24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään
Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.
Kommentit (854)
Minä en käy töissä, niin saa nukkua aamulla pitkään. Yhteiskunta elättää.
Saara maatkoon vaan vaikka koko loppuelämänsä. Tuollaiset ovat vain haitaksi asenteineen koko yhteiskunnalle.
Vierailija wrote:
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät.
Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta suurimman suhteen elämässään!
Jos inhoan sitä lasta ennen kuin sitä on edes laitettu aluilleen, voin jo sanoa suoraan että siitä tulisi kaikkea muuta kuin antoisa ja tyydyttävä ihmisuhde. Se ihmissuhde olisi täynnä vihaa ja katkeruutta. En näe sellaista kovin tavoittelemisen arvoisena. Kumppanini on ja tulee olemaan elämäni tärkein ihmissuhde. Kumppanin kanssa voi tehdä myös paljon sellaista jota ei voi lasten kanssa tehdä. Lasten kanssa ei muutenkaan voi tehdä mitään mikä ei olisi todellista pakkopullaa.
En taatusti tule katumaan sitä että en pilannut elämääni lisääntymällä.
Vierailija wrote:
Luuleeko nämä naiset, että he kostavat meille miehille olemalla veloja? HAH!
Minäkin olen vapaaehtoisesti sinkku vela Suomessa asuessa. Tokion lomamatkoilla käytän Tinderiä joka ilta, mutta minusta se on eri asia.
Turhaan yritätte kostaa. Olette epäonnistuneet siinä. Miehet ovat veloja. M28
Kiva voimaantuminen sinulla käynnissä, mutta ei kyllä kiinnosta yhtään mitä sinä tai muutkaan miehet haluatte. Aikamoinen egotrippi sinulta kuvitella, että kukaan nainen perustaisi päätöstään lapsenhankinnasta miesten haluille.
Minä päätän mitä minä haluan. Päätökseni, eikä kenenkään muunkaan naisen, perustu miesten haluille yhtään mitenkään. Sivuhuomautuksena, et sinä täällä kotimaassa kenellekään kelpaisikaan. Aasiassa seksimatkailevat miehet on ehdoton nounou. Mutta jatkahan sinä harhakuvitelmissasi elämistä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Luuleeko nämä naiset, että he kostavat meille miehille olemalla veloja? HAH!
Minäkin olen vapaaehtoisesti sinkku vela Suomessa asuessa. Tokion lomamatkoilla käytän Tinderiä joka ilta, mutta minusta se on eri asia.
Turhaan yritätte kostaa. Olette epäonnistuneet siinä. Miehet ovat veloja. M28
Miehet alkavat aina vinkua vauvoja suhteeseen vaikka ensin väittäisivät muuta. Siltä osin trollolointisi osui hutiin.
Ehkä jotkut miehet vinkuvat vauvoja siinä missä jotkut naisetkin, mutta kyllä ihan oikeita vela miehiäkin löytyy. Pari suhdetta takana 17 vuotta ja naimisissa 9 vuotta, enkä vieläkään halua lapsia vaikka olen mies.
Toivotaan että löytyy. Kaksi edellistä pyörsivät nopeasti puheensa lapsettomuudesta. Tällä nykyisellä olen havainnut ensimmäisiä vauvakuumeoireita nyt 10 vuoden jälkeen. Toivotaan että menee ohi eikä taas ole ero edessä.
Vierailija wrote:
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät.
Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
No ei tule. Et ole kykenevä selvästikään samaistumaan toisen ihmisen rooliin mitenkään. Yleistät sen, että sinulle tulisi katumus koskemaan kaikkia naisia. Etkä varmaan edes ymmärrä omaa typeryyttäsi. Toivottavasti tämän jälkeen ymmärrät. Ole hyvä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No ei tule. Et ole kykenevä selvästikään samaistumaan toisen ihmisen rooliin mitenkään. Yleistät sen, että sinulle tulisi katumus koskemaan kaikkia naisia. Etkä varmaan edes ymmärrä omaa typeryyttäsi. Toivottavasti tämän jälkeen ymmärrät. Ole hyvä.
Eivät ne ymmärrä. Lapsia käy toden totta sääliksi. Olisi kamalaa jos oma äiti olisi tuollainen minun kokemukseni on ainoa oikea-hörhö. Oppivathan kakarat ainakin pitämään päänsä kiinni, mutta oireilua ilmenee varmasti myöhemmin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
On Saaran syntymättömien lasten etu, että Saara ei halua lapsia.
oman kokemukseni perusteella 95% vapaaehtoisesti lapsettomista naisista olisi todella huonoja äitejä. Joten kaikki voittavat kun eivät hanki lapsia.
Ihan lapsia saaneista SUURI osa on huonoja vanhempia eikä heidän olisi koskaan pitänyt lisääntyä. Miettikää nyt paljonko on narskuja, riippuvaisia, emotionaalisesti kypsymättömiä, manipuloijia, lastensa kautta eläviä yms. yksinkertaisesti tasapainottomia ihmisiä vanhempina. Hyvin harvassa on oikeasti ehjät ja onnelliset lapsuudet.
