Miten toimia parisuhteessa, jossa kulut jaetaan 50/50, mutta toinen syö silti enemmän?
Ruoka on muutenkin kallista ja tienaan vähemmän kuin mies. Maksan puolet ruokakuluista, mutta mies syö ja ottaa itselleen joka kerta 2/3. Asutaan erillään ja kaikki juomat, isot juustot, pastat, riisit ym jäävät hänen käytettäväkseen arkiviikolle, jos eivät kaikki uppoa kerralla tehtyyn ateriaan yhdessä vietetyllä viikonlopulla.
Järkytyin taas kerran kun hän pakkasi eilisestä tekemästämme ruuasta kummallekin lounasannokset töihin ja avatessani rasian, siellä oli vain kaksi raviolia ja loput pelkkää kastiketta. Olin varma, että sinne kattilaan jäi kyllä eilen enemmän kuin neljä raviolia, jos olisi muka jakanut ruuan tasan puoliksi.
Kehtasi tänään aamulla vielä nalkuttaa kun otin aamupalalla kivennäisvettä, josta olin maksanut puolet. Näköjään oikein varmistat, että saat tasan puolet siitä vedestä. Minusta kivennäisvesi ei sovi aamupalalle. Vastasin, että jos en joisi tätä nyt niin sinä joisit koko täyden pullon taas yksin. Minusta tämä vesi sopii hyvin aamulla, on niin raikkaan makuista. Siihen ei sanonut enää mitään, mutta oli jäinen tunnelma hetken.
miten teillä toimitaan ja onko kellään samanlaista?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että ap on se sama, joka jo aiemmin tänä vuonna kertoi tilanteestaan. Siinä se mies laskutti ap:ta omista autonajoistakin niin, että ap lopulta rahoitti miehen kaikki auto- ja bensakulutkin.
Taloudellista väkivaltaa. Eroa.
Tämä on yllättävän yleistä suomalaisissa parisuhteissa.. ei onnistuisi muualla päin maailmaa. Suomessa miehet tottuneet siihen, että nainen tasavertainen, mutta samalla törkeästi vetävät välistä ja varmistavat jotenkin sillä tavalla, etteivät mukamas tulisi hyväksikäytetyksi. Kehtaavat vielä haukkua suomalaisia naisia lompakkoloisiksi:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet nainen! Sun kuuluukin syödä vähemmän kuin mies. Herätys.
Niin ja maksaa tietysti vähemmän, jos syökin vähemmän. Herätys.
Ihan on itsestä kiinni. Ei kannata maksaa liikaa tietenkään. Väitinkö näin? Naiselle ei silti miehen annoksia.
Meillä on miehen kanssa täsmälleen sama ruokahalu, eli kaikki ruoka menee kivasti tasan. Jos on 6 sämpylää, mies ei syö niistä neljää vaan jättää minun osion rauhaan. Nyt vasta tajuan mikä siunaus se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että ap on se sama, joka jo aiemmin tänä vuonna kertoi tilanteestaan. Siinä se mies laskutti ap:ta omista autonajoistakin niin, että ap lopulta rahoitti miehen kaikki auto- ja bensakulutkin.
Taloudellista väkivaltaa. Eroa.
Tämä on yllättävän yleistä suomalaisissa parisuhteissa.. ei onnistuisi muualla päin maailmaa. Suomessa miehet tottuneet siihen, että nainen tasavertainen, mutta samalla törkeästi vetävät välistä ja varmistavat jotenkin sillä tavalla, etteivät mukamas tulisi hyväksikäytetyksi. Kehtaavat vielä haukkua suomalaisia naisia lompakkoloisiksi:D
No tietenkin jos tahtoo menestyksekkäästi käyttää toista hyväksi, silloin pitää syyttää tätä itseään hyväksikäyttäjäksi. Silloin syytön kohde alkaa tarkkailla omaa käytöstään että ei vaan käytä hyväksi, ja ei huomaa itse olevansa hyväksikäytetty. Manipuloinnin perusasioita.
Jos suhde on tuossa tilassa, että jokainen leipäpala tai vesipullo lasketaan niin suosittelen pikaista eroa.
Ensinnäkin, yhteiset kulut maksetaan nettotulojen suhteessa. Jos tienaat vähemmän kuin mies, maksat vähemmän kuin mies kaikista yhteisistä kuluista. Esim sinä maksat 40%, mies 60% riippuen tuloistanne.
Jos sen lisäksi mies syö selkeästi enemmän niin sitten mies maksaa kaikista kuluista esim 65%, ja sinä 35%.
Mä en enää suostu ruokkimaan suurempiruokaisia miehiä. Nyt sinkkuna ja pienikokoisena kasvissyöjänä mulla menee 100 euroa kuussa ruokaan, oikeasti.
Tuo miehen nillittäminen ap:n kivennäisveden juonnista on kyllä jo ihan käsittämätöntä. Selvästi ahnehtii itselleen ap:sta rahallista hyötyä.
