Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän isoisoäitisi sanoisi, jos näkisi sinut nyt?

Vierailija
28.10.2023 |

Mitä hän voisi ihmetellä tai neuvoa kun näkisi sinut siinä tilanteessa missä nyt olet :) 

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi äärettömän onnellinen kun ei tarvitse pelätä nälänhätää.

Vierailija
22/88 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-luvulla elänyt ihminen ei ymmärtäisi elämästäni yhtään mitään. Tuskin osasivat mammani edes lukea ja kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt poika perkele, ne sormet pois sieltä vaimon pillusta.

Buhahaaa! Ihan ku sulla joku vaimo olisi 😂😂😂

24/88 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Syöt liikaa”

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
25/88 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan surkuttelisi kun olen vanhapiika. Ja ihmettelisi kun pärjään yksin. Maailma on niin eri. Ajatelkaa että vielä 50-luvulla nainen ei saanut mennä yksin kapakkaan, ei ollut ehkäisyä, kirkko ja muut auktoriteetit painosti kaikkia samaan muottiin. Koti, kirkko ja isänmaa. 

Vierailija
26/88 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä o hieno pytinki sulla, ihan omako on, herraisä? Hyvin oot yksikseis pärjännä, minun se pit ottoo ukko, kun palaveluksesta lähin - niillä minun rahhoilla myö ostettiin se meiän paekka ja laetettiin sitte se kaappa. Hyväluontone mies se ol, vaekka muut naeset sille nauro, se kun ol semmone vähänläntä tohottaja, minua melekeen kaheksavvuotta vanahempi. Kyllä se isoisoukkis siinä kaapassa sitte uurastikkii nii että suatiin ne minun rahat moninkertasena takasi. Jotka sitte se sinun isoissäis, minun poeka, söe, joe, nae ja pelas prsiiseensä. Kyllä se ol sitte kaaheeta sille Liisa-rukalle ja lapsille. Ja mullekkii, onneksi ukko kuoli, niin ee tarvinnu nähä sitä häppeetä.

Niin, että järellä se pittää ottoo se ukko, jos semmosen tarttoo ja menestystä halluu - ee tunteella. Sanokkoon se Austeni mitä tahhaan.

Vierailija
27/88 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti kuoli jo ennenkuin synnyin, itsekin jo vanha.

Vierailija
28/88 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tiedä, en ehtinyt tutustua häneen ollenkaan. Hän kuoli vanhuuttaan jo kun olin ihan vauva.

Mun viimeinen isoisovanhempi kuoli 1940-luvulla.

Oletan, että tässä kyseltiin, mitä arveliaitte heidän sanovan teille, vaikka ette ole koskaan tavanneet. 

Vierailija
29/88 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vi**u!

Vierailija
30/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

„Hienostihan sulla on asiat nyt, muruseni. Töitä on ja lapset aikuisia, ja oma pieni kaksio. Kultaseni, kukaan ei voinut tietää, että se niin ihana miehesi siinä onnettomuudessa kuoli. Hyvin olet lapset kasvattanut.“

Vierailija
31/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla on mun luonto", sanoisivat varmaan molemmat.  Elivät 1800-1900-luvun taitteessa ja olivat viisaita ja rohkeita.

Vierailija
32/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olisi iloinen ja tyytyväinen sisarussarjasta, kun olemme käyneet kouluja ja jokainen jatkaneet sukua, niinhän äitikin oli onnellinen 11 lastenlapsestaan. Sanoisi varmaan: "Hyvä, tytöt".

Vierailija
33/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan haukkuis laiskaks ja läskiks

Vierailija
34/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiedä, kun en häntä tuntenut eikä kukaan ole kertonut millainen hän oli.

Vierailija
35/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisoäitini kuoli 94-vuotiaana, kun olin parikymppinen eli ehdin tutustumaan häneen kyllä. Tyttärensä muuten teititteli häntä. En tiedä mitä sanoisi, olisi varmaan iloinen että tyttärelläni on hänen nimensä. Toinen isoisoäitini inhosi minua, varmaan vaistosi että pelkäsin 'rumaa noita-akkaa". Hänen kuollessaan olin alle 10v.

Vierailija
36/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, onpas suvun komia nenä! (tää tosiaan kulkee näköjään suorassa polvessa, pojallani on melkoinen tuulenhalkaisija)

Vierailija
37/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti sanoisi, että oletpa tullut äitiisi. Mulla on samantyyppinen luonne, olen melko samannäköinen ja samankaltaisia töitäkin teen. 

Vierailija
38/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIehellä komea nenä on vain plussaa, saa usein persoonallisuutta kasvoihin.

Vierailija
39/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisivät varmaan miksi ihmeessä käyn töissä ja miksei meillä ole yhtään palvelijoita. 

Vierailija
40/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt sanoisi varmasti lohdutuksen sanoja, hänen tyttärensä, minun mummoni kuoli hetki sitten. Isomummo tiesi aina mitä sanoa ja hänen lempeytensä on lapsuuteni parhaita asioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan