Miten toimia parisuhteessa, jossa kulut jaetaan 50/50, mutta toinen syö silti enemmän?
Ruoka on muutenkin kallista ja tienaan vähemmän kuin mies. Maksan puolet ruokakuluista, mutta mies syö ja ottaa itselleen joka kerta 2/3. Asutaan erillään ja kaikki juomat, isot juustot, pastat, riisit ym jäävät hänen käytettäväkseen arkiviikolle, jos eivät kaikki uppoa kerralla tehtyyn ateriaan yhdessä vietetyllä viikonlopulla.
Järkytyin taas kerran kun hän pakkasi eilisestä tekemästämme ruuasta kummallekin lounasannokset töihin ja avatessani rasian, siellä oli vain kaksi raviolia ja loput pelkkää kastiketta. Olin varma, että sinne kattilaan jäi kyllä eilen enemmän kuin neljä raviolia, jos olisi muka jakanut ruuan tasan puoliksi.
Kehtasi tänään aamulla vielä nalkuttaa kun otin aamupalalla kivennäisvettä, josta olin maksanut puolet. Näköjään oikein varmistat, että saat tasan puolet siitä vedestä. Minusta kivennäisvesi ei sovi aamupalalle. Vastasin, että jos en joisi tätä nyt niin sinä joisit koko täyden pullon taas yksin. Minusta tämä vesi sopii hyvin aamulla, on niin raikkaan makuista. Siihen ei sanonut enää mitään, mutta oli jäinen tunnelma hetken.
miten teillä toimitaan ja onko kellään samanlaista?
Kommentit (169)
Syöt ennen miehelle menoa, sitten haette vaikka molemmille omat pitsat seuraavana päivänä. Voit viedä mukana sinne suunnilleen sen verran mitä itse syöt loppuaikana.
Halvemmaksi tulee, jos ostat ruuat ihan vaan itsellesi, ikään kuin olisit menossa yksin yöksi huoneistohotelliin ja otat omat eväät mukaan.
Meidän parisuhteessa mies ostaa ja maksaa kaiken ruoan, ja minä valmistan kaikki ateriat, sekä leivon leivät ja leivonnaiset. Mies saa syödä niin paljon kuin haluaa ja milloin haluaa, mutta on tottunut syömään ns. ruoka-aikoina. Joskus ei ehdi syömään kunnolla kuin vasta illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan erillään ja kumpikin maksaa omat kulunsa. Puoliksi maksaan kun ollaan esim avoliitossa. Kummalle teille tuli mieleen, että parisuhteessa maksetaan puoliksi?
Ettekö kokkaa tai syö yhdessä kun vietätte aikaa esim viikonloppuisin tai muuten vapaalla?Mielestäni olisi tosi raskasta koko ajan kytätä, että saa puolet ja punnita kaikki rasioihin. En ole tottunut sellaiseen, että toinen on itsekäs. Oikeesti kyse on ruuasta! Ei me mitään villieläimiä olla. Ihan hemmetin paha mieli jäi tästäkin aamuisesta, kun mä taas olen hyvästä tahdosta kutsunut miehen syömään luokseni valmiiseen pöytään ja maksanut tietysti kaikki itse. Ei tulisi mieleenikään hyväksikäyttää rakastamaani ihmistä.
Ap
Nyt sä annat itseäsi hyväksikäyttää rankasti. Sun mielenpahoittamisella ei ole miehelle mitään väliä. Suojele hyvä nainen itseäsi.
Kun asutte erillään, niin ei ole mitään tarvetta ajatella tai erikseen sopia, että maksetaan puoliksi, vaan katsotaan rauhassa miten suhde etenee. Onko se tasapuolinen jne.
Miksi edelleen joku kuvittelee, että kuluja maksettaisiin 50-50, jos toinen kuluttaa selvästi enemmän?
Asutte erillään ja teillä on yhteinen ruokabudjetti? Olwt paikalla 2 päivää viikosta. Teillä on kovin omituinen systeemi. Otat viikonlopuksi omat roiskeläpät tai wolttaat.
Parempi asua erillään, jos pitää laskea mikä on mun ja mikä on sun.
Vierailija kirjoitti:
Miehille on usein kehittynyt tuo hyväksikäyttäjän luonne. Johtuisiko siitä, että edelleen passataan lapsena paljon enemmän kuin tyttöjä.
Oppivat odottamaan itsestään selvänä, että aina joku muu hoitaa, tekee, maksaa, järjestää, ratkaisee. Ja mikä hulluinta, ottavat nokkiinsa siitä, jos näin ei käykään vaan se kulloinenkin hyväksikäytettåvä alkaakin pistää vastaan.
