Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään

Vierailija
31.10.2023 |

https://yle.fi/a/74-20056776

Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.

Kommentit (854)

Vierailija
761/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huolestuttavin piirre nuorissa aikuisissa on että voivat olla jo kolmekymmentäkin ja eivät ole koskaan seurustelleetkaan tai kokeilleet yhdyntää lainkaan.

Ei ihme jos ei vauvojakaan hankita, kun ei ole päästy edes parittelemaan kertaakaan. Tämäkin kuitataan että seksi on yli arvostettua. Nuorissa on paljon myös pitkäaikaista työttömyyttä.

Vierailija
762/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan kanssahan voi nukkua niin paljon kuin haluaa. Vauvat nukkuu enimmäkseen suurimman osan ajasta.

Toki ne heräilee mutta niiden kanssa löytää mahtavan symbioosin unirytminkin kanssa. Päivällä voi nukkua neljäkin tuntia päiväunia jne. Ei ongelmia. Koululaiset osaa jo itse mennä kouluun ajoissa ja mielelläänhän koululaisen saattaa kouluun, jos on työttömänä. Töihin nyt yleensäkin täytyy yleensä herätä viimeistään kuudelta, niin aika sama rytmi elämässä koko perheellä yleensäkin on.

Eriasia on jos haluaa olla elämäntapatyötön ja köllötellä kotona kun koko muu maailma herää aamulla töihin.

Mitään muita töitähän ei ole olemassa kuin niitä seiskalta tai kasilta aamulla alkavia.

Enimmäkseen ei olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää miten moni vapaaehtoisesti lapseton on täysin vakuuttunut että elämä jotenkin rajoittuu tai estyy lapsen myötä. Minä olen opiskellut itseni maisteriksi, asunut ja asun ulkomailla ja teen mielekästä työtä. Olen myös saanut lapsen, jonka kanssa saan ihmetellä maailmaa jälleen uusin silmin. 

Voimme tehdä asioita edelleen spontaanisti ja elää mukavaa elämää perheenä. Ei lapsi ole minua estänyt. Eniten se on itsestä kiinni millaiseksi arkensa rakentaa, lapsien kanssa tai ilman, ja kummassakaan tapauksessa elämää ei voi ennustaa. 

Kaikki lapselliset tuttavat eivät pääse juuri koskaan yhteisille illanistujaisille, puisto grillailuille, telttailuille sun muille, koska eivät saa lapsia hoitoon. 

Vaimon kanssa spontaani seksi ei olisi mahdollista, jos vieressä pyörisi koko ajan lapsi. Silloin ei vain heitetä vaatteita pois ja aleta hommiin olohuoneessa kesken elokuvan katsomisen.

Vaimon kanssa yhteinen harrastus K18 pelit. Ei näitä pelattaisi useampi tunti illassa, jos siinä pyörisi lapsi häiritsemässä. Siis sen lisäksi että ovat tosiaan K18.

Telttailu ja matkailu on rentouttavaa ja käy lomasta. Sitä se ei olisi, jos rennosti ottamisen sijaan pitäisi koko ajan vahtia lasta ja keskittyä lapsen tarpeisiin.

Pitkät kävelylenkit eivät olisi rentoja, jos rauhallisen kävelyn sijaan pitäisi vahtia lasta. Rauhallisuus olisi kävelystä kaukana, koska lapset harvemmin jaksavat kävellä 10-15km lenkkejä kiukuttelematta.

Tässä nyt nopeasti mieleen tulevia esimerkkejä siitä, että miten lapsi rajoittaa elämää.

Vierailija
764/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien ei tarvitse ja kannata tehdä lapsia. Luulen, että on ihan hyvä, että tuo tyttö on päättänyt näin. 

Eikö teillä ole sen parempia argumentteja kuin antaa ymmärtää, että hänessä olisi jotain vikaa? Oletko tyhmä ja liuta tyhmiä lapsia tuli tehtyä?

Vierailija
765/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellanlettas. No sehän on hyvä vaan ettei lapset tee lapsia. 

Vierailija
766/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi huolestuttavin piirre nuorissa aikuisissa on että voivat olla jo kolmekymmentäkin ja eivät ole koskaan seurustelleetkaan tai kokeilleet yhdyntää lainkaan.

Ei ihme jos ei vauvojakaan hankita, kun ei ole päästy edes parittelemaan kertaakaan. Tämäkin kuitataan että seksi on yli arvostettua. Nuorissa on paljon myös pitkäaikaista työttömyyttä.

Eihän luonnossakaan luonnonvarainen riisi tai vehnä tuota paljoa jyviä, niiden kylmän tai kuuman sietokykykin on heikko.

Viljelylajikkeet taas tuottavat paljon jälkeläisiä ja ovat voimakkaita sietämään erilaisia kasvuolosuhteita.

On normaalia että heikot yksilöt eivät ole niin tuottavia kuin voimakkaimmat.

