GIGANTTI: Pahoittelemme epäonnistumisia asiakaspalvelussamme
Tiedote 25.10.2023
Pahoittelemme epäonnistumisia asiakaspalvelussamme ja aloitamme välittömästi korjaavat toimenpiteet.
Arvoisat asiakkaamme,
Olemme saaneet viime aikoina useita julkisia palautteita epäeettisistä käytännöistä asiakaspalvelussamme. Nämä palautteet ovat vakava signaali kulttuuristamme, minkä myötä meillä on peiliin katsomisen ja korjaustoimenpiteiden paikka.
Haluamme tehdä tämän selväksi: emme hyväksy minkäänlaista epärehellisyyttä tai huijauskäytäntöjä asiakaspalvelussamme. Meille on äärimmäisen tärkeää, että kaikki asiakkaamme pystyvät kokemaan Gigantissa asioinnin turvalliseksi ja mielekkääksi nyt ja jatkossa.
Tulemme nyt työskentelemään yhteisenä rintamana sen eteen, ettei tällaiselle palautteelle ole jatkossa enää aihetta. Käynnistämme välittömästi seuraavat korjaavat toimenpiteet:
- Muutamme myymälätyöntekijöidemme bonusmallia välittömästi niin, että asiakastyytyväisyyden osuus moninkertaistuu aiempaan nähden.
- Vuodenvaihteessa työnsä meillä aloittava monimuotoisuustyöryhmä ottaa ensimmäiseksi tavoitteekseen eettisen asiakaspalvelun käytäntöjen parantamisen.
- Tehostamme myymälöissä tänä vuonna käyttöön otettua, uutta lähijohtamisen mallia niin, että se ohjaa yksittäisiä työntekijöitä arjessa vahvemmin eettisestä näkökulmasta.
- Tulemme lisäämään eettisiä koulutussisältöjä lähi- ja verkkokouluttautumisemme. Olemme julkaisseet 23.10. kaikille giganttilaisille pakollisen verkkokurssikokonaisuuden ratkaisukeskeisestä, eettisestä asiakaspalvelusta ja 25.10. myyntihenkilöstöllemme kaksi koulutusvideota eettisestä myynnistä, joista toisessa käsittelemme ikäihmisten asiakaskohtaamista heille tärkeistä näkökulmista.
- Yhtenäistämme myymälöidemme käytäntöjä työntekijöiden perehdyttämisessä ja sisällytämme perehdytyspakettiin uuden, eettisyyttä koskevan osion. Olemme myös selkeyttäneet syksyn ajan asiakaspalvelurutiinejamme virhevastuista ja korvauskäytännöistä, mistä olemme sopineet Kilpailu- ja Kuluttajaviraston kanssa syyskuussa 2023.
Asiakaslupauksemme teille on tarjota parempaa palvelua, joka on luotettavaa, omistautunutta ja tehokasta. Jatkamme lujasti työntekoa, jotta pääsemme lunastamaan luottamuksen kaikilta asiakkailtamme, jotka ovat joutuneet pettymään meihin.
Kiitämme nöyrästi kaikkia meille palautetta antaneita, kuuntelemme teitä nyt ja jatkossa.
Ystävällisin terveisin koko Gigantin puolesta
Niko Sandström, toimitusjohtaja
©2023 Gigantti Oy | Sanomatalo, Töölönlahdenkatu 2, 00100 Helsinki | Kaikki oikeudet pidätetään.
Kommentit (64)
Toimitusjohtajan paskanjauhantaa ja yritystä pestä kasvonsa, homma jatkuu entiseen malliin, kuten Suomessa yleensä tapana onkin.
”Se nyt on tyhmää maksaa liikaa” 😂
-Gigantti-
Vierailija wrote:
”Se nyt on tyhmää maksaa liikaa” 😂
-Gigantti-
Sen vuoksi suomalainen maksaa!
Mulle riitti myös Gigantissa asioiminen. Aivan täydellisen vituttavaa mennä ostamaan nopsaan etukäteen miettimääni laitetta x kun siinä sivussa pitää joka kerta kuunnella sitä pakkomyyntiä ja taistella että liikkeestä pääsisi ulos nopeasti ihan vain sen aikomani laitteen kanssa.
En ole tänä vuonna asioinut siis enää Gigantissa, maksan mieluummin toisaalla muutaman euron enemmän.
Vierailija wrote:
Mulle riitti myös Gigantissa asioiminen. Aivan täydellisen vituttavaa mennä ostamaan nopsaan etukäteen miettimääni laitetta x kun siinä sivussa pitää joka kerta kuunnella sitä pakkomyyntiä ja taistella että liikkeestä pääsisi ulos nopeasti ihan vain sen aikomani laitteen kanssa.
En ole tänä vuonna asioinut siis enää Gigantissa, maksan mieluummin toisaalla muutaman euron enemmän.
Sama homma.
Ihan sama mitä tuotetta meet katsomaan niin ne myyjät tulee sanoo:
”Tää on hyvä, mulla on tää kans kotona!”
Vierailija wrote:
Me asiakkaat pahoittelemme nyt jaloillamme. Tuollainen myynti kulttuuri pitää kitkeä pois joka paikasta ja joka toimialalta. Ja paras keino siihen on lopettaa asiointi niissä liikkeissä. Silloin ne sulkee ovet ja markkinat ottaa eri tavalla toimiva yritys. Kuluttajan ei pidä sietää ja hyväksyä mitä tahansa.
