Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8303)
Vierailija kirjoitti:
Se ei sovi, että perheessä esim. Mies tai nainen vain makaa sohvalla, lattialla ja odottaa kun toinen siivoaa, laittaa ruokaa jne. Perhe on yhteistyötä ja joustoa ei voi olla joka asiassa.
Joustoa voi olla, kun kaikki joustaa. Sitä ei sanota joustoksi, jossa vain yksi tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
"Nää sun kommentit laiskasta vaimosta on todella väsynyttä. Aina on kyse MIEHESTÄ, joka on saamaton ja laiska. Siinä ei vaimolla ole tilaa laiskotella senkään vertaa.
Hienoa, että sulla on kissanpäivät sen joustavan kanssa. Se on kivat sulle, ei vaimolles. Kertoo sinun ahkeruudeta, tai siis sen puutteesta, jolloin vaimolla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin olla "joustava".
Kehittelet ilmaisuja, jotka muka muuttaa tilanteen miehelle eduksi. Nämä ilmaisut eivät kuitenkaan muuta sitä todellisuutta mihinkään. Esimerkkitapauksessa mies on laiska, eikä arvosta vaimonsa tekemisiä puupennin vertaa. Sitä tosiasiaa ei "vitsit" eikä "joustavuus" muuta mihinkään. Eikä grillin ääressä käsiään heiluttava mies."
Kokeilepa leikkauttaa tai leikata itse se kranssitukkasi pois tai muuta jotenkin hiustyyliäsi. Se saattaa kummasti piristää mieltä, kun peilistä katseleekin aivan erinäköinen pallinaama. Myös r
Leikata kenen kranssitukka? Minulla pitkä paksu tukka ponnarilla...
Joko AP on löytänyt "paremman"? Vai menikö häntä koipien välissä anelemaan miestä takas kun ei osannut vaihtaa palohälyttimen paristoa?
Vierailija kirjoitti:
Joko AP on löytänyt "paremman"? Vai menikö häntä koipien välissä anelemaan miestä takas kun ei osannut vaihtaa palohälyttimen paristoa?
Minä veikkaan, että ap on saanut miehistä tarpeekseen pitkäksi aikaa. Naiset ei ole kuin miehet, jotka juoksee sinne minne muna vie.
Vierailija kirjoitti:
"Ohhoh, onpas täällä vihaisia kommentteja. Jos on tunteet noin kuumana, suosittelisin kyllä ihan lämpimästi sitä avioeroa, tai edes pientä asumuseroa breikiksi - ei se vauvapalstalla mesoaminen taida paljon siihen ongelman ytimeen auttaa."
Hyvin sanottu. En uskalla edes ajatella miten näillä mammoilla on perse kasvattanut juuret tuolin kankaaseen näiden kuukausien aikana, kun ovat täällä porukalla mesonneet ja kaikki kotityöt on jääneet joko tekemättä, tai mies ja pienet lapset ovat joutuneet ne tekemään.
Olet kyllä aktiivisin palsta"mamma". Kuka vaan tänne kertoo oman tarinansa, oot haukkana haukkumssa kaikki naiset. Voi vain kuvitella, minkä verran ehdit vaimoas auttaa, kun täällä niin paljon päivystät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan, että ap on saanut miehistä tarpeekseen pitkäksi aikaa. Naiset ei ole kuin miehet, jotka juoksee sinne minne muna vie.
Niinkö? Aika kovaa puhetta ja yleistämistä, varo ettei mene miesvihan puolelle. Vaikka itse olet tehnyt huonoja valintoja miestesi suhteen niin ei se tarkoita että kaikki miehet juoksee kylillä kikkeli pystyssä naisten perässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Aika kovaa puhetta ja yleistämistä, varo ettei mene miesvihan puolelle. Vaikka itse olet tehnyt huonoja valintoja miestesi suhteen niin ei se tarkoita että kaikki miehet juoksee kylillä kikkeli pystyssä naisten perässä?