Meidän yhteiskunta ylläpitää ja keinohengittää heikkoja pysymään pystyssä.

Vierailija
767/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nata Salmelakin kertoi tuosta, olisi halunnut tehdä jälkijättöisen abortin

Vierailija
768/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vika onkin siinä, että ei ole syytä paritella? Ei rakkaudentunteuta ketään kohtaan, ei syvenevää suhdetta, jossa tekisi mieli paritella? Miksi pitäisi paritella tuntemattoman kanssa?

Rakastuminen -> naimisiin -> lapset

Vierailija
769/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää miten moni vapaaehtoisesti lapseton on täysin vakuuttunut että elämä jotenkin rajoittuu tai estyy lapsen myötä. Minä olen opiskellut itseni maisteriksi, asunut ja asun ulkomailla ja teen mielekästä työtä. Olen myös saanut lapsen, jonka kanssa saan ihmetellä maailmaa jälleen uusin silmin. 

Voimme tehdä asioita edelleen spontaanisti ja elää mukavaa elämää perheenä. Ei lapsi ole minua estänyt. Eniten se on itsestä kiinni millaiseksi arkensa rakentaa, lapsien kanssa tai ilman, ja kummassakaan tapauksessa elämää ei voi ennustaa. 

Kaikki lapselliset tuttavat eivät pääse juuri koskaan yhteisille illanistujaisille, puisto grillailuille, telttailuille sun muille, koska eivät saa lapsia hoitoon. 

Vaimon kanssa spontaani seksi ei olisi mahdollista, jos vieressä pyörisi koko ajan lapsi. Silloin ei vain heitetä vaatteita pois ja aleta

Kai tämä on joku vitsi? Lapsettomat eivät todellakaan lähde puistogrillailuille ja telttaretkille koska ovat krapulassa tai tädin kissalla on tassu kipeä. Lisäksi ulkovaatteita ei ole koska ikinä ei tarvitse olla ulkona. Vetelää ja saamatonta porukkaa. 

Vierailija
770/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet keskeyttää intin ja välttelee velvollisuuksia. Nuoret naiset ei jaksa herätä kuudelta ja ovat ihan hajalla normaalin arjen pyörityksestä.

Meillä on heikko sukupolvi ja heikot ei lisäänny. Heikot ei luonnossakaan selviydy. Heikkoudesta on tullut normi.

Siskonpoika valitteli (26v ei ole käynyt inttiä eikä sivaria) ettei jaksa työpäivän jälkeen käydä kaupassa ja on kylmäkin. Kysyi voisinko käydä hänen puolestaan 200m päässä prismassa ja heilutteli rahoja naamani edessä. Totesin että nuori ja terve mies käyköön itse. Hän totesi että tilaa woltista ruokaa mieluummin. Ei ollut syönyt neljään päivään mitään tukevaa, kun on liian pitkä matka kauppaan ja pakkasta. Paastonnut leipäpussilla.

Pitäisikö kumminkin tutkia syitä?

Vierailija
771/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kanssa spontaani seksi ei olisi mahdollista, jos vieressä pyörisi koko ajan lapsi. Silloin ei vain heitetä vaatteita pois ja aleta

Nykyään nuoret aikuiset harrastaa seksiäkin tosi vähän. Testotasot on laskeneet ja harvalla enää toimii erektiokaan. Yhdyntöjen määrät on laskeneet tosi paljon. Sitten tuo pelaaminen. Onko yleistä ettu nuoret aikuiset pelaa ns. aikuisten pelejä?

Olen ymmärtänyt että ne on pääsääntöisesti lapsille tarkoitettuja, vaikka niissä se k18 merkintä onkin. Tyyliin gta ja muu sellaiset. Niitähän pelaa lapset lähinnä ja salaa.

Vierailija
772/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän nuoruudessa pelattu lasten pelejä, vaan käytiin töissä ja hakattiin halakoja liiterissä. On ihan kummalliseksi mennyt maailman järjestys. Sitä se vihervasemmistolaisuus teettää!

Vierailija
773/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kanssa spontaani seksi ei olisi mahdollista, jos vieressä pyörisi koko ajan lap

Tämähän se on surkuhupaisinta. Lapsia ei haluta koska se rajoittaa elämää. Ja se normaali elämä näiden mielestä on että pelataan jotain lasten pelejä. Aika huolestuttavaa. 

Vierailija
774/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kai tämä on joku vitsi? Lapsettomat eivät todellakaan lähde puistogrillailuille ja telttaretkille koska ovat krapulassa tai tädin kissalla on tassu kipeä. Lisäksi ulkovaatteita ei ole koska ikinä ei tarvitse olla ulkona. Vetelää ja saamatonta porukkaa. "

Ei ole vitsi, kyseessä on vain sinun oma kuvitelmasi vapaaehtoisesti lapsettomasta. Se krapula hankitaan sitten siellä puistossa grillaillessa tai telttaillessa esimerkiksi.