Tämä ei ole mikään uusi juttu. Asiakaspalvelu, asiakastyytyväisyys tai vastuullisuus ei ole olleet osa gigantin liiketoimintaa ainakaan 15 vuoteen. Sen verran aikaa kun olen siellä viimeksi asioinut, ja koko sen ajan ihmetellyt miksi joku sielä vielä asioi. Vastuu toki firmalla, mutta toimintatapoja ei ole tarpeen muuttaa niin kauan kun asiakkaita riittää.
Minä maksan myös mieluummin enemmän jossain muualla.
Onko ne jatkanut tuota touhua näin pitkään. Minulle tietokonekauppojen yhteydessä myytiin huolenpitopalvelu (sanottiin, että on tätä päivää ja se kuuluu tietokoneisiin) v. 2016. Seuraavana päivänä palautin tietokoneen ja peruin sopimuksen. Marssin Poweriin, josta ostin koneen. Sen jälkeen en Gigantissa ole asioinut, enkä asioi.
Niiden pitää hommata ystävällisiä keski-ikäisiä naisia myyjiksi. Tällä hetkellä myyjät ovat besserwisser-kuntosalirottia.
Eräs huonekalukauppa myi myös "väkisin" osamaksulla pankin välityksellä, jos pyysi laskua ostoksista. En kyllä ole sen koomin käynyt kyseisessä liikkeessä.
Ainoa oikea ratkaisu olisi poistaa myyntibonukset ja nostaa tarvittaessa peruspalkkaa, ettei myyjillä olisi tarvetta huiputtaa vanhuksia. Mutta eihän tämä Gigantille käy kun myynti tippuisi.
Mikä järki ton viestissä on?
Johtoporras on luonut ton systeemin työntekijöille ja jos et myy, niin et saa rahaa tarpeeksi. Duunarit tekee sen mitä käsketään ja niiltä odotetaan. Nyt kun ne on tehnyt niinku herra sanoo, niin herran sisältö kansalle on se, että hän pesee kätensä ja laittaa duunarit kursseille opettelemaan tapoja. Eihän ne ole tehnyt mitään väärin. Pakolliset kurssit duunareille keillä ei ole mitään tekemistä ton oman luomuksen kanssa. Jos olis Gigantisa duunissa, niin kävisin kysymässä, että mikä kurssi mulle kuuluu, kun olen tehnyt niinku sanotaan. Eihän tämä nyt näin mene.
Vierailija wrote:
- Muutamme myymälätyöntekijöidemme bonusmallia välittömästi niin, että asiakastyytyväisyyden osuus moninkertaistuu aiempaan nähden.
Tyytyväinen asiakas on ollut aiemmin sijalla 12, nostamme sen sijalle 8.
T:Gigantti
Haluasin ihan mielenkiinnosta nähdä sen uuden bonusmallin kuinka hyvä se on työntekijälle. Saattaa bonarit olla pullorahoja jos sitäkään.
Oma veikkaus on, että Gigantti on ensimmäinen yritys, joka alkaa toteuttaa Orpon hallituksen ohjelmaa. Duunareiden juttuja heikennetään, saa antaa fudut helposti jne jne mitäs kaikkee siinä Orpon listassa olikaan.
Nuoret myyjät myös ymmärrä vanhuksien kotikasvatusta missä suorasukainen kieltäytyminen on ilkeää töykeyttä.
Vierailija wrote:
Turha niitä myyjiä on tässä syyttää. Jatkuva painostus ja seurantataulukot. Hyvin pian on kengän kuva perseessä, jos ei saa myytyä ja tuputettua. Samoin on teleoperaattorien laita. Vaaditaan ja painostetaan myyjiä.
Siis tämä. Hirveä kyttäys ja painostus päällä myyjiä kohtaan. Ylemmältä taholtahan nämä käskyt tulee. Myyntimalli päätetään aivan muualla, kun myymälässä.
Siis mitä ehmettiä? Eikös tyytyväinen asiakas pitäisi olla sijalla 1? Laskevatko itsensä julkisen palvelun tuottajaksi, kun ei kiinnosta ollenkaan, onko se asiakas tyytyväinen.
En käytä giganttia, mulla ja muilla mun perheenjäsenillä on kaikilla huonoja kokemuksia tuon firman toiminnasta. Yrittivät mm. vältellä vastuutaan tuotevirheestä ehdottamalla, että laitetaan se kotivakuutuksen piikkiin. Juuri avattu ja paketista otettu tuote. Jäätävä kusetusmeininki.
Onks kukaan lähettänyt mummonsa sinne kokeilemaan onko tilanne parantunut?
Ihan turha on enää itkeä asiakkaiden perään, kun maine on mennyt lopullisesti. Ei tuota törkykäytöstä enää millään jäljeenpäin paikata.
"Eli ei riitä enää näiden kauppojen liittymämyyjien välttely, myös näistä elektroniikkapuotien myyjistä on tehty eri operaattoreiden sisäänheittäjiä?!"
Kyllä, siltä tuntuu. Ja operaattoreiden liikkeissä on ollut ikävä käydä muissa asioissa kuin liittymäasioissa pitkän aikaa jo. Sama paikka, Turun Hansakortteli, pari vuotta sitten. Kävin Telian liikkeessä irtisanomassa kaapeli-tv:n maksukanavapaketin. Se onnistui ihan jees, mutta sitten piti alkaa perustella hepulle, miksi en halua vaihtaa mieheni ja minun puhelinliittymiä Elisasta Teliaan, vaikka juuri silloin oli niin hyvä tarjouskin. 🙄