Onko totta että jotkut etätyöläiset oikeasti esimerkiksi pesevät pyykkejä
Onko totta että jotkut etätyöläiset oikeasti esimerkiksi pesevät pyykkejä käyvät koiran kanssa ulkona sun muuta joka ei liity töihin? Nimittäin tuo on laitonta, koska työaikana tehdään töitä T. 20 henkilön esimies
Kommentit (197)
Minä käyn koiran kanssa lenkillä ruokiksella sekä etä- että lähitöissä. Meillä on eläinystävällinen työpaikka ja paljon toimistokoiria, minullakin on oma aina mukana teen töitä sitten kotona, mökillä tai toimistossa.
Kyllä. Ja esimies tietää ja toimii samoin. Toimistolla se sama aika menisi taukohuoneessa tai työpisteellä jonninjoutavien höpöttämiseen, joten samapa tuo. Tosin meillä onkin ihan paras työpaikka.
Teamspalavereiden aikaan voi hyvin tehdä samalla muuta järkevää. Työpaikalla ollessa sitä istuu vaan pöydän ääressä ja yrittää pysyä hereillä kun kuuntelee muiden puheita.
Minusta tuntuu välillä, että etätöitä kritisoivat ihmiset eivät aina ymmärrä, että monissa töissä määrä ei merkitse enemmän kuin laatu. Me ei olla niitä, joiden pitää suoristella hyllyssä olevia tuotteita vain näyttääkseen, että tekee jotain.
Oon kuule jopa Whatsappailut etätyöläisten kanssa keskellä päivää tunteja putkeen. Itse aloittivat keskustelun. Eräällä kaverilla oon käynyt jopa kylässä kahvilla keskellä sen etätyöpäivää. Itse pyysi, kun lapset oli koulussa niin sai rauhassa jutella.
Ap. olet oikeasti täysi pelle, mutta sen varmasti tiesitkin. Näet sen pellen naaman, kun katsot peilistä. Edellisessä työpaikassa, kun olin, niin langattomat kuulokkeet korvilla kuuntelin palaveria, ja samalla vaihdoin petivaatteita sänkyyn. Pyykkikoneen laitoin päälle useammankin kerran etänä ollessani + kävin kaupassa hakemassa ruokaa, kun kotona ei ollut mitään valmista.
Ja kuvittele, jotkut työttömätkin pesevät pyykkejä. Ja, hui, ihan eläkeläisetkin.
Etätöitä kritisoivat ihmiset ovat kateellisia, koska eivät ole itse saavuttaneet sellaista työtä jossa sen tekeminen olisi mahdollista. Sen sijaan että tekisivät asialle jotain, he jatkavat epätyydyttävää suorittavaa työtänsä ja vapaa-aikana kritisoivat etä-työläisiä :D
Vierailija wrote:
Oon kuule jopa Whatsappailut etätyöläisten kanssa keskellä päivää tunteja putkeen. Itse aloittivat keskustelun. Eräällä kaverilla oon käynyt jopa kylässä kahvilla keskellä sen etätyöpäivää. Itse pyysi, kun lapset oli koulussa niin sai rauhassa jutella.
Minulla on yksi tiimiläinen joka katoaa kahville puhumaan "työasioista" (juoruilemaan) eri tiimiin kuuluvan kaverinsa kanssa. Tyyppi on joskus parikin tuntia poissa työpisteeltään. Ketään ei kiinnosta, koska tämä sosialisointi tapahtuu työpaikalla.
Työnantaja rikkoo työsuojelumääräyksiä, jos työntekijä ei saa nousta jaloittelemaan koneen äärestä vähintään kerran tunnissa. Oli etätöissä tai ei. Moderneissa työpaikoissa työnantaja on hankkinut kaikenlisäksi taukoliikuntaohjelman, joka ajastelluna ohjaa taukojumppaan työajalla.