Ulkovaatteet löytyy nyt jokaiselta, joka Suomessa asuu. Pitäähän sitä kaupassakin käydä. Eikä ulkoilu mitään sen ihmeempiä ulkoilu vaatteita tarvii, vaikka kulkisi kallioisessa ja vaikea kulkuisessa maastossa. 

Eikä näy vetelyyttä, ku nostaa punttia ja kasvattaa lihasta salilla. Sekin on huomattavasti helpompaa, ku voi mennä omia aikoja lapsesta välittämättä.

Ihana lapsi vapaa elämä.

Vierailija
775/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kanssa spontaani seksi ei olisi mahdollista, jos vieressä pyörisi koko ajan lap

Vierailija
776/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä näyttää todellisuuden tapahtumat. Kun ihmisistä tulee toisiaan kohtaan kylmiä, niin ei myöskään haluta perhettä. Mietin juuri pari päivää sitten jonkun vanhaa kotivideon pätkää katsoessani, että ei meillä koskaan ollut lapsuudenperheessä sellaista lämpöä kun tuossa ulkomaalaisessa perheessä oli. Olin jotain alle 10 v. kun äitini ilmoitti, että olen liian iso halattavaksi.

Miehet ovat lähestyneet pyytämällä seksiä, mitään syvempää tutustumisvaihetta ei ole ollut edes niiden kanssa, jotka ovat pintapuolisen (vaikka pitkänkin) tuttavuuden jälkeen kosineet. Pitäisi ensin kasvattaa tunteita ja kiintymystä toiseen. Ei riitä, että toisen ulkonäkö miellyttää, vaan pitää tuntea toisen sielu ja sen pitää miellyttää.

Lapset tarvitsevat todella paljon pärjätäkseen elämässä. Materia ei riitä. Jos ei voi tarjota edes elämän perusedellytyksiä tällä tuhotulla pallolla, niin miten paljon pitää vihata omia lapsiaan, että heitä tekee? Jos ei ole itse voinut tehdä maailmaa paremmaksi omaa lastaan varten, niin mikä ihme siinä on, että niitä pitää vääntää tänne kärsimään vielä pahemmista mikromuoveista, saasteista, taudeista kuin me? On väärin tehdä lapsia siksi, että "jonkun" pitää hoitaa meidät tai siksi, että he viisaampana laittaisivat pilaamamme ympäristön kuntoon. Millä eväillä lisääntyvät  asperger- adhd-lapset laittavat mitään kuntoon?

Vierailija
777/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei tarvitse olla ulkona? Riippuu varmaan monesta asiasta, täyttä sisäelämääkin voi viettää jos tekee etätöitä ja tilaa ruokakassit kotiovelle. Itse kuitenkin käyn töissä kodin ulkopuolella, lisäksi on ulkoharrastuksia, kauppareissut ja kissan ulkoilutus joissa niitä ulkovaatteita tulee käytettyä.

Onhan se aika harvinaista, jos lapsi on ainoa syy poistua kodista.

Vierailija
778/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nykyään nuoret aikuiset harrastaa seksiäkin tosi vähän. Testotasot on laskeneet ja harvalla enää toimii erektiokaan. Yhdyntöjen määrät on laskeneet tosi paljon. Sitten tuo pelaaminen. Onko yleistä ettu nuoret aikuiset pelaa ns. aikuisten pelejä?

Olen ymmärtänyt että ne on pääsääntöisesti lapsille tarkoitettuja, vaikka niissä se k18 merkintä onkin. Tyyliin gta ja muu sellaiset. Niitähän pelaa lapset lähinnä ja salaa "

En tiedä nykynuorten erektioista, eikä kiinnostakkaan. Itse olen viriili keski-ikäinen.

Pelaaminen ei ole lasten juttu sen enempää kuin TV ohjelmat ja elokuvat. Pelaajien keski ikäkin taitaa olla siinä 30-40v. Peleissä on aivan samalla tavalla aikuisille suunnattuja juttuja kuin elokuvissa ja sarjoissa. Pelien ero elokuviin on vain se että niissä itse ohjataan päähahmoa. Tuolla logiikalla TV on lasten leikkiä, eikä kukaan aikuinen sitä katso. K18 elokuviakin katsoo vain lapset.

Vierailija
779/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kiistää väitettä, että ilman pieniä lapsia voi nukkua pitempään ja elää vapaammin itselleen.  Toisaalta lasten kasvattamisessa ja aikuiseksi saattamisessa on useita positiivisia ja mielekkäitä vaiheita.  Omamme ovat jo viisaita aikuisia.  Kannatti nähdä se vaiva, ehdottomasti.

Vierailija
780/854 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia ei tee, muistaa myös olla valittamatta, kun ei riitä eläkkeenmaksajia ja tukien maksajia hänellekkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä