Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät Kelalta saadut tuet ole samalla tavalla julkisia kuin verotiedot?

Vierailija
08.11.2023 |

Verotulojen lisäkso yhtä merkittävä tieto on se, kuka verotuloja käyttää.

Kommentit (197)

Vierailija
181/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät ole verollisia. Verotettavista tiedoista on kyse. 

Myös Kelan tuista maksetaan veroa. Eivät ne verotonta tuloa ole.

Ne näkyvät verokalenterissa, mutta niissä ei erikseen lue, että tämä on kelan tuesta maksettu vero.

Niin valtion rahasta maksetaan valtiolle veroa, ja tuen saaja pitää itseään "veronmaksajana" ja ulisee miten hyväosaiset eivät osallistus talkoisiin.

Millä muulla tavalla sinä järjestäisit sen, että työmarkkinatuen saajalta otetaan rahaa valtion menoihin?

Vierailija
182/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole yhteiskunnallisesti merkityksellistä tietoa, että joku Antero saa vammaistukea, asumistukea ja eläkettä.

Miten se on vähenmän merkittävää tietoa, kuin se, että joku naapuri Pertti saa palkkaa 120 000 vuodessa? 

Mutta jos Pertti saakin vielä lapsilisää, olisihan se tärkeä tieto yritystuen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne löytyvät. Verokalenterista löytyvät verotettavat tulot ja KELAn tuet ovat verotettavaa tuloa. 

Valtion veroilla kustannetusta etuudesta maksetaan veroa. Voisikohan tuossakin byrokratiaa vähän keventää ja säästää muutaman virkamiehen palkan, mitkä maksetaan verorahoista.

Vierailija
184/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä päivänvaloa.

Kuten se yli 6000€/kk saava 8 lapsen äiti.

Vierailija
185/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkista yli 100 000 tulot, voi kytätä verotoimistossa koneelta kuka mitenkin saa palkkaa, pääomatuloja. En oo ikinä kytännyt. Ei tiedä vaikka joskus. Tuntuisi nololta. 

Vierailija
186/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle vaatimukselle mitään muuta perustetta kuin se, että olisi kiva tietää?

Se, että olisi kiva päästä osoittelemaan, maalittamaan ja kiusaamaan. Tietysti. Sehän oikeistoporsaiden suurinta hupia.

Vierailija
187/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mietin myös, ehdottomasti pitäisi olla julkista tietoa. Kuitenkin me muut ne tuet maksetaan. 

Eikö tuo nyt ole pelkkää uteliaisuutta ? Mitä sillä tiedolla tekisit, eikö tässä ajassa ole tärkeämpiäkin asioita?

Kaikkia se leipä elättää, sanon sinulle!

Vierailija
188/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystukien saajat ja määrät kyllä kieltämättä kiinnostaisi. 

Vierailija
189/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorineuvosten eläkkeen määrä ja kuinka suuren prosentin siitä ovat itse maksaneet. 

Vierailija
190/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli työttömyyden häpeän maksimointiko on mielessä?

Lahtarit asialla.

Lahtarit? Millä vuosikymmenellä oikein elät?

Eikö se olekkaan oikeudenmukaista ja välttämätöntä kertoa,kuten muiden veroista.

Vierailija
191/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiliotteet julkisiksi seuraavaksi.  Oikeasti olisi mielenkiintoista. Minä haluaisin nähdä vaikka pankkiirin tiliotteet ja vaimonsa kanssa. 

Vierailija
192/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorineuvosten eläkkeen määrä ja kuinka suuren prosentin siitä ovat itse maksaneet. 

Vuorineuvoksen tittelistä pitää maksaa 48400€:n vero !

Vierailija
193/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiliotteet julkisiksi seuraavaksi.  Oikeasti olisi mielenkiintoista. Minä haluaisin nähdä vaikka pankkiirin tiliotteet ja vaimonsa kanssa. 

. Mulla lukee siellä s market,  k market,  Prisma,  Citymarket,  HM,  Subway jne. Vuokran lisäksi. 

Vierailija
194/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alatko valmistella pohjoiskorealaisuutta kenties ?

Vierailija
195/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustamaalaus, savustaminen, kiristäminen, nolaaminen, manipulointi, pelolla johtaminen ei minuun tehoa jatkossakaan. Taatusti jatkossa jatkan töitä juuri siellä missä MINÄ haluan enkä siellä missä joku poliitikko käskyttää minun olevan!

Vierailija
196/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden pitäisi olla julkisia. Suuri osa tuosta menee äh lä mei den taskuun

Vierailija
197/197 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Mulla lukee siellä s market,  k market,  Prisma,  Citymarket,  HM,  Subway jne. Vuokran lisäksi. 

Kun nostaa rahan käteiseksi ja ostaa sillä ruoat niin ei siellä näy kuin vuokranmaksu, nosto automaatilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä