Lpasiperheiltä ei leikatakaan niin paljon asumistukea kuin on kaavailtu, mutta yksineläjät kokevat vieläkin kurjemmat leikkaukset
Kommentit (28)
En ymmärrä miksi pitää edes leikata tuosta
Asumistuki on tärkeä tuki pienituloisille työssäkäyville. Siitä ei pitäisi leikata yhtään.
Syksyllä on mittavat yleislakot ja sen virnuilevan manlettipellen syytä paeta ek-setien syliin.
Joo siis muutos tarkoittaa 20-30e/kk enemmän. Sillä ei ole merkitystä. Ei valitettavasti riitä.
Vierailija kirjoitti:
Joo siis muutos tarkoittaa 20-30e/kk enemmän. Sillä ei ole merkitystä. Ei valitettavasti riitä.
Kyllähän sillä on merkitystä, se on n. 1/3 siitä määrästä mikä ajateltiin aluksi leikata. Lisäksi esim yh-lapsilisä nousee 10 eurolla, jolloin leikkaus ei ole niin pieni.
Nyt sitten reippaasti työttömät parit lapsenteko talkoisiin tai töihin .
Olen yksineläjä. En tiedä mitä meinaavat minulta leikata, kun en mitään tukiakaan saa.
Mun opiskelevalta nuorelta putoaa asumistuki satoja euroja vuodessa ja se on kyllä opiskelijalle aika iso raha, siitäkin huolimatta että tekee osa-aikatöitä.
Milloin leikataan gepardihatuilta, feministijärjestöiltä ja kaarnalaivafirmojen apurahoista? Haloo Persut! Oletteko kokoomuksen aisankannattajia?
30 vuotta palkkatyössä. En ole saanut sentin senttiä yhteiskunnan tukia sen jälkeen kuin valmistuin ammattiin. Yksin elävänä olen yhdellä palkalla elänyt ja nettomaksajana ollut kaikki nämä vuodet.
Rehellisesti sanottuna olen kyllästynyt esimerkiksi siihen, että varakkaat lapsiperheet saavat valtiolta sijoitusrahaa joka kuukausi lapsilisän moudossa.
Ai TAAS suositaan lapsiperheitä ja jätetään köyhät yksinäiset heitteille?? V i t u n ku si päät, sitä mieltä minä olen.
Toimeentulotuki kompensoi tilannetta. 2 lasta asuu vuoroviikot. Olen etävanhempi. Asumistuessa mut katsotaan siis yksin asuvaksi mutta ei toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten reippaasti työttömät parit lapsenteko talkoisiin tai töihin .
Nykynuorissa näkyy mitä käy kun tuetaan vähäosaisten lisääntymistä. Pisa-tulokset, väkivalta, jengit... ei mene hyvin Suomella.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki kompensoi tilannetta. 2 lasta asuu vuoroviikot. Olen etävanhempi. Asumistuessa mut katsotaan siis yksin asuvaksi mutta ei toimeentulotuessa.
Ei toimeentulotukea saa jos omistaa talon tai auton joka on ehdoton liikkumisväline maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Mun opiskelevalta nuorelta putoaa asumistuki satoja euroja vuodessa ja se on kyllä opiskelijalle aika iso raha, siitäkin huolimatta että tekee osa-aikatöitä.
Minä tein kokopäivätyötä ja samalla opiskelin itselleni maisterin tutkinnon. Ei ole tarvinnut tukeutua asumistukeen tai muihin opiskelijan etuuksiin. Elämä on valintoja.
T: Vasta valmistunut, tutkintotodistuksen keskiarvo 4,3.
Vierailija kirjoitti:
Milloin leikataan gepardihatuilta, feministijärjestöiltä ja kaarnalaivafirmojen apurahoista? Haloo Persut! Oletteko kokoomuksen aisankannattajia?[/quote
Me tarvitaan feminismiä nyt enemmän kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein kokopäivätyötä ja samalla opiskelin itselleni maisterin tutkinnon. Ei ole tarvinnut tukeutua asumistukeen tai muihin opiskelijan etuuksiin. Elämä on valintoja.
T: Vasta valmistunut, tutkintotodistuksen keskiarvo 4,3.
Millainen pilipalitutkinto suoritetaan kokonaan etänä ja olemalla aina poissa päivisin?
Hyvä. Yksinäisyys tappaa, joten on pelkästään hyvä asia kannustaa elämänhallintataidottomat kommuuniasumiseen.