrät että yhtä sinunlaista kohtaan on 10 000 työnvieroksujaloista.
Annapa lähde tuolle "tiedollesi"!
Vierailija kirjoitti:
Mitähän GDPR olisi mieltä.
Saahan ne nytkin tietoon kuinka paljon Suomessa maksetaan mitäkin tukea.
Miksi ap haluat tietää tuensaajien henkilöllisyyden?
Siksi että nähdään millaiselle sakille veroeurot menee.
Ihmisiä pitääkin tukea silloin kun ollaan heikoilla, se on sivistysvaltion merkki. Mutta tapahtuuhan näissä huijauksiakin. Esim silloin kun mammalomaraha vai mikä onkaan perustui tuloihin, oliko jopa niin, että yhden kuukauden tulojen perusteella voitiin laskea, niin moni yrittäjä on pystynyt nostamaan tuet tappiin. Jos on maksanut itselleen kovaa palkkaa muutaman kuukauden ajan, siis tarkotuksella nostanut omat palkkatulot yrityksen kautta mahdollisimman ylös, tuplannut jopa ja näistä kuukausista on määritetty mammalomailun tuet, niin onhan tuo huijausta. Tässä on kai tehty jonkinlainen muutos, ettei tuo enää onnistu niin helposti, eli katsotaan pidemmän aikavälin tuloja.