Miten toimia parisuhteessa, jossa kulut jaetaan 50/50, mutta toinen syö silti enemmän?
Ruoka on muutenkin kallista ja tienaan vähemmän kuin mies. Maksan puolet ruokakuluista, mutta mies syö ja ottaa itselleen joka kerta 2/3. Asutaan erillään ja kaikki juomat, isot juustot, pastat, riisit ym jäävät hänen käytettäväkseen arkiviikolle, jos eivät kaikki uppoa kerralla tehtyyn ateriaan yhdessä vietetyllä viikonlopulla.
Järkytyin taas kerran kun hän pakkasi eilisestä tekemästämme ruuasta kummallekin lounasannokset töihin ja avatessani rasian, siellä oli vain kaksi raviolia ja loput pelkkää kastiketta. Olin varma, että sinne kattilaan jäi kyllä eilen enemmän kuin neljä raviolia, jos olisi muka jakanut ruuan tasan puoliksi.
Kehtasi tänään aamulla vielä nalkuttaa kun otin aamupalalla kivennäisvettä, josta olin maksanut puolet. Näköjään oikein varmistat, että saat tasan puolet siitä vedestä. Minusta kivennäisvesi ei sovi aamupalalle. Vastasin, että jos en joisi tätä nyt niin sinä joisit koko täyden pullon taas yksin. Minusta tämä vesi sopii hyvin aamulla, on niin raikkaan makuista. Siihen ei sanonut enää mitään, mutta oli jäinen tunnelma hetken.
miten teillä toimitaan ja onko kellään samanlaista?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Asutaan erillään ja kumpikin maksaa omat kulunsa. Puoliksi maksaan kun ollaan esim avoliitossa. Kummalle teille tuli mieleen, että parisuhteessa maksetaan puoliksi?
Ettekö kokkaa tai syö yhdessä kun vietätte aikaa esim viikonloppuisin tai muuten vapaalla?
Mielestäni olisi tosi raskasta koko ajan kytätä, että saa puolet ja punnita kaikki rasioihin. En ole tottunut sellaiseen, että toinen on itsekäs. Oikeesti kyse on ruuasta! Ei me mitään villieläimiä olla. Ihan hemmetin paha mieli jäi tästäkin aamuisesta, kun mä taas olen hyvästä tahdosta kutsunut miehen syömään luokseni valmiiseen pöytään ja maksanut tietysti kaikki itse. Ei tulisi mieleenikään hyväksikäyttää rakastamaani ihmistä.
Ap
Meillä toimitaan niin että ollaan vuoron perään toistemme luona ja se jonka luona ollaan maksaa kulut.
Teille on siis ok maksaa esimerkiksi satanen ylimääräistä joka kuukausi miehen ruuista, kun samaan aikaan se mies säästää satasen, kun nainen maksaa hänenkin ruokiaan? Minkälainen mies tai miksei nainenkin haluaa käyttää toista hyväksi, etenkin jos se toinen on pieni tuloinen. Eihän siinä toki jos rahaa on.
Kun ollaan minun luona, minä maksan ja kun ollaan miehen luona, mies maksaa. Ja kumpikaan ei vie toisen kodista ruokaa omaan kotiinsa.
Mitä muuta te maksatte puoliksi nyt kun olette vasta parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Kun ollaan minun luona, minä maksan ja kun ollaan miehen luona, mies maksaa. Ja kumpikaan ei vie toisen kodista ruokaa omaan kotiinsa.
Yhdessä käydään ruokaostoksilla, kun nähdään ja laitetaan kulut puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan erillään ja kumpikin maksaa omat kulunsa. Puoliksi maksaan kun ollaan esim avoliitossa. Kummalle teille tuli mieleen, että parisuhteessa maksetaan puoliksi?
Ettekö kokkaa tai syö yhdessä kun vietätte aikaa esim viikonloppuisin tai muuten vapaalla?Mielestäni olisi tosi raskasta koko ajan kytätä, että saa puolet ja punnita kaikki rasioihin. En ole tottunut sellaiseen, että toinen on itsekäs. Oikeesti kyse on ruuasta! Ei me mitään villieläimiä olla. Ihan hemmetin paha mieli jäi tästäkin aamuisesta, kun mä taas olen hyvästä tahdosta kutsunut miehen syömään luokseni valmiiseen pöytään ja maksanut tietysti kaikki itse. Ei tulisi mieleenikään hyväksikäyttää rakastamaani ihmistä.
Ap
Kokataan ja maksaa kumman kotona ollaan. Ja ei lasketa meneekö kaikki tismalleen tasan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö kokkaa tai syö yhdessä kun vietätte aikaa esim viikonloppuisin tai muuten vapaalla?Mielestäni olisi tosi raskasta koko ajan kytätä, että saa puolet ja punnita kaikki rasioihin. En ole tottunut sellaiseen, että toinen on itsekäs. Oikeesti kyse on ruuasta! Ei me mitään villieläimiä olla. Ihan hemmetin paha mieli jäi tästäkin aamuisesta, kun mä taas olen hyvästä tahdosta kutsunut miehen syömään luokseni valmiiseen pöytään ja maksanut tietysti kaikki itse. Ei tulisi mieleenikään hyväksikäyttää rakastamaani ihmistä.
Ap
Sinä olit maksanut ruuat, jotka tarjosit luonasi, mutta pakkaat ne miehelle tämän omaan kotiin syömisiksi pitkin viikkoa. Vai miten tää nyt meni? Missä kohtaa se puoliksi maksaminen tuli kuvioon?
Vierailija kirjoitti:
Teille on siis ok maksaa esimerkiksi satanen ylimääräistä joka kuukausi miehen ruuista, kun samaan aikaan se mies säästää satasen, kun nainen maksaa hänenkin ruokiaan? Minkälainen mies tai miksei nainenkin haluaa käyttää toista hyväksi, etenkin jos se toinen on pieni tuloinen. Eihän siinä toki jos rahaa on.
Meillä ei ruokiin mene satasia. Kumpikin on tottunut tulemaan vähillä rahoilla toimeen ja ollaan aika tarkkoja mitä ostetaan.
Kuulostaa että ap on se sama, joka jo aiemmin tänä vuonna kertoi tilanteestaan. Siinä se mies laskutti ap:ta omista autonajoistakin niin, että ap lopulta rahoitti miehen kaikki auto- ja bensakulutkin.
Taloudellista väkivaltaa. Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen asiallinen kommentti. Vai kaatuuko tämäkin nyt siihen, että pitää kellottaa kumman luona ollaan enemmän?
Kuinkas sitten aiotte toimia jos joskus asutte saman katon alla? Kuinka onnistuu esim. vesilaskun maksaminen tasapuolisesti? Oikeasti, ehdotan ihan vanhanaikaista keskustelua ja kommunikointia, jospa se mieskin siitä ymmärtäisi että sen pitää maksaa enemmän. Vai ajattelitko että vauvapalstalla kirjoittamalla asia jotenkin tulisi kuntoon?
Menkää naimisiin, muuttakaa yhteen ja laittakaa rahat yhteiselle tilille.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuon aloituksen perusteella tuntuu, että tämä ei ole ihan paras neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Ja ap vaan maksaa enemmän niitä ruokia toisen puolesta?
Aina ennen ruokailua molemmat menevät vaalle ja myös aterian jälkeen, painon erotuksesta lasketaan prosentuaalinen lisämaksu enemmän syöneelle.
Olet nainen! Sun kuuluukin syödä vähemmän kuin mies. Herätys.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5215036/poikaystavan-kayttaytyminen-ruo…
Onko tuo ap:n ketju puolen vuoden takaa? Neuvo yhä, että jätä se lokki-mies.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja maksaa tietysti vähemmän, jos syökin vähemmän. Herätys.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kuuluu maksaa omasta isommasta ruokamäärästään.
Miehet ovat niitä todellisia lokkeja parisuhteissa, eivätkä edes myönnä sitä itselleen.
Kyllä me jaoimme ruokalaskut suhteessa niin, että mulle laskettiin mun lasten osuus ja miehelle isompi osuus kuin mulle. Ihan sovussa ja yhteisymmärryksessä. Siis asuimme yhdessä.