Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa."

Vierailija
26.10.2023 |

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009926790.html

Mitä mieltä? Olisitko miehenä valmis elättämään naisen ja maksamaan laskut? Olisitko naisena valmis tienaamaan omat rahasi, laittamatta niitä yhteiseen kassaan? Kuulemma muissa kuin pohjoismaissa tällainen järjestely yleistä. 

Kommentit (890)

Vierailija
361/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii niin valtavasti työtä ja rahaa, että pysyy timmissä kunnossa, saa tekohärpäkkeet, kohotukset, jatkot ja pidennykset, että siihen vaivaan menee jo normaaliin parisuhteeseen ja opiskelee jonkun elättävän ammatin itselleen.  Sitä voi tehdä sittenkin, kun painovoima alkaa saavuttaa 35-vuotiaana, kuten Marilynkin aikanaan sanoi.

Vierailija
362/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mistä niitä elättäjiä löytyisi, jotka olisivat vielä mukavia, luotettavia ja turvallisia?   Eikö sellaiset miehet ole jo ihan normaalissa parisuhteessa, mitä tällainen elatuskuvio heille antaisi?  Suomessa on niin vähän väkeä ja vielä vähemmän hyvätuloisia, joista ei riitä kaikille sometyrkyille millään elättäjiä.

Sen verran vähän on että helpommin löydät mukavan, luotettavan ja turvallisen miehen kun hyväksyt että perse on auki😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tän naisen ulkonäkö on AINOA asia jonka turvin hän uskaltaa puhua näin höperöjä juttuja, sääli niitä taviksia huonolla itsetunnolla jotka uskovat ja ostavat hänen tulevia "koulutuspaketteja"...

Tämä. Yritäppä rumana naisena selittää miehelle että "kyllä sun nyt vaan pitää maksaa munkin laskut". Mies nauraisi päin naamaa, ja näyttäisi ovea saman tien. 

Vierailija
364/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen elämä kuulostaa aika ilottomalta, koska ei voi herkutella tai juopotella, ettei liho.  Päinvastoin, joutuu treenaamaan koko ajan, että saa sen Louis Vuittonin käsilaukun instakuviinsa.

Vierailija
365/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaa

Vierailija
366/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa pieneltä samanmielisten some-yhteisöltä, jossa kukaan ei koskaan haastanut kunnolla noita ajatuksia. Saahan sitä aina vaatia vaikka kuinka paljon.

Noi ei vaan ehkä ymmärrä keitä heidän kilpailijat parisuhdemarkkinoilla on. Samoista miehistä kilpailee aivan tavalliset, järkevät ja viehättävät naiset joille käy 50/50 tulonjako. Mun kokemuksen heitä on paljon onneksi Suomessa. Kumpikohan enemmän puoleensavetävää seuraa?

Ja toiseksi. Tuo jutun henkilö myy omaa tuotettaan. Silloin ääneen sanotaan asioita, joita potentiaalinen asiakas haluaa kuulla huolimatta siitä kuinka järkeviä ne on.

Vierailija
367/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen osittain samoilla linjoilla Pepin kanssa. Henkilökohtaisesti en ole kiinnostunut miehistä, jotka eivät pysty tarjoamaan turvaa. Naisella täytyy kuitenkin olla koulutus ja potentiaali huolehtia itsestä ja lapsista yksin. Muuten mies voi hallita naista rahalla ja vallalla. Riippuvuus voi koitua naiselle kohtalokkaaksi. 

"Henkilökohtaisesti en ole kiinnostunut miehistä, jotka eivät pysty tarjoamaan turvaa"

Ymmärrän kantasi hyvin. Kysymys joka kuitenkin tuli mieleen: jos mies tarjoaa sinulle turvaa, niin mitä sinä tarjoat miehelle?

Oletan että miehellä olisi siis oikeus odottaa jotain sinulta, ikään kuin vastapalveluksena tästä "turvallisuuspalvelusta".

Kyse ei ole mistään vaihtokaupasta, vaan miehen ja naisen luonnollisista taipumuksista. Kun mies pystyy tarjoamaan turvaa ja vakautta, niin se

Oletko valmis toimimaan kuten itä-eurooppalainen nainen? Oot halukas ravaamaan salongeissa ja kirurgiassa,kattomaan syömisten perään,tukemaan miestäsi sosiaalisesti,antamaan joka ilta.. "Gurut" kuvittelee keksineensä pyörän uudelleen. Slaavinaiset on tehneet tota iät ja ajat. 

