Allekirjoitin työsopimuksen ulkomaille
Allekirjoitin työsopimuksen ulkomaille. Asunto pitäis vielä löytää.
Sitten menoksi!
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Olitpas höpsö, kun et työsopimukseen asuntoa vaatinut.
Mistäs sitä semmoisen työpaikan saa? Ehkä Norjan kalatehtaalta
Rahallahan niitä asuntoja voi vuokrata tai ostaa. Tervemenoa!
Moikka
Ei niitä asuntoja tätä kautta löydy
Vierailija kirjoitti:
Firma maksaa ekan kuun vuokran 2500 euroon asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekaksi kuuksi voi ottaa luksuslukaalin ja vaihtaa sitten halvempaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä diili. Mutta monesko aloitus tämä on sinulla tästä aiheesta?
Kysy jostain työpaikan lähellä olevasta hotellista tarjous, mitä maksaa kuukauden sopimus. Tuolla rahalla saa jo hotellihuoneen. Sieltä paikan päältä on helpompi etsiä asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Kysy jostain työpaikan lähellä olevasta hotellista tarjous, mitä maksaa kuukauden sopimus. Tuolla rahalla saa jo hotellihuoneen. Sieltä paikan päältä on helpompi etsiä asuntoja.
Tämä vaihtoehto otettu huomioon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jokaisessa ulkomaan työpaikassa asunto kuuluu soppariin. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitäkin. Usein soluasuntoja.
Mäkin osaan. Mun ei tarvi voitin Euro jackpotissa päävoiton
Tervemenoa takaisin Venäjälle!
Takaisin ei oteta.
Vierailija kirjoitti:
Ei asunto läheskään aina kuulu soppariin. Vaikka työntaja maksaisi asunnon, niin yleensä sen joutuu silti itse etsimään. Mitään Airbnb:tä sitovampaa ei kannata ottaa Suomesta käsin, näkemättä ensin sitä asuntoa ja ympäristöä. Monessa paikassa Airbnb voi olla yhtä kallis kuin hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilapäisasumista nuo soluasunnot. Ei kukaan kovin pitkään jaksa käydä töissä ja asua solussa. Minä en varmaan jaksaisi päivääkään, menisin hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asunto läheskään aina kuulu soppariin. Vaikka työntaja maksaisi asunnon, niin yleensä sen joutuu silti itse etsimään. Mitään Airbnb:tä sitovampaa ei kannata ottaa Suomesta käsin, näkemättä ensin sitä asuntoa ja ympäristöä. Monessa paikassa Airbnb voi olla yhtä kallis kuin hotelli.
Siksipä työnantaja maksaa käynnin maassa ennen ensimmäistä työpäivää, jolloin paperiasiat laitetaan kuntoon, hankitaan mahdollinen viisumi, avataan pankkiyhteydet ja tavataan välittäjä, jonka kanssa etsitään asunto. Ei ulkomaille töihin kannata lähteä muutoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilapäisasumista nuo soluasunnot. Ei kukaan kovin pitkään jaksa käydä töissä ja asua solussa. Minä en varmaan jaksaisi päivääkään, menisin hotelliin.
Monissa maissa yleinen järjestely, jos semmoisessa solussa haluaa asua. Usein nämä työsuhde-etuja matala palkkatöissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa maissa yleinen järjestely, jos semmoisessa solussa haluaa asua. Usein nämä työsuhde-etuja matala palkkatöissä
Juu, jossain puhelinmyyntihommissa on noita soluasuntoja, työkin on alipalkattua. Ei ne ole ihan oikeita työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksipä työnantaja maksaa käynnin maassa ennen ensimmäistä työpäivää, jolloin paperiasiat laitetaan kuntoon, hankitaan mahdollinen viisumi, avataan pankkiyhteydet ja tavataan välittäjä, jonka kanssa etsitään asunto. Ei ulkomaille töihin kannata lähteä muutoin.
Juurikin näin. Jos menee ulkomaille töihin eikä työnantaja hoida noita asioita, ensin muutetaan maahan ja vasta sen jälkeen tehdään työsopimus. Sitä on äkkiä apn tilanteessa, jossa töissä pitäisi olla ja asunnosta ole tietoakaan. Siinä menee paitsi aikaa, myös rahaa täysin hukkaan ja silti saattaa olla kämäisessä hostellissa ja töiden ohessa joutuu etsimään asuntoa.
Onnea! Mihin maahan muutat?
Kun itse muutin ekaa kertaa ulkomaille duunin perässä, työnantaja maksoi mulle ekan kuukauden hotellissa ja sillä aikaa etsin sitten kämpän.
Tokalla kerralla muutin fiman sisällä ja sain avuksi relocation agentin joka auttoi asunnon ja muiden käytännön asioiden kanssa.
T: 30 vuotta ulkomailla, neljässä eri maassa.