"Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa."
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009926790.html
Mitä mieltä? Olisitko miehenä valmis elättämään naisen ja maksamaan laskut? Olisitko naisena valmis tienaamaan omat rahasi, laittamatta niitä yhteiseen kassaan? Kuulemma muissa kuin pohjoismaissa tällainen järjestely yleistä.
Kommentit (890)
On selvää, että tuon kaltaisessa parisuhteessa ei puhuta rakkaudesta. Mies ostaa itselleen tietyn tason naisen, ja nainen hyväksyy diilin. Mies määrittelee tason ja joko pysyy sillä tai lähtee suhteesta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen ollut tällaisessa suhteessa. Maksoin asumisen, elämisen ja liikkumisen. Nainen näytti hyvältä, "opiskeli" ja leikki edustusvaimoa. Sitten alkoi viiniä ja syöminen kavereiden kanssa maistua liikaa. Ilmoitin, että kroppa kuntoon, tai maksaminen loppuu. Ei ymmärtänyt suoraa kehoitusta, joten vaihdoin uuteen. Minä maksan tietystä tasosta, ja se on naisesta kiinni aikooko hän pysyä sillä tasolla.
En ole ikinä ollut vastaavassa tilanteessa, mutta jos joskus tuohon päädyn, niin toimisin täsmälleen samalla tavalla kuin sinä.
Jos minä maksan laskut, niin odotan silloin myös tiettyä ulkonäköä siltä naiselta, joka elää siivelläni. Lihominen tai muu naisen ulkonäkötason heikkeneminen johtaisi välittömästi siihen että laittaisin kyseisen eukon kilometritehtaalle.
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn että kuuluuko parisuhdekäsitykseesi sellaisia asioita kuten rakkaus tai aito toisesta välittäminen?
Tuota, miten tämä käännetään miesten syyksi? Peppihän myy itseään ja hän määritteli, että rakkaus ei kuulu parisuhteeseen, vaan raha. Kysy ensin myyjältä, eli Peppiltä, palaa sitten vasta asiaan palstalla.
"Tuota, miten tämä käännetään miesten syyksi? "
En minä mitään kenenkään syyksi kääntänyt vaan kysyin ihan vain mielenkiinnosta että mitä tuollaisessa suhteessa elävä suhteestaan ajattelee ja miten sen kokee. Onko siinä mukana rakkautta ja välittämistä missään mielessä ja jos on niin miten.
Huutonaurua, naiset toivovat minun lahjovan heitä koska ovat niin ihania, elämän sulostuttajia, kuulema...ja tietävät että olen vanhempi homomies!!
Mutta he ovat NIIN ihania että elämäni on niin tylsää ilman heitä.
Narsistisuus on lisääntynyt huomattavasti vuoden 2000 jälkeen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen ollut tällaisessa suhteessa. Maksoin asumisen, elämisen ja liikkumisen. Nainen näytti hyvältä, "opiskeli" ja leikki edustusvaimoa. Sitten alkoi viiniä ja syöminen kavereiden kanssa maistua liikaa. Ilmoitin, että kroppa kuntoon, tai maksaminen loppuu. Ei ymmärtänyt suoraa kehoitusta, joten vaihdoin uuteen. Minä maksan tietystä tasosta, ja se on naisesta kiinni aikooko hän pysyä sillä tasolla.
En ole ikinä ollut vastaavassa tilanteessa, mutta jos joskus tuohon päädyn, niin toimisin täsmälleen samalla tavalla kuin sinä.
Jos minä maksan laskut, niin odotan silloin myös tiettyä ulkonäköä siltä naiselta, joka elää siivelläni. Lihominen tai muu naisen ulkonäkötason heikkeneminen johtaisi välittömästi siihen että laittaisin kyseisen eukon kilometritehtaalle.
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn
Ehdotonta rakkautta ei ihmisten välillä ole olemassakaan. Siihen liittyy aina joitakin ehtoja. Yleensä ehdot ovat tavanomaisia. Ei saa lyödä, ei saa pettää jne. Välittäminen loppuu jossain kohtaa väkisinkin jos ne omat ehdot suhteessa eivät täyty.
Vierailija wrote:
Olisi kieltämättä kiva, tuollaisessa sitä saisi tuntea itsensä aidosti mieheksi. Tosin tällä palkalla ei onnistuisi, että se siitä.
Ei se palkasta ole kiinni vaan naisen nöyryydestä ja kunnioituksesta miestään kohtaan.
Jos sitä ei löydy, niin ei löydy millään hinnalla.
Oma naiseni on tyytyväinen minun kuukauden 1200e palkkaan ja on hiljaa tyytyväinen siitä. Ja kun käyn potkunyrkkeilyn treeneissä, niin hän tietää että minä vastaan kahdeksaa oman kokoista miestä taistelutantereella.
Hän hymyilee hiljaa uusille ostetuille verhoillemme (hinta 40e). Melko kalliit verhot, mutta mitäpä en tuhlaisi rakkaani mieliksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Entä rakkaus? Kai tuossa ajassa on jo rakastunut kumppaniinsa eikä sitä tee mieli heittää noin vain vaihtoon?
Vierailija wrote:
Peppi kieltäytyi vastaamasta omasta parisuhteestaan. Lähes varmaa on ettei itse kuitenkaan elä tuollaisessa suhteessa.
Peppi tekee bisnestä. Koko juttu oli vain hänen "koulutus" bisneksen mainos. Videoiden perusteella ei mikään kovin haluttava nainen. Kuvassa saattaa näyttää söpöltä meikattuna, mutta video kertoo totuuden.
"Ehdotonta rakkautta ei ihmisten välillä ole olemassakaan. Siihen liittyy aina joitakin ehtoja. "
Kyllä mutta normaalisti ne ehdot eivät ole kovin itsekkäitä niin että haetaan vain omaa hyötyä. Normaalissa hyvässä parisuhteessa ajatellaan että halutaan myös ihan rakkaudesta antaa toiselle paljon hyvää. Eikä lasketa koko ajan että saadaanko varmasti takaisin yhtä paljon. Jossain elämäntilanteessa toinen voi olla enemmän saamapuolella ja toinen sitten toisessa ja tämä ei aiheuta sen kummempia pohdintoja.
Amerikan mustilta omaksuttu tapa puhua (queen, boss lady) ei toimi suomessa missä meillä on tasa-arvoa, usa on vieläkin monella tapaa kehitysmaa, huomaa että Peppi viettää liian paljon aikaa tiktokissa, suosittelen ottamaan kirjan käteen ja syventymään vaikkapa miten tasa-arvoa on kehitetty pohjoismaissa.
Vierailija wrote:
Luulen että tämä Peppi seuraa liikaa amerikkalaisia tiktok videoita, siellä tämän tyyppinen elämäntapa on mahdollista ja tavoiteltavaa koska yhteiskunta ja sukupuoliroolit ovat vieläkin kehitysmaatasoa, mutta suomessa vähän omituista ja jotenkin mustavalkoista.
Siellä se miesten suhtautuminen elättämiseen on melkeinpä vielä fanaattisempaa kuin naisten. Seurustelin yhden amerikkalaismiehen kanssa, ja hän koki sen jatkuvana loukkaamisena/piikittelynä kun olisin halunnut maksaa omia menojani. Että väitän häntä köyhäksi.
Valitettavasti niinkin tylsä asia kun raha kuuluu välittämisern ja rakkauteen. Jos välittää on valmis käyttämään rahaa välittämäänsä ihmiseen, jos vaan voi, ainakin jos vähäänkään näyttää, että on tarvetta tai hyödyllistä ja aina ei tarvitse olla hyödyllistään. Suurimman ilon tuo joskus ne extra jutut tarpeellisten välttämätyömyyksien lisäksi.
Vierailija wrote:
Tuollainen elämä kuulostaa aika ilottomalta, koska ei voi herkutella tai juopotella, ettei liho. Päinvastoin, joutuu treenaamaan koko ajan, että saa sen Louis Vuittonin käsilaukun instakuviinsa.
Ei kukaan normaalista herkuttelusta tai lasista viiniä liho. Ruoan ahtaminen suuhun kaksin käsin ei ole herkuttelua.