En ole eronnut eikä sellaista ole näköpiirissäkään. Jos nyt niin sattuisi käymään, niin se nyt on varma, että parisuhde on minun osalta nähty. Samoin ovat toimineet eronneet naistuttuni, heillä ei ole mitään kiirettä etsiä uutta miestä. Sen sijaan eronneilla miehillä on kovasti haku päällä. Tinderit ja vastaavat on kuulemma ladattu. Eikös siellä ole kahdeksaa miestä vastaan kaksi naista, joten vaikeaa tuntuu heillä olevan erottua joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö ei ole naisvihaa, kun kirjoitetaan, että nainen ei saa palovaroittimeen paristoa vaihdettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ohhoh, onpas täällä vihaisia kommentteja. Jos on tunteet noin kuumana, suosittelisin kyllä ihan lämpimästi sitä avioeroa, tai edes pientä asumuseroa breikiksi - ei se vauvapalstalla mesoaminen taida paljon siihen ongelman ytimeen auttaa."
Hyvin sanottu. En uskalla edes ajatella miten näillä mammoilla on perse kasvattanut juuret tuolin kankaaseen näiden kuukausien aikana, kun ovat täällä porukalla mesonneet ja kaikki kotityöt on jääneet joko tekemättä, tai mies ja pienet lapset ovat joutuneet ne tekemään.
Olet kyllä aktiivisin palsta"mamma". Kuka vaan tänne kertoo oman tarinansa, oot haukkana haukkumssa kaikki naiset. Voi vain kuvitella, minkä verran ehdit vaimoas auttaa, kun täällä niin paljon päivystät.
Mä epäilen, että tää herra ei ole enää parisuhteessa (tai ehkä koskaan ollutkaan).
Mutta huh, olipas virkistävää. Kävin kaupassa. Suosittelen teille muillekin. Siellä näkyi muita ihmisiä ja elämä oli edelleen kuten ennenkin. Ihan kaikki ei olleet muuttuneet sellaisiksi kuin tästä keskustelusta jo olin ymmärtäväni. Ehkäpä maailma ei ole niin kovin paha.
"Mutta huh, olipas virkistävää. Kävin kaupassa. Suosittelen teille muillekin."
Milloin kävit viimeksi?
Vierailija kirjoitti:
"Nää sun kommentit laiskasta vaimosta on todella väsynyttä. Aina on kyse MIEHESTÄ, joka on saamaton ja laiska. Siinä ei vaimolla ole tilaa laiskotella senkään vertaa.
Hienoa, että sulla on kissanpäivät sen joustavan kanssa. Se on kivat sulle, ei vaimolles. Kertoo sinun ahkeruudeta, tai siis sen puutteesta, jolloin vaimolla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin olla "joustava".
Kehittelet ilmaisuja, jotka muka muuttaa tilanteen miehelle eduksi. Nämä ilmaisut eivät kuitenkaan muuta sitä todellisuutta mihinkään. Esimerkkitapauksessa mies on laiska, eikä arvosta vaimonsa tekemisiä puupennin vertaa. Sitä tosiasiaa ei "vitsit" eikä "joustavuus" muuta mihinkään. Eikä grillin ääressä käsiään heiluttava mies."
Kokeilepa leikkauttaa tai leikata itse se kranssitukkasi pois tai muuta jotenkin hiustyyliäsi. Se saattaa kummasti piristää mieltä, kun peilistä katseleekin aivan erinäköinen pallinaama. Myös reilu laihduttaminen saattaa hälventää turhaa kiukkuamista.
Ihan ohkisena osuin nyt tähän, mutta pakko kommentoida tuota "reilu laihduttaminen saattaa hälventää turhaa kiukkuamista": Aivan varmasti hälventäisi, kun jo ihan vähempikin laihduttaminen veisi tiputukseen tai hautaan. Missä nää palstan tyypit oikein elää kun tuntuu että niiden ympärillä on vain sairaalloisen lihavia ihmisiä? Tälläkin jätkällä ilmeisesti kotona ja lähipiirissä hyllyy huolella, kun ei osaa ees kuvitella että kaikki eivät ole samanlaisia laardikasoja kuin he itse.
Ei mulla muuta. Jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa leikkauttaa tai leikata itse se kranssitukkasi pois tai muuta jotenkin hiustyyliäsi. Se saattaa kummasti piristää mieltä, kun peilistä katseleekin aivan erinäköinen pallinaama. Myös reilu laihduttaminen saattaa hälventää turhaa kiukkuamista.
Ihan ohkisena osuin nyt tähän, mutta pakko kommentoida tuota "reilu laihduttaminen saattaa hälventää turhaa kiukkuamista": Aivan varmasti hälventäisi, kun jo ihan vähempikin laihduttaminen veisi tiputukseen tai hautaan. Missä nää palstan tyypit oikein elää kun tuntuu että niiden ympärillä on vain sairaalloisen lihavia ihmisiä? Tälläkin jätkällä ilmeisesti kotona ja lähipiirissä hyllyy huolella, kun ei osaa ees kuvitella että kaikki eivät ole samanlaisia laardikasoja kuin he itse.
Ei mulla muuta. Jatkakaa.
Jos sohvaan juurtuneena on jatkuvasti palstalla räyhäämässä ja naisia haukkumassa, ja vaimo joustavasti kantaa ukolle siihen eväät nenän eteen, ehkä syöttääkin, niin mitäpä lottoot, onko tuo kranssitukka mikään adonis? Ei varmaan enää ihroiltaan pääse sohvalta ylös niin ainoo mitä kykenee tekemään on istua oksentelemassa pahaa oloaan nettiin. Surullistahan se on mutta jotenkin ei jaksa ees säälittää, noin paha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö ei ole naisvihaa, kun kirjoitetaan, että nainen ei saa palovaroittimeen paristoa vaihdettua?
Ei ole, vaan kylmä fakta, jos nainen ei osaa sitä tehdä.
Sivusta, milainen juntti ja perämetsien asukki käyttää sanaa jätkä?
Missä nää palstan akat oikein elää kun tuntuu että niiden ympärillä on vain sairaalloisen lihavia ihmisisä? Tälläkin akalla ilmeisesti kotona ja lähipiirissä hyllyy huolella, kun ei osaa ees kuvitella että kaikki eivät ole samanlaisia laardikasoja kuin he itse.
"Jos sohvaan juurtuneena on jatkuvasti palstalla räyhäämässä ja naisia haukkumassa, ja vaimo joustavasti kantaa ukolle siihen eväät nenän eteen, ehkä syöttääkin, niin mitäpä lottoot, onko tuo kranssitukka mikään adonis? Ei varmaan enää ihroiltaan pääse sohvalta ylös niin ainoo mitä kykenee tekemään on istua oksentelemassa pahaa oloaan nettiin. Surullistahan se on mutta jotenkin ei jaksa ees säälittää, noin paha ihminen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tarkoitat sitä, että perseesi on oikeasti juurtunut tuoliin/sohvaan kiinni? Jos niin on, niin sehän on silloin faktaa, eikä "haukkumista". Ja onko sinulla tapana vetää myös kaikki vihaamasi henkilön perheejäsenetkin mukaan, kun suutut kuin pikkutyttö hiekkalaatikolla? Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, joutuvat raukkaparat pitämään huolta lapsen tasolle jääneestä äidistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaan kylmä fakta, jos nainen ei osaa sitä te
Toki silloin on, jos nainen ei osaa vaihtaa palovaroittimen paristoa, mutta tunnetko tapauksen? Aloituksen perusteella ap osaa tehdä paljon sellaista, mitä miehensä ei osaa.
"Mutta se tässä taitaa olla unohtunut, että ei suomessa ole koskaan ollut sellaista mallia, jota jotkut kovasti tuntuvat kaipailevan - että toinen tekisi kaikki kotityöt ja toinen olisi jonkinlainen "breadwinner". Suomessa on ollut ihan liian köyhää tähän: ihan niin kuin nykyisin tarvitaan molempien tulot, on ennen vanhaan tarvittu molempien työpanos sen pientilan ylläpitoon."
Kotipaikkakunnallani ei ollut pientiloja, mutta hyvin monia perheitä, joissa äiti oli kotirouva ja vain mies kävi palkkatöissä.