Vierailija
368/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että Peppin oma isäsuhde on jäänyt vajaavaiseksi, olen itse isänä kasvattanut tyttärestäni vahvan ja itsenäisen naisen joka ymmärtää että elämässä on monta sävyä ja että ihmisiä pitää lähtökohtaisesti kohdella hyvin, kukaan ei loppujen lopuksi ole vastuussa asioista enemmän kuin sinä itse.

Vierailija
369/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minusta te kaikki olette ynmärtäneet artikkelin väärin. Peppi tarkoittaa sitä, että kumpikin käy töissä ja on omat rahat, mutta koska naisen niskaan melkein aina kaatuu enemmän vastuuta esim. lasten hoidosta ja perheen pyörityksestä niin mies hieman kompensoisi tätä rahallisesti. Minusta oikein järkevää. Ei ole oikein, että nainen maksaa tasan 50% kaikista menoista tai enemmäkin ja sitten vielä kantaa päävastuun lapsista. 

Tuskin tuo Peppi lapsia suostuu tekemään, kun se oma ura ja omat rahat. Kunhan käyttää tekosyynä sille, että lastensaamisen takia tarvii providerin.

Vierailija
370/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jotkut naiset synnyttävät ja imettävät niin Peppiä pitäisi kohdella kuin prinsessaa heidän tekojensa vuoksi?

Mitä ihmettä :D

Nyky suomessa ainakin Tampereen yliopiston näkemyksen mukaan myös mies ovuloi ja voi synnyttää.

Eli osa pepin argumenteistä ei päde.

Vierailija
371/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tällaisessa suhteessa. Maksoin asumisen, elämisen ja liikkumisen. Nainen näytti hyvältä, "opiskeli" ja leikki edustusvaimoa. Sitten alkoi viiniä ja syöminen kavereiden kanssa maistua liikaa. Ilmoitin, että kroppa kuntoon, tai maksaminen loppuu. Ei ymmärtänyt suoraa kehoitusta, joten vaihdoin uuteen. Minä maksan tietystä tasosta, ja se on naisesta kiinni aikooko hän pysyä sillä tasolla. 

Vierailija
372/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"No ei vain kannata kuvitella tuossa olevansa jossain modernissa "boss-lady" suhteessa jossa itsenäinen voimakas nainen on oman elämänsä "herra". Tuo mitä kuvaat on ihan vain tavallinen rikkaan miehen ja häntä selkeästi pienituloisemman naisen suhde.

Vai kuvitteleeko joku hetkeäkään että näissä suhteissa sille naiselle oikeasti jäisi miehen elätauksen takia reilusti enemmän rahaa käyttöön kuin sille miehelle? Ei sellaiseen suhteeseen kukaan mies suostu."

Huutista kun hyvätuloinen mutta raha-asioita vihaava mieheni ehdotti että laittaisi palkkansa tulemaan kokonaan minun tililleni. En tosin suostunut... 

Eihän se mies siinä niitä rahojaan sinulle ole lahjoittamassa vaan vain saamassa ilmaisen varainhoitajan. Vai olitko maksamassa miehelle lahjaveroa noista rahoista?

Vierailija
373/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti vahva itsenäinen nainen ei käytä termejä kuten queen ja boss lady. Tässä Peppin tapauksessa on kyse vielä kehittyvästä ihmisestä joka on luonut itsellen jonkinlaisen roolin, samaan tapaan kuin lasten pukeutumisleikit.

Vierailija
374/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyssä mielessä ymmärrän Pepin ajatustavan. Epäsuhta ei kuitenkaan ole ollenkaan niin suuri, kuin hän antaa ymmärtää. Hänen luettelemansa asiat ovat käytännössä kaikki vapaaehtoisia nykypäivänä. Mua ei ole kukaan pakottanut laittautumaan treffeille, ostamaan meikkejä, näyttämään hyvältä. Jos olen näin päättänyt tehdä, se on ollut oma valinta. Tämän lisäksi mua ei ole kukaan pakottanut tulemaan raskaaksi, synnyttämään, imettämään, tai hoitamaan meta- tai emotionaalista työtä. Sen takia en ole koskaan ollutkaan raskaana, enkä tule olemaan. Lasten tekeminen on sekin ihan oma valinta, kukaan ei siihen pakota.

