Mikseivät Kelalta saadut tuet ole samalla tavalla julkisia kuin verotiedot?
Verotulojen lisäkso yhtä merkittävä tieto on se, kuka verotuloja käyttää.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole yhteiskunnallisesti merkityksellistä tietoa, että joku Antero saa vammaistukea, asumistukea ja eläkettä.
Miten se on vähenmän merkittävää tietoa, kuin se, että joku naapuri Pertti saa palkkaa 120 000 vuodessa?
Mutta jos Pertti saakin vielä lapsilisää, olisihan se tärkeä tieto yritystuen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne löytyvät. Verokalenterista löytyvät verotettavat tulot ja KELAn tuet ovat verotettavaa tuloa.
Valtion veroilla kustannetusta etuudesta maksetaan veroa. Voisikohan tuossakin byrokratiaa vähän keventää ja säästää muutaman virkamiehen palkan, mitkä maksetaan verorahoista.
Ei kestä päivänvaloa.
Kuten se yli 6000€/kk saava 8 lapsen äiti.
Julkista yli 100 000 tulot, voi kytätä verotoimistossa koneelta kuka mitenkin saa palkkaa, pääomatuloja. En oo ikinä kytännyt. Ei tiedä vaikka joskus. Tuntuisi nololta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tälle vaatimukselle mitään muuta perustetta kuin se, että olisi kiva tietää?
Se, että olisi kiva päästä osoittelemaan, maalittamaan ja kiusaamaan. Tietysti. Sehän oikeistoporsaiden suurinta hupia.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mietin myös, ehdottomasti pitäisi olla julkista tietoa. Kuitenkin me muut ne tuet maksetaan.
Eikö tuo nyt ole pelkkää uteliaisuutta ? Mitä sillä tiedolla tekisit, eikö tässä ajassa ole tärkeämpiäkin asioita?
Kaikkia se leipä elättää, sanon sinulle!
Yritystukien saajat ja määrät kyllä kieltämättä kiinnostaisi.
Vuorineuvosten eläkkeen määrä ja kuinka suuren prosentin siitä ovat itse maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työttömyyden häpeän maksimointiko on mielessä?
Lahtarit asialla.
Lahtarit? Millä vuosikymmenellä oikein elät?
Eikö se olekkaan oikeudenmukaista ja välttämätöntä kertoa,kuten muiden veroista.
Tiliotteet julkisiksi seuraavaksi. Oikeasti olisi mielenkiintoista. Minä haluaisin nähdä vaikka pankkiirin tiliotteet ja vaimonsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vuorineuvosten eläkkeen määrä ja kuinka suuren prosentin siitä ovat itse maksaneet.
Vuorineuvoksen tittelistä pitää maksaa 48400€:n vero !
Vierailija kirjoitti:
Tiliotteet julkisiksi seuraavaksi. Oikeasti olisi mielenkiintoista. Minä haluaisin nähdä vaikka pankkiirin tiliotteet ja vaimonsa kanssa.
. Mulla lukee siellä s market, k market, Prisma, Citymarket, HM, Subway jne. Vuokran lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Alatko valmistella pohjoiskorealaisuutta kenties ?
Mustamaalaus, savustaminen, kiristäminen, nolaaminen, manipulointi, pelolla johtaminen ei minuun tehoa jatkossakaan. Taatusti jatkossa jatkan töitä juuri siellä missä MINÄ haluan enkä siellä missä joku poliitikko käskyttää minun olevan!
Niiden pitäisi olla julkisia. Suuri osa tuosta menee äh lä mei den taskuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Mulla lukee siellä s market, k market, Prisma, Citymarket, HM, Subway jne. Vuokran lisäksi.
Kun nostaa rahan käteiseksi ja ostaa sillä ruoat niin ei siellä näy kuin vuokranmaksu, nosto automaatilta.
Millä muulla tavalla sinä järjestäisit sen, että työmarkkinatuen saajalta otetaan rahaa valtion menoihin?