"Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa."
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009926790.html
Mitä mieltä? Olisitko miehenä valmis elättämään naisen ja maksamaan laskut? Olisitko naisena valmis tienaamaan omat rahasi, laittamatta niitä yhteiseen kassaan? Kuulemma muissa kuin pohjoismaissa tällainen järjestely yleistä.
Kommentit (890)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen ollut tällaisessa suhteessa. Maksoin asumisen, elämisen ja liikkumisen. Nainen näytti hyvältä, "opiskeli" ja leikki edustusvaimoa. Sitten alkoi viiniä ja syöminen kavereiden kanssa maistua liikaa. Ilmoitin, että kroppa kuntoon, tai maksaminen loppuu. Ei ymmärtänyt suoraa kehoitusta, joten vaihdoin uuteen. Minä maksan tietystä tasosta, ja se on naisesta kiinni aikooko hän pysyä sillä tasolla.
En ole ikinä ollut vastaavassa tilanteessa, mutta jos joskus tuohon päädyn, niin toimisin täsmälleen samalla tavalla kuin sinä.
Jos minä maksan laskut, niin odotan silloin myös tiettyä ulkonäköä siltä naiselta, joka elää siivelläni. Lihominen tai muu naisen ulkonäkötason heikkeneminen johtaisi välittömästi siihen että laittaisin kyseisen eukon kilometritehtaalle.
Entä rakkaus? Kai tuossa ajassa
En mä usko että Peppiä rakkaus kiinnostaa tippaakaan. Hänelle lienee tärkeää vain se, että mies maksaa hänen laskunsa.
Ketä edes kiinnostaa joku rakkaus, ei tosielämä ole mikään Harlekiini novelli.
Lapsihan tämä on vielä, ja että joku 35-45 vuotias "elättäjä" jaksaisi kuunnella häntä, ööh not.
Minulla ainakin moraali estäisi . Äärifeministinen miestä alentava aatesuunta ei ole tasa-arvoa.
Maailman vanhimman ammatin harjoittajilla on parasta ennen päiväys. Peppin kannattaa muistaa se.
Vierailija wrote:
Kun tulee ikää ja tajuaa, että elämässä voi sattua mitä vain ikävää, osaa arvostaa tasa-arvoista parisuhdetta, jossa kumpikin osapuoli voi tarvittaessa kannatella toista. Tuollainen elättäjän hakeminen on ehkä joku aikuistumiseen liittyvän ahdistuksen aikaansaama tarve. Muistan, että juuri 25-vuotiaana tuli se kriisi, että olenko oikeasti nyt aikuinen.
Esimerkkinä Nina Mikkonen joka mediassa sanoi, että naisen paikka on kotona hoitamassa lapsia kotiäitinä. Kuinka sitten kävikään- mies sai sairaskohtauksen ja Mikkonen oli omaishoitaja, ja perheen tulot romahtivat ja Mikkonen on köyhä. Hankkikaa, naiset, ammatti, ja toimeentulo ja omat rahat.
Niin me ollaan ihmiset erilaisia. Sen hetken kun olin kuopuksen kanssa kotona kotihoidon tuella (next to nothing kun ei täällä meillä makseta kuntalisää) koin suorastaan ahdistusta siitä, etten ansainnut omaa rahaa. Mies taas ei ihan ymmärtänyt fiiliksiäni ja sitä, miten inhottavalta tuntui elää ns. siivellä. Taustasta löytynee selitys - minä olen perheestä, jossa molemmat vanhemmat olivat töissä ja hankkivat omat rahansa, miehen äiti oli käytännössä kotirouva siitä hetkestä asti, kun esikoisensa sai. Ainakin itsellä kynnys siihen, että toinen osapuoli rahoittaisi henkilökohtaisetkin kuluni, olisi aika ylitsepääsemätön. Yhteiset pystyi vielä kestämään, vauva-ajat ovat muutenkin sellaista poikkeustilaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olisi kieltämättä kiva, tuollaisessa sitä saisi tuntea itsensä aidosti mieheksi. Tosin tällä palkalla ei onnistuisi, että se siitä.
Ei se palkasta ole kiinni vaan naisen nöyryydestä ja kunnioituksesta miestään kohtaan.
Jos sitä ei löydy, niin ei löydy millään hinnalla.
Oma naiseni on tyytyväinen minun kuukauden 1200e palkkaan ja on hiljaa tyytyväinen siitä. Ja kun käyn potkunyrkkeilyn treeneissä, niin hän tietää että minä vastaan kahdeksaa oman kokoista miestä taistelutantereella.
Hän hymyilee hiljaa uusille ostetuille verhoillemme (hinta 40e). Melko kalliit verhot, mutta mitäpä en tuhlaisi rakkaani mieliksi.
Nöyryyttä ei enää oikein ole. Jos mies antaa naiselleen päiväksi 2e käyttörahaa, jolla saa pussin hernekeittoa ja porkkanoita keittoa varten, niin nykyään naiset on niin epäkohteliaita ja ylpeitä etteivät suostuisi siihen.
