Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät Kelalta saadut tuet ole samalla tavalla julkisia kuin verotiedot?

Vierailija
08.11.2023 |

Verotulojen lisäkso yhtä merkittävä tieto on se, kuka verotuloja käyttää.

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh. Otsikko vois olla: Kelan eniten tukea nostavat!

Vierailija
62/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiseliöt koittaa täällä inistä vastaan, heidän salaisuus paljastuu. Jos tukipotit paljastetaan alkaa äänestys ja sitä kautta tukien makselu muuttua. Joutuu laiskat ja nirsotkin töihin ruokansa ja kotinsa eteen.

Anteeksi vain,  mutta pakko kysyä minkälaisissa oloissa tälläisiä asenteita kasvaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotettavat tuethan ovat julkisissa tiedoissa, oli maksaja sitten Kela tai joku muu.  Täytyy vaan käydä kaivamassa tieto paljonko naapurin Pentti sitä työmarkkinatukea saakaan esim. verotoimiston päätteeltä.  Tosin täytyy tietää, että Pentti saa just työmarkkinatukea, julkisissa tiedoissa näkyy vain vetotettavien ansiotulojen määrä. 

Verottomat tuet eivät ole julkisia. 

Vierailija
64/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiseliöt koittaa täällä inistä vastaan, heidän salaisuus paljastuu. Jos tukipotit paljastetaan alkaa äänestys ja sitä kautta tukien makselu muuttua. Joutuu laiskat ja nirsotkin töihin ruokansa ja kotinsa eteen.

Laita nimi ja osoite. Katsotaan millainen loinen siellä kirjoittelee. Eihän sinulla ole mitään salattavaa?

Vierailija
65/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, olisi reilua että voisi veronmaksajana katsoa halutessaan minkälaista lusmua sieltä löytyy ja kuinka pullealla tilipussilla elävät. Verotiedot sen sijaan voisi olla salaisia muuta kuin politiikan kaltaisissa julkisissa töissä. Itse ansaittua rahaa, toisin kuin tuet.

Sinäkin saat tukea Kelalta. Ihan tiedoksi

Vierailija
66/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi on, en ole aiemmin ajatellutkaan

Viimeaikaisissa, hallituksen lakiuudistuksiin -ja niiden vastustamiseen- liittyen olen useampaan kertaan nähnyt väitteen, joinka mukaan "rikkaille ollaan antamassa verohelpotuksia ja köyhimmät joutuvat maksumiehiksi"

Tienaan tällä hetkellä 100 euroa, ja olen velvoitettu antamaan 30 euroa siitä Penalle. Uudistuksen jälkeen tienaan edelleen 100 euroa, mutta olen velvoitettu antamaan Penalle vain 28 euroa. Millä logiikalla Pena maksaa minun (nettomääräisesti kohonneen) tuloni? Minähän se olen maksumiehenä joka tapauksessa.

Meillä on ongelma, koska sinun kaltaisetkin aivottomat saavat äänestää.

Älä väitä että työttömät maksaa veroja,niiden rahat ei ole itse tienattu.

Vierailija
67/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kait olla semmoiset 5 vuoden tuet että pääsee sellaisiin busy ness finlandin tukisummiin vai olenko käsittänyt väärin.

Vierailija
68/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän vajaa ulisee loisista mutta kyllä on vajaalla aikaa itkeä täälä vaikka pitäisi tehdä töitä 🤡

Vierailija
69/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli työttömyyden häpeän maksimointiko on mielessä?

Lahtarit asialla.

Lahtarit? Millä vuosikymmenellä oikein elät?

-Näille voitaisiin keksiä joku nykyaikaisempi nimitys, mutta kyllä heitä vielä

on olemassa.  Sen tietää jokainen, joka on seurannut vähäosaisiin kohdistuvia

tulevia leikkauksia.      

Vierailija
70/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät ole verollisia. Verotettavista tiedoista on kyse. 

Myös Kelan tuista maksetaan veroa. Eivät ne verotonta tuloa ole.

Ne näkyvät verokalenterissa, mutta niissä ei erikseen lue, että tämä on kelan tuesta maksettu vero.

Olisi hyvä täsmentää mistä tuista puhut. Tarkoitatko työttömyyspäivärahoja? Ei kai kansaneläkettä veroteta?

Kansaneläke on veronalainen tulo, mutta eläketulosta ei mene veroa, jos se on max noin 900 e/kk. 

Kansaneläkettä voi saada jonkun verran työeläkkeen lisäksikin. Meneekö siitä veroa, riippuu kokonaistuloista.

Vierailija
71/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan taas,että kaikki me maksetaan veroja,vaikka pienemmästä palkkapussista. En koe,vaikken miljonääri olekaan, olevampi sen huonompi veronmaksaja, näin pienempituloisena. Ja työttömätkin maksaa veroja. 

Juu. Ja jokainen kaupassa tehty ostos tuottaa valtiolle veroja. Köyhempien osalta se on paljon suhteessa heidän

käytössään oleviin varoihin.

Vierailija
72/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä mutta ei ole joutunut tähäänkään käännä mennessä.  Ei silloin kun olin itse töissä,  eikö nyt kun olen työtön.  Hah eikä olisikin hauskaa jos jossain korkealla pallilla olisi ihminen joka aina yrittää väsätä päätöksiä niin että ovat epäedullisia sulle kuten:

Kun olet opiskelija ja maksuhäiriö,  tulee voimaan sääntö, että sun on otettava opintolainaa.  Ennen kyseisiä vuosia ei ollut tuota ja kun lopetat opiskelut tuo sääntö poistuu.

