Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa."

Vierailija
26.10.2023 |

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009926790.html

Mitä mieltä? Olisitko miehenä valmis elättämään naisen ja maksamaan laskut? Olisitko naisena valmis tienaamaan omat rahasi, laittamatta niitä yhteiseen kassaan? Kuulemma muissa kuin pohjoismaissa tällainen järjestely yleistä. 

Kommentit (890)

Vierailija
541/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehet joutuvat kuuntelemaan nalkutusta yms, mites se kompensoidaan?

Vastamelukuulokkeilla.

Vierailija
542/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä on "fyysinen turva" ja mihin sitä tarvitaan? 

Kuinka usein ihan oikeasti, että olette pelänneet jossain fyysistä koskemattomuutta. 

Esimerkiksi puskaraiskaukset ovat tilastolliset erittäin harvinaisia. Ja kaikkien miestenkö pitäisi nyt tuossa sitten olla henkilösuojauksen ammattilaisia? 

Taidat olla mies? Puskaraiskaus on harvinaista kyllä, naisen elämässähän on jatkuvaa ahdistelua ja turvattomuutta. Valitettavasti tämä on toki suurimmillaan teininä. 

Kyllä mulla menisi halut mieheen joka ei suojele kun on tarve. 

Valitettavasti Suomessa suurin uhka on usein kotona.

Niin niin.. kyllähän ne kantiksetkin ja silleen , mutta jos tiettyjen henkilöiden toimintaan edes pyrkisi puuttumaan joutuisi itse vauvapalstan naisten haukkumisen ja syyllistämisen kohteeksi,joten on parempi olla puuttumatta siihen mitä puskissa tapahtuu.

Ps. Olen PS puolueen jäsen ja irtisanoudun kaikesta vähemmistöön kuuluvien ihmisten tekemisten kritisoinnista .

Näinhän vihreä,keskusta ja sdp halusi ja vaati tekemään.

Ainoastaan jos tekijä on suomalainen niin voin puuttua asiaan sanomalla..kyllähän ne..muutkin noin tekevät ja jatkan matkaani. 

Jotenkin hölmöä naisilta edes olettaa,että he ylipäätään voisivat vaatia kahta asiaa yhtä aikaa. "Suojelua ei tarvita,ennen kuin se osuu MINUN kohdalleni ". Voin omalta osaltani luvata,että mä en ole kuullut,enkä nähnyt yhtään mitään jos minulta kysytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä suosittelen naisena juurikin arabimiehiä. Vaikka nainen kävisi töissä, niin on miehen tehtävä silti elättää perhe ja nainen. He pitävät naisia oikeasti prinsessoina. Ihan todellisia herrasmiehiä, avavaat naiselle oven ja kantavat jopa kauppakassit. Suomalainen juoppo tai mammanpoika olisi heti vertaamassa sitä hu**aamiseen ja pidetään jonain gold diggerinä. Ja ne herrasmiestavatkin on liian neitimäisiä ja hintahtavia...

Lisää mainospuhetta. 

Ensin päästiin taudeista, sitten Eurooppapelosta, nyt on luvassa aavikko..

Vierailija
544/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat käy töissä mutta toinen maksaa kulut.

Hyvä Peppi!

Vierailija
545/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pepin mielestä miehen tulee elättää hänet koska hän joutuu kärsimään raskaudesta, imettämisestä ym. Kannattaako hankkiutua äidiksi jos se on pelkkää kärsimystä? Ja montako lasta Pepillä jo olikaan elättiytensä vastapainoksi?

Miksi yhden turhakepepin puheet kiinnostaa näin paljon kaikkia? Vaan siksi kun joku pilipali tekee siitä jutun? Ohittakaa.

Vierailija
546/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siinähän etsii itselleen sellaisen miehen, joka tuollaista katselee.

Kyllä monikin varakas 20 vuotta vanhempi eronnut saattaa hyvinkin katsella jos saa Peppiä laittaa. Tuskin kovin pitkään kuitenkaan ja viimeistään 10 vuoden päästä Peppikin tajunnee, että hänen tavaransa markkina-arvo alkaa pahasti hiipua.

Vierailija
547/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan normaalia että mies maksaa ainakin enemmän kuluja, jos nainen on yhteisten lasten kanssa kotona. 

Mutta sellaisia nyt on vähän turha vaatia, jos yhteiset lapset ei ole vielä edes agendalla 25-vuotiaana. Minulla oli tuossa kohtaa jo 1 lapsi ja toinen tulossa ja kyllä. Mies ”provider”si kaiken, vaikka enpä tuollaista termiä käyttäis, koska hän sai vastavuoroisesti minulta asioita. Ennen sitä kutsuttiin ”yhteen hiileen puhaltamiseksi” tms ummehtunutta. 🤭

Vierailija
548/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä suosittelen naisena juurikin arabimiehiä. Vaikka nainen kävisi töissä, niin on miehen tehtävä silti elättää perhe ja nainen. He pitävät naisia oikeasti prinsessoina. Ihan todellisia herrasmiehiä, avavaat naiselle oven ja kantavat jopa kauppakassit. Suomalainen juoppo tai mammanpoika olisi heti vertaamassa sitä hu**aamiseen ja pidetään jonain gold diggerinä. Ja ne herrasmiestavatkin on liian neitimäisiä ja hintahtavia...