Ennen osattiin olla kiitollisia työssäkäyvälle miehelleen, nykyään ei mennä edes treffeille jos mies on matalasti tienaava työnmies. Kristilliset ja islamin arvot on unhoitettu.
Tämä on huono asia meille kaikille.
Vierailija wrote:
On selvää, että tuon kaltaisessa parisuhteessa ei puhuta rakkaudesta. Mies ostaa itselleen tietyn tason naisen, ja nainen hyväksyy diilin. Mies määrittelee tason ja joko pysyy sillä tai lähtee suhteesta.
Selvä peli. Mutta entä jos ei eletä täysin miehen rahoilla, niin sitten siis ei millään tuollaisella väliä? Entä jos mies ei maksa kaikkea, eikä nainen ole totaalisesti rupsahtanut, lihonut niistä entisistä mitoista, niin miten sitten menee rahajaot ja koko suhde?
Vai onko kyseessä joku"50-vuotiaana vielä 25-vuotias" ulkonäön suhteen, niin silloin täyttää kriteerit laskujen maksajalle? En mä tiedä. Noilla kriteereillä saa aikamoiset laskut maksaa, jotta naisellekin kertyy sitten omaisuutta. Siinä voi jo vaatia maksukykyä hulppeasn omistusasuntoon, lukuisiin matkoihin sun muihin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Huomaa että Peppi on vasta 25-vuotias.
25-vuotias on kyllä täysin aikuinen. Huomaa vaan, miten tuonkin ihmisen vuodet on kuluneet somessa typeriä vaikutuksia saadessa ja itseä kuvatessa ja ihaillessa sen sijaan, että olisi opiskellut jotain hyödyllistä.
Peppihän on kauppatieteiden maisteri ja yrittäjä. Eli hän on tehnyt vähäsen muutakin kuin kuvannut itseään.
Noita kauppislaisia taitaa valmistua varsin paljon nykyään, hankala löytää hyvää työtä. Ja tässä ihminen on keksinyt hyödyntää omaa ulkonäköään ja kaivellut sopivaa brändiä omalle materiaalilleen netistä, tuottaa somemateriaalia aiheesta josta Suomessa ei paljon kilpailua. Voihan sitä näinkin tehdä, mutta kuka ihme on valmis maksamaan 25 v parisuhdeneuvoista?
Nojoo, olishan tuollainen ihan kiva. Mies maksaisi kaiken ja nainen käyttäisi omat rahansa mihin haluaa. Olen aivan varma että mieheni tekisi noin, jos se olisi rahallisesti mahdollista. Ja puolestaan niin minäkin tekisin hänelle jos se olisi mahdollista. Koska me nyt vaan rakastetaan toisiamme ja kotetaan tehdä toiselle hyvä elämä. Nyt kuitenkin räpistellään tässä yhteisessä tilanteessamme kuten parhaaksi nähdään, yhdessä hoidetaan koti, lapset ja taloudelliset asiat sekä kumpikin käydään töissä ja koitetaan edetä urallamme.
"Sinä puhuit käyttörahasta ensin ja sitten lahjoittamisesta. Sanoit ettei kukaan mies suostuisi siihen että naiselle jää enemmän käyttöön rahaa ja mies maksaa kaiken, niin kerroin vain ilmeisesti sitten poikkeuksesta kun oma mies olisi halunnut että koko hänen palkkansa tulee suoraan minulle niin voisin sitten maksaa meidän kulut ja käyttää loput miten parhaaksi katson. Hän ei pidä rahasta eikä oikein halua sitä käyttää etenkään itseensä, mutta sattuu tienaamaan reippaasti."
En tunne miestäsi mutta edelleen hieman epäilen että hän ei antaisi rahojaan käyttöösi jos hetkeäkään epäilisi että ajaisit hänet konkurssiin tai että hänellä ei tarpeen tullen olisi ihan hyvin rahaa ja varallisuutta käytössään jos sitä tarvittaisiin.
Teillä asia siis perustuu luultavasti enemmän luottammukseen kuin siihen että mies olisi valmis antamaan vaikka vaatteet päältää sinulle. Varkkaat ihmiset voivat suhtautua rahaan huolettomasti koska tietävät että sitä on aina kuitenkin olemassa.
Vierailija wrote:
Peppi kieltäytyi vastaamasta omasta parisuhteestaan. Lähes varmaa on ettei itse kuitenkaan elä tuollaisessa suhteessa.
Mä näkisin hyvin hänet suhteessa jonkun nelikymppisen "proveider-miehen" kanssa. Hänellä on vähän tuollainen vanhan naisen habitus mikä yleensä tulee naisille, jotka seurustelevat itseään huomattavasti vanhempien miesten kanssa. En ikinä uskoisi että tuo nainen on vasta 25, muuten kuin noiden typerien juttujensa perusteella.
Kyllä, elän sellaisessa suhteessa, koska miehellä moninkertaiset tulot ja elintaso määrittyy hänen tulojensa mukaan. Pienempi palkka jää itselleni lainanlyhennyksen jälkeen, eikä muuhun olisi näillä reunaehdoilla edes mahdollisuutta. Olen korkeasti koulutettu ja arvostan perinteitä. Mitään täydellistä tasa-arvoa ei koskaan ole ja molemmilla on omat roolinsa sekä tehtävänsä yhteisen edun eteen.
