Miten toimia parisuhteessa, jossa kulut jaetaan 50/50, mutta toinen syö silti enemmän?
Ruoka on muutenkin kallista ja tienaan vähemmän kuin mies. Maksan puolet ruokakuluista, mutta mies syö ja ottaa itselleen joka kerta 2/3. Asutaan erillään ja kaikki juomat, isot juustot, pastat, riisit ym jäävät hänen käytettäväkseen arkiviikolle, jos eivät kaikki uppoa kerralla tehtyyn ateriaan yhdessä vietetyllä viikonlopulla.
Järkytyin taas kerran kun hän pakkasi eilisestä tekemästämme ruuasta kummallekin lounasannokset töihin ja avatessani rasian, siellä oli vain kaksi raviolia ja loput pelkkää kastiketta. Olin varma, että sinne kattilaan jäi kyllä eilen enemmän kuin neljä raviolia, jos olisi muka jakanut ruuan tasan puoliksi.
Kehtasi tänään aamulla vielä nalkuttaa kun otin aamupalalla kivennäisvettä, josta olin maksanut puolet. Näköjään oikein varmistat, että saat tasan puolet siitä vedestä. Minusta kivennäisvesi ei sovi aamupalalle. Vastasin, että jos en joisi tätä nyt niin sinä joisit koko täyden pullon taas yksin. Minusta tämä vesi sopii hyvin aamulla, on niin raikkaan makuista. Siihen ei sanonut enää mitään, mutta oli jäinen tunnelma hetken.
miten teillä toimitaan ja onko kellään samanlaista?
Kommentit (169)
Mies syö enemmän ja maksaa myös enemmän.
Pyydä häntä maksamaan se 2/3, jos kerta syömisetkin menee tuossa suhteessa.
Kuulostaa minun korviin niin raskaalta, ettei olisi koko suhdetta. Jos pitää syömisistä tapella, niin kannattaa erota
Moni nainen olisi ihan mukisematta. Eipähän pääse lihomaan.
Vierailija kirjoitti:
Entä nenäliinat? Kuka ne maksaa?
Taloudellinen hyväksikäyttö, on sekin parisuhdeväkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa minun korviin niin raskaalta, ettei olisi koko suhdetta. Jos pitää syömisistä tapella, niin kannattaa erota
Miksi erota syömisten suhteen, jos muuten menee hyvin? Minä vaan kieltäydyin maksamasta toisen hevosenannoksia ja kaikki hyvin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä nenäliinat? Kuka ne maksaa?
Mitkä nenäliinat?
Vierailija kirjoitti:
Kerro tuo suomiakoille.
Asutaan erillään ja kumpikin maksaa omat kulunsa. Puoliksi maksaan kun ollaan esim avoliitossa. Kummalle teille tuli mieleen, että parisuhteessa maksetaan puoliksi?
No oletko ottanut puheeksi tuon? Jos inttää vastaan, että ei syö, niin huomauta seuraavalla kerralla kun ruokaa ottaa. Tai sitten jaatte ruuan aina tasan ja kumpikin syö sen silloin kuin syö. Eli käytännössä mies tehköön ja ostakoon itselleen useammin ruokaa. Naiset saisi paremmin pitää puolensa näissä asioissa, se on pitkässä juoksussa iso raha mikä miehen ruokaan menee, jos siitä itsekin joutuu maksamaan. Toki voi joskus olla toisinkin päin ja nainen syö enemmän. Mutta sama juttu se on silloin. Jokaista senttiä ei tarvitse laskea, mutta joku reiluus pitäisi olla.
Tai sitten ostat vain itselle ruokaa ja viet aina ne mennessäsi.
Heittomerkit poistuivat näköjään aloituksesta, kun lisäsin siihen tuota aamuista keskustelua. Toivottavasti ei ole liian sekavaa luettavaa.
ap
No itse en jäisi tuollaiseen suhteeseen, koska kuulostaa todella raskaalta. Meillä on aina osteltu ruokia miten sattuu (kumpi ehtii/jaksaa/pystyy), eikä ikinä ole riidelty ruokakulujen jakamisesta. Näin siis jo seurusteluaikana ennen yhdessä asumista. Tämä toimii, kun kumpikin ajattelee toisen parasta ja yhteistä hyvää.
Välillä itselläni on ollut isommat tulot ja välillä taas miehelläni. Samalla asenteella on silti aina suhtauduttu ruokakulujen jakamiseen.
Kuulostaa kamalalta suhteelta tuollanen jossa menot on noin pilkun tarkkaa
Siis mitä?! Mitä muuta te maksatte ruuan lisäksi puoliksi?
Joko lopetatte kyttäämisen ja nillittämisen tai sit ostatte molemmat itse ruokanne. En jaksais tommosta pilkun viilaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro tuo suomiakoille.
Miehen tehtävä on maksaa laskut. Miesten on turha vaatia tasa-arvoa raha-asioissa. Mies maksaa. Tai on vaihtoehtoisesti inceli.
Jos tuossa vaiheessa on jo jäinen tunnelma niin mikset vain lähde kävelemään suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kamalalta suhteelta tuollanen jossa menot on noin pilkun tarkkaa
No ei tuo ole välttämättä pilkun tarkkaa. Mun ruokakulut väheni todella huomattavasti eron jälkeen. En edes tajunnut kuinka paljon olin maksanut toisen puolesta ruokia, kun kaikki kulut laitettiin puoliksi.
🥱🥱🥱