24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään
Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.
Kommentit (854)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi jotkut lapselliset eivät siedä vapaaehtoisesti lapsettomia? Ovatko he pettyneitä omiin elämänvalintoihinsa, vai mistä moinen viha oikein kumpuaa?
Siinä kun ollaan keskellä lapsiarkea, niin rankkoina päivinä sitä kyllä haaveilee vapaudesta, rauhasta ja hiljaisuudesta, mitkä ovat lapsettomilla. Kadehditaan sitä asiaa. Enemmän tämä kirjoittelu on terapiaa, eikä ketään pohjimmiltaan oikeastaan kiinnosta muiden valinnat.
Vastaavasti lapsettomat voivat kokea kovaakin yksinäisyyttä jossain vaiheessa elämää. Silloin taas kadehditaan niitä, joilla on lapsia, sekä näyttää se vastaavana vihana lapsellisia kohtaan nettipalstalla. Terapiaa sekin.
Kyllä minä aikuisena sinkkuna velana harvoin iskevinä yksinäisyyshetkinä kaipaan nimenomaan aikuisten seuraa, en lasten. Tätähän osa vanhemmistakin ka
Tässä varmaan nyt viitattiin niihin 50+ ihmisiin joilla on lapset jo aikuisia ja heistä on oikeasti seuraakin. Pikkulapsiperheiden vanhemmat tosiaan kaipaa aikuista seuraa, mutta vanhemmuus on paljon muutakin kuin pikkulasten vanhemmuus.
Vierailija wrote:
Ei kukaan ole kiinnostunut toisten lapsettomuudesta, kuka muka kyselee toiselta lapsentekohaaveita nykyään? Nykyään on sukupuoliakin niin monta ette voida olettaa että ylipäätään lapsia tehdään.
Kärpäsestä on tehty härkänen, nykyisin on ihan ok olla lapseton, perheellinen tai uusperheellinen. En tunne ketään vanhempaa tai nuorempaakaan sukulaista joka olisi kyselyissä noin tökerö tavatessaan. Nuo epäluulot tulevat omista oletuksista tai vanhanaikaisista olettamuksista.
Hmm, seuraavaksi kun joku lisääntynyt valittelee että ihmiset suhtautuvat varautuneesti imetykseen tai vihamielisesti lapsiin, sanon että ei tuommoista tapahdu. Ei ketään kiinnosta imetys tai lapset julkisissa liikennevälineissä tai ravintoloissa. Omista oletuksista moiset epäluulot ovat peräisin.
Vierailija wrote:
Näissä mahoissa, itsekkäistä syistä lapsettomissa, aakkosissa ja muissa B-luokan kansalaisissa MT-ongelmat yliedustettuina
Luepa heikkolahjainen ihmis roska oma tekstisi ja mieti kuka täällä on mt-ongelmainen B-luokan kansalainen XD
Nämä nuoret vapaaehtoisesti lapsettomat eivät tätä halua kuulla eivätkä,usko, mutta 24 v on niin nuori että mieli ehtii muuttua vielä moneen kertaan. Voi olla että jutun nuori nainen ei tulevaisuudessakaan halua lapsia, tai sitten biologinen kello pärähtää soimaan muutaman vuoden kuluttua ja hän sitten toivookin saavansa lapsen. On ihan ok ja normaalia että mieli muuttuu.
Mitä te lisääntymään painostavat pellet oikein haluatte? Lisää huostaanottoja ja perhesurmia, niinkö? Vaikka mikä helvetin vimma teillä on puuttua toisten ihimisten lisääntymiseen?!
Pari vuotta sitten hämeenlinnalainen Saara Ronkainen, 24, teki ison päätöksen. Hän ei halua lapsia.
Eli siis 22- vuotiaana on tehnyt tämän päätöksen. Suhtautuisin varauksella siihen, pitääkö tämä päätös koska suurin osa 22- vuotiaista on sellaisessa elämänvaiheessa, että lapsia ei voi siihen mitenkään kuvitella. Eli ei ehkä kannattaisi mennä valtakunnan päämediaan toitottamaan näitä päätöksiä, jotka aika todennäköisesti perutaan viimeistääm kymmenen vuoden kuluttua.
Toivottavasti nämä lapsettomat eivät vanhana ole valittamassa yksinäisyyttään ja vaatimassa lääkäriaikoja kun niin ahdistaa. Ymmärtäkööt valintansa. Minulla on 3 lasta ja olen heistä ikuisesti kiitollinen. Kuinka tyhjää olisi elämä ilman heitä. Parasta oli se vauva-aika ja kun kaikki kolme vielä alle kouluikäisiä. Ihanaa vilskettä ja ääntä, mukavia mökkireissuja. Heidän kaveritkin ovat aina tervetulleita. Eläkkeellä voi sohvalla makoilla varmasti ihan tarpeeksi, nyt nautin elämästä.
Vierailija wrote:
Miksi 24-vuotiaana pitäisikään haluta lapsia. Suurella todennäköisyydellä 24 vuotias äiti olisi kouluttamaton, vailla vakityöpaikkaa, yh ja pikavippikierteessä.