Tämä. Omat vanhemmatkin oli sen verran päävikaisia, että kummankaan ei olisi koskaan pitänyt lisääntyä. Toinen epävakaa läheisriippuvainen ja toinen alkoholisti narsistisilla piirteillä höystettynä. Itselläni ei ole sattuneesta syystä lapsia, enkä niitä halua. Se on mielestäni ennen kaikkea vastuullinen valinta. Tämä maailma olisi parempi paikka, jos ihmisillä olisi enemmän itsereflektiokykyä pohtia omia valmiuksia olla vanhempi. Voitaisi lanseerata sellainen lupakoe, joka pitäisi läpäistä ennen lisääntymistä. Siinä pitäisi mm. käydä terapeutin arvioitavana.
Itseasiassa häntä YLE:n toimesta pyydettiin tähän, eikä meinannut suostua kun ei kokenut olevansa haettava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan oma päätös, mutta miksi sitä pitää maailmalle julistaa. Itsekin olin tuossa iässä sitä mieltä etten halua lapsia. Mieli muuttui kummasti yli 30 kymppisenä ja nyt harmittaa että sain vain yhden. Toisaalta kenenkään ei ole niitä lapsia pakko hankkia jos ei halua, parempi olisi monen jättääkin hankkimatta....Sen verran näkee yhtä sun toista huonoa kohtelua.
Eli mieli muuttui kolmesataavuotiaana? Mikä ihmeen vampyyri olet?
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy myöntää vähän huvittuvani näistä parikymppisistä veloista. En siitä, että he eivät halua lapsia vaan siitä, että julistavat etteivät halua lapsia _ikinä_. Tottakai mieltä saa muuttaa, mutta näille ihmisille itselleen se voikin herättää aika hankalia tunteita, kun on julistettu monille, ettei ikinä aio hankkia lapsia ja sitten se lasten hankkiminen alkaakin kiinnostaa.
Minua taas huvittavat nämä ammattiporsijat, jotka silmät soikeina vakuuttavat autuuttaan vaikka silmäpussit sen kun kasvavat ja hiukset tippuvat päästä.
Terveisin 50 vuotta ilman räkänokkia ja hyvä niin.
Ei tarvi miettiä lapsia tai lapsettomuutta. Tämä hallitus pitää siitä huolen, ettei kukaan enää lisäänny. Typerää kurittaa omaa kansaa poistamalla lapsikororotukset työttömiltä sekä huonontamalla ansiosidonnaista.
Kukaan ei siihen loukkuun enää astu. Töitä ei ole kaikille ja sukupolvet vaan köyhtyy. Tulevaisuudesta viedään toivo ja turva. Kaksinaamainen hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Mieli voi muuttua myös toisinpäin. Itse olen lapsellinen. Eräs kaverini suunnitteli jo nuorena sopivaa lastenteko aikaa ja 3 lasta. Vähän alle 30 v päätti ettei haluakaan.
Mull oli sama. Surkuttelin kun en raskautunut ja siskolla jo useampi. Sitten rakastuin mieheen jolla 1,5 v lapsi suurimman osan ajasta meidän kanssa. Suhdetta kesti 4 vuotta ja erottiin kun lapsi oli melkein 6v . Täytin silloin 28 ja päätin , etten omia halua.
Jokainen ihminen saa itse valita tekeekö lapsia vai ei. Meillä on vain yksi elämä ja jokaisen pitää itse saada päättää millaisen siitä rakentaa. Minulla on 2 lasta mutta elämässäni on muutakin kuin vanhemmuus.
Minä en halua omia lapsia tähän maailmaan ja se on myös ympäristöteko olla tekemättä lapsia eikä ole tarpeeksi hyvää miestä että voisi tehdä. Miksi tehdä lisää lapsia yhteiskunnan elätettäviksi ja aiheuttamaan lisäkuormitusta maapallolle? Lisäksi tiedostan etten olisi hyvä äiti. Saa nukkua pitempään,jää omaa aikaa ja rahaa ei häslinkiä, huutoa yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Jos inhoan sitä lasta ennen kuin sitä on edes laitettu aluilleen, voin jo sanoa suoraan että siitä tulisi kaikkea muuta kuin antoisa ja tyydyttävä ihmisuhde. Se ihmissuhde olisi täynnä vihaa ja katkeruutta. En näe sellaista kovin tavoittelemisen arvoisena. Kumppanini on ja tulee ol
Täällä samat fiilikset, ärsyttävää ja niin läpinäkyvää tuo äitiyden hehkutus ja tiedän monia äitejä jotka tekee vaan yhteiskunnan elätettäviksi lisää lapsia lisäksi eri miehille tehtyjä! Eri asia tietysti jos löytää sen oikean kumppanin ja molemmat haluaa lapsia,muuten pallo olisi se toisen jalassa jos toisen mieliksi vaan tekee.
Miksi tehdä lapsia yhteiskunnan ja muiden ihmisten painostuksesta? En ymmärrä enkä tajua. Lisäksi miksi ei vaan voida säätää "vanhemmuuskortti" eli kaikki psykologiset yms testit ja testaamaan olisiko hyvä vanhempi,muuten vanhemmuus on turhaa. Ei minun vanhemmat olleet hyviä ja rakastavia ja lapsia tehtiin koska niitä nyt vaan kuuluu olla. Tosi surkeaa sen pohjalta tehdä että muut ihmiset painostaa,siinä kärsii vain ja ainoastaan se vanhempi ja ennenkaikkea lapsi/lapset.
24-vuotiaana ihan normaali mielipide.
Ja siis jos ei halua ottaa vastuuta toisesta ihmisestä, niin silloinhan ei kannata hankkia lapsia, ainoastaan fiksua jättää hankimatta.