Kyllähän näitä miehiä on paljon, mutta eriasia on että suostuuko nainen elämään niukasti ja nöyrää kristillistä elämää?
Halutaan vähän liikaa ja leveää elämää. Kyllä miehet mieluusti maksaisi, mutta se tarkoittaa ettei päivässä käyttörahaa saisi kuin muutaman euron verran.
Peppi on mun tyyppiä ulkonäkönsä puolesta. Voisin ihan hyvin maksaa hänelle seksistä.
Ja maksaisin vieläpä pienen tipin siitä hyvästä, jos hän lähtee hyvin pikaisesti pois luotani seksin jälkeen, hän nimittäin vaikuttaa luonteensa puolesta aika sietämättömältä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"Ehdotonta rakkautta ei ihmisten välillä ole olemassakaan. Siihen liittyy aina joitakin ehtoja. "
Kyllä mutta normaalisti ne ehdot eivät ole kovin itsekkäitä niin että haetaan vain omaa hyötyä. Normaalissa hyvässä parisuhteessa ajatellaan että halutaan myös ihan rakkaudesta antaa toiselle paljon hyvää. Eikä lasketa koko ajan että saadaanko varmasti takaisin yhtä paljon. Jossain elämäntilanteessa toinen voi olla enemmän saamapuolella ja toinen sitten toisessa ja tämä ei aiheuta sen kummempia pohdintoja.
Tätähän Peppikin ajaa takaa. Hän on ihan oikeassa siinä että Suomessa tasa-arvo mielletään rahallisen panostuksen puolittamisena vaikka se ei ole sitä lainkaan. Se on sitä että jos toinen panostaa enemmän lapsiin ja kotiin, toinen tuo saman verran jotain muuta pöytään. Ja se jokin nyt tuossa kohtaa on raha. Ei näitä joudukaan miettimään
Et sitten sinäkään jaksanut lukea koko juttua. Pepin mukaan miehen pitäisi elättää nainen, vaikka tienaisi vähemmän. Ja vaikka Peppi vetoaakin lapsiin, niin eipä niitä olla. Enemmän nämä Pepin panostukset painottuu niihin irtokynsiin.
"Hän on ihan oikeassa siinä että Suomessa tasa-arvo mielletään rahallisen panostuksen puolittamisena vaikka se ei ole sitä lainkaan."
En kyllä ole huomannut tuollaista. Minusta Suomessa tasa-arvo mielletään niin että kumpikin osallistuu suhteeseen niin rahallisestikin kuin muuten omien kykyjensä ja resurssiensa mukaan, ei välttämättä aina 50:50. Tämä nainen taas ajaa ajattelutapaa jossa hän itse ei osallistu juuri mitenkään vaan vain mies on vastuussa.
Itse perinteisenä naisena viehätyn konservatiivista ja lyhyistä miehistä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minusta te kaikki olette ynmärtäneet artikkelin väärin. Peppi tarkoittaa sitä, että kumpikin käy töissä ja on omat rahat, mutta koska naisen niskaan melkein aina kaatuu enemmän vastuuta esim. lasten hoidosta ja perheen pyörityksestä niin mies hieman kompensoisi tätä rahallisesti. Minusta oikein järkevää. Ei ole oikein, että nainen maksaa tasan 50% kaikista menoista tai enemmäkin ja sitten vielä kantaa päävastuun lapsista.
"Hieman kompensoi" 😅
Juu ja kompensaatiot oli yhdistetty myös meikkaamiseen ja kuukautisiin ja ties mihin 😄
No voin minäkin olla oman elämäni provider-mies, ja kompensoida lastenhoitoa, perheen pyöritystä, jne (vaikka itse teen vähintään yhtä paljon kotitöitä).
Paljonkohan kehtaisin tarjota vaimolleni lastenhoidosta? Riittäisiköhän näin pienempipalkkaisena sellaiset pari euroa / tunti? Minkähän hintaisella lahjalla voisi kompensoida vaimon raskauksia? Riittäisikö joku tonnin arvoinen juttu per raskaus, vai pitäisikö olla enemmän? Millaista hintalappua pitäisi antaa imetykselle? 10€/litra, meneekö liian halvalla?
Mitäs Peppi, osaisitkohan nyt antaa livekoutsausta tähän tilanteeseen? Miten opettaisit vaimoani hinnoittelemaan palvelunsa/tuotteensa oikein? Tätähän sinä haet, eikö niin?
Tätähän Peppikin ajaa takaa. Hän on ihan oikeassa siinä että Suomessa tasa-arvo mielletään rahallisen panostuksen puolittamisena vaikka se ei ole sitä lainkaan. Se on sitä että jos toinen panostaa enemmän lapsiin ja kotiin, toinen tuo saman verran jotain muuta pöytään. Ja se jokin nyt tuossa kohtaa on raha. Ei näitä joudukaan miettimään terveessä suhteessa, mutta kun niitä ei niin terveitä suhteita tuntuu olevan niin paljon että hyvä vaan että joku sanoo ääneen sen missä on menty vikaan.