Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät Kelalta saadut tuet ole samalla tavalla julkisia kuin verotiedot?

Vierailija
08.11.2023 |

Verotulojen lisäkso yhtä merkittävä tieto on se, kuka verotuloja käyttää.

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiseliöt koittaa täällä inistä vastaan, heidän salaisuus paljastuu. Jos tukipotit paljastetaan alkaa äänestys ja sitä kautta tukien makselu muuttua. Joutuu laiskat ja nirsotkin töihin ruokansa ja kotinsa eteen.

Voi viddu, ettäs kehtaat! Mä olen tehnyt töitä 30v. ajan. Sairauden takia olen osatyökykyinen.

Nyt teen toisen alan työtä 1500e bruttopalkalla.

Ennen nykyistä työtä opiskelin toisen ammatin.

Toivottavasti ymmärrät että yhtä sinunlaista kohtaan on 10 000 työnvieroksujaloista. 

On se kuitenkin ilkeästi sanottu.

En ole ainoa minunlainen.

Onko noin paljon? Mistä tiedät?

Vierailija
102/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla myös julkinen rekisteri pimeistä töistä verrattuna pienipalkkaisiimpiin rehellisiin töihin. Siitä voisi päätellä minkälaisen työn teko on kannattavaa

Samoin pitäisi olla julkista tietoja miten kukakin on veroja kiertänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä teille tukiloisia. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f41018af-54c8-45d5-aecd-14aa533bc…

Eli sopeutusrahan saajia. Vähä on isommat summat kyseessä ku jollainen työmarkkinatukilaisella. 

Vierailija
104/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiseliöt koittaa täällä inistä vastaan, heidän salaisuus paljastuu. Jos tukipotit paljastetaan alkaa äänestys ja sitä kautta tukien makselu muuttua. Joutuu laiskat ja nirsotkin töihin ruokansa ja kotinsa eteen.

Voi viddu, ettäs kehtaat! Mä olen tehnyt töitä 30v. ajan. Sairauden takia olen osatyökykyinen.

Toivottavasti ymmärrät että yhtä sinunlaista kohtaan on 10 000 työnvieroksujaloista. 

Ai että sentään, kyllä nyt ottaa pattiin.

Vierailija
105/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mietin myös, ehdottomasti pitäisi olla julkista tietoa. Kuitenkin me muut ne tuet maksetaan. 

Sinäkään et taida maksaa euroakaan yhdenkään työttömän tukiin, hyvä jos saat omat maksuttomat palvelut maksettua. Voi olla että olet saamapuolella ihan tasavertaisesti työttömien kanssa.

Vierailija
106/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä teille tukiloisia. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f41018af-54c8-45d5-aecd-14aa533bc…

Eli sopeutusrahan saajia. Vähä on isommat summat kyseessä ku jollainen työmarkkinatukilaisella. 

Kiitos. Ei ole mitään syytä enää olla julkaisematta tukitietoja muiltakaan jos nuokin on julkisia. Vaikka nyt määrällisesti sopeutusrahan saajat ovat valtiontaloudessa kärpäsen pieru verrattaessa kaikkiin tuensaajiin. Huomautan, etten puolusta noita vaan sopeutusraha tulisi poistaa aivan kaikilta heti. Sannakin meni töihin, mutta nyt en tiedä nostaako hän pääomien lisäksi tuota, kuten tapana on.

Vierailija
107/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä salaisuus?? 

Poliitikoiden salaisuudet siinä paljastuisi, sehän ei käy päinsä. leikkaavat tukia koska kuvittelevat kaikkien huijaavan, koska itse huijaavat minkä kerkeävät.

ja toiseksi, suurituloiset todellakin huijaavat ja kiertävät veroja ja siirtelevät omaisuutta verottajalta ulottumattomiin. yksikään pienituloinen ei pysty samanlaiseen huijaukseen.

Vierailija
108/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi on, en ole aiemmin ajatellutkaan

Viimeaikaisissa, hallituksen lakiuudistuksiin -ja niiden vastustamiseen- liittyen olen useampaan kertaan nähnyt väitteen, joinka mukaan "rikkaille ollaan antamassa verohelpotuksia ja köyhimmät joutuvat maksumiehiksi"

Tienaan tällä hetkellä 100 euroa, ja olen velvoitettu antamaan 30 euroa siitä Penalle. Uudistuksen jälkeen tienaan edelleen 100 euroa, mutta olen velvoitettu antamaan Penalle vain 28 euroa. Millä logiikalla Pena maksaa minun (nettomääräisesti kohonneen) tuloni? Minähän se olen maksumiehenä joka tapauksessa.

Meillä on ongelma, koska sinun kaltaisetkin aivottomat saavat äänestää.