En keksi yhtäkään syytä, miksi haluaisin miehenä parisuhteeseen, jossa nainen sekä hyväksikäyttää taloudellisesti että nostaa itsensä jalustalle suhteessa mieheen, kun voin alkaa tasavertaiseen parisuhteeseen, jossa vastuut ja kulut ovat 50:50.

Vierailija
549/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuinka usein ihan oikeasti, että olette pelänneet jossain fyysistä koskemattomuutta. 

Esimerkiksi puskaraiskaukset ovat tilastolliset erittäin harvinaisia. Ja kaikkien miestenkö pitäisi nyt tuossa sitten olla henkilösuojauksen ammattilaisia? 

Taidat olla mies? Puskaraiskaus on harvinaista kyllä, naisen elämässähän on jatkuvaa ahdistelua ja turvattomuutta. Valitettavasti tämä on toki suurimmillaan teininä. 

Niin niin.. kyllähän ne kantiksetkin ja silleen , mutta jos tiettyjen henkilöiden toimintaan edes pyrkisi puuttumaan joutuisi itse vauvapalstan naisten haukkumisen ja syyllistämisen koht

Ei sun tarvi vaatia yhtään mitään. Sä voit olla vaan. Tiedätkö? Me naiset ollaan saatu tarpeeksi miesten jatkuvasta valituksesta. Mieluiten sitä muuttaa metsään asumaan kuin adoptoi mieslasta.

Vierailija
550/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin niin.. kyllähän ne kantiksetkin ja silleen , mutta jos tiettyjen henkilöiden toimintaan edes pyrkisi puuttumaan joutuisi itse vauvapalstan naisten haukkumisen ja syyllistämisen koht

Sama.

Jokainen kai pitää huolta itsestään ja naiset on niin voimaantuneita muutenkin. Paitsi kun ne tarvitsee rahaa,voimaa,teknistä osaamista jne lista on loputon. Kerrostalossa kun asun,niin kuulen väkisinkin perheriitoja jotka menee fyysisiksi,mutta selvittäköön itse asiansa eipä kiinnostele yhtään ,laitan kuulokkeet päähän ja jatkan leffan katselua tai mitä milloinkin olenkaan tekemässä. Ei mua kiinnosta olla mikään pelastaja tai sankari,ei mulle siitä mitään hyötyä ole,eikä siitä mitään makseta. Aiiivan sama mulle.

Vierailija
551/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisikin oikein hyvä järjestely. Miesten palkkaa voidaankin sitten nostaa tuollaiset 30-50 %. Mies sponsoroisi naisen elämää. Naiset voivat siirtyä sitten kotiäideiksi ja osa-aikatöihin. Näinhän se perinteisesti monissa maissa ja kulttuureissa, USA, monet Länsi-Euroopan maat. Miehille kunnon palkka. Em, maissa naisaloilla hoiva- ja opetusaloilla suhteellisesti huomattavasti pienemmät palkat kuin esim. insinöörialoilla. Hoitajille ja opettajille maksettaisiin sellaista 2000 euron kuukausipalkkaa kuten em. maissa. Tähänhän tuo johtaa. Vain Pohjoismaissa näin tasainen tulonjako. 

Vierailija
552/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pepin mielestä miehen tulee elättää hänet koska hän joutuu kärsimään raskaudesta, imettämisestä ym. Kannattaako hankkiutua äidiksi jos se on pelkkää kärsimystä? Ja montako lasta Pepillä jo olikaan elättiytensä vastapainoksi?

Siis juuri tämä! Ihan turhaa kitinää. Jos kerran näkee äitiyden noin vastenmielisenä asiana niin vaihtoehto on olla tekemättä lapsia. Toivottavasti käyttääkin sen vaihtoehdon, ei kukaan halua syntyä perheeseen jossa sinut nähdään pelkkänä riesana.

Vierailija
553/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa meistä on suunnilleen keskituloisia ja täällä yhden keskituloilla ei pysty järjestämään parilapsiselle perheelle elintasoa, jossa olisi kovasti (ulkoista) glamouria. Kaukana siitä. Jos edes jotenkin pärjäisi. Pääkaupunkiseudulla edes kohtalaisen hyvätuloinen ei helposti pysty yksin elättämään perhettään kovin helposti. Siksi yleensä molempien vanhempien työssäkäynti ja yhteinen osallistuminen perheen kuluihin on yleensä välttämätöntä. Kyse on puolisoiden kumppanuudesta, ei asiakas-palvelija -suhteesta.

Vierailija
554/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä tässä nyt olla pitää? Sugar babe vaiko tradwife? Pitäisikö voimaantua tai peräti väkevöityä fempowerilla? Apuva!! Siis lihako on suhteiden vaihdonväline?

Aika halvalla pannaan nyt kyllä potentiaalista vastapuolta.

Onko tämä sitä psykologista sodankäyntiä? Katsotaan saadaanko toinen ärtymään, jopa kilahtamaan.

Vierailija
555/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

”En näe noin, et on ok hyväksikäyttää, jos joku on hyväksikäytettävissä. Täytyy muistaa et "pojanjolpit" kasvaa ihan erilaiseen kulttuuriin, jossa tyttöjä koko ajan korostetaan ja hehkutetaan ja annetaan heidän dominoida ilmatilaa poikien kustannuksella. Se voi vääristää ajattelua.

Kyllä mä äitinä olen huolissani tästä kehityksestä. Ei tämä ole kenellekään hyväksi”

Lainaus jonkun viestistä, en lainaa palstan kautta kun sitten se ei näy. 

Mutta täytyy tähän kommentoida, että ei nyt noinkaan. Moni poika kasvaa TikTokin ylilauta-tason naisvihajuttujen äärellä eikä todellakaan mihinkään tyttöjen hehkutuksen :D

Kaikenlainen vahingollinen p a s ka korostuu nyt kun puhelimet kasvaneet ihmisten käsiin ja jotkut hankkii somen kautta klikkejä äärimmäisyyksiin menevillä jutuillaan. 

Mistä luulet, että ne Ylaudan naisvihamieliset jutut kumpuaa? Ihan tyhjiöstäkö ne vain tulevat? Oma veikkaus on, että ne syntyvät juuri siitä kun julkisuudessa hehkutetaan tyttöjä/naisia ja feminismiä, mutta samaan aikaan poikia/miehiä syytellään ja demonisoidaan alá toksinen maskuliinisuus yms. Se Ylaudan naisviha on vastaisku tähän mediassa roihuavaan "U go girl" -ylihehkutukseen. Tämä Peppi & kump. on vain yksi esimerkki tästä tällaisesta "grrrlll powwwwrrr slayyyy queeeeen" mantrasta, mikä ärsyttää miehiä.

Vierailija
556/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/reel/CyKw70StBMM/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Siitä palstamammoille :D Ja eikö tuolla näytä olevan sormukset sormessa.. 

Vierailija
557/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksipuolisesti tämä Peppi asiaa tarkastelee, kun valittaa kuinka nainen joutuu tekemään tiettyjä asioita, kuten synnytys, meikkaus (lol) ym, joita miehen ei tarvitse, jotka sitten muka velvoittaa miehen maksamaan kaiken, mutta sitten kuitenkin automaattisesti olettaa että mies suojelee, eikö se muka yhtään tasapainota näitä velvollisuuksia? Tai tietyt kodin työt, nekin voi ihan sopia vaikka tasan, tai osaamisen ja mielenkiinnon mukaan. Peppi tuskin vaihtaa talvirenkaita? Emotionaalinen työ? Mitä he*****iä se on? Tuo nainen vaikuttaa niin kylmän laskelmoivalta, että tuskin kykenee mihinkään emotionaalisuutta vaativaan työhön. 

Vierailija
558/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

”En näe noin, et on ok hyväksikäyttää, jos joku on hyväksikäytettävissä. Täytyy muistaa et "pojanjolpit" kasvaa ihan erilaiseen kulttuuriin, jossa tyttöjä koko ajan korostetaan ja hehkutetaan ja annetaan heidän dominoida ilmatilaa poikien kustannuksella. Se voi vääristää ajattelua.

Kyllä mä äitinä olen huolissani tästä kehityksestä. Ei tämä ole kenellekään hyväksi”

Lainaus jonkun viestistä, en lainaa palstan kautta kun sitten se ei näy. 

Mutta täytyy tähän kommentoida, että ei nyt noinkaan. Moni poika kasvaa TikTokin ylilauta-tason naisvihajuttujen äärellä eikä todellakaan mihinkään tyttöjen hehkutuksen :D

Kaikenlainen vahingollinen p a s ka korostuu nyt kun puhelimet kasvaneet ihmisten käsiin ja jotkut hankkii somen kautta klikkejä äärimmäisyyksiin menevillä jutuillaan. 

Mistä luulet, että ne Y

Kuule, yliksennn naisviha oli jo kauan ennen näitä hehkutusjuttuja.

Ylipäätään naisssviha on vanha ilmiö. Nykyään somen myötä vaan pääsee sille vihkiytyneet aikuiset miehet jokaisen 10-vuotiaan pojan huoneeseen paasaamaan toisin kuin ennen. 

Vierailija
559/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi enää ajatella että naiset on tasa-arvoisia miesten kanssa kun selvästikään naiset ei sitä tasa-arvoa edes halua

Vierailija
560/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Molemmat käy töissä mutta toinen maksaa kulut.

Hyvä Peppi!

Hän ei ole ainakaan turhan vaatimaton unelmissaan. Onhan niitä tosiaan miehiäkin, jotka suostuvat kynnysmatoksi jollekin punahuuliselle ja teräväkyntiselle boss ladylle. Onnea matkaan.