Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia parisuhteessa, jossa kulut jaetaan 50/50, mutta toinen syö silti enemmän?

Vierailija
06.11.2023 |

Ruoka on muutenkin kallista ja tienaan vähemmän kuin mies. Maksan puolet ruokakuluista, mutta mies syö ja ottaa itselleen joka kerta 2/3. Asutaan erillään ja kaikki juomat, isot juustot, pastat, riisit ym jäävät hänen käytettäväkseen arkiviikolle, jos eivät kaikki uppoa kerralla tehtyyn ateriaan yhdessä vietetyllä viikonlopulla. 

Järkytyin taas kerran kun hän pakkasi eilisestä tekemästämme ruuasta kummallekin lounasannokset töihin ja avatessani rasian, siellä oli vain kaksi raviolia ja loput pelkkää kastiketta. Olin varma, että sinne kattilaan jäi kyllä eilen enemmän kuin neljä raviolia, jos olisi muka jakanut ruuan tasan puoliksi.

Kehtasi tänään aamulla vielä nalkuttaa kun otin aamupalalla kivennäisvettä, josta olin maksanut puolet. Näköjään oikein varmistat, että saat tasan puolet siitä vedestä. Minusta kivennäisvesi ei sovi aamupalalle. Vastasin, että jos en joisi tätä nyt niin sinä joisit koko täyden pullon taas yksin. Minusta tämä vesi sopii hyvin aamulla, on niin raikkaan makuista. Siihen ei sanonut enää mitään, mutta oli jäinen tunnelma hetken.

miten teillä toimitaan ja onko kellään samanlaista?

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä sen jälleen näkee ettei suomalainen nainen osaa puhua eikä pussata.

Tuppisuuna vaan ollaan, mökötellään  ja sitten haukutaan takanapäin.

Ap:han oli puhunut asiasta aamiaisella, kun mies yritti estää häntä nauttimasta ostamiaan ruokia. Tähän mies vastasi tuppisuisella jäätävällä tunnelmalla. Sitten tulet sinä kirjoittamaan että nainen ei osaa puhua :D

Vierailija
162/169 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on tapailusuhde eikä parisuhde jos asutte erillänne. Vähän niinku treffit kumpikin maksaa mitä jaksaa eikä siitä sen enempää. Tähteet jää sille jonka luona syödään. 

Miksi tähteiden pitäisi jäädä sille jonka luona syödään? Jos minä tarjoan miehelle illallisen luonani aineksista jotka olen itse ostanut, niin silloin toki. Mutta jos ollaan yhdessä ostettu koko viikonlopun ruuat ja yhdessä kokattu ja syöty, niin kyllä minä pakkaan miehelle jäljelle jäänyttä ruokaa mukaan kun hän lähtee omaan asuntoonsa. Ei ole käynyt edes mielessä että kaiken pitäisi jäädä minulle kun hänkin on kuitenkin niistä maksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/169 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, kun yleisesti puhutaan, että "naiset kuppaavat miesten rahat", kun tuntuu, että se on just toisinpäin, että miehet ovat pihejä ja mielellään maksattaisivat omat menonsa naisystävällään.

Vierailija
164/169 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita hänelle kauppalista, sitten hän hankkii tarvikkeet omilla rahoillaan.  Usein miehet eivät tiedä mitä kuuluu ostaa, siksi jättävät suunnittelun naiselle.

Vierailija
165/169 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa teillä olla onnellisia liittoja kun tuijotatte sitä että kumpi tuo ja kumpi kuluttaa enempi rahaa. Minä tienaan meillä huomattavasti enemmän, ja käytän ihan ilomielin ne rahat meidän yhteiseen elämään ja sen enempää niitä osuus prosentteja laskematta. 

M52

Noinhan se pitäisikin olla, ainakin pysyväksi tarkoitetussa liitossa. Sun puolisokaan ei varmaan joka kerta huomauttele, jos on vaikka pessyt sinunkin pyykit samalla kuin omansa. Yhteiseksi hyväksi toimii molemmat osapuolet ja yhteiselo on mukavaa.

Jos taas pienituloisen lähes koko ruokabudjetti kuluu viikonloppuna ja viikko sitten pitää pärjätä kaurapuurolla, kyllä se jossain vaiheessa alkaa ahdistaa. Varsinkin jos tietää, että kumppanilla on kaappi täynnä yhdessä maksettuja eväitä eikä rahastakaan tee tiukkaa.

Vierailija
166/169 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä eroaisin.

Ihme riistoa/siipeilyä tuollainen.

167/169 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tapailin hetken aikaa erästä nelikymppistä miestä. Kerran käytiin lounasbuffetissa ravintolassa. Minulla oli kuponki, jolla sai kaksi lounasbuffaa hintaan 20€ (eli 10€/hlö) . Kassatädille ei käynyt se, että oltaisiin maksettu se puoliksi. Minä sanoin, että mä voin maksaa nyt niin maksa sä sitten ensi kerralla kun käydään jossain lounaalla. Sitten kun 3-4 viikon kuluttua käytiin toisessa paikassa lounaalla, ei se mies tehnyr elettäkään, että olisi tarjonnut minulle. Toki voihan se olla että hän ei edes ollut kovin kiinnostunut minusta, joten hänelle oli ihan sama mitä minä ajattelen hänestä.

168/169 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja?

Vierailija
169/169 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "Kyllä maailma tasaa"-periaate ja sillä on pärjätty parikymmentä vuotta. Välillä toinen maksaa enemmän ja välillä toinen, eikä kumpikaan laske pennilleen. Kaupassa maksetaan suunnilleen vuorotellen ja toinen maksaa yhtä isompaa laskua, toinen toista. Asumiskulut, auton kulut, matkat ja isot ostokset puoliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän