Osaako joku neuvoa? Miten ilmoittaa Helsingin kaupungin työttömyyspalveluihin etten enää ole työtön?
Sain työvoimapoliittisen lausunnon postissa, että olen laiminlyönyt työnhakuvelvollisuuttani. No tottakai koska työllistyin jo viime kuussa ja aloitin silloin työt. Ilmoitin siitä Kelaan ja Helsingin työttömyyspalveluiden nettisivuilla. Mutta näköjään ilmoitukset eivät ole menneet perille.
Yritän soittaa annettuun numeroon mutta olen jonottanut jo kohta 2 tuntia!
Joten onko jollain helsinkiläisellä neuvoa miten saan Helsingin kaupungille tietoon etten ole enää työtön? Kun kerran netti-ilmoitus tai puhelinnumero eivät toimi. Ei huvittaisi lähteä paikan päälle vain tämän takia.
Kommentit (51)
Jos ulosottoviranomainen tulee perimään sinulta aiheettomia työttömyysetuuksia, joita et ole edes hakenut etkä saanut, on aika viedä juttu oikeuteen ja iltapäivälehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt voitavasi.
Tuo ei riitä, kun apn vastaus ei ole saavuttanut vastaanottajaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ulosottoviranomainen tulee perimään sinulta aiheettomia työttömyysetuuksia, joita et ole edes hakenut etkä saanut, on aika viedä juttu oikeuteen ja iltapäivälehtiin.
No Kelahan lopetti heti työttömyysetuuden maksamisen kun ilmoitin heidän nettisivuillaan että työttömyys on loppunut.
Mutta Helsingin kaupungin järjestelmät eivät toimi vaan lähettivät minulle tosiaan selvityspyynnön ja työvoimapoliittisen lausunnon siitä, etten ole hakenut työpaikkoja velvollisuuden mukaan. Eli Helsingin kaupungin järjestelmät tässä sakkaavat. Kun en nyt toki hae työpaikkoja kun en ole työtön ja olen tämän siellä nettisivuilla ilmoittanut, siis Työmarkkinatorin kautta.
Eikö ne kirjata edelleen sinne minne ennenkin eli te-palveluiden palveluun. Mikä sen uusi nimi olikaan.
Työmarkkinatori. Just niin pöljä nimi että siinä suorastaan säteilee virkamieskomitea joka sitä on vuoden tai pari palaveriviinerien voimin pohtinut.
Ja outoa, että Kelaltakaan tiedot eivät mene Helsingin kaupungille. Tai tulorekisteristä. Pitäisihän se nyt nähdä, että sen lisäksi että olen Työmarkkinatorilla ilmoittanut työllistyneeni, niin olen ilmoittanut saman Kelalle ja saanut jo ensimmäisen palkankin joka näkyy tulorekisterissä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne kirjata edelleen sinne minne ennenkin eli te-palveluiden palveluun. Mikä sen uusi nimi olikaan.
Työmarkkinatori. Just niin pöljä nimi että siinä suorastaan säteilee virkamieskomitea joka sitä on vuoden tai pari palaveriviinerien voimin pohtinut.
Sinne kirjasin mutta Helsingin kaupungin järjestelmiin ei näköjään ole päivittynyt.
Onhan tämä ihan hullua jos kaupunki jatkaa selvityspyyntöjen lähettämistä koska en ole ilmoittanut työnhausta kun olen täysipäiväisesti töissä.
Ei huvittaisi lähteä? Jopa nykyaikana voi joskus olla parasta jalkautua ja mennä fyysisesti sinne paikan päälle, pöydän toiselle puolelle, suullisesti selkeyttämään tilanne ja siinä sitten piste perään ja asia sillä KÄYNNILLÄ selvä. Montako kertaa vuoden aikana joudut tuollaista tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Ja outoa, että Kelaltakaan tiedot eivät mene Helsingin kaupungille. Tai tulorekisteristä. Pitäisihän se nyt nähdä, että sen lisäksi että olen Työmarkkinatorilla ilmoittanut työllistyneeni, niin olen ilmoittanut saman Kelalle ja saanut jo ensimmäisen palkankin joka näkyy tulorekisterissä.
Helsingin "uusi" ja "hieno" "tieto" "järjestelmä" vaan taitaa tässäkin osoittaa toimivuutensa tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Ei Kelalta mene mitään tietoa sinusta eteenpäin.
