Onko totta että jotkut etätyöläiset oikeasti esimerkiksi pesevät pyykkejä
Onko totta että jotkut etätyöläiset oikeasti esimerkiksi pesevät pyykkejä käyvät koiran kanssa ulkona sun muuta joka ei liity töihin? Nimittäin tuo on laitonta, koska työaikana tehdään töitä T. 20 henkilön esimies
Kommentit (197)
Totta kai se on totta. Näitä lintsareitahan on joka paikassa. Siksi niitä etätöitä niin halutaan, että voi puuhailla kotona omiaan.
Meille työnantaja hankki koko porukalle hyvät langattomat melunestokuulokkeet ja sanoi että toive olisi että työntekijät lähtisivät kävelylenkille sellaisten palaverien ajaksi joilla juuri hänen ei ole pakollista olla työkoneella.
Osa ilmeisesti tekee kotitöitä kuulokkeet päässä mutta itse otin kyllä ihan vinkistä vaarin, hyvin sujuu palaverit metsäpolullakin, ja ulkoilun jälkeen on taas ihan eri tavalla virtaa jatkaa hommia päätteellä.
Jos palaverejä on useampia, saatan käydä kaupassa tai hakemassa lounasruokaa ravintolasta.
Ei ole laitonta. Työhöni kuuluu tietty määrä taukoja päivän aikana, olin sitten toimistolla tai en. Niiden aikana saan vaikka pestä ikkunat jos siltä tuntuu.
Vierailija wrote:
Mitä nuo työt ovat jossa on ylipitkiä taukoja, löpinäkoppeja ja röökillä ramppaamista?
Meillä leimataan tauot jotka tasan 12min, työkavereille ylenmääräinen juttelu kielletty (asiakkaiden toive) ja tupakointikielto.
Eihän tuollaisesta jonninjoutavasta slubailutyöstä edes pitäisi päästää ketään etätöihin. Potkut persuuksiin. Niin jäis etätyöläisilläkin töitä tehtäviksi ja koirat lenkittämättä. Eihän kukaan lenkitä elukoita kesken toimistopäivääkään.
Ei asiantuntijatöissä mitään yleensä leimailla. Työllä on tavoitteet, ja ne saavat pitää työpaikkansa, jotka joko a) ovat päässeet asetettuihin tavoitteisiin tai b) ovat ylittäneet asetetut tavoitteet. Toimistolla on ihan johdon toiveesta vapaamuotoista tauotusta ja kanssakäymistä, jotta henki olisi hyvä ja aivot palautuisivat työpäivän lomassakin. Taukojen pituuksia ja määriä ei mitata. Kaikki tämä pätee myös etätyöhön. Tauotus on aivotyölle tärkeää, tauoille ei ole asetettu mitään maksimimääriä tai pituuksia. Työn huipputulokset ratkaisevat, ei mitkään minuutit sinne tänne. Meillä saa muuten vaikka kesken päivän mennä kuntosalille tai lenkille jos haluaa. Ollaan erittäin menestyvä yritys, ja meillä on töissä sitoutuneita asiantuntijoita.
Kyllä mä ihan toimistollakin täytän ja tyhjennän astianpesukoneita (2 kpl). Kivempi on kaikkien lounasta syödä, kun on puhtaat astiat. En ole ajatellut että mun pitäisi leimata itseni ulos siksi aikaa kun teen tällaista, joka hyödyttää kaikkia.
Meillä ei edes ole mitään työaikoja. Työntekijöitä on jokaisella mantereella (pl Etelä).
Kunhan hommat tulee hoidettua niin töitä saa tehdä silloin kun itselle sopii. Viikkopalaverissa katsotaan mitä on saatu aikaiseksi ja mihin suuntaan jatketaan.
Välillä saatan miehen kanssa lähteä reissuun pidemmäksikim aikaa, pari talvea sitten kierreltiin Chilessä ja Brasiliassa pari kuukautta. Hyvin onnistui työt sieltäkin.
Joskus pitää olla saatavilla tunnin sisällä, öisinkin. Silloin ei voi millekään pidemmälle eräpatikalle lähteä kun latauspaikka ja hyvä netti pitää löytyä.
Hahaha, tuskinpa se pyykkikoneen päälle laitto sen laittomampaa on kuin työpaikalla puuhata hetki jotain joutavaa esim. kahvihuoneessa rupatellessa niitä näitä tms. Moni myös selaa työpaikalla iltapäivälehtiä tms. Hyvin harva keskittyy täysin intensiivisesti 8h päivässä. Joillakin työpaikoilla voi jopa vaikka pelata pleikkaria välissä tms., että tuskin se pyykkikoneen täyttö tai tyhjennys niin pahasta on taukoliikuntana.