Ap, teidän suhde kuulostaa kahden kämppiksen suhteelta, ei parisuhteelta
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, yhteiset kulut maksetaan nettotulojen suhteessa. Jos tienaat vähemmän kuin mies, maksat vähemmän kuin mies kaikista yhteisistä kuluista. Esim sinä maksat 40%, mies 60% riippuen tuloistanne.
Jos sen lisäksi mies syö selkeästi enemmän niin sitten mies maksaa kaikista kuluista esim 65%, ja sinä 35%.
Mä en enää suostu ruokkimaan suurempiruokaisia miehiä. Nyt sinkkuna ja pienikokoisena kasvissyöjänä mulla menee 100 euroa kuussa ruokaan, oikeasti.
Miksi? Onko se miehen vika jos sinä et ole opiskellut mutta haluat silti ylläpitää samaa elintasoa kuin hän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä häntä maksamaan se 2/3, jos kerta syömisetkin menee tuossa suhteessa.
Entä nenäliinat? Kuka ne maksaa?
Mitkä nenäliinat?
No ne, mihin AP tirauttelee katkeria kyyneleitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloudellinen hyväksikäyttö, on sekin parisuhdeväkivaltaa.
Kerro tuo suomiakoille.
Eiköhän tuo pitäisi kertoa ihan muille akoille kuin suomalaisille :D Aloita vaikka Itä-Euroopan ja Aasian akoista.
Mies on lokki. Suosittelen että jätät koko ukon.
Ei tuo ole mikään parisuhde, ja kun ette edes asu yhdessä, ette ole edes kämppäkavereita. jotain fuck-buddeja vain.
Te siis asutte erillään ja ruuat on miehellä ja maksatte puoliksi? Johan on.... Mut kukin tavallaan.
Enpä minäkään jatkaisi suhdetta ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä reiluuden päälle. Anna mahdollisuus, jos on vain ajattelematon (törppö). Ajattelematon pyytää anteeksi ja korjaa toimintansa, pysyvästi. Jos ei käy tai jatkuu tuollaisena, kumppanin (taloudellinen) hyväksikäyttö ei ole hänelle mikään ongelma. Sellaista taas ei pysty arvostamaan, joten suhde on turha.
Sä varmaan kans laitat tankin täyteen autoon aina kun näätte ja sit se ajaa työmatkat sun maksamalla löpöllä vai? Hih.
Vierailija kirjoitti:
Ap, teidän suhde kuulostaa kahden kämppiksen suhteelta, ei parisuhteelta
Paitsi että AP sanoi, että eivät edes asu yhdessä!
Ei ole ikinä ollut samanlaista.. Olen itse +40 ja kommentoijat ilmeisesti kaikki nuorempia...
Kun kommenteissa ilmenee, että kuluja jaetaan prosenttien perusteilla tai laskeskellaan jotain kuitteja.
Ihan oikeesti??
En ole ikinä aiemmin moisesta kuullukkaan. Minä ole asunut naisten kanssa 19-vuotiaasta alkaen lähes
yhtämittaa ja meillä minä olen kaikissa suhteissa tienannut paremmin niin luonnollisesti olen kantanut suuremman vastuun taloudesta esim. ruokakaupassa käynneistä ja puoliso on sitten ehkä hakenut jotain pienempää tarpeiden mukaan kaupasta. Yhtään kuittia ei ole koskaan ynnäilty..=)
Minusta tuossa ei ole kyse pelkästään rahasta. Vaan tuo esimerkki ruuan jakamisesta eväsrasioihin kertoo hyvin siitä että mies ahnehtii itselleen herkut ja mielellään maksattaa toisella osan omista ruuistakin.
joko mies kuvittelee että kyllä naiselle riittää kaksi raviolia ja hän tarvii esim 6. Tai sitten mies vaan otti ensin omaan rasiaan mitä halus ja nainen saa sitte jämät. Joko mies on tyhmä tai ilkeän ahne. En tiedä haluaisinko jatkaa suhdetta oli kumpi tahansa. Ehkä antaisin miehen tarkoituksella jakaa vielä kerran jämät eväsrasiaan ja ottaisin sitten itselleni sen rasian missä parempi sisältö esim enemmän lihapullia ja kiittäisin että ompas minulla nyt hyvät eväät. Samalla seuraisin miehen naaman vääntelyä ja selittelyä miksi se parempi rasia kuitenkin on hänelle.
Tai sitten vaan kertoisin suoraan että yhdessä vietettyinä aikoina sinun ruokakulut on nousseet todella paljon entisestä. Kysyisit mieheltä mitä hän ehdottaisi ratkaisuksi. Vastauksen perusteella joko muutettaisiin systeemiä tai erottaisiin. Jos toinen on ollut ajattelematon niin siitä voi ehkä parantua. Mutta jos on ahne tai täysin tyhmä niin tuskin kannattaa jatkaa loppuelämän tappelua ruuasta, rahasta, kotitöiden tekemisestä jne.