Jos kuitenkin sen valinnan tekee, että lapsia hankkii, voi tuota jäljelle jäävää epäsuhtaa hoitaa muutenkin kuin sillä, että jättäytyy elätettäväksi. En ihan ymmärrä ajattelutapaa missä vastuutetaan toiset ihmiset omista valinnoista. Menee ihan samaan kategoriaan kuin se, että lapseton ei saisi lomiaan haluaminaan ajankohtina koska työkavereilla on lapsia. Toisaalta Peppi on vielä hyvin nuori, ja kasvanut aikakaudella jolloin feminismi on vedetty ihan överiksi.

Vierailija
375/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Kuulostaa kyllä niin että et sinä lopulta niin hyvin ansaitse mieheesi nähden jos asiat noin ovat. Jos miehellä jää edelleen todella hyvin rahaa sen jälkeen kun hän on maksanut ihan kaiken yhteisen (ja sinä et ole samaan aikaan monimiljonääri) niin lähinnä sinä kuvittelet eläväsi jossain provider-suhteessa. Tosiasiassa sinä elät ihan perinteisessä parisuhteessa jossa mies huomattavasti hyvätuloisempi."

Niin minä en ole tuollaista nimitystä ennen kuullut, ja kyllä, mieheni tienaa huomattavasti paremmin kuin minä. Omat tuloni ovat noin 3500€ kuussa verojen jälkeen, miehellä paljon enemmän.

En tiedä mitä nyt kuvittelen, sillä ymmärsin että aloituksessa puhuttiin parisuhteesta jossa mies maksaa elämisen ja nainen käyttää omat rahansa miten käyttää. Sellaisessa suhteessa minä elän.

Mitään nimityksiä en tästä ole käyttänyt, niitä keksiköön kuka tahtoo. 

Aloituksen nainen oli vienyt tuon ihan uudelle tasolle pitämällä itseään voimakkaana menestyneenä hyvätuloisena naisena joka saa miehen siitä huolimatta elättämään hänet. Sinä olet ihan normaali hyvätuloisen miehen normiaalituloinen puoliso ilman sen kummempia kommervenkkejä. Ihan klassinen tapaus siis.

Vierailija
376/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen ollut tällaisessa suhteessa. Maksoin asumisen, elämisen ja liikkumisen. Nainen näytti hyvältä, "opiskeli" ja leikki edustusvaimoa. Sitten alkoi viiniä ja syöminen kavereiden kanssa maistua liikaa. Ilmoitin, että kroppa kuntoon, tai maksaminen loppuu. Ei ymmärtänyt suoraa kehoitusta, joten vaihdoin uuteen. Minä maksan tietystä tasosta, ja se on naisesta kiinni aikooko hän pysyä sillä tasolla. 

En ole ikinä ollut vastaavassa tilanteessa, mutta jos joskus tuohon päädyn, niin toimisin täsmälleen samalla tavalla kuin sinä.

Jos minä maksan laskut, niin odotan silloin myös tiettyä ulkonäköä siltä naiselta, joka elää siivelläni. Lihominen tai muu naisen ulkonäkötason heikkeneminen johtaisi välittömästi siihen että laittaisin kyseisen eukon kilometritehtaalle.

Vierailija
377/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tämä Peppi seuraa liikaa amerikkalaisia tiktok videoita, siellä tämän tyyppinen elämäntapa on mahdollista ja tavoiteltavaa koska yhteiskunta ja sukupuoliroolit ovat vieläkin kehitysmaatasoa, mutta suomessa vähän omituista ja jotenkin mustavalkoista.

Vierailija
378/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi kieltäytyi vastaamasta omasta parisuhteestaan. Lähes varmaa on ettei itse kuitenkaan elä tuollaisessa suhteessa. 

Vierailija
379/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ole ikinä ollut vastaavassa tilanteessa, mutta jos joskus tuohon päädyn, niin toimisin täsmälleen samalla tavalla kuin sinä.

Jos minä maksan laskut, niin odotan silloin myös tiettyä ulkonäköä siltä naiselta, joka elää siivelläni. Lihominen tai muu naisen ulkonäkötason heikkeneminen johtaisi välittömästi siihen että laittaisin kyseisen eukon kilometritehtaalle.

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn että kuuluuko parisuhdekäsitykseesi sellaisia asioita kuten rakkaus tai aito toisesta välittäminen?

Vierailija
380/890 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun kerran feminismi. Miten vanhat ja "ei niin näyttävät" naiset? Eihän tämä koske kuin  murto-osaa naisia? Onko feminismi valikoivaa? Pitäisikö miehet myös pakiottaa valitsemman vanhempoia ja rumempia naisia?