Jos nyt tämä ukko ei tosiaan ole muilta ominaisuuksiltaan ihan kultaa, pistäisin vaihtoon. Toivoisin myös, että se sinun jälkeesi törmäisi kaltaiseensa naislokkiin. Saisivat sitten kilpaa yrittää hyötyä toisistaan!
Suhteeseen tarvitaan aina kaksi osapuolta. Hyväksikäyttöä suhteessa se joka käyttää hyväksi mutta myös osapuoli joka antaa käyttää itseään hyväksi. Miksi naiset edelleen suostuu siihen että he passaavat miehiä tai antaa näille taloudellista valtaa naisten omista talousasioista?
Käykää syömässä ravintolassa ja kumpikin maksaa omansa.
Ongelma poistuu!
Siis mitä asutte erillään ja mies käy syömässä sinun luona?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma poistuu!
Tai syövät kotonaan ja tapaavat vasta illalla. Vai pitääkö hedelmät ja naposteltavatkin laskea 1:1? Itse en kyllä tuollaiseen nillityssuhteeseen ryhtyisi, vaan vaihtaisin järkevämpään kumppaniin.
Älä nyt ainakaan muuta lokkimiehen kanssa samaan asuntoon, huomaat pikkuhiljaa olevasi se joka maksaa laskut puoleksi ja kaikki ruoat ja mies kinuaa vielä bensa rahaa, kun " viime viikonloppuna käytiin yhdessä autolla kaupassa"
Mielenkiinnosta, meneekö kampaamokäynnit tasan? Entä vaateostokset? Bensakulut? Vuokra/asumiskustannukset? Matkakulut? Lomat?
Koitatte sitte ängetä lokkeilun joksikin miesten ominaisuudeksi pelkästään?
Miksi itsetuntoa pitää buustata valehtelemalla?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta, meneekö kampaamokäynnit tasan? Entä vaateostokset? Bensakulut? Vuokra/asumiskustannukset? Matkakulut? Lomat?
Pitäisikö asumiskulut tasata jos asutaan eri osoitteissa? Ja vaateostokset tai kampaamokäynnit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma poistuu!
Tai syövät kotonaan ja tapaavat vasta illalla. Vai pitääkö hedelmät ja naposteltavatkin laskea 1:1? Itse en kyllä tuollaiseen nillityssuhteeseen ryhtyisi, vaan vaihtaisin järkevämpään kumppaniin.
Me ollaan oltu yhdessä yli 30 vuotta, kaupassa maksaa kumpi maksaa ja syödään kyllä kumpikin, ei lasketa syökö toinen enemmän jos laskettaisiin niin minä syön vähemmän kuin mies. Toki en nillittää tuosta, kun kumpikin saa syödäkseen. En itsekään jaksaisi tuollaista katsella enkä kuunnella.
no näköjään mies ei laske vaan sinä!
toki jos susta tuntuu siltä, että nykysysteemi ei toimi niin aina voi puhua asiasta kahdestaan.
en ymmärrä miks et itse ymmärtänyt tällaista maalaisjärkeä??
Osta keittiövaaka ja punnitse tekemäsi ruoka grammalleen tasan lautasille, rasioihin ja pitäkää jääkaapissa omat juustot, vichyt... erillään tai/ja kirjoittakaa omat nimet niihin. Ilmoita tästä miehelle.
Tai vaihtoehtoisesti jos ette asu yhdessä, ota omat eväät miehellesi luo ja käske miestäsi ottamaan omat eväät kun tulee sinun luo.
En itse jaksaisi tälläistä pelleilyä, stoppi tulis aika pian. Liikaa energiaa vievää kun muutenkin ylipäänsä elämässä on muitakin energiaa kuluttavia asioita, niin tapella vielä jostakin hemmetin ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Olet nainen! Sun kuuluukin syödä vähemmän kuin mies. Herätys.
Maksa enemmän, kun kerta syöt enemmän. Ärsyttää ajatus, että naisen tulisi syödä miestä vähemmän.
Minusta on jotenkin neuroottista pistää kaikki puoliksi. Toki jos on rahasta tiukkaa, pitää olla tarkempi, mutta silloinkin luulisi toimivan ns. suurinpiirtein reilusti-systeemi.
Minusta tuon parisuhteen ilmapiiri vaikuttaa niin ahdistavalta, että lähtisin jo senkin takia. Ap on oikeassa siinä, että tuollaista ei olisi, jos toinen oikeasti välittäisi. Silloin haluaisi pitää toisesta huolta eikä hyväksikäyttää. Eikä kytätä mitään vissyjen juomisia ja muita.
Mitä minä luinkaan. Asutte erillään ja mies syö kaiken. Miksi annat miehen syödä. Osta omat ruokasi ja syö kotona ja miehesi syö kotona sen mitä ostaa. Älä vie ruokaa sen kotiin. Mies syö koska tuot sille ruokaa.