Jos työ on sellaista että ei ole tietyissä ajoissa kiinni, kuten vaikka asiakaspalvelussa, pitää työpaikalta voida poistua kun päivän hommat on tehty. Vaikka olisi toimistollakin. Eihän siinä ole mitään järkeä edes että kaikki toimistolaiset purkautuvat ruuhkaan aamulla kasilta ja illalla viideltä.
Ei mitään mahiksia palata työpaikalle, koska ei ole enää tiloja. Kerran viikossa saan mennä työtilaan, mutta en aina mene, koska en tunne sieltä ketään.
Haloo ap,
meillä pesukone pesee pyykit ja ruokatunnilla laitan ne kuivaamaan
oliko sulla lisää ns hyviä ideoita?
olet varmasti painajainen esimiehenä…
Itselläni työaikaan kuuluu 2 taukoa lounaan lisäksi. Työaika on myös liukuva eli toimistollakin voin tehdä välillä jotain muuta.
Pyykkäämiseen ei mene kuin muutama minuutti tauolla kun heittää rojut koneeseen ja käynnistää sen.
Miksi tuo on ongelma?
Mun VELVOLLISUUS on myös etätyössä pitää huolta omasta jaksamisesta ja ergonomiasta. Siihen kuuluu se, että pehva nostetaan penkistä säännöllisesti eikä istua tökötetä koko päivää. Siinä vasta hyvä työntekijä olisikin, kun itsensä hajottaa henkisesti ja fyysisesti istumalla koko päivän yhtä soittoa koneen edessä :) Työntekijänä mulla on oikeus ja velvollisuus myös pitää taukoja, jotta pää toimii kunnolla, enkä säädä liikaa.
Joten kyllä, saatan päivän aikanä hyvinkin jalotella ja jopa tyhjentää ja täyttää koneita siinä samalla. Tulee samalla pidettyä pieni tauko, jolloin kroppa ja pää saa levättyä ja työt etenee taas tauon jälkeen huolellisesti.
Jos siis pidät tätä jotenkin vääränä, olet ääliö esihenkilö. Itse esihenkilönä jouduin etäaikana jatkuvasti muistuttamaan, että tarkoitus ei ole istua koneella 8 h päivässä nostamatta takapuolta kertaakaan. Päinvastoin.
Meillä pesukone pesee pyykit, pesukoneeseen pyykkien laittamiseen ja poisottamiseen menee n max 5 min.
Koirankin käytän ulkona ruokatunnilla.
- päällikkö
Onneksi mä olen itse oma pomoni ja määrään työaikani. Saa pyykätä ja käydä lenkillä ihan vapaasti eikä kukaan kyttää. Töiden tietty pitää valmistua ajallaan, mutta sen suhteen ei ole ollut ongelmia.
Vierailija wrote:
Teamspalavereiden aikaan voi hyvin tehdä samalla muuta järkevää. Työpaikalla ollessa sitä istuu vaan pöydän ääressä ja yrittää pysyä hereillä kun kuuntelee muiden puheita.
Ihminen ei pysty oikeasti keskittymään kuin yhteen asiaan kerrallaan. Jos teet jotain muuta "järkevää" niin käytännössä ihan sama vaikka et olisi koko palaverissa kun se menee toisesta korvasta ulos heti samalla sekuntilla kun keskityt ihan muuhun.
Työajan väärinkäyttöä tuokin. Jos työnantaja tietää asiasta niin palaveri aika minkä olet tehnyt jotain muuta pitäisi vähentää palkasta koska et ole ollut tuona aikana henkisesti työnantajan käytettävissä.
Ap on täysin sopimaton esimiestyöhön. On tainnut päästä esimieheksi ilman perusteellisia psykologisia testejä. Nykyaikainen johtaminen ei ole tuollaista. Terveisin esimies.
Ei minun työssäni, koska meidän työtä seurataan. On sellainen ohjelma josta näkee tarkasti ajan ja minuutit.