Miksi ihmeessä et päättänyt työnhakuasi, kun aloitit työt?
Lappu on tullut sinulle koska työnhakusi on yhä voimassa etkä varmasti ollut suunnitelmaan ilmoittanut velvollisuuden toteutumista = yli 2 viikkoa kestävä kokoaikatyö. Ihan oma mokasi, joten turha itkeä. Päätä työnhaku, jos kerran et enää halua sieltä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne kirjasin mutta Helsingin kaupungin järjestelmiin ei näköjään ole päivittynyt.
Onhan tämä ihan hullua jos kaupunki jatkaa selvityspyyntöjen lähettämistä koska en ole ilmoittanut työnhausta kun olen täysipäiväisesti töissä.
Miksi jätit työnhaun voimaan?? Tottakai selvityspyynnöt silloin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kassa maksa ellei tee erikseen joka kuukausi hakemusta, joten tuo lienee epätodennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tuo nimen keksi yksi välitason pomo yhtenä iltana ulkoiluttaessaan koiraansa ihan ilman komiteoita ja palaveriviinereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko Helsingin kaupungilla on oma järjestelmä ohi kaikkien GDPR-määräysten? Työttömästä on siis tiedot sekä lain edellyttämässä valtion ylläpitämässä järjestelmässä että Helsingin kaupungin omassa, tietojen tulisi kaiken lisäksi olla identtiset. Miksi Helsinki käyttäisi kymmeniä miljoonia omaan järjestelmään, joka ei edes toimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lappu on tullut sinulle koska työnhakusi on yhä voimassa etkä varmasti ollut suunnitelmaan ilmoittanut velvollisuuden toteutumista = yli 2 viikkoa kestävä kokoaikatyö. Ihan oma mokasi, joten turha itkeä. Päätä työnhaku, jos kerran et enää halua sieltä mitään.
Lukutaito näyttää olevan sinulla hukassa. Ilmoitin Työmarkkinatorin kautta ja siellä omassa asioissani tuo näkyykin. Eli työnhaku on päätetty jo viime kuussa ja se näkyy Työmarkkinatorin nettisivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaito näyttää olevan sinulla hukassa. Ilmoitin Työmarkkinatorin kautta ja siellä omassa asioissani tuo näkyykin. Eli
Työmarkkinatori on ainoa lain edellyttämä asiakastietorekisteri, joten tuo riittää. Jos Helsingin kaupungin oma järjestelmä ei toimi, niin se ei ole asiakkaan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt voitavasi.
Tuo ei riitä, kun apn vastaus ei ole saavuttanut vastaanottajaa.
Kun todistettavasti on ilmoittanut jo kahteen paikkaan. Se, että vastaanottaja ei ole kartalla, ei ole ap:n vika.
Ihan pakko varmistaa: päätitkö varmasti työnhaun vai ainoastaan ilmoitit työllistyneesi? Koska Helsingin kaupunki ei lähetä mitään kertomiasi huomautuksia, ne lähtevät sieltä työmarkkinatorilta automaattisesti ja kertomasi perusteella järjestelmään ei ole tehty merkintää työnhakusi päättymisestä. Toki se voi olla rikki ja lähettelee mitä huvittaa, mutta Helsingin kaupungilta ei pitäisi tulla työvoimapoliittisia lausuntoja, ne lähettää valtakunnallinen järjestelmä, allekirjoituksena toki oma alue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaito näyttää olevan sinulla hukassa. Ilmoitin Työmarkkinatorin kautta ja siellä omassa asioissani tuo näkyykin. Eli
Kopioitko tähän ketjusta kohdan, jossa kerrot päättäneesi työnhakusi jo viime kuussa. Kiitos.
Ja selvityspyyntö taitaa olla tarkastelujaksolta, joka on alkanut ennen työsi alkamista? Silloin siihen kuuluu vastata.
"Ja selvityspyyntö taitaa olla tarkastelujaksolta, joka on alkanut ennen työsi alkamista? Silloin siihen kuuluu vastata."
Tämä. Mille ajalle selvityspyynnössä oleva työnhakuvelvollisuus ajoittuu, päivämäärät? Ja milloin aloitit työt?
Olet tehnyt voitavasi.