Naiset jotka haluavat mieheltä "fyysistä turvaa" elävät jossain muussa maailmassa kuin minä. Peppi ei näytä suomalaiselta.
Kuka katselisi tollaista Suomessa? Näytän exit doorin naiselle, jos alkaa tollaista höpöhöpöä puhumaan
Vierailija wrote:
Tuo nainen vaikuttaa kunnon pyrkyriltä. Huomannut että näillä aiheilla pääsee pinnalle, herättää polemiikkia ja saa rutkasti uusia someseuraajia eli lisää massia.
Julkisuutta hakee- lisää someseuraajia- lisää tienestejä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"No ei vain kannata kuvitella tuossa olevansa jossain modernissa "boss-lady" suhteessa jossa itsenäinen voimakas nainen on oman elämänsä "herra". Tuo mitä kuvaat on ihan vain tavallinen rikkaan miehen ja häntä selkeästi pienituloisemman naisen suhde.
Vai kuvitteleeko joku hetkeäkään että näissä suhteissa sille naiselle oikeasti jäisi miehen elätauksen takia reilusti enemmän rahaa käyttöön kuin sille miehelle? Ei sellaiseen suhteeseen kukaan mies suostu."
Huutista kun hyvätuloinen mutta raha-asioita vihaava mieheni ehdotti että laittaisi palkkansa tulemaan kokonaan minun tililleni. En tosin suostunut...
Eihän se mies siinä niitä rahojaan sinulle ole lahjoittamassa vaan vain saamassa ilmaisen varainhoitajan. Vai olitko maksamassa miehelle lahjaveroa noista rahoista?
Sinä puhuit käyttörahasta ensin ja sitten lahjoittamisesta. Sanoit ettei kukaan mies suostuisi siihen että naiselle jää enemmän käyttöön rahaa ja mies maksaa kaiken, niin kerroin vain ilmeisesti sitten poikkeuksesta kun oma mies olisi halunnut että koko hänen palkkansa tulee suoraan minulle niin voisin sitten maksaa meidän kulut ja käyttää loput miten parhaaksi katson. Hän ei pidä rahasta eikä oikein halua sitä käyttää etenkään itseensä, mutta sattuu tienaamaan reippaasti.
Minä tosin en juuri verotuksellisistakaan syistä tuohon suostunut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Luulen että tämä Peppi seuraa liikaa amerikkalaisia tiktok videoita, siellä tämän tyyppinen elämäntapa on mahdollista ja tavoiteltavaa koska yhteiskunta ja sukupuoliroolit ovat vieläkin kehitysmaatasoa, mutta suomessa vähän omituista ja jotenkin mustavalkoista.
Siellä se miesten suhtautuminen elättämiseen on melkeinpä vielä fanaattisempaa kuin naisten. Seurustelin yhden amerikkalaismiehen kanssa, ja hän koki sen jatkuvana loukkaamisena/piikittelynä kun olisin halunnut maksaa omia menojani. Että väitän häntä köyhäksi.
Heillä köyhyys katsotaan aina sellaiseksi että henkilö on itse omilla toimillaan aiheuttanut köyhyyden itselleen. Jos teet kuten teit, niin tavallaan epäilet häntä samalla myös juopoksi, narkkariksi ja mielisairaaksi, joka ei kykene hallitsemaan itseään ja vaurastumaan elämässä. Meillä pohjoismaissa ymmärretään että köyhyys ei ole oma vika.
Kuvissa kaunis, mutta videot näyttävät todellisuuden, ei jatkoon.
Meillä on suunnilleen tuollainen suhde ja hyvin on toiminut. Silloinkin kun minä naisena maksoin enemmän kuluja, mieheni oli perheen kallio. Nyt kun olen vasta palannut töihin, mieheni maksaa kulut jotta saan kerättyä rahaa itselleni kahdeksan vuoden kotonaolon jälkeen.
meillä on aina ollut perinteiset roolit ja se on voimavara. Molemmat toteuttaa itseään eikä rahasta ole tarvinnut riidellä kertaakaan 20 vuoden aikana.