Ainakaan ei ole yhtä laitonta kuin kirjaamattomat ilta- tai sunnuntaityöt, mitä moni etätyöläinen varmasti tekee. Jousto on hyvästä puolin ja toisin. Harvassa työssä kuorma on tasainen, joten välillä on kiva käydä vaikka pidemmällä lounaslenkillä, ja vastaavasti taas tiukemmassa työtilanteessa tekee illallakin tai viikonloppuna töitä, joista nyt ei mitään ylimääräistä kuukausipalkkaiselle makseta.
Meillä ei ole toimistoa ollenkaan, kaikki ovat etätöissä ja tekevät töitä oman aikataulun mukaisesti. Firma tekee hyvää tulosta ja maksaa hyviä palkkoja, itse saan reilut 7000€/kk plus bonukset... Viime vuonna tuli 25 000€ bonuksia.
Eli ei siellä lähitöissä tarvi olla että asiat hoituvat...
Kyllä etätyössä olevat keittävät kahvia/ teetä, laittavat ruokaa, siivoavat, lukevat uutisia jne, tekevät myös töitä, ovat ihan tavallista ihmisiä, eivät vaan käytä aikaa työmatkoihin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pyykkikoneen täyttäminen ei kauaa kestä, mutta pyykkien ripustaminen kyllä. Ei missään tapauksessa mitään tällaista työpäivän aikana.
Minkälaisesss takametsässä ripustellaan pyykkejä vielä?
Meillä ainakin. Vaikka onkin se kuivausrumpu. Siellä käytetään vaan pyyhkeet ja lakanat ja joskus muutakin jos on kiire tai hyvin kostea sää.
Aattelepa: minä saatan työajalla pyykätä, laittaa ruokaa, käydä kaupassa ja nukkua vaikka päiväunet. On ihan sallittua.
Esimies ei ole selvästikään pessyt omia sukkia koskaan. Äiskä tai vaimo on passannut.
Käytän koiran työpäivän aikana ihan sama olenko toimistolla vai etänä. Toimistolla monesti esimieskin käyttää sen.
Suurin osa töistä on melko tarpeettomia muutenkin, yhtä lailla siellä toimistolla esitetään että tekis jotain tarpeellista. Ja monet käyttävät siihen päivän ainoaan liiketoiminnan kannalta tarpeelliseen 10min hommaan 4 tuntia koska eivät osaa edes käyttää tietokonetta.
Hei haloo. Ap ei varmaankaan tiedä että etätöitä eivät tee ne joilla on ennalta määritelty työaika / päivä, siis aloitus ja lopetusaika ja h / vko.
Etätyössä ovat ne joilla on joko keskimääräinen työaika / viikko tai ei työaikaa ollenkaan. Näissä versioissa on ihan sama vaikka kävisin aamulla hammaslääkärissä klo 8-9.00 ja aloitan vasta sitten työt koneella jos ei ole palavereja.
Kyllä minä joskus laitan pyykit ja tiskit koneeseen, niin kun tein äskenkin yhden hemmetin tylsän jaarituspalaverin aikana. Minulla on kaksio jonka avokeittiön pöydällä teen töitä ja kun kaiutin on päällä niin kuulen kyllä mitä kokouksessa jaariteltiin.
toisaalta voi olla että joskus (valitettavan monestikin) teen niin että syön koneen ääressä ja vastailen samalla s posteihin tai luen jotain raporttia, eli en pidä lounastaukoa. Sitten jos tarve vaatii niin minä voin tehdä töitä vaikka illalla klo 20 saakka.
Vierailija kirjoitti:
Aattelepa: minä saatan työajalla pyykätä, laittaa ruokaa, käydä kaupassa ja nukkua vaikka päiväunet. On ihan sallittua.
Meillä on toimistollakin huone jossa on sänky et voi käydä vetäsemässä päikkärit :D
Mulla on tietyt jutut, jotka pitää saada tehtyä työpäivän aikana. Meni siihen tunti tai koko 7,5 tuntia, ei esihenkilöä kiinnosta. Luova työ, meillä kannustetaan taukoihin, lepäämään, kuuntelemaan musiikkia, käymään kävelyillä työpäivän aikana.
Tyytyväisiä ovat firmassa olleet mun työpanokseen.