Urbaanilegenda, paras jonka olt kuullut??? ev
Kommentit (343)
Ja vielä tuosta veitsijutusta, se on tapahtunut serkkuni isäpuolen tyttären tuttavan kaiman veljen koiran äitipuolen serkun rakkaalle ystävälle.
Vanha ketju toki mutta iso osa ravitsemusvillityksistä on luultavasti urbaaneja legendoja.
_Quinn_ kirjoitti:
Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”
Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.
Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan [\quote]
Apua... :D no, toistinpahan ainakin...
Vierailija kirjoitti:
pariskunta tyhjensi kesämökin ulkohuussiastian talvella, koska jätökset sai hajuttomana vaan kipattua yhtenä möhkäleenä pois astiasta. Koska talvella niitä ei pystynyt hautaamaan, he päättivät viedä tämän ihanan kimpaleen kaatopaikalle. Kuljetusta varten he asettivat sen heidän uudesta telkkarista jääneeseen laatikkoon ja lastasivat peräkärryyn.
Koska oli talvi pakkanen ja täten köntsä pysyi kasassa, he kävivät isossa marketissa kaupassa matkalla kaatikselle.
Kun he tulivat ulos kaupasta ja menivät autolleen, eräs hätääntynyt mies tuli selittämään.. " Joku varasti teidän telkkarin pakettiautolla!"Toki hyvät (oikeatkin!) sattumukset voivat levitä tarinoina vain siksi että ovat niin hauskoja juttuja. Mä oon kuullut tämän "ensi käden tietona" eli ihminen jolle tämä on tapahtunut (??) kertoi mulle. Haluaisin uskoa tuon pitävän paikkansa mutta
Olisi kiva tietää missä päin Suomea tämä on muiden tämän tarinan kuulleiden kesken tapahtunut ;)
Tämä on kuulemma tosi juttu, mutta tapahtunut Amerikoissa joskus 80-luvun lopulla.
Joku teki remonttia ja teki tiiliseinään reiän uudelle ovelle. Tyyppi keksi, että hänellähän on uuden television laatikko vielä tallessa ja pinosi ne tiilet sinne. Sitten vain laatikko kuistille yöksi ja aamulla se oli poissa.
Ja tuo oli sitten tarkituksella tehty, sillä alueella oli huomattavan paljon varkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä sattumus on lienee totta, paikalla oli näet siskoni lapsen kummitäti aikoinaan ja hän tuskin keksisi tällaista... No, tiedä sitten. Hääpari nautti häistään ja ihmetteli kun mitään jäynää ei oltu keksitty ainakaan vielä. Juhlat oli menneet hyvin ja normaaleja leikkejä lukuunottamatta kaikki oli ok. Tämä ihmetytti sikäli, että kaveripiiri on oikeasti todella velmua sakkia ja oli aina ennenkin keksinyt mitä oudoimpia juttuja toisten päänmenoksi. No, hääpari lähti sitten hääyötä viettämään hotelliin, jonne oli tuotu etukäteen heidän vaihtovaatteet ja koristeltu ruusun teälehdillä yms. Siellä hääpari tarkisti kaikki paikat ihan piruillaakseen -he olivat varmoja, että jotain jäynää on. Mutta mitään ei löytynyt. Hääpari vietti ihanan hääyön rakastellen ja jutellen ja mitä nyt ikinä sitten tehden. Hotellihuoneeseen ei kuulunut automaattisesti huonepalvelun tuomaa aamiaista vuoteeseen mutta sen sai jos soitti huonepalveluun. Niinpä mies sitten soitti aamulla huonepalveluun ja tilasi aamiaisen kahdelle huoneeseen. Tähän kuului kommentti sängyn alta: tilaa meillekin! (sängyn alla koko yön olleena siis kaaso -tämä nyt siskoni lapsen kummina oleva nainen, tapahtuma-aikaan 19vee tyttö sekä tietenkin bestman)
siis TÄH????
Itsekin olen kuullut tuon ja tekijätkin olivat tiedossa. Ei kuitenkaan mennyt aamuun asti, pelkästään juotavaa oltiin myöhään illalla tilaamassa. Sängyn alla olleet eivät olleet ajatelleet, että toiminta olisi alkanut ihan niin nopeasti parin saapumisen jälkeen, eivätkä kehdanneet sitten paljastaa paikallaoloaan kesken kaiken. Noilla oli siis tapana muutenkin tehdä jäyniä toisilleen.
En muista enää kenenkään noiden nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kuullut tämän, kun perhe palkkasi nuoren tytön lapsenhoitajaksi, vauvan joka oli muutaman kk:n ikäinen. Kun perhe tuli illalla kotiin, kysyivät miten oli mennyt. Tyttö kertoi, että vauva oli aina välillä itkenyt, mutta kun siitä pehmeästä kohdasta päälaella painoi, hiljeni hetkessä. Tyttö siis paineli aukileesta suoraan aivoja...
Tuo on kesy versio. Se parempi meni niin, että se lapsenvahti annosteli injektioruiskulla alkoholia suoraan sen vauvan aivoihin. Jotkut ihan uskoivat siihen ja ison joukon kuulin kauhistelevan asiaa.
Oon kuullu että meijän koulussa kummittelee. Meijän tyttöjen vessassa on sellanen kohouma joka näyttää vähän hauta kummulta(meijän koulu on ollu joskus kauppaopisto) mutta mä en usko kummituksiin. Meijän luokan ovi avautuu välillä itsekseen ja sitä kahvaa välillä vedetään. Mutta kun joku menee avaa se oven niin siellä ei ookkaan mitään. Ei oo mitään selitystä. Kertokaa mielipiteenne
Jotain tyyliin että purukumia ei saa niellä tai se jää mahaasi seitsemäksi vuodeksi. Ihan täyttää pas kaahan toi on mutta ala-asteella uskottiin kaikenlaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Raitiovaunussa istui vastakkainasetetuilla penkeillä iäkkäämpi nainen, jolla oli jalka kipsattuna, sekä äiti ja pieni poika. Poika heilutti jalkaansa jatkuvasti niin, että se kopsahteli kipsattuun jalkaan. Kipsattuun jalkaan tämä tietysti teki kipeää ja niinpä tämä ihminen pyysi pojan äidiltä, että hän kieltäisi poikaansa, koska potkut sattuivat jalkaan. Äidin vastaus oli ollut tähän: " Ei poikaa voi kieltää, hän on saanut vapaan kasvatuksen" . Kun raitiovaunu seuraavan kerran pysähtyi, läheiseltä penkiltä nousi nuori nainen jäädäkseen pois kyydistä. Ohittaessaan pojan ja tämän äidin hän sylkäisi isot limat äidin syliin ja sanoi: " Minäkin olen saanut vapaan kasvatuksen."
Törmäsin tähän juttuu facessa muutama vuosi sitten. Olin kuitenkin kuullut tämän äitini kaverilleen juoruamana jo 70-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on vanha ketju! :D
Mutta legendat aika samanlaisina ovat pysyneet😄 Hauska näitä on lukea, kun ei ota turhan vakavasti.
Olipa kerran nainen, jonka asuntoon hiipi mörkö. Sen pituinen se.
En ole saanut kymmyneen vuoteen unta, koska kuulin tuon tarinan, vaikka olenkin jo 27 vuotias konkari.