Tunnen monia jotka on saaneet lapsia 20-25v iässä eikä tuo päde yhteenkään heistä. No, osa on saattanut jossain vaiheessa päätyä yh:ksi, mutta niin myös moni semmoinen joka on tehnyt lapsena 30+ iässä.
Mikähän siinä on, että olemme niin kovia tuomitsemaan toisten elämäntapoja, vaikka he eivät vahingoita niillä ketään.
Vanhan sanonnan mukaan ihminen tuomitsee muissa sen, minkä joutuu itsessään kieltämään.
Vierailija wrote:
Lapsettomat maksavat veroillaan sen sinun kuraper seesi kasvatuksen ja terveydenhuollon. Jo on per kele jos ei sillä ansaita edes vanhuuden hoivaa.
Ja niistä minun "kuraper seistä" tulee uusia veronmaksajia suurella todennäköisyydellä. Mitä tein väärin?
Vierailija wrote:
Toivottavasti nämä lapsettomat eivät vanhana ole valittamassa yksinäisyyttään ja vaatimassa lääkäriaikoja kun niin ahdistaa. Ymmärtäkööt valintansa. Minulla on 3 lasta ja olen heistä ikuisesti kiitollinen. Kuinka tyhjää olisi elämä ilman heitä. Parasta oli se vauva-aika ja kun kaikki kolme vielä alle kouluikäisiä. Ihanaa vilskettä ja ääntä, mukavia mökkireissuja. Heidän kaveritkin ovat aina tervetulleita. Eläkkeellä voi sohvalla makoilla varmasti ihan tarpeeksi, nyt nautin elämästä.
Lähdetään siitä, että lapsettomalla on tasan sama oikeus lääkäriaikoihin kuin sinullakin.
Toisena lisätään että on olemassa ihmisiä jotka eivät ole noin inhottavia kuin sinä. He eivät kärsi yksinäisyydestä, vaikkeivät pykääkään maailmaan lapsia itseään viihdyttämään ja itselleen seuraa pitämään.
Vierailija wrote:
Jännä - minullakin on kolme rakasta lasta mutta silti en tunne tarvetta vinoilla vapaaehtoisesti tai muutenkaan lapsettomille.
Vierailija wrote:
Mikähän siinä on, että olemme niin kovia tuomitsemaan toisten elämäntapoja, vaikka he eivät vahingoita niillä ketään.
Vanhan sanonnan mukaan ihminen tuomitsee muissa sen, minkä joutuu itsessään kieltämään.
Samaa mieltä. Pätee niin moneen muuhunkin aiheeseen.
Saara ei oo kypsä äidiksi ja hyvä niin, nukuhan ja naati elämästä. Pidä varasi jos mieli muuttuu ja oot lähellä 40 ja haluatkin vauvvan ja ei vaan tule.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jännä - minullakin on kolme rakasta lasta mutta silti en tunne tarvetta vinoilla vapaaehtoisesti tai muutenkaan lapsettomille.
En voi sanoa varmaksi, mutta uskon tietäväni mistä se johtuu. Sinä olet aidosti tyytyväinen elämääsi ja valintoihisi, ja siksi muiden erilaiset valinnat eivät aiheuta sinussa negatiivisia tunteita ja katkeruutta.
Minulla on käynyt tuuri. Lapseni on yökukkuja, joka vetelee hirsiä vähintään kymmeneen asti. Tietysti se kouluaamuina tuottaa vähän ongelmia, mutta kun samaan aikaan heräämme ja lähdemme, saan hänet ylös pedistä ajoissa. Viikonloppuisin ja lomilla nukumme piiiiitkään. Täytyy myöntää, että se vaadittava 10 tunnin yöuni ei minun lapseni kohdalla toteudu arkiaamuina.
Vierailija wrote:
24-vuotias on aika nuori tyttö vielä. Saattaapi mieli siitä muuttua, kun vähän kypsyy.
Tää on vähän sama kun heteromiehelle sanois, että kyllä sä vielä homoks alat kun saat kunnolla takareikään.
Vierailija wrote:
Mulla on niin ihanat ja fiksut lapset, että todellakin ois kurjaa, jos en ois heitä saanut! Ei ollut vauva-aika rankkaa, vaikka aika lailla yksin hoidin kodin ja lapset, mies paljon töissä. Se on niin lyhyt aika, kun lapset on pieniä, kyllä sen kestää... Yönsä nukkuivat alun(keskosuus) jälkeen hyvin eivätkä ole koskaan liikaa rillutelleet vaan keskittyivät opiskeluun, harrastuksia toki oli, ja saivat hyvät työpaikat ja meillä on kivat välit. Näinkin voit olla, kun "tekee" lapsia!
Ihan se ja sama miten voi/voisi olla, _kun ei halua niitä omia lapsia eikä mitään muutakaan mikä lapsellisuuteen liittyy_.
Karmiva riviesimerkki tusinalapsellisen itsekeskeisyydestä ja kyvyttömyydestä empatiaan "väärin eläviä" veloja kohtaan.
Velat taas (syvästi tyytyväisinä omiin valintoihinsa puuttumatta toisten elämään) ongelmitta tajuavat ja sympatiseeraavat.
Näissä wt-mammoissa, itsekkäissä holtittomissa lisääntyjissä ja muissa B-luokan kansalaisissa MT-ongelmat yliedustettuina