Minä aivoton kuitenkin maksan viisinumeroisen summan vuodessa pelkkiä tuloveroja. Tuloista, jotka syntyvät täysimääräisesti omista työsuorituksistani (olen yksityisyrittäjä). En ole esimerkiksi viimeisen viiden vuoden aikana saanut euroakaan mitään tukea, en hankintatukia, en kotitalousvähennystä, en  lapsilisiä (olen lapseton). Ei tule mieleen yhtäkään yhteiskunnan tarjoamaa maksutonta palvelua, jota käyttäisin. En edes kirjastoa, tapaan ostaa haluamani kirjat omiksi. Maksan yksityistä terveys- ja tapaturmavakuutusta. Koronapiikkejä lukuun ottamatta en ole käynyt terveyskeskuksessa vuosikausiin.

Joku varmaan nyt haluaa muistuttaa, että ajelen teillä, joita ylläpidetään verovaroin. Totta, mutta jo autoveroista kerättävät tulot riittää tieinfraan käytettävään rahaan.

Kaiken lisäksi asun valtaosan vuodesta Suomen ulkopuolella. Maksan kuitenkin veroni Suomeen, sillä asumiseni jakautuu useamman maan kesken siten, että en ole missään kuutta kuukautta täyteen. Mutta aivoton varmaan olen, sillä siirtämällä kirjani johonkin näistä muista maista minua verotettaisiin kevyemmin.

Vierailija
109/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle mun tiedot:

Saan palkan lisäksi asumistuen 280e. 

Saan palkan päälle 124€ ja vuodenvaihteesta kai entisen 79€/kk.

Parempi palkka kuin mulla? Koska mulla ei ole iso vuokra.

Pienet kulut.

Vierailija
110/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla myös julkinen rekisteri pimeistä töistä verrattuna pienipalkkaisiimpiin rehellisiin töihin. Siitä voisi päätellä minkälaisen työn teko on kannattavaa

Samoin pitäisi olla julkista tietoja miten kukakin on veroja kiertänyt.

No, johan muutama ketju avattiin siitäkin ja muutama nimi paljastettiin. Kumma vaan kuinka nopeasti hävisivät. Mutta Kelan päivärahalla elävää työtöntä saa haukkua palstalla joka päivä, huijaavaa poliitikkoa ei saa paljastaa.

Vierailija
111/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä seuraavaksi? Ap vaatii, että julkisen terveydenhoidon kirjaukset pitää muuttaa julkisiksi, että jokainen voi tarkistaa mihin ne rahat oikein kuluu? 

Tuollainen viha heikompiosaisia kohtaan on demonista ja siihen kannattaisi herätä. 

Vierailija
112/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tälle vaatimukselle mitään muuta perustetta kuin se, että olisi kiva tietää?

Vierailija
113/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kuitenkin ilkeästi sanottu.

En ole ainoa minunlainen.

Onko noin paljon? Mistä tiedät?

Varmaan jossain kokkarekuplassa tunnettu "totuus". Jonkun harhoja kun kylliksi toistellaan, ne muuttuvatkin yhtäkkiä tiedoksi. 

Vierailija
114/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät ole verollisia. Verotettavista tiedoista on kyse. 

Liittyyhän tuo aika oleellisesti verotukseen kun verorahoja jaetaan. Rahavirta vaan on eri suuntaan.

Vierailija
115/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle vaatimukselle mitään muuta perustetta kuin se, että olisi kiva tietää?

On. Haluavat nöyryyttää ihmisiä ja toivovat, että tätä kautta voisivat aloittaa sellaisia ajojahteja ja lokakampanjoita, että saisivat vihaamansa ihmisryhmän, eli työttömät tappamaan itsensä. Se on muuten kumma, että tässä maassa ei lasketa vihapuheeksi kun työttömistä puhutaan. Ihan voi rangaistuksetta syytellä loisiksi ja valtakunnan huipultakin esittää väitteitä, ettei vaan tahdota tehdä töitä. 

Vierailija
116/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia koska Kelalta harvemmin saa yli 100 000 euroa vuodessa, jolloin tiedot ovat julkisia

Vierailija
117/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten niitä "loisia" olisi kymmeniä miljoonia. Mutta matikka ei taida olla ainoa asia, jossa sulla on vaikeuksia

Vierailija
118/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rikkaat haluaa verotietonsa julkisiksi, ylpeinä voivat ihailla nimiään listoilla Tämä on totuus! 

Koska tietoja saa myös salata, eivät tee niin.

Vierailija
119/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät ole verollisia. Verotettavista tiedoista on kyse. 

Myös Kelan tuista maksetaan veroa. Eivät ne verotonta tuloa ole.

Ne näkyvät verokalenterissa, mutta niissä ei erikseen lue, että tämä on kelan tuesta maksettu vero.

No lapsilisä eikä vammaistuet ole verotettavaa tuloa, eikä myöskään eläkkeensaajan hoitotuki jne. Elä huutele asioita mistä et tiedä.

Vierailija
120/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, olisi reilua että voisi veronmaksajana katsoa halutessaan minkälaista lusmua sieltä löytyy ja kuinka pullealla tilipussilla elävät. Verotiedot sen sijaan voisi olla salaisia muuta kuin politiikan kaltaisissa julkisissa töissä. Itse ansaittua rahaa, toisin kuin tuet.

80 % suomalaisista saa jotain Kelan tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän