24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään
Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.
Kommentit (854)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Saara on näemmä itsekin ihan lapsi, kannattaa kasvaa vielä.
Saara on nyt nainen siinä iässä että kaikki mitä hän sanoo kuitataan sillä että hän on lapsi (todellisuudessa hän ei ole ollut lapsi vuosikausiin). Saaran ei tarvitse kuin aivastaa ja ollaankin siinä iässä, kun hän on liian vanha vähän kaikkeen. Lisääntyminen ei onnistu tai lasta ei ainakaan sitten jaksa hoitaa, ja töissäkin hän on se vanha ilkeä haahka joka vastustaa kaikkea muutosta.
Nainen ei ikinä ole vakavasti otettavan ikäinen. Ei ikinä. 24-vuotias on lapsi, 30-vuotias alkaa olla jo liian vanha.
N a is v ihaahan se on pohjimmiltaan, niille jotka eivät hokanneet kommentin sävyä.
Osuit naulan kantaan! Nainen on aina väärän ikäinen ja vääränlainen näille nillittäjille.
Itse päätin pysyä lapsettomana kun olin 18 -vuotias. Eipä ole mieli muuttunut, olen edelleen tyytyväinen päätökseeni. Monta kertaa kuulin tuon "kyllä se mieli vielä muuttuu" - ikävä kyllä myös mieheni kuvitteli niin, vaikka asia oli puhuttu selväksi jo hyvissä ajoin ennen naimisiin menoa. No, nyt olen taas sinkku ja onnellinen vela edelleen näin viiskymppisenä.
Vierailija wrote:
Peukutukset eivät kerro tässä topicissa paljon mitään, sillä täällä on suurempi osa aktiivisista lapsettomuuden perusteiden puolella, pienempi osa lapsellisuuden perusteiden puolesta ja tosi vähän niitä jotka eivät ole puolesta tai vastaan. Näitä viimeisiä on kuitenkin valtaosa koko väestöstä, he vain tekevät kaikkea muuta.
Puhutaan kotikenttäharhasta, eli nyt kun puhutaan vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, niin kiinnostus nousee erityisesti heissä jotka ovat myös sellaisia, ja koko viestiketju painottuu heidän mielipiteisiinsä. Ne eivät edusta väestön yleistä mielipidettä.
Täällä kahden vela-lapsen äiti. Ymmärrän erittäin hyvin sekä niitä, jotka lapsia haluavat että niitä jotka eivät halua.
Alapeukutan kaikkia ilkeilijöitä ja oman agendansa pakkotuputtajia.
Miksi jotkut lapselliset eivät siedä vapaaehtoisesti lapsettomia? Ovatko he pettyneitä omiin elämänvalintoihinsa, vai mistä moinen viha oikein kumpuaa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miten niin 24-vuotias on melkein teini? Ei kyllä ole, nuori aikuinen ja parhaassa lapsentekoiässä.
Minä olisin esimerkiksi mielelläni tehnyt lapset tuossa iässä jos olisi ollut sopiva mies vierellä ja takana muutaman vuoden suhde. Löysin kuitenkin sen suhteen vasta kun olin 25 ja nyt 30-vuotiaana vihdoin raskaana.
24-vuotiasta voi sanoa teiniksi, jos käyttäytyy niinkuin teini. Käydään tuulella, ja mennään fiiliksen mukaan, tärkeintä, että on nastaa!
Moni on sitten teini vielä pitkälle kolmekymppiseksi, mutta ei kukaan sano heitä teineiksi. Varsinkin osalle miehistä jää aikuistuminen myöhäiseksi, mutta kyllä heitä silti aikuisina pidetään 24v iässä.
Osaatko sinä perustella mihin tuo harha per
Meillä vanhemmuus kasvatti omista vanhemmistani niin aikuisia, että he 30-vuotiaina aikuisina saivat kiukutella, polkea jalkaa, itkeä ja huutaa, mutta minun 5-vuotiaan piti osata käyttäytyä kuin 35-vuotias, hillitty aikuinen, ilman minkäänlaista parkua tai inahdusta. Aina ja koko ajan.
Olemme aikuisten sisarusteni kanssa miettineet usein, että miten noin uuvatit vanhemmat saivat edes pidettyä meidät hengissä - hyvä, kun osaavat itsestäänkään huolehtia. Ja ei, meillä ei ryypätty eikä oltu uskonnollisia tai käytetty huumeita.
Oli vain kaksi keskenkasvuista vanhempaa, joita vanhemmuus ei kasvattanut eikä jalostanut tippaakaan.
Joku tuolla sanoi, ettei palkkaa kuin vanhempia pomoiksi. Onnea! Äitini on juuri selvinnyt peruskoulun läpi vitosen todistuksella eikä omaa mitään työkokemusta, ja isäni varastaa työpaikoilta minkä ehtii ja käyttäytyy kuin Hittler alaisiaan kohtaan.
Siitä firma menestykseen! :)
Lapsettoman puoliso saattaa muuttaa mieltään. Suurin osa edelleen haluaa lapsia jossain vaiheessa.
En todellakaan tarkoita, että kaikkien pitäisi tehdä lapsia. Ei ikinä, jollei niitä halua. Lapsettomana on kuitenkin todennäköisempää jäädä yksin. Eikä siinäkään ole mitään pahaa, mutta edelleen, suurin osa haluaa parisuhteen.
Tätä ei nyt moni varmaan ymmärrä, mutta minusta lapsi ei ole loppujen lopuksi niin iso juttu. Hän vain syntyi ja tuossa kasvaa hirmuista vauhtia. Ja niin näkyy muillakin tapahtuvan. Ihan on mahdollista elää mukavasti, rauhassa ja tehdä omiakin asioita. Vaatii toki hyvän kumppanin.
Vierailija wrote:
Lapsettoman puoliso saattaa muuttaa mieltään. Suurin osa edelleen haluaa lapsia jossain vaiheessa.
En todellakaan tarkoita, että kaikkien pitäisi tehdä lapsia. Ei ikinä, jollei niitä halua. Lapsettomana on kuitenkin todennäköisempää jäädä yksin. Eikä siinäkään ole mitään pahaa, mutta edelleen, suurin osa haluaa parisuhteen.
Tätä ei nyt moni varmaan ymmärrä, mutta minusta lapsi ei ole loppujen lopuksi niin iso juttu. Hän vain syntyi ja tuossa kasvaa hirmuista vauhtia. Ja niin näkyy muillakin tapahtuvan. Ihan on mahdollista elää mukavasti, rauhassa ja tehdä omiakin asioita. Vaatii toki hyvän kumppanin.
Se lapsettomuudessa tosiaan on aikoa huono puoli, että kumppania on vaikeampi löytää. Itseäni ehti kaksi miestä huijata ennen kuin löysin oman velamieheni.
Paljon mieluummin kuitenkin olisin yksin kuin lisääntyisin pitääkseni parisuhteen kasassa.
Mäkin sanoin 24 -vuotiaana etten halua lapsia.
25-vuotiaana oli älytön vauvakuume.
Vierailija wrote:
Mäkin sanoin 24 -vuotiaana etten halua lapsia.
25-vuotiaana oli älytön vauvakuume.
Lähetän telepaattisia tsemppiaaltoja läheisillesi, jos niitä on.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Yli miljoona lapsetonta ei kyllä ole mikään vähemmistö eikä syrjäyttävä tekijä yhteiskunnasta.
Ja tottakai lapsiperheille tulee myöntää enemmän tukia, koska ne on niitä lapsia varten. Niitä, jotka kuitenkin on meidän yhteiskunnan tulevaisuus.
Noin muuten, ei ketään enää nykyään ole liiemmin kiinnostunut kenenkään lapsettomuudesta. Yhtä paljon saa selitellä sitäkin että miksi hankkii lapsia, etenkin useampia.
Mummelit ja papat nyt viljelee kaikissa muissakin asioissa ummehtuneita käsityksiään ja todennäköisesti teemme niin myös itse vanhaksi tullessamme. Se on normaalia että eri sukupolvet omaa erilaisia arvoja ja käsityksiä.
Tämä on ilmiö joka jää piiloon ellei itse ole lapseton. Se meinaan kiinnostaa todella monia ihmisiä sukulaisista ystäviin,
Kyllä sitten on suvussa ja ystävissä vika. Mun suvussa ja lähipiirissä ei kysellä. Mulla on hyviä ystäviäkin joista en tiedä onko niillä jossain lapsia kun eivät ole mitään puhuneet. Aika jännä, että jos se, että mulla on lapsia, jotenkin maagisesti estää kuulemasta näitä erittäin uteliaita lapsettomilta lapsista vänkääjiä, vaikka en olisi puhunut mitään omista lapsistani.
Ja toisaalta, mitä pahaa siinä on jos joku kysyykin että onko sulla lapsia, tai meinaatko tehdä. Ei siihen kuole. Se on vaan yks aihe sään lisäksi mitä voi puhua ettei ole vaan vaivaannuttava hiljaisuus. Vaikka joku kysyykin onko sulla lapsia, ei se välttämättä sitä kiinnosta pätkääkään.
Meinasin aloittaa oman ketjun tästä mutta tyydyn ihan vain vastaamaan tähän. Sama itsellä kuin yhdellä aikaisemmalla, en pysty vetämään univajeella pitkään. Olen jo muutaman huonosti nukutun yön jälkeen vaaraksi liikenteessä ja huumatun oloinen.
Olen nyt odotellut että milloin se vauvakuume tulee, koska vielä joskus parikymppisenä ajattelin että haluan lapsia - sitten joskus. Lähipiiri alkaa lisääntymään nyt kun lähenen 30v ikää mutta suhtautumiseni lapsiin on yhä sama kuin parikymppisenä: ihan ok, vähän ällöttäviähän ne on. En koe mitään halua hommata omia. Itselläni tulee toki terveysrajoitteetkin vastaan, pelkään että synnytys pahentaisi perussairauksiani. Traumataustaisena en myöskään osaa suhtautua lapsuuteen normaalisti, vaan olen saanut ihan paniikkikohtauksiakin jos olen joutunut olemaan lapsien kanssa pitkään tekemisissä.
Mitä ihmettä?!? Eikö 90% naisista ole tuossa iässä sitä mieltä, ettei halua lapsia?!? Itse ainakin olin ja vahvasti.
Meni vuosia eteenpäin, valmistuin, oli vakityö, vakisuhde, ok talo ja elämä tasaisen tylsää ja yhtäkkiä (8v myöhemmin) huomasinkin ajattelevani, ettei se lapsi nyt ehkä niin kauhea ajatus sitten enää oliskaan. Lapsia syntyi kaksi. Nyt jo teinejä ja hyvin on mennyt. Olen tyytyväinen valintaani. Minusta olisi silti tuon ikäisenä saanut kirjoitettua ihan samanlaisen lehtijutun.
Tyhmää väittää, että "kyllä se mieli vielä muuttuu", koska kaikilla se ei muutu. Itse en halunnut lapsia teininä, en halunnut lapsia parikymppisenä, en halua lapsia edelleenkään näin 37-vuotiaana.
Jokaisen oma päätös hankkiiko lapsia vai ei. En ymmärrä miksi näitä juttuja julkaistaan koko ajan.
Itselläni on yksi lapsi. Etukäteen peloteltiin univajeella ym, mutta itse en ole koskaan nukkunut yhtä hyvin ja paljon kun vauvavuonna vanhempainvapaalla. Toki kaikilla näin ei ole, mutta tuntuisi hassulta jos olisi lapsi jäänyt hankkimatta tämän takia.
Vierailija wrote:
Miksi jotkut lapselliset eivät siedä vapaaehtoisesti lapsettomia? Ovatko he pettyneitä omiin elämänvalintoihinsa, vai mistä moinen viha oikein kumpuaa?
Pari alapeukkua todennäköisesti veloja inhoavilta henkilöiltä, mutta ei mitään perusteluja inholle.
Kyllähän näitä itsekkäitä laiskoja hihhuleita riittää.
Vierailija wrote:
Mitä ihmettä?!? Eikö 90% naisista ole tuossa iässä sitä mieltä, ettei halua lapsia?!? Itse ainakin olin ja vahvasti.
Meni vuosia eteenpäin, valmistuin, oli vakityö, vakisuhde, ok talo ja elämä tasaisen tylsää ja yhtäkkiä (8v myöhemmin) huomasinkin ajattelevani, ettei se lapsi nyt ehkä niin kauhea ajatus sitten enää oliskaan. Lapsia syntyi kaksi. Nyt jo teinejä ja hyvin on mennyt. Olen tyytyväinen valintaani. Minusta olisi silti tuon ikäisenä saanut kirjoitettua ihan samanlaisen lehtijutun.
No ei todellakaan ole. Itse olin kaverinipiirini ainut, muut haaveilivat tuolloin äitiydestä viimeistään sitten joskus. Ja ovat lapsia saaneetkin, itse olen onnellisesti lapseton edelleen ja tulen aina olemaankin.
Vierailija wrote:
Siinä kun ollaan keskellä lapsiarkea, niin rankkoina päivinä sitä kyllä haaveilee vapaudesta, rauhasta ja hiljaisuudesta, mitkä ovat lapsettomilla. Kadehditaan sitä asiaa. Enemmän tämä kirjoittelu on terapiaa, eikä ketään pohjimmiltaan oikeastaan kiinnosta muiden valinnat.
Vastaavasti lapsettomat voivat kokea kovaakin yksinäisyyttä jossain vaiheessa elämää. Silloin taas kadehditaan niitä, joilla on lapsia, sekä näyttää se vastaavana vihana lapsellisia kohtaan nettipalstalla. Terapiaa sekin.
Vierailija wrote:
Kyllähän näitä itsekkäitä laiskoja hihhuleita riittää.
Sisällöltään täysin köyhä viesti ilman mitään kunnon argumentteja.
Onko Aihe Vapaa sulle tuttu konsepti? Täällä saa keskustella ihan mistä tahansa, vaikka sitten siitä kuinka onnellinen on lapsettomana.