24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään
Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.
Kommentit (854)
Myös minä tiesin parikymppisenä etten ikinä halua lapsia. Tapasin myös nykyisen mieheni, jolle ilmoitin että lapsia ei ikinä minun kanssa tule saamaan, että miettii onko silti valmis suhteeseen kanssani. Hän oli ja nyt kymmenen vuotta myöhemmin on meillä yhteisiä lapsia minun toiveesta. Enkä voisi olla onnellisempi.
Miksi näihin vela-haastatteluihin ei haastatella jotain kuusikymppisiä naisia ja miehiä, jotka ovat omasta valinnastaan eläneet lapsetonta elämää? Heillähän olisi enemmän perspektiiviäkin aiheeseen.
Jotenkin koomista ja syö uskottavuutta sellaiselta medialta, joka tekee tällaisia juttuja parikymppisistä, kun ei tuon ikäiset nykyään muutenkaan yleensä ole vielä perhettä perustamassa eikä tuon ikäiset edes MIETI koko asiaa.
Niin hassua tehdä juttua noin nuoresta ihmisestä. En jaksa edes lukea kun on niin typerä juttu, ja ei en tarkoita etteikö nuori ihminen voisi tietää mitä haluaa ja pysyä päätöksessään - tietysti voi, mutta ei vaan vielä ole tarpeeksi ikää kertoakseen aiheesta jotain mediassa. Niiden 50-60+ velojen tarinat kiinnostaisi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllähän näitä itsekkäitä laiskoja hihhuleita riittää.
Työttömät voisi velvoittaa pakkolisääntymään. Heillähän olisi aikaa hoitaa lapsia.
Juu, ei-halutuilla lapsilla olisikin edessään "loistava" tulevaisuus. Voisikin sitten kertoa Nico-Milenalle, että hänet väännettiin maailmaan vain sen takia, että työkkäri pakotti.
Sain nelikymppisenä elämäni ensimmäisen kunnollisen vakituisen työpaikan, siis kokoaikatyön jonka palkalla tulee toimeen. Saan lapsettomana hemmotella itseäni, käydä hieronnassa ja kasvohoidossa raskaan työn vastapainoksi. Työni on vuorotyötä joka ei pieten lasten kanssa onnistuisi tai ainakin olisi hyvin vaikeaa. Työkavereilla on ongelmia välillä järjestää lastenhoitoa. Työmme on sellaista että sitä ei aina voi lopettaa työvuorolistan mukaisesti vaan pakollisia ylitöitä tulee välillä.
Minä en halua töihin koska saan nukkua pidempään. Mutta enhän tätä ääneen uskalla sanoa kun pelkään muiden reaktioita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllähän näitä itsekkäitä laiskoja hihhuleita riittää.
Työttömät voisi velvoittaa pakkolisääntymään. Heillähän olisi aikaa hoitaa lapsia.
Juu, ei-halutuilla lapsilla olisikin edessään "loistava" tulevaisuus. Voisikin sitten kertoa Nico-Milenalle, että hänet väännettiin maailmaan vain sen takia, että työkkäri pakotti.
Eräs tuttavani teki aina lapsia kun työkkäri alkoi painostaa töihin tai työtoimintaan edellisen lapsen tullessa päiväkoti-ikään.
Vierailija wrote:
Ihmetellään, miksi suhtaudutaan erikoisesti. Kyseessä on kuitenkin geneettinen itsemurha. Tuo geenikompinaatio on selviytynyt läpi nälänhätien, lukemattomien sotien ja sairauksien vain kohdatakseen loppunsa hyvinvointiyhteiskunnan tuottamassa saamattomuudessa. Sanoisin, että uhrauksia tehneet esivanhemmat eivät päät selittelisi.
Miksi niin moni random palstalainen kuvittelee olevansa joku Henrik VII? Mitä kukaan sun geeneillä tekee...
Itsekkyys on selvästi se mikä nähdään syntinä Suomessa. En ole ihan vielä päässyt perille siitä, miksi juuri itsekkyys on niin paha asia, kun oikeastaan koko maailman, eläikunnan, maapallon ja auringonkin toiminta perustuu itsekkyyteen.
Minkä tahansa asian elämässä voi nähdä itsekkyytenä, ja perustella sen ihan pätevästi. Tässäkin ketjussa on paljon ihan järkeviä perusteita miksi lapsettomuus on itsekästä, sekä miksi lapsen hankintakin on itsekästä. Hengittämisenkin voi perustella itsekkääksi, miten kehtaatkin käyttää ilmaa jota joku toinen voisi käyttää.
No hän nukkukoon seuraavat 60v pitkään jos se hänen unelmansa on.
Ei kai moni tuon ikäinen lapsia haluakaan. Yleensä ajatukset lapsesta tulee myöhemmin ja vakituisessa parisuhteessa.
Suvussani on normaalia enemmän kehitysviivästymiä, autismia, kehitysvammaisuutta, yms. En itse uskalla tehdä lapsia koska en jaksisi huolehtia kehitysvammaisesta lapsesta päivääkään. Alapeukuttakaa jos haluatte, olen tosissani.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Fiksu ihminen. Minäkin saisin nukkua vaikka kuinka pitkään, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta enpä saa koska pitää lapsen takia nousta klo 6 joka arkiaamu laittamaan se kouluun.
Onpa elämäsi rankkaa.
Kyllä minä mieluummin käyn töissä kuin olisin työkyvyttömyyseläkkeellä. Se voi todellakin olla rankkaa.
Minä halusin lapsia mutten saanut, ensin piti käydä kouluja ja sitten luoda uraa että olisi edes voinut unelmoida jäävänsä jossain vaiheessa äitiyslomalle, kun se hetki oli sopiva niin vakava sairaus esti toteuttamasta unelmaa. Nyt olen todella iloinen etten tehnyt lapsia tähän maailmaan, suorastaan helpottunut olo.
Vierailija wrote:
10 vuoden päästä tuo etsii epätoivoisesti miestä isäksi.
Ja ihmettelee, kun ei raskaudu luomusti.
Sehän on hienoa että tuntee itsensä ja voimavaransa niin hyvin että tietää äitiyden olevan itselleen liian rankkaa.
Niin minäkin tein enkä edelleenkään, yli kuusikymppisenä kadu valintaani.
Melkoiset angry birds -kulmakarvat. Itse aihe osastoa tikusta asiaa.
Vierailija wrote:
Fiksu ihminen. Minäkin saisin nukkua vaikka kuinka pitkään, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta enpä saa koska pitää lapsen takia nousta klo 6 joka arkiaamu laittamaan se kouluun.
Ikävää, että lapsesta on sinulle harmia, etkä saa nukkua aamuisin, mutta mitäpä jos laitat sitten uudelleen nukkumaan, kun lapsi on lähtenyt kouluun?
Eihän sinulla sitten enää mitään kiirettä ole. Lojut koko loppupäivän peukaloita pyöritellen ja odotat sitä harmia kotiin :(
Kannattaisko miettiä, että antaisit lapsen sioitukseen jonnekin, niin saisit sitten nukkua aamuisin?
Vierailija wrote:
Miksi näihin vela-haastatteluihin ei haastatella jotain kuusikymppisiä naisia ja miehiä, jotka ovat omasta valinnastaan eläneet lapsetonta elämää? Heillähän olisi enemmän perspektiiviäkin aiheeseen.
Jotenkin koomista ja syö uskottavuutta sellaiselta medialta, joka tekee tällaisia juttuja parikymppisistä, kun ei tuon ikäiset nykyään muutenkaan yleensä ole vielä perhettä perustamassa eikä tuon ikäiset edes MIETI koko asiaa.
Niin hassua tehdä juttua noin nuoresta ihmisestä. En jaksa edes lukea kun on niin typerä juttu, ja ei en tarkoita etteikö nuori ihminen voisi tietää mitä haluaa ja pysyä päätöksessään - tietysti voi, mutta ei vaan vielä ole tarpeeksi ikää kertoakseen aiheesta jotain mediassa. Niiden 50-60+ velojen tarinat kiinnostaisi.
Tää on kyllä totta. itsekin olin tuossa iässä ihan varma, että ikinä en mitään kiljuvaa ja haisevaa ipanaa halua. Ja olisin voinut sanoa syyksi juuri tuonkin, että ei saa sitten enää nukkua aamuisin pitkään. Lisäksi olisi ollut myös se, että halusin nukkua yöt rauhassa, enkä olisi jaksanut heräillä vähän väliä lapsen takia. Synnytys pelotti ja muutenkin koko lapsiasia ällötti.
Vähän yli 30v mieli muuttui ja lapsi olikin ihan tervetullut. Eipä enää haitannut, vaikka ei saanutkaan aamulla nukkua pitkään, kun oli niin ihana herätä uuteen päivään ja nähdä lapsen iloinen hymy. Niin se mieli muuttuu.
Parasta elämässä on lapset, minulla nyt jo aikuisia, mutta silti, eipä ole tarvinnut tuota päätöstä koskaan katua.