Kun saat jotain tiettyä etuutta,  siihen tulee kiristyksiä tai saat muuten epäedullisia päätöksiä, jotka vaikuttavat taloudelliseen tilanteeseen. Eli olet ns. vainottu jopa viranomaistavolta.  Ihan opetuksen ja näpäytyksen vuoksi.  Huoh,  julkisuuden paikka. 

Miten tuo vaikuttaa että ne tukipotit paljastetaan nimillä.  Kyllä nytkin ne summat saa tietoon,  mitä kukin missäkin tilanteessa saa.  Ei niin kiinnosta yksittäisten henkilöiden.  Tietenkin vähän on kyrsinyt, jos kuulee että joku ei ole päivääkään tehnyt töitä ja alkaa olla yli 30.

Kyllä sitä jokainen voi ainakin jossain vaiheessa kantaa kortensa kekoon.  Pois lukien tietenkin sairaseläkeläiset.  

Vierailija
73/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi on, en ole aiemmin ajatellutkaan

Viimeaikaisissa, hallituksen lakiuudistuksiin -ja niiden vastustamiseen- liittyen olen useampaan kertaan nähnyt väitteen, joinka mukaan "rikkaille ollaan antamassa verohelpotuksia ja köyhimmät joutuvat maksumiehiksi"

Tienaan tällä hetkellä 100 euroa, ja olen velvoitettu antamaan 30 euroa siitä Penalle. Uudistuksen jälkeen tienaan edelleen 100 euroa, mutta olen velvoitettu antamaan Penalle vain 28 euroa. Millä logiikalla Pena maksaa minun (nettomääräisesti kohonneen) tuloni? Minähän se olen maksumiehenä joka tapauksessa.

Meillä on ongelma, koska sinun kaltaisetkin aivottomat saavat äänestää.

Älä väitä että työttömä

Työttömyystuki ei ole vastikkeetonta ja sitä saadakseen täytyy tehdä toimia työllistyäkseen. Työsi on ns. etsiä töitä. Jotkut saa palkkaa tekemällä sitäkin turhanpäiväisempiä asioita palkkatöikseen. Veikkaan että sinäkin.

Vierailija
74/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan taas,että kaikki me maksetaan veroja,vaikka pienemmästä palkkapussista. En koe,vaikken miljonääri olekaan, olevampi sen huonompi veronmaksaja, näin pienempituloisena. Ja työttömätkin maksaa veroja. 

Juu. Ja jokainen kaupassa tehty ostos tuottaa valtiolle veroja. Köyhempien osalta se on paljon suhteessa heidän

käytössään oleviin varoihin.

Minä olen ainakin kantanut korteni kekoon tuossa suhteessa. 

Vierailija
75/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotettavat tuethan ovat julkisissa tiedoissa, oli maksaja sitten Kela tai joku muu.  Täytyy vaan käydä kaivamassa tieto paljonko naapurin Pentti sitä työmarkkinatukea saakaan esim. verotoimiston päätteeltä.  Tosin täytyy tietää, että Pentti saa just työmarkkinatukea, julkisissa tiedoissa näkyy vain vetotettavien ansiotulojen määrä. 

Verottomat tuet eivät ole julkisia. 

Ja pomps kun siellä lukee 0 euroa. 

Vierailija
76/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna loisin etuuksia (vanhempainraha ja ansiosidonnainen (opiskelu) työttömyyskorvaus) yht 17500 euron edestä. Lisäksi sain sen 9 euroa kulukorvausta/päivä 4 kk ajalta. 

Pääomatuloja sain 3400 euroa. 

Verojakin tuli makseltua pari hassua tonnia. 

Vierailija
77/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kela-tukien suurituloisimmat, näin he se tekevät."😁

Hih hiii, yksi asia yllätti :D

Vierailija
78/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle mun tiedot:

Saan palkan lisäksi asumistuen 280e. 

Saan palkan päälle 124€ ja vuodenvaihteesta kai entisen 79€/kk.

Parempi palkka kuin mulla? Koska mulla ei ole iso vuokra.

Vierailija
79/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole yhteiskunnallisesti merkityksellistä tietoa, että joku Antero saa vammaistukea, asumistukea ja eläkettä.

Miten se on vähenmän merkittävää tietoa, kuin se, että joku naapuri Pertti saa palkkaa 120 000 vuodessa? 

Kärsitkö peräaukon laskeumasta?

Vierailija
80/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten poliitikot vaurastuvat näin valtavasti aina? Ei taida pelkkä palkka selittää tätä rikastumista millään... Suomessa korruptio rehottaa aika lailla.

Tukien saamiselle pitäisi olla joku määräaika. Ei pitäisi voida nostella loputtomiin pelkkiä tukia, välillä pitäisi käydä myös töissä. Ja toisin kuin joku tuolla väitti, Kelan etuuksista ei makseta veroja. Ainoastaan työttömyystuista maksetaan veroa, muut tulevat tilille ihan verottomina.

Työllistätkö itse yhtäkään vammaista? Esim moni näkövammainen kaipaisi töitä, vaan eivät työnantajille kelpaa. Koulutusta ja osaamistakin on.

Joku psyykepotilas olisi myös tarjolla. Kelpaako? Voi olla vähän poissaoleva ja väsähtänyt

välillä ja on ehkä välillä osastolla hoidossa.         

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi